Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legendární značka ožívá. Novou drsňáckou tatru zkrotí i blondýna

Jen drž plyn na podlaze, ona si to už elektronika přebere sama. To je hlavní heslo, které mi vštěpuje do hlavy tatrovácký instruktor, když se s plně naloženou osmikolovou Tatrou Phoenix škrábu do bahnitého kopce plného takových děr, že by do nich osobní offroad zahučel celý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xxx! - verze 1.1

pane redaktore pletete si stupně a procenta

Je valký rozdíl 45° a 45% stoupání ;-)

0/0
14.9.2011 5:26

someone_else

Soudě podle úhlu,

který na fotce svírají se svahem postavy novinářů, by mohlo skutečně jít o úhel 45° (= 100% stoupání).

0/0
30.11.2011 13:14

gazda2

S Tatrou to opravdu nevypadalo moc dobře.

Možná to spojení s bludným holanďanem pomůže oběma. Náklaďáky v Čechách či v tomto případě na Moravě  umíme docela dobře a levně, fabrika tam stojí na poměry obrovská, tak by sem mohla výroba spíš přijít, než odcházet.

+1/0
13.9.2011 18:39

tonny.p2

peknej

hodil by se mi na zahradu:-)

0/0
13.9.2011 9:04

ondrej01

Do státních zakázek

K čemu je, že máme dobrá auta, když pak stát vybírá např. auta pro silničáře a místo dobrých tater vyberou renaulti apodobná auta. Takhle se přeci nepodporují státní firmy a už vůbec, pokud je krize.

0/0
13.9.2011 0:38

pavelthelong

pozde bycha honit

díky DAF získala přístup ke stovce dealerů, hlavně v Evropě,

kde není etablovaná, na rozdíl od tradičních trhů, jako je Čína,

Austrálie nebo Rusko....v Rusku byla Tatra etablovana jako nikdo druhej, v dobe, kdy jeste o nejakem DAFu Rusove jenom cetli v novinach. Pak halt se reklo, ze rusky trh prece nikoho nezajima. v Cine bude DAF na stejne urovni co Tatra-tzn na pocatku. Ale bude mit prachy na obrovskou kampan. Australie, to je opravdu perspektivni trh- tam jezdi zhruba 2x tolik nakladaku nez v CR ( i kdyz asi trochu vic jich bude v "off road" provedeni....)

0/0
12.9.2011 21:12

pavelthelong

Re: pozde bycha honit

sorry, teprve ted jsem si vsiml formulace "na rozdil od"....hluboce se timto omlouvam :-(

0/0
12.9.2011 21:56

male_zvire

?

" nejlehčí při stejné hmotnosti"

Tak jak? Kilo peří je lehčí než kilo železa?

0/0
12.9.2011 20:18

Rebby

Re: ?

Oni maji namysli uzitecnou hmotnost. Je nejlehci ve srovnani s vozy se stejnou uzitecnou (uzitkovou) hmotnosti.

0/0
12.9.2011 20:22

Karpau99

Re: ?

Člověče máte vůbec ŘP? Říkají Vám něco pojmy jako - celková, užitečná nebo pohotovostní hmotnost?

V tomto případě jde samozřejmě o CELKOVOU homotnost - tzn. že při stejné váze TATRA dorovnává tuto NÁKLADEM!!!

Reaguji jen proto, že nesnáším diletanty jako jste Vy kteří ničemu nerozumí ale KRITIZOVAT tooooo joooooo.

0/0
14.9.2011 8:00

jambajaa

...

Kéž to Tatru zachrání a znovu ustaví na výsluní.. Upřímě doufám v úspěch, a zároveň doufám že DAF ji nechá být a nebude se do ní montovat tak že by jí chtěl nakonec zrušit..

Btw- Ta světla se měla změnit..:)

0/0
12.9.2011 19:47

hrcprcsalala2

Re: ...

A jak a proč by to měl DAF dělat?

0/0
12.9.2011 20:22

jambajaa

Re: ...

Jak a proč? No jak se psalo v článku. Tedy jak jsi se ptal tak ti odpovím..

Jak?- Skoupí i zbytek podílu v Tatře.. 

Proč?- Protože by pak měli to co chtějí (patent na podvozek) a zbytek nepotřebují..

0/0
12.9.2011 20:53

hrcprcsalala2

Re: ...

Aha, ale to by jim ten zbytek podílu v Tatře musel někdo prodat, že.

0/0
12.9.2011 21:03

jambajaa

Re: ...

Možností jak odkoupit akciovou společnost je několikero.. Každopádně ani jedna není pro DAF nemožná.. Nejdůležitější totiž v takovém přépadě je mít finance.. Pokud máte finance můžete ukecat každého a akcie prostě získáte. Pokud o ně tedy projevíte zájem, je to jen otázka peněz..

0/0
13.9.2011 0:05

error404_is_back

Tatra nezná bratra!

8-o

0/0
12.9.2011 19:21

pit 75

smrt prichazi z U.S.A.

misto aby investovali tak akurat těží ze značky.....copak jsme se malo poučili???? viz. vagonka studénka..........

0/0
12.9.2011 18:58

pit 75

smrt prichazi z U.S.A.

vse se dorazi tim ze znici vsecky formy na odlevani s logem tatra tak jak to bylo u cezety;-€

0/0
12.9.2011 18:55

Congressman

Pochopení, ale...

Chápu nutnost spojení více automobilek vzhledem k nutnosti inovace technologií, propojení a výběru toho nejlepšího z každého subjektu, propojení trhů, nicméně ta osobitost Tatra, pro mě ten předek, kabina - vizáž, tam prostě není. Vývojově a ekonomicky v pořádku, ale myslím, že už to prostě není ono... [>-]

0/0
12.9.2011 17:46

radegast_premium

Tatra Armax

Nahodou nevíte někdo jestli se na řadu Armax 10x10 a 12x12 budou stále montovat Terrno kabiny nebo už DAFy?

0/0
12.9.2011 16:16

Inkvizitor Johny

Re: Tatra Armax

No vzhledem k tomu, že dneska se požadují spíše kabiny pancéřovatelné, je to asi jedno.

+1/0
12.9.2011 19:34

papullus

Nevím jak instruktor v Tatrovce

ale my jsme vždycky říkali a dodnes všichni říkáme šaltpáka, ne šaltrpáka. Zase žurnalista předvádí že něčemu rozumí i když tomu vůbec nerozumí

+4/0
12.9.2011 15:41

wanad

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

Jj, tenhle žurnalista se chtěl čtenářům při pořádné chlapské práci předvést jako těžkej suvenýr.

0/0
12.9.2011 16:02

2oz

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

tak mu to nevyšlo ;-D;-D

0/0
12.9.2011 16:38

Moravak03

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

Tak nevím, kde žíjete, ale u nás se odjakživa říká šaltrpáka a rychlosi (kvalty) se šaltrují.

U vás se šaltpákou řadí jak???

+5/0
12.9.2011 16:23

1000 dukátu je moc !

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

Je to odvozeno z německého řadit - SCHALTEN; řadící páka- Schalthebel = zkráceně  ŠALTEN+páka:-P

+1/0
12.9.2011 16:42

pavka8

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

Je to odvozeno od německého SCHALTER = řadič, přeřaďovač. Odjakživa říkáme šaltrpáka.

+6/0
12.9.2011 17:17

garii v21.0 (limited edition)

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

Takže šaltnpáka? Skvělé...

0/0
13.9.2011 10:34

halagajda

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

R^jj take tak:)

0/0
12.9.2011 16:53

pteryx

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

To ste to tomu chudákovi redaktorskýmu nandal. Ste doborník na slovo zatý. ;-D

0/0
12.9.2011 16:24

konvalik

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

Vy asi neznáte písničku od Morčat co?....máme ptáky krátký jak v poršácích šaltRpáky....:-P

0/0
12.9.2011 17:38

Duke._.Nukem

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

no a my na morave rikame saltrpaka.Tak se s tim smir,nebo vis co..;-D

0/0
12.9.2011 18:57

habr

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

U nás  "kvrdlačka".

0/0
12.9.2011 20:56

Diskuzní kovboj

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

U nás manual gearbox

0/0
13.9.2011 8:41

garii v21.0 (limited edition)

Re: Nevím jak instruktor v Tatrovce

My zase říkáme šatlrpáka...

0/0
13.9.2011 10:34

Yzzy

To me propomina levny

plastovy nakladaky v US. Ctyri roky provozu a vypadaj jak by byli vyrobany 30 let zpatky. Ta kvalita zpracovani a material pouzitej na interior a exterior ( ty kryty na svetla sou plastovy, naraznik plastovej) je celkem des.

0/0
12.9.2011 15:14

Danny_Kay

Re: To me propomina levny

v US? Jestli tim myslis United States, tak teda ziram. Tam se totiz neda o levnych plastech hovorit ani omylem. Ba naopak, trucky jsou vyrobeny velmi neefektivne a neekologicky...prilis kovu a chromu.

0/0
12.9.2011 15:21

jachym2

Re: To me propomina levny

Alzheimer ? ;-D

0/0
12.9.2011 15:33

Rambo-x

Tatra

Tatrovce samozřejmě moc přeji úspěch,a bylo by jedně dobře kdyby se vrátila na výsluní,ale bojím se aby toho nebylo dosaženo stylem jako u škodovky,ta taky prvně před spojením a i krátce po spojení s VW vyráběla favorit,což bylo ještě až na drobnosti(například jednobodové vstřikování BMM)české auto,pak vyráběla felicii,což taky ještě bylo jakštakš české auto,ale už se plíživě se do něj začaly dodávat i motory VW,ale budiž,pořád to byl český podvozek a karoserie,a dával se do ní většinou náš český motor 1.3 OHV.....pak fabie a oktávka to už bylo většina VW,a škodovky co se dělají dneska to už je opravdu jen VW s logem škoda

Dokud by to byla spolupráce,tak by to bylo možná i dobře,těžko malinká automobilka by měla peníze aby udržela rychlé tempo rozvoje se zbytkem světa,ale pokud by to přerostlo do stádia jako u škodovky,u které už není naše prakticky nic,tak za takovou cenu by úspěch neměl smysl

0/0
12.9.2011 15:05

Duke._.Nukem

Re: Tatra

R^

0/0
12.9.2011 15:27

Pán_Zlobrů

Re: Tatra

úplná blbost sorry, koncernově se vyrábějí auta po celém světě a neexistuje žádné (až na malé malosériové vyjímky) vyloženě národní auto. Škoda má vlastní vývoj, desing, výrobu, zkrátka vše co automobilka potřebuje, mnoho dílů ve Škodě je made in CZ. A že se motory dělají pro celý koncern? No a? Alespoň je vývoj a výroba levnější, tím pádem pokrok mnohem rychlejší. Navíc v MB se nyní staví samostatná Škodovácká motorárna. Zamyslete se nad tím, kde by dnes Škoda asi s tím Vaším slavným Favoritem (v roce 1991 8 let zastaralým vozidlem) byla?? Myslíte že by měla na vývoj nového modelu? Víte kolik VW počátkem 90 let investoval do Škody? Bezprostředně po nákupu 2,5 miliardy marek, což náš stát prostě neměl. Naopak, stát měl už tenkrát stejným způsobem privatizovat Tatrovku, Liazku a Avii a tya automobilky se tak dali zachránit a mohli být s produkcí úplně někde jinde než dnes....

+2/0
12.9.2011 15:47

celim

Re: Tatra

Co dodat!R^

0/0
12.9.2011 15:55

dave_79

Re: Tatra

v podstatě každý tradiční podnik měl být "privatizován" tímto způsobem, tedy vyhledáním strategického partnera, bohužel řada těchto podniků ve spojení s V. Klausem již opravdu neexistují.

0/0
12.9.2011 16:33

pletiplot

Re: Tatra

Jasně, teď se vám to machruje, ale před 20 lety jste volal, že nechcete prodávat tradiční firmy cizákům. Tehdy nikdo nevěděl, jaká cesta ke kapitalismu je nejlepší. Mohlo to dopadnout jako v Rumunsku, kde si nikdo netroufal rozhodnout tak ani tak a nakonec se to rozkradlo úplně všechno. Dacii na poslední chvíli prodali Renaultu, ocelárny a strojírny byly vytunelovány (ale ocelárny se zachránit nedaly, protože na ocel je potřeba koks, ale koksovatelný uhlí v Rumunsku není a dovážet ho se prodražilo).

0/0
12.9.2011 17:02

Rambo-x

Re: Tatra

Ale koncernová výroba je dnes běžná,to neříkám,národní auto už snad neexistuje pomale nikde,ale škodovácký vývoj,pokud nějaký je,tak je buď neschopný,což si osobně nemyslím,nebo je úmyslně bržděný,což si myslím že je daleko logičtejší vysvětlení,on by totiž VW pak nemohl cpát svoje výběhové zboží do podřízené automobilky,proč třeba VW nepovolí aby škodovky měly jeho vrycholové motory,nějaký HTP a slaboučký TDI co se do toho cpe,to je promiňte mi,parodie na motor,hlavně to HTP........jo a jestli se vyrobí nějaký český motor,tak se proběhnu nahý po václaváku,protože tomu upřímně nevěřím,promiňte

Mě ani tak nevadí jestli by byla škodovka v koncernu,a za nemalé peníze co do toho VW nacpal mu patří dík,ale je už od pohledu vidět,že škodovka není rovnocenná,že je to spíš jen odbytiště pro výběhové zboží VW

A vy si upřímně myslíte,že by se škodovka za 20 let nezmohla na novější model,nebo že by se stále vyráběl favorit,i za komunistů přestavila škoda přibližně každých 8 let nový model

0/0
12.9.2011 16:51

Lavrentij Berija

Re: Tatra

Tak v tom slavnym Favoritu, byl zkraje karburátor Piereburg=německý. Ventilový sedla z Japonska, design karoserie dělal Bertone z Itálie, zavěšení motoru Porsche, atd. Jinak kdo platí, ten diktuje. To platí vždy a všude.

+1/0
12.9.2011 17:32

hrcprcsalala2

Re: Tatra

Hele, ponkový plkale, které "vrcholové motory" nepovolí VW dát do škodovky? 

"i za komunistů představila Škoda přibližně každých 8 let nový model" = ty patříš opravdu do cvokhausu, tvoje chorobná lhavost je něco naprosto neuvěřitelnýho. Rv

0/0
12.9.2011 18:17

Rambo-x

Re: Tatra

Hele bavím se s tebou jedině proto že mě takoví blázínci jako ty baví

1.)proč někde není ve škodovce třeba třílitr jaký je ve VW passat???

2.)1946-1952 škoda tudor,1952-1956 škoda 1200,dále škoda 1202 do roku 1976,škoda 1000MB 1964-1969,škoda 100 do roku 1976,škoda 105/120 1976-1990,škoda favorit 1987-1994........a to nepočítám jejich modifikace,jako například škoda 1100MB,škoda 110L,Škoda 110R,Rapid 120-136........ještě nějaká otázka,kecálku

0/0
12.9.2011 19:28

Rambo-x

Re: Tatra

Ještě bych zapoměl,nechápu jak jsem je mohl vynechat.....škoda spartak(440)a škoda octavia,a ještě škoda 1203......to bych si neodpustil abych je zapoměl,a tobě dal příležitost si zarejpat

0/0
12.9.2011 19:38

Rebby

Re: Tatra

A opravdu vedle sebe bylo mozne postavit Golfa a S120, ktere se vyrabely ve stejne dobe? Anebo, at nemluvim o koncernu, treba Ibizu? Je rozdil vyrabet a "vyrabet".

+1/0
12.9.2011 20:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.