Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyhřívaná skla potřebujeme, hájí policie tendr na rychlá auta

V sychravém nebo mrazivém dni bychom bez něj byli méně akceschopní. Tak vysvětlují policisté, proč na stávajících i nových rychlých autech chtějí vyhřívané přední sklo. Právě tato podmínka ale má být poslední kapkou, kvůli které se do tendru nevejdou všichni výrobci až na jednoho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Falewick

vyšší než povolená rychlost způsobí 6% nehod

Většinu nehod způsobí nepozornost (způsobená třeba čuměním na tachometr každé tři vteřiny).

Že by šlo o prachy?

0/0
14.9.2011 16:28

víťula_

benga

zas potřebují speciální prassaty pro speciálně prasáckou jízdu po našich silnicích. Tyhle hustokáry mají jediný účel - kasírovat, kasírovat a zase kasírovat. Na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích prvních třídy dálničního typu (kde platí nesmyslná 90tka) se stává naprosté minimum nehod, přestože velká část vozů překračuje nejvyšší dovolenou rychlost. Proč potřebují jezdit v neoznačených autech? Nechtějí působit preventivně? Nevybrali by dostatečné množství pokut? Ať radši jezdí chytat motorkáře jezdící na okreskách 130 po zadním kole a neserou se na silnice kde způsobují svým prasením jízdou problémy akorát oni sami. Je spousta případů kdy provokali řidiče k rychlé jízdě problikáváním nebo lepením se na kufr a následně řidiče který zvýšil rychlost aby se mohl zařadit zkasírovali za překročení rychlosti.

0/0
13.9.2011 15:31

Falewick

Re: benga

R^R^R^

0/0
14.9.2011 16:34

diskuter99

10 minut je auto nepoužitelné

to tam na těch cestách budou parkovat? A chodit do prácě pěšky? .... než dojedou na místo určení, tak už jim bude auto fungovat bez problémů i bez vyhřívání skla .... to jsou ale argumenty .... co má ale chudák mluvčí říkat, když musí obhajovat takové zhůvěřilosti

0/0
13.9.2011 8:54

diskuter99

prevence

všímáte si, že v poslední době už policie nehovoří o tom, že jí jde o prevenci a ne o represe? jak to bylo před pár lety? proto se, kromě jiných, zaváděli ty značky označující měřené úseky .... jenomže asi přestali vybírat "naplánované" pokuty a různé menší či větší domů ....

0/0
13.9.2011 8:29

Milhaus1

Podle mě by měl ministr vitra,

když toho není schopen šéf policie, celý tendr zastavit a vypsat znovu!!! To co si tady státní úřady ve výběrových řízeních dovolují je nehoráznost!!! takže ten co to vypsal si odnese 10 % z ceny kontraktu - slušný. Tam chci pracovat... .

0/0
12.9.2011 22:10

Upload

Tunel z Prahy do Wolfsburgu.

R^

0/0
12.9.2011 15:27

Jozxyqk

sklo

to by mě zajímalo kde ty auta parkují...a jak to asi dělají policajti v Oktávkách, Fábkách s radarem, které nemají vyhřívání okna a mají "pouze" klimatizaci?

0/0
12.9.2011 13:44

Hroznej_puberťák

Re: sklo

Nechávaj běžet motor.

0/0
12.9.2011 13:46

Jozxyqk

Re: sklo

a? to jako v zimě budou v Passatech policajti mrznout ve "vypnutém" autě? navíc v zimě určitě měřit tak často nebudou a v Passatech vždycky měří auta jenom při zapnutém motoru (při jízdě)

0/0
12.9.2011 13:52

Hroznej_puberťák

Re: sklo

A co já jako s tím? Mám tady už popadesáté opakovat, že to blbý sklo je jen umělej parametr sloužící k vyřazení ostatních konkurentů mimo toho jednoho předem dohodnutého?

0/0
12.9.2011 13:54

l.g

Zase tunel

Je jasné, že požadavek na vyhřívané sklo je veden jednoznačně tím, že dodavatel je předem známý. Dodatečná argumentace policie, že to k práci potřebuje je směšná a neobhajitelná.

1. Dnešní motory jsou schopny funět do kabiny teplý vzduch po ujetí 3km, takže argument, že někdo bude mít 10min. zamlžené sklo  je nesmysl. I bez vyhřívání je možno sklo odmlžit během pár minut, což není o mnoho víc než s ním.

2. Existují jiná řešení než vyhřívané čelní sklo, která jsou i efektivnější. Například Opel za příplatek 5000 nabízí elektrický horkovzdušný ofuk skla i při studeném motoru.

0/0
12.9.2011 12:08

Falewick

Re: Zase tunel

No ono stačí zapnout klimu a vzduch se takřka okamžitě odvlhčí. Myslím že problém "předem vybraného vítěze" byl předhozen médiím jako kanónenfutr, protože opravdová zpráva dne je něco jiného. To, že policie místo boje proti zločinu zakládá živnost s měřením.

0/0
12.9.2011 13:33

good_man

to se vazne nekdo jeste rozciluje?

v dnesni dobe je ve statni sprave vsechno jeden tunel. policie, armada, maturity,... vsechno je jeden tunel. jak dostat zakazku? chtit neco co ostatni nenabizi... treba vyhrivana skla, nebo vyhrivane zpetne zrcatko v interieru, nebo kouly na prives u sportaku... proste vzdy se neco da vymyslet...

predpokladam, ze policie CR parkuje policejni pasaty v garazi, takze potreba vyhrivaneho predniho skla neni nutna, ale jiste muze nekdo namitat, co kdyz budou kluci parkovat mimo ni... pokud vim, policajti cely den s pasatem jezdi, takze nutnost vyhrivaneho predniho skla opet neni nutna... a tvrdit, ze to potrebuji proto, ze kdyz rano v 7.30 dorazi do prace nemuzou preci cekat 10minut na rozmrazeni predniho skla... co rict... no nemuzou, to je jasny... ;-D

vyhrivane sklo neni luxus, je to ale neco, co by nemelo byt podminkou pro nakup vozu pro policii... bezpecnost, rychlost, cena...

0/0
12.9.2011 8:42

QQ.

Vyhrivane sklo neni luxus

Ja vyhrivane sklo nemam, ale musim rici, ze mi hodne chybi. urcite vic nez kdejake ptakoviny co se nabizi - schranka na bryle, hacky v zavazadlovem prostoru, tempomat (do soucasnych kolon je to vyborne...), kdejake lite disky a jine pubertalni hovadiny...

Nez rozcilovani, ze to je site na miru nekomu by bylo vhodnejsi takovou uzitecnou vec zavest do kazdeho auta alespon od jiste cenove hladiny dejme tomu 400 000. Minimalne jako moznost dokoupeni v ramci volitelne vybavy.

0/0
12.9.2011 8:11

Hroznej_puberťák

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Zrovna tempomat byla první věc, co jsem po koupi ojetiny do té výbavy doplnil, naopak vyhřívané sklo mi absolutně nechybí a nikdy nechybělo.

0/0
12.9.2011 8:42

QQ.

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

1. at si kazdy kupuje do auta co chce a co potrebuje, ale to plati i pro policii...))

2. vyhrivane sklo  je ve srovnani s tempomatem z hlediska bezpecnosti a akcnosti - schopnosti rychle a ucinne zasahnout asi miliardkrat dulezitejsi. Vyse uvedena predstava, ze v zime auto ceka ve vyhrivane policejni garazi se mi zda dost naivni, a to nejsem policajt:-)

+1/0
12.9.2011 9:11

Antonín, topič

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Fízlové maj jezdit a ne čekat. Krom toho, studený auto má i studenej motor, důsledky nemusím zdůrazňovat. Pokud by bylo vyhřívaný sklo tak děsně nutný, tak policajti jezděj jenom v passatech - a oni kupodivu nejezdí. Takže to tak nutný není a je to jenom proto, aby vyšel konkrétní zadaný vítěz.

+2/0
12.9.2011 9:22

bitkar

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

presne tak, taky pochybuju, ze by tam sedeli hodiny u dalnice v zime totalne zmrzly v aute, ktery ma vypnuty motor. Kdyz je motor teply, tak staci jen pustit teply vzduch na predni sklo. Spousta aut ma na to primo tlacitko na odmrazeni skla tim, ze tam pusti klimatizovany suchy teply vzduch jen na to celni sklo a ofoukne ho prudce. Veskery zamlzeni zmizne behem chvile. Vyhrivany sklo je dobry jen kdyz parkujes venku, spechas a jsi linej seskrabovat led ze skla. Takze jen na zacatku jizdy, pak uz ho nepouzijes.

+3/0
12.9.2011 10:09

shr3k

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Taky nemám vyhřívané sklo, ale obejdu se bez něj, auto je v sérii vybaveno přídavným naftovým topením, které přihřívá chladící okruh hned po startu, takže vzápětí fouká teplý vzduch.

Kdyby v té zadávací dokumentaci bylo prostě, že je nutné aby auta měla možnost rychlého odmrazení čelního skla, bylo by to samozřejmě mnohem transparentnější.

0/0
12.9.2011 11:00

QQ.

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Tak pokud bych jako automobilka mel system, ktery by byl prokazatelne rychlejsi ve schopnosti odmrazit celni sklo nez system vyhrivani, a pokud bych splnoval i ostatni pozadavky, tak bych to proste do souteze prihlasil a stezoval bych si nadaval bych az pote, co by mne nekdo opravdu vyloucil. Jinak je to spis neschopnost automobilek reagovat na vyvoj techniky a nabizet do volitelne vybavy i jine veci nez blbiny. Kdyz si clovek precte tzv. volitelnou vybavu, tak nevi zda ma brecet nebo se smat. Za priplatek 50 - 60 tisic se tam casto nabizeji neskutecne ptakoviny. Pozdavek na vyhrivane sklo povazuji proto za legitimni. Ja bych ho chtel i jako osoba soukroma.

0/0
12.9.2011 11:15

Antonín, topič

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Za svoje peníze si kupte, co chcete. Pokud policie utrácí veřejné prostředky, tak by je měla utrácet účelně. Pokud jiné automobilky vyhřívané sklo nenabízejí, tak

a) řeší mlžení jinak

b) jejich auta jsou nebezpečné krámy

Jiná možnost není.

0/0
12.9.2011 11:18

QQ.

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

1. pouziti auta na jizdu do prace a z prace nebo na dovolenou a pouziti auta pri policejni akci je podle mne rozdil a ten rozdil se projevi i v pozadavcich na to co auto musi umet

2. pokud se jedna o setreni, policejni passaty urcite nejsou vyhozene penize, setrit by se mohlo napriklad na luxusnich limuzinach pro politiky, poslance, predsedy ruznych vyboru... Dnes ma pomalu i vrchni uklizecka auto jako prezident republiky. Tam je treba setrit, tam jsou to vyhozene penize. Ta jejich slavna  "reprezentace" ve skutecnosti reprezentuje jen hloupost a nabubrelost.!!

0/0
12.9.2011 11:28

Antonín, topič

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Pokud policie jiných států umí používat auta bez vyhřívanýho skla, tak by to mohli umět i naši highway cowboys.

+1/0
12.9.2011 12:34

shr3k

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

No tá já pak nevím, jak tuhle práci mohou zvládat slovenští kolegové v Audi S4/RS4 nebo němečtí kolegové ve všem možném od Opelů Vectra, přes BMW 3, 5 až po deset let staré mercedesy C a E (vše bez přímého vyhřívání). Jen ti naši u toho musí mít echt vyhřívané čelní sklo. ;-D

0/0
12.9.2011 11:33

QQ.

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Mozna je to S4 nebo RS4 tak rychle, ze mohou 10 minut pockat na rozmrazeni a pak pirata klido- pido jeste stale dohoni. At reknout jak to je...8-o

0/0
12.9.2011 11:44

Antonín, topič

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Možná prostě nečekají v zamrzlém autě.

0/0
12.9.2011 12:35

QQ.

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

A co kdyz se budou honit po dalnici, pirat vyskoci z auta, nasleduje honicka po vlastnich po okolnich lesich, nakonec to skonci opet u auta, pirat s dobrou kondici dobehne k autu, ktere mezitim zamrzlo, pirat ho rychle rozmrazi a zmizi v dalce... policie bude 10 minut rozmrazovat auto..., pak nastartuje, ale pirat je uz v hospode a honicku sleduje u televize...8-o8-o

0/0
12.9.2011 12:55

Antonín, topič

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Vyloučená věc. Naši policisté by tak daleko nedoběhli.

0/0
12.9.2011 13:36

QQ.

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Nechci vam kazit radost, ale podivejte se kolik to S4 stoji a modlete se, aby si nekdo nerekl, ze vazne to S4 chce...;-D;-D;-D

+1/0
12.9.2011 12:26

shr3k

Re: Vyhrivane sklo neni luxus

Samozřejmě vím, kolik stojí S4. Radost mám pramalou a podnět k prošetření zadávací dokumentace tohoto výběrového řízení jsem podal už minulý týden na ÚOHS .

0/0
12.9.2011 12:36

vlasov

Tržil pěkně kecá

Mezi Olomoucí a Prostějovem jezdí černý passat, zvláště poté co tam omezili rychlost na 100 km a na části na 80km. Měla by tam přestat platit dálniční známka. Dělají jen jedno, kasírují. Pokud by chtěli působit preventivně, tak tam pošlou normální označená auta.

+1/0
12.9.2011 6:56

shr3k

Tomu se říká policejní férovka

http://tinyurl.com/policejniferovka ;-)

0/0
11.9.2011 23:25

superkutil

Vyhřívané přední sklo je o ničem.

To je mnohem lepší přihřívání chladící kapaliny u studeného auta. Je to klasické teplovodní naftové topení, které naběhne po nastartování auta pokud je teplota chladící kapaliny nižší jak 30°C, Když teplota kapaliny dosáhne vyšší teploty, tak se přihřívání vypíná. Není to nezávislé topení. Třeba Ford přihřívání u TDCI ve Skandinávii nabízí v přepočtu za cca 7500Kč. Bohužel třeba v ČR ho nelze objednat !?!?!? ;-€

0/0
11.9.2011 22:44

bitkar

Re: Vyhřívané přední sklo je o ničem.

oni v severskych zemich, ale i kanade, jsou tyhle veci bezny, ruzny ohrivace motoru, predehrivace vseho a tak. Jenze tam jsou jeste horsi podminky nez v cr.

0/0
12.9.2011 10:10

shr3k

Re: Vyhřívané přední sklo je o ničem.

Mazda to donedávna dodávala pro své 2.0 a 2.2 diesely standardně, ale asi před rokem začala šetřit.

0/0
12.9.2011 11:04

f0rr35t

Re: Vyhřívané přední sklo je o ničem.

R^ Některý auta mají přihřívání kapaliny standardně (téměř výhradně diesely). Některé bufíkem a některé elektricky. Některý auta mají i odporový topení do kabiny, který taky začne topit okamžitě. Navíc v severských zemích jsou hodně oblíbené elektrické přihřívače čehokoli (baterie, olej, chladící kapalina, interiér) - připojí auto do elektriky, načasuje zásuvku a ráno to má vyhřátý a připravený k nastartování. U nás tohle používá například záchranka. Variant je tolik, že preferovat vyhřívané sklo i přes to, že to vyřadí veškerou konkurenci jedné konkrétní značky smrdí úplatky na sto honů [>-]

0/0
12.9.2011 15:35

plukovnikoneill

Že by šifra

Vyhřívaná přední skla - překlad - vyhřívaná sedadla ;-D;-D[>-]

0/0
11.9.2011 20:30

wrah

Re: Že by šifra

A ty kombíky mohou mít lůžkovou úpravu. Hlídka to odstaví na prvním odpočívadle a krásně se vyhajá do růžova.

0/0
11.9.2011 21:05

diskuter99

FORD

pokud si dobře pamatuji, tak vyhřívaná přední sklad mívaly kdysi i Fordy - to už je nedělají s vyhřívaným sklem?

0/0
11.9.2011 19:12

Pšenda

Re: FORD

ford mondeo to ma, ale nesplnuje pro zmenu vykon motoru

0/0
11.9.2011 19:38

superkutil

Re: FORD

A hlavně Mondeo stále nemá 4x4. Snad ho bude mít od roku 2013. Kdysi Mondea 4x4 měly, ale prý o ně nebyl zájem. http://www.youtube.com/watch?v=TYtGmMd3xIs

0/0
11.9.2011 22:38

hnusil pátý

Re: FORD

zajimave, kolik se tu seslo analfabetu, kteri nemaji na to, aby si precetli cely clanek

0/0
11.9.2011 19:51

diskuter99

Re: FORD

no, já tam čtu ještě automat a kombík ... nic dalšího .... a aby to byly výrobky roku 2011 - to možná ani nestihnou

0/0
13.9.2011 8:52

Karátek

Dotaz

Je zde nějaký policajtík? Kolikrát se v zimě nebo za deště použije funkce vyhřívání čelního skla? Nebo celkově za rok?

0/0
11.9.2011 14:11

dedust2002

Re: Dotaz

fízl nejsem, ale vyhřejvání používám často. Nejčastěji asi, když mokrej vlezu do auta, to se okno potí často...

+1/0
11.9.2011 15:38

maca74

Re: Dotaz

v tom pripade uplne stejne poslouzi ventilace nebo klima, kterou ty auta maji. Vsechny vozy jsou garazovany vyhrivani predniho okna je blbina, ktera pouze zvyhodnuje jednoho vyrobce. Ale neprekvapuje me to jsme v CR, kde jsou tyto praktiky bezne.

0/0
11.9.2011 16:40

T.Lojza

Re: Dotaz

A neni to jedno jestli maji "WV" nebo BMW?

0/0
11.9.2011 19:32

shr3k

Re: Dotaz

V tom případě stačí jen zapnout klimatizaci...

0/0
12.9.2011 11:01

hnusil pátý

Re: Dotaz

predstav si, ze jsem jeste nikdy v zivote nevyuzil airbag, takze podle tve dementni logiky byt vlastne v aute nemusi

+1/0
11.9.2011 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.