Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Setrvačníky z Formule 1 budou pohánět i lokomotivy a metro

Formulová stáj Williams, respektive její dceřiná společnost, se dohodla na spolupráci s firmou Kinetic Traction Systems, Inc. Setrvačníková technologie Williamsu se tak dostane do kolejových dopravních prostředků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rafol

Gyro

Jsem zvedavy, jak si poradi v zatackach s gyroskopickym efektem.

0/0
10.10.2011 15:32

Antonín, topič

Re: Gyro

Zřejmě podobně, jak u té F1.

0/0
12.10.2011 10:42

honzasl

Kde jste, řvouni???

Kde jste, řvouni.

Vy kteří řvete při každné vhodné příležitosti, že by se peníze investované do kosmického výzkumu, nebo utracené za závodní nesmysly měly vrazit do zdravotnictví nebo na chudou Afriku, kde jste?

0/0
8.10.2011 7:19

proost

Setrvačníky

Kdysi se setrvačníky skutečně používaly třeba i u malých lokomotiv. Mělo to ovšem jedem háček. DOcházelo občas i ke ztrátám na životech pokud došlo k poruše a setrvačník se takříkajíc "kousnul", takže se místo něj roztočila ta lokomotiva. Protože energie je potvora a jenom tak nevyšumí.

0/0
5.10.2011 14:58

ivoš

Já mám jen divný pocit

z toho, co takový x kg vážící setrvačník udělá v případě havárie. Na druhou stranu ve F1 je havárií spousta, ještě se nestalo nic. Ovšem ty setrvačníky nemají metráky. Jinak - taky jsem uvažoval o tom, že by se takhle dala akumulovat energie třeba pro rodinný dům, setrvačník pod zemí na dvorku.:-)

0/0
5.10.2011 13:53

Antonín, topič

Re: Já mám jen divný pocit

Jaká energie? V jakém cyklu?

Racionální mi přijde skladovat tepelnou energii, a na to se setrvačník nehodí.

0/0
6.10.2011 11:53

Rubik1

Re: Já mám jen divný pocit

Přesně tak. Setrvačník je výhodný jen pro krátkodobou akumulaci kinetické energie. To by mělo smysl jen pro otáčecí dům nebo otočnou restauraci, kterou chceme na chvíli zastavit.

0/0
6.10.2011 23:20

Deph

Ilustrační fotka

Jako velkého fandu metra v New Yorku mě nadchla ilustrační fotografie. Soupravy složené z vozů R-36WF zvaných Redbirds již sice od roku 2003 nejezdí, ale fotografie, pořízená z horního nástupiště stanice Queensborough Plaza, je efektní.

0/0
5.10.2011 11:04

Martin Soušek

F1 jako zdroj nových technologií je odepsaná

No to se tedy divím. Protože F1 je natolik svázaná tolika umělými pravidly, že přijít s nějakou technickou inovací je téměř nereálné.

.

Dřív se zkoušely mnohé zajímavosti, které se následně dostaly do sériové výroby. Teď je všechno zakázané a výrobci mají smůlu.

+1/0
5.10.2011 8:59

baloun

Lehčí setrvačník?

To je něco jako sušší voda, sladší sůl nebo studenější teplo?

0/0
5.10.2011 8:31

polto

Re: Lehčí setrvačník?

proc ne? rychleji rotujici setrvacnik muze uchovac stejne mnozstvi energie jako tezsi ale pomaleji rotujici setrvacnik...

0/0
5.10.2011 9:04

wrah

Re: Lehčí setrvačník?

Ne, není. Mám pocit, že je ten materiál lehčí, ale mnohem odolnější a jde tak roztočit do mnohem vyšších otáček a uskladnit tak víc energie.

0/0
5.10.2011 9:11

Vytržená mandle

Re: Lehčí setrvačník?

A plynuleji ji vrátit zpět, chápu správně? (jsem laik)

0/0
5.10.2011 10:55

Antonín, topič

Re: Lehčí setrvačník?

Plynulost toku energie na mechanice setrvačníku až tak moc nezávisí.

0/0
12.10.2011 10:41

vítr_v_zádech

Re: Lehčí setrvačník?

A proč jako ne? Jeden má 20kg, jiný třeba 50kg. Asi ten první je lehčí, nebo ne? To samozřejmě neznamená, žeby ten lehčí nemohl skladovat stejně energie jako ten těžší. Jen ho stačí víc roztočit. Nebo bude mít jiný tvar, větší poloměr, atd.

0/0
5.10.2011 12:36

commodus

Re: Lehčí setrvačník?

Máš nějaký problém s chápáním psaného textu?

0/0
5.10.2011 13:10

Rubik1

Re: Lehčí setrvačník?

Baloune, asi jsi chyběl ve škole tak od 5. do 9. třídy.

0/0
6.10.2011 23:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.