Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hledá se zvuk pro tichá elektroauta. Ve hře je létající talíř i pták

Automobilky ve Spojených státech hledají zvuk, který by okolí upozorňoval na téměř tichá elektrická a hybridní auta. Za několik let jimi budou muset své vozy vybavovat povinně, aby automobily poháněné baterií místo hlučného motoru neohrožovaly například lidi, kteří mají problémy se zrakem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oodi

ještě chybí chlap s červeným praporkem...

0/0
19.9.2011 14:37

cenzore_zdar

Supr jednu zmala vyhod co el. Auto ma do mesta

Pohrbi zvukem z reproduktoru. A my stale budeme jezdit po magistrale 50tkou....

0/0
19.9.2011 8:50

Antonín, topič

Re: Supr jednu zmala vyhod co el. Auto ma do mesta

Omezení na magiču nesouvisí s hlukem motoru.

0/0
20.9.2011 11:07

Pribinacek

A co jízdní kola?

Neměla by mít taky nějaký zvuk?. Zvonky už se dávno nenosí a nechat se přejet naprosto tichým cyklistou v 50 km rychlosti taky není žádná sranda.

Trenažéry v autoškolách Svazarmu taky vydávaly zvuk motoru, co to někde vyhrabat a prodat Amíkům za těžké peníze? ;-D

0/0
18.9.2011 11:15

Enejdý

Re: A co jízdní kola?

Evropská unie již prý plánuje zavedení povinného užívání takových těch "drnkaček do drátů" pro cyklisty...pamatujete ne, já to jako malej kluk měl a bordel to dělalo slušnej! :-P

0/0
18.9.2011 22:06

brezinav

Kristova noho

V sáj-fáj to už mají přece dávno vyřešené.Prostě ať to dělá vžuuuuííííí.

0/0
18.9.2011 10:47

mpixel

a co zvuk valivého odporu pneumatik?

?

0/0
17.9.2011 22:23

Kokodák, rebirth

ve hře je létající pták i talíř

:-)

0/0
17.9.2011 13:39

medved.m

jeden z finalistů zní jako... BĚŽNÝ SPALOVACÍ MOTOR?

No tak nad tím teda museli dlóóóuho přemýšlet ;-DR^

0/0
17.9.2011 8:39

Rubik1

Návrh: zvuk skřípějících plechů

Mezi námi, kdo vymyslel pronikavé pípání couvajících velkých vozidel, toho by měli zavřít. Nechápu, jak někdo vůbec může dnes vydržet u takovýchto vozidel pracovat a poslouchat to calé dny a roky.

0/0
17.9.2011 1:52

Škubi

Re: Návrh: zvuk skřípějících plechů

Tak o tom mi vyprávěj - pobíhat s nivelákem po stavbě, kde jsou dva traktor-bagry je psychicky "náročný"...

0/0
18.9.2011 11:21

l.g

Jako v kocourkově

Mnoho desetiletí se lidé snaží, aby zvuk motoru v autě byl slyšet pokud možno co nejméně. Tichost vozu byla značka luxusu. Když se konečně ve vývoji dobereme k pohonu, který nevydává zvuk žádný, tak je to najednou zase špatně.

 

Měl jsem dojem, že nízká hladina hluku je jedna z veličin, podele které se také poměřuje kvalita životního prostředí.

Takže když už nebudeme vypouštět CO2, tak alespoň ať to dělá randál? 8-o

0/0
17.9.2011 0:45

medved.m

Pozor

BUDEME vypouštět CO2.

Myslíš, že ta elektřina spadne z Marsu?

0/0
17.9.2011 8:42

milansm

Re: Pozor

Mohli bychom tankovat slunce a vítr, tam jsou nepřímé emise velmi nízké. Elektřina nespadne z Marsu, ale bude pocházet z obnovitelných zdrojů. To je hlavní předností elektromobilů, že je lze nabíjet z nespojité dodávky fluktuujících obnovitelných zdrojů. Rovněž mohou elektroauta sloužit jako záložní systém obnovitelného energetického systému, na což již běží pilotní projekt C2G (Car to Grid) v Kalifornii.

To všechno ovšem v jaderném Kocourkově neplatí. Zde budeme tankovat jádro, pakliže nepošleme už tuhle vládu kam patří.

0/0
17.9.2011 19:44

l.g

Re: Pozor

Tankovat "slunce a vítr" tedy rozhodně hned tak nebudeme. Pokud budou všechna auta jezdit na el. energii, stoupne její spotřeba na cca čtyřnásobek současné. A už dnes, kdy jsou obnovitelné zdroje zastoupeny ve výrobě energie sotva 5% to začíná být ekologický problém. Takže "slunce a vítr" určitě ne.

Elektřina je výhodná tím, že může být získávána z mnoha nezávislých zdrojů, ale nemožnost jí efektivně skladovat tu výhodu poněkud stírá.

0/0
18.9.2011 17:29

chicocheco

Re: Pozor

Elektroauta jsou krok stranou, nicméně tankovat je z jádra by bylo nejekologičtější řešení z možných. Nebo vy snad nepočítáte ekologické ztráty při výrobě "obnovitelných" zdrojů? ;-€

0/0
18.9.2011 18:30

1907 (FK Opava)

Zvuk čtyřlitrového osmiválce by mohl vyhovovat

;-)

0/0
16.9.2011 23:29

pisatel69

moje volba

Jestli bude na výběr, tak jdu do tohodle http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxpVeE

a pak něco jako toto http://www.youtube.com/watch?v=zoIJbQm7lZ4&feature=related

a nebo toto http://www.youtube.com/watch?v=LFdjNmaCFpQ&feature=related :-)

0/0
16.9.2011 22:31

Gamehoror

To je snad pokus o vtip.

Hledat zvuk který by upozornil na to že jede auto :-)

Auta už dávno poznáme podle hlasu a často rozeznáme jestli se přiřítí náklaďák, osobák nebo motorka.

Než něaký cvrčky z repráku tak snad rovnou řev nadupaný benzínový káry a každej má jasno.

0/0
16.9.2011 21:30

Výstřik do tmy III.

Re: To je snad pokus o vtip.

Co máte všichni s tím benzínem? Dýzl nemůže bejt nadupanej? ;-D

0/0
16.9.2011 22:08

1907 (FK Opava)

Re: To je snad pokus o vtip.

Pravda, motor z Tatry 815 má taky svůj charakteristický zvuk R^;-D

0/0
16.9.2011 23:30

zd.sn

blbé řešení

Auto by mělo vydávat zvuky pouze v případě , že nevydává zvuky jiné auto, nebo pokud se v okolí pohybuje člověk  .Jinak to bude pěkná džungle .

0/0
16.9.2011 18:55

ProMoDro

Re: blbé řešení

Nechápu ! Jak "jiné auto"  . Jako že jiné auto , třeba z protisměru , svýn zvukem upozorní chodce na elektromobil .. to asi ne?! Co takhle prostorové vnímání zvuku .. vám nic neříká ?

0/0
17.9.2011 0:42

Chrochtadlo

To už je dávno vymyšlené :-)))

http://www.youtube.com/watch?v=32U4N3I6rX8&feature=related

+2/0
16.9.2011 18:28

kacana

jedni vyrobí hluk

a druzí protihlukové bariéry....

+1/0
16.9.2011 18:19

Výstřik do tmy III.

Naopak, takovy auto musi zustat tichy a pro neukazneny chodce vybaveny pneumatickou houkackou z lokomotivy. Nekde v podzemnich garazich by to melo urcite ten spravnej efekt.

Viz youtube, hledejte "train horn scaring"

0/0
16.9.2011 17:22

duch zavražděného iuose

hmm

ať jim přidělají Panovu flétnu na střechu a bude krásně pískati

0/0
16.9.2011 15:51

duch zavražděného iuose

hmm

případně kus kelímku do disku a o brzdy to bude krásně cvakat ;-D

0/0
16.9.2011 15:52

já George XVII

nevidomí

pokud vím, tak nevidomí mají nějaký pípák pro detekci některých objektů (MHD, veřejné budovy atp.). Co povinně montovat do aut nějaký univerzální blíže neidentifikovatelný RFID čip (něco jako je na zboží v krámech), tak aby ho ten jeho detektor upozornil, že se něco takového blíž? Nás nebudou rušit nějaké pazvuky a jim to pomůže.

0/0
16.9.2011 13:51

CZMiki

Re: nevidomí

Pípák pro nevidmé funguje pasivně = uživatel musí stisknou tlačítko, aby vyvolal nějakou reakci. To by museli před každým přechodem mačkat, jak o život. Navíc nejde jen o nevidomé, ale i o "nepozorné" lidi. V neposlední řadě podle toho nepoznají moc směr, když se objekt pohybuje. V čem je problém? V autě to pravděpodobně neuslyšíš a že to bude venku trochu bzučet (pravděpodobně míň, než standardní motor), tak to snad nikoho moc netrápí;-)

0/0
16.9.2011 14:28

já George XVII

Re: nevidomí

nepozornost lidí je jich vlastní boj ... proč všechno opolstrovávat a chránit před blby?

0/0
16.9.2011 14:58

1907 (FK Opava)

Re: nevidomí

Zkus chvilku chodit po městě se štuplama v uších. Za jak dlouho tě to začne prudit? Holt těch 5 smyslů nemáme jen tak pro srandu králíků. A jestliže už sto let máme zafixované, že auta různě hlučí, tak je to dost zafixovaná záležitost.

0/0
16.9.2011 23:32

hefaistosh

Re: nevidomí

No co,že funguje pasivně?Jsme v době kdy vyrobit aktivní není snad problém?A mohl by třeba i fungovat jako parkovací senzory,kdy s přibližujícím očipovaným objektem by se měnila frekvence zvuku.A už vůbec na škodu by nebylo od věci,aby automobilky místo vrážení peněz do takovýchto nesmyslů,je radši vrazily do výzkumu jak ten zrak vrátit.Ať s pomocí klonování,genetiky,neurochirurgie či robotických náhrad.Vím,že to poslední zní jako sci-fi,ale jednou to možné bude.

0/0
16.9.2011 15:31

Joe-cz

Re: nevidomí

Ti nepozorní tam lezou už teď .

0/0
16.9.2011 15:31

l.g

Re: nevidomí

Ten "pípák" funguje tak, že po jeho stisknutí se aktivují zvukové výstrahy pro nevidome v dosahu toho "pípáku".

Například v metru se spustí hlášení, kterým směrem jedou eskalátory, Semafor začně cvakat atd. Ten "pípák" sám žádné zvuky nevydává.

Nevidím důvod, proč by něco podobného nemohlo být v autech. Byla by v nich výstraha, kteru by si nevidomý na přechodu "pípákem" zapnul, aby slyšel, jestli něco nejede. Jinak by auta jezdila potichu. Případně by to mohl zapnout řidič v situaci, kdy by to považoval za vhodné. Aby to dělalo kravál permanentně mi přijde naprosto šílené.

0/0
17.9.2011 0:58

IRACZ

je to jednoduché

TDI PD hned po nastartování

0/0
16.9.2011 13:27

zlababa.dvur

Re: je to jednoduché

jako "grrrr chrro chrro chrro chrro"

0/0
16.9.2011 14:59

Výstřik do tmy III.

Re: je to jednoduché

1.4 tdi pd, at je to dokonaly!

0/0
16.9.2011 17:23

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Hlavní výhoda elektroauta

je jeho tichost, tak nevím, co se řeší, jinak by nebylo špatné volitelně zvuk zapnout, aby o autě lidé věděliv místech, kde jich je hodně a auto jede pomalu, pokud jde o zvuk, tak takový ten elektrický bzučivý by byl fajn.

0/0
16.9.2011 13:14

Gilth

Re: Hlavní výhoda elektroauta

Predpokladam ze tu "hlavni" vyhodu jste specifikoval vy ;-D;-D;-D

0/0
16.9.2011 14:06

já George XVII

jednoduché řešení

měl bych jedno jednoduché řešení ... vyhodit ten nebezpečný elektromotor i baterky a auto osadit povinně benzinovým minimálně osmiválcem. Vždyť přeci - kdyby to zachránilo byť jediný lidský život, tak se to vyplatí. No ne?

+3/0
16.9.2011 12:41

ejb

Re: jednoduché řešení

Souhlas! :DR^R^R^

0/0
16.9.2011 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.