Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fyzika v praxi podle BMW. Parní turbíny a elektřina z tepla

Automobilka BMW patří mezi průkopníky v oblasti snižování spotřeby paliva. Firma nyní připravuje pro sériovou výrobu čtyři slibné technologie, které spotřebu sníží ještě výrazněji než doposud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michaljn

A CO JEDNODUŠE JEZDIT NA LPG !!!!

to je ale asi moc ekologické ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
14.10.2011 13:30

truthspeaker

1kW

a to se vyplatí R^;-D

0/0
14.10.2011 9:02

josefl

A co plyny

A co plyny získané ze sedadel? Čím vyšší obsazení, tím více plynů, tím nižší spotřeba. Vývojáři pusťte se do toho!;-D

0/0
14.10.2011 0:14

panzic

Re: A co plyny

pokyny před usednutím do vozidla:

1)z přiložené lahvičky lubrikačního gelu si trochu odlijte a pořádně namastěte anální otvor a trubku vyčnívající ze sedadla....

2)nasedněte takovým způsobem, aby se dutinka zasunula alespoň 10cm hluboko do předem namastěného otvoru

3)uvolněte se a nechte se unášet dobrým pocitem že právě šetříte 0,5l/100km

0/0
14.10.2011 15:54

Goues

Fremeni

Začíná mi to připomínat Fremeny. ;-D

0/0
13.10.2011 23:21

Výstřik do tmy VI.

Podle nadpisu už jsem se těšil na pěkný auto

s připojeným tendrem na uhlí a zase nic... :-(

0/0
13.10.2011 21:09

jan.banos

efektivita

A jaká bude životnost a cena opravy-výměny, pokud se to pokazí?

0/0
13.10.2011 19:45

net.Xtreme se nevzdává

No snad se dožiji svého Thoria

;-D

0/0
13.10.2011 18:32

Si0 po 4. zákazu

Tepelná energie od výfuku je řídká

a jakýkoliv pokus o její využití je předem odsouzen k nízké účinnosti.

0/0
13.10.2011 18:07

wrah

Re: Tepelná energie od výfuku je řídká

Jestli tvrdí, že z toho dostanou pár set w, tak proč ne? To je třeba svícení zadarmo

0/0
13.10.2011 20:20

Aichel

Pěkné, ale

není nad velkoobjemovou benzínovou atmosféru.

+1/0
13.10.2011 16:18

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Pěkné, ale

Kupuj, dokud jsou. :-/ Dlouho nebudou ;-(

0/0
13.10.2011 19:26

Antonín, topič

Re: Pěkné, ale

Není nad velkoobjemové benzínové turbo.

0/0
13.10.2011 19:31

Karlík a továrna na pivo

Re: Pěkné, ale

1,2 HTP? :-)

0/0
13.10.2011 19:45

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Takže když si do auta nainstaluju výbavu za čtvrt milionu, tak potom budu jezdit za 6,8 místo za 7,5? A to se vyplatí!!

0/0
13.10.2011 15:35

ivoš

Re: Hmm

Jo, přesně. Pokud - jako soukromník nepodnikatel - uvažuju o životnosti auta 100 000 km, tak si spočtu, že "zastaralé" auto se mi provozními náklady bohatě vyplatí. Přinejmenším v horizontu příštích 20 let.

0/0
13.10.2011 16:12

Nahlas se ti směju 2

Re: Hmm

Životnost auta 100 000 tis km? To se k němu teda musíš chovat hodně bezohledně. Auto ve 100 tis. km s přiměřenou péčí je prakticky zánovní.

+2/0
13.10.2011 17:51

wrah

Re: Hmm

A) spousta lidí najede autem řekněme méně než 200 km za týden. Jsou to ti, kteří buď jezdí pravidelně na chalupu, nebo nakupovat, nebo do práce. Ano, je hodně lidí, kteří by na desetikilometrové cestě do práce jinou dopravou než autem tratili i víc jak hodinu deně. Spousta hromadné dopravy má buď naprosto nevhodné časy jízd, nebo ještě šílenější trasy. Nemluvě o ceně za dopravu. Kdo pojede busem, pokud může sednout do auta na dvorku, odjet do práce hned, pak nakoupit a vrátit se skoro hned a oproti budu jej cesta vyjde o pět kč dráž? B) údržba. Poněkud vynecháváte drobný detail. Pneumatiky i náplně mají životnost počítanou nejen v kilometrech, ale i v čase. Například olej je po cca třech letech zralý na výměnu, i kdyby řidič najel jen 5000 km. C) ano, dnes jsem jel autem, které je přesně půl roku staré. Má najeto 95 tisíc km a ani bych nepoužil termín zánovní, ale prakticky nové. Údržba dělá hodně.

0/0
13.10.2011 20:17

Nahlas se ti směju 2

Re: Hmm

A proč mi to píšeš?

0/0
14.10.2011 7:47

Antonín, topič

Re: Hmm

No, pokud je 20 let starý (ivoš píše o horizontu 20 let), tak už teda tak úplně zánovní není. Dokonce ani pětiletý auto s kilem není zánovní. Ne každej tráví život na silnici.

0/0
14.10.2011 9:02

Nahlas se ti směju 2

Re: Hmm

A jediný důvod, proč by 5leté auto se 100 tis. km nemohlo být ve stavu zánovního?

0/0
14.10.2011 10:07

Antonín, topič

Re: Hmm

Má 5 let. "Zánovní" je termín, jehož obsah je zřejmě docela subjektivní.

0/0
14.10.2011 12:32

Rambo-x

Myslím že výsledný efekt bude 0

Za prvé,je to složité zařízení,na jeho výrobu je potřeba hodně energie,tím pádem už jen na výrobu se udělá více emisí než co řidiči ušetří,to je věc kterou nikdo nevidí.......za druhé,servis takového zařízení,nejen že bude asi nepředstavitelně drahý,ale i ten servis zase musí spotřebovat nějakou energii,a čím složitější zařízení,tím větší servis a více emisí..........nejjednoduší by bylo začít dělat pořádná auta,s co možná nejméně těchto výmyslů,s pořádným velkoobjemovým motorem,s robustní konstrukcí které vydrží najet milion kilometrů jak nic,cesta snižování spotřeby je špatný směr,stejně na nulu to nikdy neklesne takže je to bezpředmětný,větší důraz by měl být na vývoj úplně nových technologií,jako je vodík nebo elektřina,tam podle mě vede cesta,ale tím že uspoříme desetinu litru paliva na úkor spolehlivosti teda ne

0/0
13.10.2011 15:15

radik

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

výsledek bude nula pro řidiče (já ty čísla vidim spíš záporný... myslim že úspora 15% při spotřebě 7l/10 km se za tu cenu všech těch kravin nevyplatí)... pro BMW to bude skvělej zdroj příjmů... jak by asi vydělali na autě co najezdí milion? Ale souhlasim... taky by se mi líbil vysokoobjemovej nízkootáčkovej osmiválec co vydrží... jenomže takový se dneska nedělaj a ty starý na tom už moc dobře nejsou... krom toho většina takovejch motorů byla z ameriky a přiznejme si ameriky nikdy nebyly nijak extra kvalitní stroje.

0/0
13.10.2011 15:28

Rambo-x

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

No tak pro BMW bude přínos velký,to chápu;-D........jen jeden dotaz,z čeho usuzuješ že klasické ameriky byly nekvalitní auta,podívej se na kubu,tam jezdí pořád,50 let v běžném provozu

0/0
13.10.2011 15:51

radik

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

joo, na kubě na nic lepšího nemaj... v mexiku taky vyráběly původní brouky ještě v roce 2000...

 

Neni to z mý hlavy, kamarád je do těch aut blázen a nechal si dotáhnout Cadilac Eldorado a jediný co dělal je že na to třičtvrtě roku shání díly a dává to do kupy aby pak mohl tři měsíce v létě jezdit na srazy... (prodal ho a shání se po nějaký "exkluzivnější") kvalita zpracování v porovnání s evropanama v tý době prej nesrovnatelná... a to sem prosím slyšel hned od několika majitelů americkejch "bouráků". Nevím teda jak ročník 50 - 60, tyhle lidi měli spíš mezi 60 - 75. Jako koníček fajn, ale jezdit s tim každej den... to si nedovedu představit... ale mít na to dost peněz a času, tak si taky koupim nějakej Pontiac GTO nebo Charger jako druhý auto.

0/0
13.10.2011 16:38

psyonic

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

Nevim, ameriku mam, a krome prvotni investice do podvozku ted uz jen liju benzin a menim provozni kapaliny. Jasne, o spotrebe 7l/100km nemuze byt ani reci, ale s tim se u v8 6.1l jaksi pocita. :)

0/0
13.10.2011 16:53

Rambo-x

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

No tak na kubu se taky vozili ruský lady a ještě nevím co,no ale to je jedno........ono na starý auta,ještě když to jsou raritní kousky,se díly shání hodně těžko,třeba já jak jsem koupil rapida 135RiC tak jsem nemohl sehnat lambda sondu,jinak vstříkování bylo funkční,ale bylo vymontované na zadní sedačce protože bez lambády to jet nemůže,byl tam provizorně nainstalovaný karbec,po půlročním bezúspěšném shánění lambda sondy jsem kontaktoval firmu ocelot,to jsou ti co vyrábí 1203,a ti mi poradili že jde použít lambáda z jeepu,za předpokladu že se změní odpor v řídící jednotce,takže,vstřikování na svém rapidu jsem rozchodil tímto stylem,od té doby nic neselhalo,jen měním kapaliny a brzdy,absolutně bezproblémový provoz,ale sehant tu součástku byl teda fakt boj

Spotřeba tak 6,5-7 litrů,jízdní požitek s tak těžce rozchoděného veterána k nezaplacení,neprodal bych to ani za 10 milionů

0/0
13.10.2011 17:06

Antonín, topič

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

A to vstřikování jsi tam rval proč, proboha?

0/0
14.10.2011 9:03

Rambo-x

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

To vstřikování tam je z výroby,to byly exportní verze rapidů.......Rapid 135 RiC(rapid injection catalyst),to se montovalo na export do zemí kde platili přísnější emisní limity,splňuje to euro 1,konkrétně ten můj kousek byl dovezený v roce 2004 z belgie.......provizorně tam byl namontovaný právě karburátor,protože majitel předemnou nemohl sehnat tu lambda sondu aby se to dalo rozchodit,teprve až já jsem to uvedl zase do činosti

0/0
14.10.2011 15:51

vrgf

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

i kdyby to bylo nastejno, furt je lepsi zaplatit evropske automobilce nez nejakym arabacum

0/0
13.10.2011 21:08

ráfek

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

Vodík není zdroj energie, ale pouhy nosič energie... protože ho musíš vyrobit - takže to vůbec nic neřeší....

0/0
14.10.2011 10:21

Rambo-x

Re: Myslím že výsledný efekt bude 0

Větší rozšíření atomové energie,jediné řešení

0/0
14.10.2011 15:53

Rafaelou

tak nevím....

Systém který hodlá BMW použí váží cca 10-15 kilo.Uspoří 5-10% paliva.Vezmu li průměrný diesel tak má spotřebu kolem 5-6 l/100km.Úspora 5-10% činí tedy 0,25-06l/100km.Obdobné úspory se dá dosáhnout daleko snadnějším způsobem.Třeba plynulou jízdou,vypnutím všech zbytečných spotřebičů v autě,nevožením nesmyslů v kufru a podobně.Připočte li se cena těchto "udělátek"k ceně vozu tak výsledek je ten,že za dené peníze by auto jezdilo rok zdarma.Tak že vše podle vzoru"nechci slevu zadarmo,rád si připlatím".Dokonce ani systém přeměny tepla na páru a následně na el.energii není to pravé ořechové.Myslím,že cesta úspor by se měla ubírat jiným směrem.Navíc účinnost těchto zařízení bude přímo úměrná venkovní teplotě a také délce jízdy.To už snad je lepší naplácat na střechu votovoltaiku.Průměrný efekt bude podobný a aby to fungovalo i v noci může se tam nasměrovat světlo s reflektorů jiných aut které řidiče zbytečně ze zadu oslňuje.

0/0
13.10.2011 14:59

wrah

Re: tak nevím....

Ono jde o systém, uchovávající ještě více energie než turbo. A pokud by před XY lety všichni řekli, že je turbo fuj, tak ty  propracované, málo žeroucí diesly nemáte. Pokud tyto systémy důsledně nainstalujete do velkých, dlouhé trasy jezdících aut (dodávky, kamiony) a pokud tam opravdu dojde celkově k úspoře řekněme 20% paliva, tak je to oopavdu eko čin. Nemluvě o tom, že na kamionu může být ta úspora opravdu značná, jen světla si ten KW žádají, a co třeba, jímat energii do druhé baterie a tu používat třeba k nočnímu topení v kabině? Kamion to, že veze dalších 50 kg nepozná, ale to, že za noc nespálí 20l nafty, to už by se projevilo.

0/0
13.10.2011 20:42

kocourek25

Konečně si někdo všimnul....

toho odpadního - nevyužitého tepla z provozu motoru. Nejen výfukové plyny ale i chlazení motoru se vypouští do ovzduší. Časem se dojde i na využítí toho.R^

0/0
13.10.2011 13:35

f0rr35t

Re: Konečně si někdo všimnul....

Chlazení motoru se už nějakej čas využívá k topení :-P

+1/0
13.10.2011 13:41

Antonín, topič

---

Toho si jiní všimli, na rozdíl od vás, už v dobách, kdy BMW žralo 20/100 a všem to bylo fuk. A právě proto, že to všem bylo fuk, tak se to neujalo.

0/0
13.10.2011 14:36

Maséér

Re: ---

Antoníne,to snad bylo jeste za 2.svetové,kdy bmw zralo 20 na 100.To si se trochu minul dobou,soudruhu

0/0
13.10.2011 15:05

Antonín, topič

Re: ---

Pro tebe nejsem žádnej soudruh, to za prvé, za druhé zkus něco jinýho, než 116i a uvidíš, třeba M5 ve městě dvacet vezme i dnes.

0/0
13.10.2011 19:41

chestburster

Re: ---

Jo, X5 4,4i prumerka 16l :)

0/0
13.10.2011 19:44

jamming

JE NA CASE SI KOUPIT JEDNO NELOGICKE AUTO

nez vsichni tihle zeleni eko-matlalove zajisti, ze na benzin uz nic nepojede a pak si uz clovek jizdu ani zvuk neuzije.

0/0
13.10.2011 13:06

kaparu

Re: JE NA CASE SI KOUPIT JEDNO NELOGICKE AUTO

Souhlasím, uplně bych se vyprdl na klasický spalovací či zážehové motory, jsou neúčinné, příliš složité a takhle bych mohl pokračovat, zatím co elektromotor je jednoduchý , tichý , ekologický a může rekuperovat ,zatím co normalní auta to pálý na kotoučích. Prostě elektroauta jsou budoucnost a pokud si někdo myslí, že se takovým autem pořádně nesveze, tak jen počkejte pár let.

0/0
13.10.2011 15:13

ivoš

Re: JE NA CASE SI KOUPIT JEDNO NELOGICKE AUTO

Na jedno všichni nadšenci zapomínají. Elektroauta se doopravdy prosadí tehdy, až výroba elektřiny bude ekonomičtější a ekologičtější než spalování benzinu (nafty), které je neekonomické pouze pro obrovskou spotřební daň, kterou elektromobily jaksi doposud nemají. Až ji budou mít, tak...tak po nich pes neštěkne. Jejich provoz bude podstatně dražší, než dnešních aut.

0/0
13.10.2011 16:09

Antonín, topič

Re: JE NA CASE SI KOUPIT JEDNO NELOGICKE AUTO

Těžko může být něco méně ekonomického a ekologického, než spalování fosilního paliva na volnoběh, protože spalovací motor jaksi neumí fungovat sám od sebe z nulových otáček. Těžko může být něco méně ekonomického a ekologického, než kinetickou energii jedoucího vozidla vyhodit do vzduchu prostřednictvím brzd.

0/0
14.10.2011 9:05

Schmouddle

Re: JE NA CASE SI KOUPIT JEDNO NELOGICKE AUTO

Elektromobily mají výfuk v Prunéřově nebo ve Chvaleticích.

0/0
14.10.2011 9:45

intago

blázniviny

a desetiletí stará řešení se nedělají. Tj.přímý vstřik dieselu s přepl. a mezichl. příp.rezonančním sáním. A nepotřebuju takové šílené bazmeky. Inženýři se vyřádí, ale výsledek známej, to známe...:-/

0/0
13.10.2011 12:34

intago

Re: blázniviny

co už takových hloupostí tady bylo, Všecko jak ten motor na stlačený vzduch, na ty dvě věci...

0/0
13.10.2011 12:36

radik

Re: blázniviny

;-D no tak přímej vstřik má už dneska každej diesel... nebo víte o nějakym s předkomůrkou? "Rezonanční sání" BMW používá už dlouho a mezichladič taktéž ;-)

0/0
13.10.2011 12:46

intago

Re: blázniviny

no já myslím, že spousta předkomůrku má. Přímej vstřik má proti ná také nevýhody, tvrdý chod hlavně a zvýš.namáh.

0/0
13.10.2011 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.