Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswageny budou jezdit na dva válce. Půlka 1,4 TSI bude odpočívat

Populární motor 1,4 TSI dostane systém vypínání válců. Má zvýšit úsporu paliva o dalšího zhruba 0,4 litru na sto kilometrů. Zákazníci se motoru dočkají na počátku roku 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nepetr

Ach jo

snižování škodlivin ve výfukových plynech přivede elektromotory v realitu ještě dřív než se čekalo. Jelikož tyhle výmysly spalovací motory zprovodí ze světa.

0/0
9.9.2011 10:54

Antonín, topič

Co dodat?

Snad jen

Odpočívejte v pokoji

0/0
8.9.2011 21:05

MartyKO

Řadou cen?

"Řadou cen ověnčený motor od Volkswagenu dostane vylepšenou variantu. "

Jak dlouhá je ta řada? Sám vím o jedný, ale rád se nechám poučit. Mimochodem bych od dobrýho novináře čekal i seznam těch cen...

0/0
8.9.2011 17:05

Antonín, topič

Re: Řadou cen?

Taky nevím, co je na tom jako tak objevného. Turbobenály se dělají přes třicet let a VW se s tím vytasí jako s bůhvíjakou novinkou...

0/0
8.9.2011 18:41

superkutil

Trochu divné řešení, u vypnutých válců se písty stále hýbou.

Všechny systémy vypínání části motoru způsobí, že se válce zastaví a tím šetří energii pro jejich nezatížený běh - ztráty ve tření a energie potřebná na stlačení pístu a pro zrychlování a zpomalování pístu. Není mi jasné, na čem toto řešení šetří? Na základě zákona o zachování energie moc spotřeba nemůže klesnout.

0/0
8.9.2011 14:24

Antonín, topič

Re: Trochu divné řešení, u vypnutých válců se písty stále hýbou.

No, vzhledem k tomu, že píšou "pístní pružiny zajistí uzavření válců" to asi nebude tak úplně košér celé.

Jinak se vzduch stlačí, ale zase bude na píst působit při expanzním pohybu. Jo, něco energie se ztratí do stěn válců.

0/0
8.9.2011 15:17

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Trochu divné řešení, u vypnutých válců se písty stále hýbou.

On ale spíš myslí setrvačnost pístů a ojnic, nejenom tření ve válcích, ložiskách, i ta kulatá vačka si něco vezme... Takže co paliva nevstříkne do vypnutýho válce, o to víc bude muset dát do běžícího... Podle mě nula od nuly, za cenu mechanických a elektronických komplikovaností, kterým se odborně říká slovem, za které by mě smazali a z kterých se již brzy bude skládat celý auto...

A aby měli mechanici čím krmit děcka, tak budou celej život vyměňovat zbytečný díly... Opravovat už neumí nikdo :-/

0/0
9.9.2011 1:53

Antonín, topič

Re: Trochu divné řešení, u vypnutých válců se písty stále hýbou.

Jedinej skutečnej rozdíl je mezi třením normální vačky a kulaté vačky a pak se válec nezatěžuje přečerpáváním vzduchu. Ty 4 deci jsou stejně v reálu těžko měřitelný.

0/0
9.9.2011 8:33

abraxas97

Mě taky jezdí fabie na dva válce

Zrychlení 0-80 cca 2 minuty

0/0
8.9.2011 7:50

Jan9002

Re: Mě taky jezdí fabie na dva válce

Hloupý, nebo kyselé hrozny?

0/0
8.9.2011 10:36

Antonín, topič

Re: Mě taky jezdí fabie na dva válce

To se ptáte na sebe? Tak popravdě: to druhé určitě.

0/0
8.9.2011 12:08

Jan9002

Re: Mě taky jezdí fabie na dva válce

Na sebe se nikdy neptám. V sobě mám jasno.;-D

0/0
9.9.2011 8:16

Antonín, topič

Re: Mě taky jezdí fabie na dva válce

Šťastná to žena!

0/0
9.9.2011 8:33

Antonín, topič

Mno,

je to málo komplikované, proč to nezkomplikovat ještě víc, ne? Čtyři deci, kdo z vás to má?

Už se těším na nějakýho soutěžáka s touhle mašinou:-)

0/0
7.9.2011 22:20

truthspeaker

odpociva prece cely motor

Pri jizde bez zateze se redukuje privod paliva az k jeho uplnemu uzavreni a pak se motor jen "veze". Pri zatezi naopak valce potrebujeme. Takze jediny rozdil ve spotrebe bude uspora na svetlech, kdy bude vstrikovano palivo jen do dvou valcu. A to je uspora bezninu na prd. A presne za to tenhle motor i bude stat.

0/0
7.9.2011 16:20

Nahlas se ti směju 2

Re: odpociva prece cely motor

Naivko, motor nefunguje buď na 100% nebo na 0%.

Přečti si článek.

0/0
7.9.2011 19:20

truthspeaker

Re: odpociva prece cely motor

A nechtěl byste si vy přečíst příspěvek, na který reagujete? Nebo nechápete pojem "redukuje přívod paliva až k jeho úplnému uzavření"?

0/0
7.9.2011 20:26

Nahlas se ti směju 2

Re: odpociva prece cely motor

No, čtu "při jízdě bez zátěže" a následně "při zátěži". Tedy 0 nebo 1.

Ale netrap se tím, je to evidentně nad tvé síly pochopit, že motor může být (a po většinu času je) v zátěži jen z malé části, kdy i dva válce s velkou rezervou dodají dostatek síly.

0/0
7.9.2011 20:31

Antonín, topič

Re: odpociva prece cely motor

Ještěže máme tebe a podobný chytrolíny, jinak bychom byli ale ouplně hloupí! Díky, chlapíku statečný!!!

0/0
7.9.2011 22:03

truthspeaker

Re: odpociva prece cely motor

To je fakt objev ;-D Ještě že není nad mé síly pochopit, že výkon a spotřeba paliva... jaké překvapení.... se dávno plynule reguluje. A to až na nulovou spotřebu paliva. Třeba s deseti válci. Jak jinak bys asi ovládal motor ty ťunťo.

0/0
7.9.2011 22:58

Antonín, topič

Re: odpociva prece cely motor

To jste neměl; teď si vás přidá na černou listinu. Pochopte, tenhle člověk má jakési svoje vidění světa, které je pro něj svaté. Kdo si dovolí mít jiný názor, toho nemilosrdně potupí nějakou dětskou nadávkou.

On vaří na indukci; kdo vaří na plynu, je hloupej. On jezdí s TSI za XX, kdo jezdí za jinak, tak je hloupej. Jemu se turbo nevylágrovalo, komu se spotřebka - turbo vylágrovalo, je hloupej. A tak dále, a tak dále. Viz také bydleni, cestovani, technet....

0/0
8.9.2011 8:06

InstinkTT

Test drive Fabia RS

Měl jsem možnost jezdit ve Fabii RS, s tímto motorem. Respektive silnější verzí. Neřešili jsme spotřebu, gumy, nic a spotřeba byla průměrně 18 litrů/100 km. :-D

0/0
7.9.2011 15:24

Nahlas se ti směju 2

Re: Test drive Fabia RS

No a?

0/0
7.9.2011 19:20

Jan9002

Re: Test drive Fabia RS

Nevěřím, to musela být totálně rozhašená.

0/0
8.9.2011 10:41

Jan9002

Re: Test drive Fabia RS

Teď jsem si všiml, že jsi jezdil s tímto motorem. Ty jsi měl Fabii s vypínáním dvou válců? To byl prototyp?

0/0
8.9.2011 10:47

Antonín, topič

Re: Test drive Fabia RS

Píše, že to nešetřili, tj. těžko by to válce vypínalo, i když by to tu funkci mělo.

0/0
8.9.2011 12:09

Highdriver

U článku měl být nadpis "VW sobě"

... věčná sláva autorizovaným servisům :)

+2/0
7.9.2011 14:29

KarelV

Jo tak to jo...

on je ten systém INTELIGENTNÍ - takže pozná, když za volantem sedí cholerik, který jezdí stylem BRZDA-PLYN !!! ;-) R^ ... tak to potom jo... A když pak předá kvůli chlastu řízení manželce, mohou si to domů spokojeně šinout i na ty dva válce... ;-D R^

0/0
7.9.2011 13:15

JeFFik

Re: Jo tak to jo...

vypadá to tak, že ten systém je inteligentnější než někteří diskutéři ;-)

+1/0
7.9.2011 13:22

Antonín, topič

Re: Jo tak to jo...

Takovou sebekritiku bych od tebe nečekal, fakt!:-)R^

0/0
7.9.2011 17:40

svarak_z_krabicaku_reborned

Dva válce? Trabant slaví návrat?

Servisy jásaj, to zas bude poruch...

+1/0
7.9.2011 12:17

Jan9002

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Když je něco někde nového, tak hloupí vždycky jásají, kolik bude poruch. Když škodovka začla dělat TSI, tak tady na IDNESu borci prorokovali, že po třiceti tisících se bude měnit turbo. A nemění. Jede to furt dál.Rv

0/0
7.9.2011 13:39

0xf

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

meni se jen rozvody... po tajnu ;-)

0/0
7.9.2011 14:28

Jan9002

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

jasně, dokonce je ani nemusíš platit. Udělají ti je zadarmo, po každé třicítce.

0/0
8.9.2011 10:43

Highdriver

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Vím konkrétně o jednom 1.8 TSI kde se měnilo po 50tis. Takže se o moc nesekli :)

0/0
7.9.2011 14:31

Nahlas se ti směju 2

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Hm, a já donedávna jezdil s 1,8 TSI s cca 160 tisíci a motor byl jako nový...

0/0
7.9.2011 19:22

Antonín, topič

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

No a?

0/0
7.9.2011 22:05

Jan9002

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Já vím o jednom 1,6 atmosferickém, který se rozpadl v 20 tisících. Já bych atmosferický motor nechtěl.

0/0
8.9.2011 10:45

truthspeaker

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

80 tisíc, TFSI, výměna hlavy

0/0
7.9.2011 16:22

Antonín, topič

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Jo, a ty saze na nárazníkách TSI škůdek se tam objevujou odkud? ;-D

0/0
7.9.2011 17:39

dolch

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Předpokládám, že z těch TDIček, co stojí v zácpách před nima.

0/0
7.9.2011 20:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Hehe, s 1,8 TSI jsem najezdil mnoho desítek tisíc km a saze na nárazníku auta jsem fakt neměl...

Ale to je náš topič, všeobecně známý pomatený frikulín.

0/0
7.9.2011 20:09

dolch

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Ale zase se umí ke všemu hezky vyjádřit :-)

0/0
7.9.2011 20:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

No, s tím "umí" bych byl opatrnější ;-D. Většinou je to náhodný výkřik nesouvisející s tématem.

0/0
7.9.2011 20:19

Antonín, topič

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Tuhle specializaci nechám s klidem tobě.

0/0
7.9.2011 22:06

Antonín, topič

Re: Dva válce? Trabant slaví návrat?

Ty s tím umíš zacházet, jiní zjevně ne, jinak by neměli záď černou jak dvěstě let starý TDI.

0/0
7.9.2011 22:05

Rambo-x

Zase ekologie......:-/

A zajímalo by mě kdy vymyslí nulaválec se spotřebou nula litrů na sto;-D..........za prvé bude to moc drahé,za druhé,životnost tohoto systému bude možná tak 100 000,takže se to vzhledem k uspořenému palivu nevyplatí

Můj názor je že je lepší benzínový karburátorový osmiválec s pořádným výkonem,než desetkrát přeplňovaný dvouválcový dieselový sazomet,což je dneska ve velké oblibě,no není se čemu divit že to jde na světě od 5 k nule

http://www.autorevue.cz/nizozemsti-vedci-emise-dieselu-skodi-mozku

+1/0
7.9.2011 11:36

Jan9002

Re: Zase ekologie......:-/

Kolik jsi si už koupil osmiválců? Myslím nových, ne rezavých pleček s půl mega na tachometru.

0/0
7.9.2011 13:08

martasex

Re: Zase ekologie......:-/

Prosím o link, na kterém kopím nové auto s osmiválce a karburátory a s homologací pro provoz v EU.

Nic,že?

0/0
7.9.2011 16:40

Rambo-x

Re: Zase ekologie......:-/

Nekoupíš,to ti můžu říct jasně,i kdyby chtěl někdo třeba nějaký retro sporťák vyrábět tak to stejně ekologičtí cenzoří EU zakážou,já jen píši že podle mě vyjde takový motor lépe než smradlavý dvouválcový sazomet,ale problém je že už nový neseženeš,jen veterán

0/0
7.9.2011 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.