Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stáčet tachometr bude zakázané. Za milion pokuty

Předpis, který postaví mimo zákon firmy nabízející úpravu počtu najetých kilometrů, by měl začít platit od poloviny příštího roku. Teď se ladí poslední detaily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MF DNES to jediná hraje s náma

jak píšu níže, pro ty, kdo by chtěli tohle jednání

postihovat jako § 205 TZ (podvod):

jde o to, že to je takovej případ, kdy to je těžký prokázat. musíšteprokázat, že ten tachometr byl stočenej. i když to bezpečně prokážete, tak potom musíte prokázat, že to způsobilo škodu nad 5000 Kč, tj. že to auto by stálo aspoň o 5000 Kč míň, kdyby ten tachometr nebyl stočenej. A co je nejhorší, musíte prokázat, že ten tachometr dal stočit původní majitel, a ne třeba majitel před ním. I kdyby byl majitel jenom jeden, tak jak prokážete, že dal stočit právě on s úmyslem podvést někoho, a že to to nedal stočit třeba jeho manželka bez jeho vědomí, protože na tom autě chtěla něco utržit?

0/0
11.9.2011 15:59

prasák

Re: jak píšu níže, pro ty, kdo by chtěli tohle jednání

Tam stačí, aby majitel věděl, že tachometr byl stočený a s tím to auto prodával, dokonce stačí, aby věděl, že ho stočil dřívější majitel a přesto auto prodává s falešnými kilometry, tedy podvádí. .

0/0
11.9.2011 21:34

miawallas

Re: jak píšu níže, pro ty, kdo by chtěli tohle jednání

Čili pokud vím, že moje auto má stočené kilometry kdoví kým a kdoví kdy, a budu ho chtít prodat, mám radši dělat, jako že to vlastně nevím? Dokázat to samozřejmě nemůžu, ale za podvodníka být nechci...

0/0
28.9.2011 20:42

Marcus Antonius

nesmysl

prý každý kdo stočí tachometr dostane milion pokuty. Stočí tachometr a půjde se udat . Naivita Tak se bude stáčet na Slovensku

0/0
11.9.2011 14:55

TVK

Lidi to tak prostě chtějí

Kamarád sháněl dvojkovou oktávku v naftě a byl přes VIN schopen zjistit, kdy a kolik mělo auto najeto při garančkách v servisech. Z cca. 50 poptaných aut mu jen polovina bazaristů poslala VIN (takže tam je to jasné) a u druhé půlky, která VIN poslala, byla všechna auta stočená. Deklarovaný nájezd 70 - 100tkm u 3 roky starých aut (holt to tak lidi chtěljí).  Realita 2x-3x víc. Rekordmanem byla nějaká Okta z Itálie, která měla po dvou letech najeto 250tkm, zato po třech neměla ani těch 100.

A moje zkušenost - zkuste u 10 let ojetého, soukromého auta napsat při prodeji skutečné kilometry. U mne to bylo cca. 180tkm. Většina lidí si o Vás myslí, že jste blázen, protože přece na tipcars je u stejného typu a ročníku průměr o třetinu nižší.

+2/0
11.9.2011 2:16

Marcus Antonius

Re: Lidi to tak prostě chtějí

Jenže pokud vozidlo jezdilo v Německu půl roku a pak go někdo importpval do česka ,kde nebylo servisováno ve značkových servisech není možné  zjistit skutečný počet kilometrů.

0/0
11.9.2011 14:59

Frantizsekk

zakon pro srandu kralikum

Stacet se bude vesele dal. Jen se u ty zranice nebude tolik mlaskat.

0/0
11.9.2011 1:14

Marcus Antonius

Re: zakon pro srandu kralikum

typický výplod českých normalizačních politiků.

0/0
11.9.2011 15:00

limix

Nevíte někdo

Jak to bude se stáčením kilometrů u přívěsných vozíků???

0/0
10.9.2011 20:32

zlababa.dvur

no asi takhle

Myslím si, že důvod velké poptávky po stáčení není dán ani tak zákony. Problém je spíš v tom, že v lidech přetrvává z dob socialistických škodovek povědomí, že auto se 100.000 je zralé na generálku, případně nový motor, a auta které mají na tachometru 200.000 jsou již neprodejná.

+2/0
10.9.2011 12:41

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: no asi takhle

Problém je v tom, že tyhle "stará pravidla" se zase začínají vracet. Zejména maloobjemové přetěžované motory jsou po 200 tkm na odpis.

0/0
10.9.2011 12:45

nepetr

Proč?

Úprava stavu tachomtru je vždy co já vím doporovázena upozorněním že úprava je možná pouze u vyměněných budíku a to na předchozí stav počtu ujetých kilometrů:-P. Pokud lidé nezačnou kupovat auta místo tachometrů nikdy se toho nezbavíme. Auto které bylo naposled v autorizaci při najetých např: 125tkm a dnes má 265tkm, bude li u tohoto vozu provedena změna profesionálně třeba na 186 tkm nikdo nikdy nic nepoznáRv. O Stavu vozidla nevypovídají jen najeté kilometry, ale celkový stav vozidla. Auta s nájezdem 200tkm jsou většinou v lepším stavu než ty které za ten samý čas najely 100tkm.

+2/0
10.9.2011 11:47

certik_bertik

zrovna

ááčka mají do toho co mluvit;-D

+2/0
10.9.2011 11:46

tmx

to jsem zvědav, jak to dopadne

Snad se to trochu zredukuje, jenže trochu se bojím, že když to bude zakázané, češi tomu budou věřit ještě o to víc, takže je nenapadne, že to třeba mělo tacho stočený ještě před platností zákona, což ještě minimálně 5 let po uzákonění bude běžné (navíc notoričtí stáčeči si to budou upravovat sami, takže jedině to snad pomůže, že soukromník a malý dovozce to upravovat nebude, protože mu to nikdo na netu nenabídne...)

Vždy mě pobaví ty inzeráty na osmileté Mondeo combi v plné výbavě, nafťák, se 150 tisíci km...

0/0
10.9.2011 10:11

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: to jsem zvědav, jak to dopadne

U takových aut už je jedno, jestli mají 150 nebo 250 tisíc - rozhoduje skutečný stav a kupující musí být připravený na to, že to auto dal někdo do bazaru ve schvíli, kdy vyžaduje nějakou větší investici.

+1/0
10.9.2011 12:33

nepetr

Re: to jsem zvědav, jak to dopadne

R^

0/0
10.9.2011 12:58

borilon

To se jeden nejmenovaný prodejce A.....asi nedoplatí..

Bylo by to pěkné, ale myslíte, že prodejce pokuta zastaví???? Když se na to teda vůbec přijde..

0/0
10.9.2011 9:29

prasák

trvalo

To to teda trvalo. Myslím, že se stačilo inspirovat v německu a ne čekat dvacet let, za tu dobu si tady podvodníci s auty nakradli miliardy. Teď je třeba ještě prosadit názor, že prodej auta s vědomě stočeným tachometrem je vždy podvod a tedy trestný čin a pár lidí zavřít. Rv

0/0
10.9.2011 9:26

nepetr

Re: trvalo

Blbost každého kdo kupuje auto podle tachometru:-P

+3/0
10.9.2011 12:04

prasák

Re: trvalo

Životnost některých dílů jinak než podle tachometru nepoznáš.

0/0
10.9.2011 20:16

nepetr

Re: trvalo

Kterejch například8-o?

0/0
11.9.2011 10:06

BMBMBM

Leasingovky

Stejne ty firmy to budou delat dal, protoze leasingova spol. neprofinancuje ojetinu s vice jak 200tkm. Takze 3-4leta A8 s poctivejma km je neprofinancovatelna.

0/0
10.9.2011 8:33

nepetr

Re: Leasingovky

a kdo za to může? Hloupí lidé ketří kupují tachometr a né auto jako celek:-P

+3/0
10.9.2011 12:05

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Leasingovky

Přepokládám, že A8 si kupují lidé, co nepotřebují úvěr nebo leasing. Navíc nejdražší u takových aut bývá "profinancovat" provoz a servis.

0/0
10.9.2011 12:37

nepetr

Re: Leasingovky

"Ojetou" A8 si kupují převážně lidé kteří na ní potřebují pokud možno obojí. Mluvím podle zkušeností které mám z práce AUTOMECHANIKA. Když někdo přijede jako druhý mjitel A8, BMW7, Mercedesu S, tak má slítaný gumy až na dráty, destičky sjetý až na nosný kov a ojel přejetej o cca 6000km.Nakonec zjistíme že potřebuje jen dolít olej a vyčistit klimatizaci a hlavně aby to nebylo dražší jak 1000,-;-D neříkám že u jiných aut to tak není, ale u těhle je to obvzlášť k  pláči;-( Dokazovat si něco něčím na co nemám Rv.

0/0
10.9.2011 12:57

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Leasingovky

Ti lidé při koupi asi moc nepřemýšlejí. Vždyť právě třeba ta pneumatika stojí u takových aut třeba 5krát více než nějaká na Fabii.

0/0
10.9.2011 13:10

nepetr

Re: Leasingovky

Máte pravdu. Myslí jen svým malým egem nebo něčím jiným co je taky malé. Ono koupit auto je jedna věc, ale mít na provoz věc druhá a ktomuhle myšlení tihle lidé nedojdou:-/. Pak se po českých silnicích řití šrot z roku 2005 ketrý nemá brzdy a vzavěšení náprav vůli půl centimetruRv!!

0/0
10.9.2011 13:17

pitlik

Nejdůležitější je zjistit na co mám

Také se usmívám,:-)

Zejména když potkávám na silnici podobný individua co nemají na žárovku do auta za více než půl milionu 

Směju se příběhům z pneuservisu jejichž hlavní postavou jsou majitelé 16-ti palcových hliníkových disků, dotazující se, zda by nebyly protektory v lepším případě ty laciný pneumatiky z číny.

Je někdy k smíchu slyšet pyšného novopečeného majitele jakéhosi ojetého TDI-čka, že si to pořídil proto, aby mohl dojíždět těch 5km do práce.

0/0
10.9.2011 18:00

Hroznej_puberťák

Re: Nejdůležitější je zjistit na co mám

Taky jsem trochu zaskřípal zubama nad rozměrem gum u současného auta, které jsou 2x dražší než u toho minulého, ale co člověk nadělá. . Sranda ale je, kolik je zájemců o ty sundané ojeté.

0/0
10.9.2011 21:53

MaeVar

Re: Nejdůležitější je zjistit na co mám

To by mě ani nenapadlo... jak (kde) je prodáváš?

0/0
11.9.2011 17:54

Hroznej_puberťák

Re: Nejdůležitější je zjistit na co mám

Většinou jsou to zákazníci garážodílny vedle, ale i na aukro se dají hodit.

0/0
11.9.2011 18:05

MaeVar

Re: Nejdůležitější je zjistit na co mám

Bezva, díky za tip, za chvíli se budu zbavovat letních tak to taky zkusím;-).

0/0
11.9.2011 18:09

V12

Stacanie

Hmmm, pekne. Ale som strasne zvedavy, ako budu dokazovat, KTO to stocil. Podla mna kym stacaca nechytia s notebookom a UniTachom nakablovanym na OBDII, nemaju sancu.

0/0
10.9.2011 0:03

superkutil

Stáčení km na zahlazení černých jízd

Tuhle jsem se setkal se zajímavým případem. Chlapík stáčel km u dodávky, aby jeho šéf nevěděl, že jezdí černé jízdy. Přišli mu na to tak, že v ŘJ je někde ještě uložena informace o ujetých km pro potřeby servisu a tu mu ta firma co to stáčela nepřepsala (nebo to nešlo - nevím).

0/0
9.9.2011 23:57

tmf

po 4 letech je tam 180, bylo mi naznačeno, že krásně půjde s 80tisíci.

0/0
9.9.2011 22:54

JeFFik

a proto kupuji zásadně nová auta

sice to nejsou 6 válcové třílitry (ani dvoulitry), ale radši přispěji dělníkům co to smontovali a inženýrům, co to vymysleli, než podfukářskýmu překupníkovi v autobazaru.

+2/0
9.9.2011 22:05

Hroznej_puberťák

Re: a proto kupuji zásadně nová auta

Na můj nájezd okolo 20tis km ročně je absolutní zbytečnost kupovat nové auto, tím spíš, že auto podobné užitné hodnoty, co mám, stojí nové okolo milionu, což by byly hodně zbytečně vyhozené peníze na tak malý roční nájezd, ještě k tomu soukromý, tedy nevydělávající. Holt je ale potřeba umět si ojetinu vybrat, skutečně není zdaleka nutné kupovat u podfukářského překupníka v autobazaru.

+3/0
9.9.2011 22:11

Jardajar

Re: a proto kupuji zásadně nová auta

Ale novota je novota. Jetej mobil bych si taky nekoupil.:-)

0/0
10.9.2011 1:26

Genial

Re: a proto kupuji zásadně nová auta

Hmm - u nepremiovych znacek nove auto = ses akorad testovaci jezdec... Ojety auto s jasnou historii + serviska, nejlepe z firmy (kdyz s nim jezdis sam), z rodiny nebo od znameho a vis vsechno a jsi v pohode... Auto mas otestovany - lepsi nez zaruka...

+1/0
10.9.2011 8:37

Hroznej_puberťák

Re: a proto kupuji zásadně nová auta

Mobil a auto je přeci jen "tak trochu" rozdíl...

0/0
10.9.2011 21:50

Jigssaw

§ 250 Podvod

(1) Kdo ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.

(2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu nikoli malou.

(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo b) způsobí-li takovým činem značnou škodu nebo jiný zvlášť závažný následek.

(4) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu.

Opravdu potřebujeme další hloupé zákony ? Využívejte ty co již máte a nedělejte zákoník ještě delší a složitější !

0/0
9.9.2011 21:13

zekon666

Re: § 250 Podvod

No já s tím naprosto souhlasím. Jenže už jsem to zkusil, podal trestní oznámení na prodejce a policajti to smetli ze stolu. Prý se nic nestalo ...... a to jsem tam toho měl víc co ukazovalo na trestný čin podvodu.

0/0
10.9.2011 9:16

Jigssaw

Re: § 250 Podvod

Ono bohužel tak to v naší republice bývá že zákony jsou často napsané dobře ale policie a soudy si je vykládájí špatně a je tam plno korupce.

0/0
10.9.2011 11:14

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: § 250 Podvod

na soudech korupce neni. spíš jde o to, že to je takovej případ, kdy to je těžký prokázat. musíš prokázat, že ten tachometr byl stočenej. i když to bezpečně prokážeš, tak potom musíš prokázat, že to způsobilo škodu nad 5000 Kč, tj. že to auto by stálo aspoň o 5000 Kč míň, kdyby ten tachometr nebyl stočenej. A co je nejhorší, musíš prokázat, že ten tachometr dal stočit původní majitel, a ne třeba majitel před ním. I kdyby byl majitel jenom jeden, tak jak prokážeš, že dal stočit právě on s úmyslem podvést někoho, a že to to nedal stočit třeba jeho syn, kterej si pučil auto na velkej vejlet a dal to stočit, aby si toho fotřík nevšimnul?

0/0
11.9.2011 15:56

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: § 250 Podvod

hezký, ale tohle ustanovení už přes 2 roky neplatí. Zkuste se kouknout na zákon č. 40/2009 Sb., § 205.

0/0
11.9.2011 13:19

Dewils1

Není to zakázané už teď?

tady jde hlavně o to, to prodavajícímu dokázat

0/0
9.9.2011 21:00

superkutil

Re: Není to zakázané už teď?

Samozřejmě, že to už dnes je trestné a je na to zákon, ale problém je to dokázat. Ve falšování jedou servisy, prodejci i automobilky. Třeba Ford má úžasnou databázi, kam by se při každé opravě nebo garanční kontrole měly zaznamenávat všechny informace včetně měněných dílů. Ale protože automobilka nechce aby někdo viděl, v čem a jak jsou vozy poruchové a protože jsou servisy líné to zapisovat, tak je databáze skoro prázdná. Navíc byl před pár lety případ, kdy v Belgii někdo zfalšoval údaje v této databázi.

A nevím proč se všichni čílí, vždyť v ostatních okolních státech je přetáčení tachometru dávno trestné a většinou k němu nedochází. To jen v ČR se stáčí, protože Češi jsou tak důvěřivý, že věří údaji na tachometru. Přitom každý trochu znalý zjistí stav km z vůle v řízení, opotřebení volantu a pedálů, ze stavu sedaček, ze vzhledu motoru.

+1/0
9.9.2011 23:47

Little Boy

Re: Není to zakázané už teď?

lol, v jednom autotipu z letosniho roku se problematikou staceni zabyvali a zminovali, ze v nemecku je vic stocenych aut nez u nas... tolik asi k tomu jak zakaz "pomuze" a jak k nemu "vetsinou nedochazi" :/.

0/0
10.9.2011 7:18

tappat

Re: Není to zakázané už teď?

jestli ono to nebude tim, ze v Nemecku zije 8x vic lidi a jezdi cca 15x vic aut ;-D

0/0
10.9.2011 9:44

AAA2

Re: Není to zakázané už teď?

ale je to tam narozdil od nas trestny, tudiz by tam stocene tachometry nemely byt zadne, ne? Kde tedy udelali soudruzi z NSR chybu?

0/0
11.9.2011 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.