Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brabus namontoval do Mercedesu čtyři motory. Točivý moment je ohromující

Na první pohled je to "obyčejný" bílý mercedes třídy E. Ale pod karoserií je všechno jinak. Spalovací motor šel ven, místo něj dostalo každé kolo jeden motor elektrický. Ohromující točivý moment má hodnotu 3 200 Nm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

facemotors

facemotors.eu Toyota Celica - Silver chrome

http://www.youtube.com/watch?v=K8zhoqB1S5A

0/0
7.11.2011 18:55

islandan

A kdo/co bude krmit

ty nabíjecí stanice? Fv elektrárny nebo větrníky?;-D;-D;-D

0/0
6.10.2011 23:25

1907 (FK Opava)

Celé mi to přijde,

tak nějak na baterky... :-P

0/0
30.9.2011 21:41

je_to_jedno

to jsou ale pocty

Při plném výkonu dojede auto na jedno nabití li-ion akumulátorů s kapacitou 54 kWh až do vzdálenosti 240 kilometrů.

Plny vykon 4 x 80 = 320 kW, kapacita 54 kWh, 54/320 = 0,16875 hodky, rychlost = vzdalenost/cas = 240 km/0,16875h = 1422,2222222222222222222222222222 km/h, tak tomu se rika pila ;-D;-D;-D

0/0
30.9.2011 13:04

STAVA79

a proč na střechu

nedají fotovoltaiku , a k tomu spalovaci motor jako elektrocentálu.Ve dne při popojíždění případně při stání auta dobíjí fotovoltaika a při jízdě když by se blížila kritická hranice vybití se zapne elektrocentála na benzín (VOLT AMPERA)

0/0
30.9.2011 0:07

serz I.

Re: a proč na střechu

To je myšleno vážně, nebo si děláš (_!_)? Matko Přírodo, to je úpadek, to je dekadence! Takovýhle lidi nám jednou budou počítat důchod! Humanitně vzdělaný plevy, který o matice, fyzice etc. věděj jen to, že je to těžký. ;-€;-€;-€

+2/0
30.9.2011 1:33

Míra4.1

0,24 kWh/km??

Při očekávaném vývoji cen elektřiny a po přičtení ostatních vysokých nákladů na elektroauto - to bude ještě hodně dlouhá cesta k ekonomičnosti Rv

0/0
29.9.2011 22:39

Antonín, topič

Re: 0,24 kWh/km??

Které ostatní vysoké náklady máte na mysli? Výměnu rozvodů? Výměnu vstřiků? Nebo palivového čerpadla?

Ok, amortizace aku je od 2 Kč na kWh (takže na km to vychází jako 1,25Kč za pohon. Gumy a spol jsou asi stejné).

0/0
30.9.2011 11:11

mokikin

Redaktore, vzdělej se...

... uz i na Wikipedii o tom pisou, tak uz to musi byt pravda: http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1suvka_%28elektrotechnika%29

A o cem, ze to pisou? Ze u nas uz davno nemame v zasuvkach 380V!!! Dalsi diletantismus v iHojte. Rv

0/0
29.9.2011 21:26

kenx

Re: Redaktore, vzdělej se...

Redaktor nejsem, ale co je na tom špatně? Nástěnné zásuvky pro napětí 400V a maximální proud 16A, prostě čtyřkolík jsou přece běžné. Nepochopil jsem, co redaktorovi vyčítáte.

0/0
30.9.2011 7:11

JeFFik

Re: Redaktore, vzdělej se...

hnidopichovi vadilo těch 380V, evidentně v tom viděl velmi závažný problém na který musel poukázat, protože hrozilo, že čtenáři nebudou vůbec tušit oč se vlastně jedná.;-)

0/0
30.9.2011 9:35

a1b1c1d1

Re: Redaktore, vzdělej se...

Normalni lide presne takovou zasuvku maji a vzdy si ji chteli pro podobne pripady udelat. Takze ja ji mam a pouzivam, tak jak bylo planovano. To, ze vy ji asi nemate a pravdepodobne ani nevite, ze je to bezne z vas dela pouze nevedomeho (neco na urovni neandrtalce) cloveka, ale to neznamena, ze automaticky muzete nekoho osocovat...

0/0
30.9.2011 7:43

Antonín, topič

Re: Redaktore, vzdělej se...

;-DRv

0/0
30.9.2011 11:12

Nomad

No vidíte

vono to s tou elektrikou půjde. Než dojde ropa, už ty elektrický potvory budou mít dojezd 1000km.R^

0/0
29.9.2011 19:50

radik

Re: No vidíte

do tý doby zjistí že baterky jsou slepá ulička a zaměří se na něco rozumějšího :-)

0/0
29.9.2011 20:26

Morrison

Re: No vidíte

Než dojde ropa, bude už lidstvo mít kolonie na Marsu. Nebo vy taky věříte tomu, že ropa brzy dojde?

0/0
30.9.2011 7:41

radik

Re: No vidíte

brzo nedojde... ale dostat se k ní bude dražší a dražší

0/0
30.9.2011 9:02

Trupman

Ohromující točivý moment...

...není všechno. Kdo dělá u trolejbusů, tak ho taková čísla nemůžou ohromit. ;-D

0/0
29.9.2011 19:48

Lvy

Konečně s tím někdo přišel.

Pořád jsem si říkal, kdy někoho napadne dát ty motory přímo do kol. Teď by stačilo udělat normální verzi auta, stačilo by celkem tak 80kW čili 20kW na kolo, mnohem menší baterky, tím pádem by to bylo lehčí atd. Prostě už to pomalu začíná dávat smysl... R^

0/0
29.9.2011 19:36

VerkaII

Re: Konečně s tím někdo přišel.

Tohle uz dela Mitsubisi uz nekolik let.  Moznost volby predni - zadni - ci 4WD nahon. Tohle reseni je maximalne univerzalni. Jeste hodit pod kapotu stabilak a je to dokonale auto.

0/0
29.9.2011 21:22

Buffalo007

Pěkný

Ve finále by se možná i dalo zmáknout to nabíjení. Ale už to vidím - pracháč s tímhle mercedesem. Najednou dojdou baterky a na pumpě bude čekat hodina a půl, než "natankuje¨. Proto nevidím velké prodeje tohoto auta moc reálně.

Až se vyřeší problém s kapacitou baterek (popřípadě rychlostí nabíjení), tak to bude jiné kafe.

0/0
29.9.2011 16:41

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Pěkný

Nabití na 80% do 5 minut už je realizovatelné, baterky by měli vydržet minimálně 3 roky/100 000 km a myslím, že to dál poroste stejně jako dojezd (kapacita). Problém je cena a ta neklesne nijak výrazně, dokud se to nenasadí masově.

0/0
29.9.2011 16:52

truthspeaker

Re: Pěkný

Panebože, už je to tu zase. Sakra člověče, vždyť už jsme tu jednou počítali příkon nabíječky pro nabití aku cca 42kW za 5 minut. A teď byste dokonce za 5 minut nabíjel 54 kWh. Takovej kabel prostě nemáte a mít nebudete. Zapomeňte.

0/0
29.9.2011 17:10

Antonín, topič

Re: Pěkný

54 kWh za 5 minut je necelejch 700kW. Taková lokomotiva má několikrát vyšší výkon a vede do ní normální trakční drát.

0/0
29.9.2011 21:29

JeFFik

Re: Pěkný

on je ale rozdíl mezi trakcí 25kV a 400V, přičemž napětí baterie bude o dost nižší, že. Já nevidím ale problém v drátech ale v instalovaném příkonu. Taková "pumpa" se 4 "stojany" by musela mít příkon cca 3,1 MW při účinnosti 90% by musela uchladit tepelnou ztrátu 300 kW

0/0
29.9.2011 22:24

a1b1c1d1

Re: Pěkný

A proc ne? To, co popisujte, jsou pouze technicke detaily, ktere dnes jiz nikoho neohromi a uz vubec neprekvapi. Takove vykony a prikony jsou naprosto v pohode. Otazka je uplne jina: Chteji to lide? Ma cenu do toho investovat? V cem jsou vyhody? Jak to financne zakomponovat do dani, aby z toho byl => prijem pro dnesni ropne spolecnosti a stat. Vsechno ostatni je nepodstatne.

0/0
30.9.2011 7:47

radik

Re: Pěkný

Oni jim to podaji tak ze to budou chtit... ze to je blbost zjisti az pozde :-/

0/0
30.9.2011 9:07

Antonín, topič

Re: Pěkný

No tak by měla příkon 3,1 MW. To je jen o trochu větší trafo, než je běžný v městských trafačkách. Určitě menší, než nádrže petročerpaček. Já si ale osobně myslím, že to bleskový nabíjení není nic dotaženýho, jen marketingová fligna. Zatím je racionální elektromobil v denním cyklu.

0/0
30.9.2011 11:17

Antonín, topič

Líbí se mi,

jak tu řada lidí nadává na elektromotory, přičemž někteří nevědí že

a) dosahují jmenovitého momentu už v nule

b) lze je třeba dvojnásobně krátkodobě přetížit

c) může se vynechat převodovka i spojka

d) umožňují rekuperaci

0/0
29.9.2011 15:12

Antonín, topič

Re: Líbí se mi,

e) málokteré moderní auto se bez elektromotoru rozjede :-)

0/0
29.9.2011 15:13

radik

Re: Líbí se mi,

tady nikdo nenadává na elektromotory, ale na elektromobily ;-)

+1/0
29.9.2011 15:22

radik

Re: Líbí se mi,

resp. na jejich neefektivní skladování energie = akumulátory, který jsou drahý a nevydrží tak dlouho aby se levnější el. provoz vyplatil a ani zdaleka nemaj takovou kapacitu jakou by většina lidí požadovala

0/0
29.9.2011 15:43

a1b1c1d1

Re: Líbí se mi,

Ale o to tu prece vubec nejde. Auto na elekrinu nebo na ropu nebo na vodu nebo na vzduch nebo na motyli kridla se vyvyji za jedinym ucelem: mit zisk a to vetsi nez soucasne technologie. Vubec nikoho nezajima ekologie a ani nezajimala (viz napr. http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok) to je jen pro takove klise pro ovce. Takze je treba se bavit o podstatnejsich otazkach, nez o tech jak dlouho vydrzi baterie, nap. o danich o moznosti jak prerozdelit nektere globalni trhy. A o zakazniky uz nejde ale vubec....

0/0
30.9.2011 7:53

radik

Re: Líbí se mi,

No právě... jenomže spusta lidí si myslí že elektromobil je super ekologickej a že ti ušetří spoustu peněz protože je ten proud přece levnej ;-D Jenomže mě nezajímá jak chtěj oni vydělat... mě zajímá co je pro mě výhodnější a tak se musim elektromobilum a jejich zastáncum jen smát... jinak máte bohužel pravdu.

0/0
30.9.2011 9:06

Antonín, topič

Re: Líbí se mi,

Elektromobily slouží již desítky let a úspěšně se prodávají, nevím přesně, co vám na tom přijde směšné. Chápu, že pokud musíte denně ujet několik set kilometrů v rámci své obživy, tak to není technologie pro vás. Ale proč by kvůli tomu měli být jiní směšní...?

0/0
30.9.2011 11:18

radik

Re: Líbí se mi,

ano... to je pravda, jenomže nahradit normální auto ješte zdaleka nemůžou, jak si mnozí myslí... do golfovýho vozíku paráda, to jo ;-D

0/0
30.9.2011 12:07

radik

Re: Líbí se mi,

mimochodem občas se potřebuje dostat o kus dál i ten co má práci "za rohem"... co pak s eektromobilem, kterej moc daleko nedojede?

0/0
30.9.2011 12:08

Antonín, topič

Re: Líbí se mi,

No ten prostě elekromobil nezvolí, stejně jako si málokdo na (služební) cestu 2000 km zvolí auto.

0/0
30.9.2011 22:36

truthspeaker

Re: Líbí se mi,

přesně

0/0
29.9.2011 16:48

Antonín, topič

Re: Líbí se mi,

A proč? Někdo vám je snad nutí?

0/0
30.9.2011 11:15

radik

Re: Líbí se mi,

Ne... ale cpou nám zavádějící až lživé informace o těchto autech... když řeknou A, měly by říct i B, protože pak spusta lidí vykládá jak sou ekologický, levný a bůhví co všechno

0/0
30.9.2011 12:11

Antonín, topič

Re: Líbí se mi,

Vítejte ve světě marketingu.

0/0
30.9.2011 22:35

net.Xtreme se nevzdává

V elektromotorech je budoucnost

Je jen otázkou, da energie bude uskladněna v bateriích nebo se bude vyrábět z nafty/vodíku nebo co bude hlavní zásobárna energie v autě

0/0
29.9.2011 13:56

radik

Re: V elektromotorech je budoucnost

diselelektrické lokomotivy tu jsou již několik desítek let takže žádná novinka... to ale neni elektromobil jako takovej

0/0
29.9.2011 14:01

net.Xtreme se nevzdává

Re: V elektromotorech je budoucnost

A já nepíšu o elektromobilech, jako takových, kromě toho elektrické hybridy se obejvují i mezi auty.

0/0
29.9.2011 14:05

radik

Re: V elektromotorech je budoucnost

ano jako výtečnej prius... jel sem v tom a při stejně svižný jízdě na kterou jsem zvyklej jsem měl stejnou spotřebu jako se svym třílitrovym neekologickym šestiválcem. Souhlasim s tebou že v elektromotoru je budoucnost... ale podle mě to nebudou ani baterky ani dislovej generátor... ale právě něco jako vodíkové palivové články...

0/0
29.9.2011 14:09

net.Xtreme se nevzdává

Re: V elektromotorech je budoucnost

Tak ono to nakonec může být i thorium, docela mu fandím, dojezd na jednu "nádrž" by byl naprosto mimořádný.

0/0
29.9.2011 14:21

radik

Re: V elektromotorech je budoucnost

no rozhodně to stojí za povšimnutí R^

0/0
29.9.2011 14:23

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: V elektromotorech je budoucnost

Však ty dieselelektrické lokomotivy, o kterých mluvil, jsou právě takový "hybrid" - kola jsou poháněna elektřinou, kterou vyrábí dieselagregát. U aut je to sice "super novinka", ale právě u lokomotiv se to používá snad už od války ...

0/0
29.9.2011 14:31

JeFFik

31 kg v kole

znamená hodně velkou neodpruženou hmotu, na D1 při 130- ty kola budou více ve vzduchu než na vozovce

0/0
29.9.2011 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.