Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ceny zimních pneumatik letos vzrostou asi o desetinu

Cena zimních pneumatik bude letos vyšší o zhruba deset procent proti loňskému roku. Ke zdražování výrobce nutí růst cen surovin a energie, což se projevuje na vyšších nákladech. Tvrdí to výrobci a prodejci pneumatik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mak1_re

A včera ve zprávách říkali, že nebudou ....

to abych si jich radši koupil hned 8, nebo 16, když nebudou ......;-D

0/0
27.9.2011 7:35

Highdriver

Desetina sem, desetina tam...

Na své auto kupuju zimní v srpnu, nejpozději na přelomu září. Ceny bývají ještě příznivé, přitom už eshopy mají nové zásoby a někde jsou ještě ochotni slevit.

0/0
26.9.2011 9:38

WIFI

Re: Desetina sem, desetina tam...

a obutí bez dokladu hravě ušetří navýšení ceny

0/0
26.9.2011 11:31

Hroznej puberťák

Re: Desetina sem, desetina tam...

Já jsem objednával teď, v srpnu jsem ještě ani nevěděl, které auto si vlastně nechám :)

0/0
27.9.2011 19:53

Fair-Play

A zase jen půlka pravdy

Od letošního listopadu do konce března budou zimní

pneumatiky pro osobní a užitkové vozy poprvé povinné na všech silnicích.

Dosud to platilo jen pro vyznačené horské úseky.

Ale už nedodají, pokud bude na vozovce sníh nebo led nebo pokud se to dá předpokládat!!

0/0
25.9.2011 16:34

WIFI

Re: A zase jen půlka pravdy

to by nebyla taková senzace a lidi by nemohli nadávat, jak zbytečný je přezouvat

0/0
26.9.2011 11:33

chrobaktruhlik

to jste

opsali z minulého roku ??? to měl být taky nedostatek zimích a ještě dražší, a bylo jich hafo a levnější !!

0/0
24.9.2011 21:19

pilinazlenina

tak to Vumlovi a jeho klice přece vyšlo

Rv

0/0
24.9.2011 18:12

Mr_Hypra

Celoroční s označením M+S

Navíc všechny celoroční gumy maj označení M+S, takže podle zákona na nich můžete legálně jezdit celej rok. A kdo je fanatickej dodržovač 50 v obci, tak ví že zákon má vždycky pravdu a že když se bude chovat podle zákona tak je nesmrtelnej ;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2011 11:10

WIFI

Re: Celoroční s označením M+S

já přezouvám auto, protože normální člověk nepotřebuje na jasný věci speciální zákon. V zimě na zimákách, v létě na letních. Celoroční experimenty neberu, protože mám odzkoušen rozdíl mezi letní a zimní pneu na sněhu, celoroční bude něco mezi, takže na zimní podmínky horší než pravý zimák.

+1/0
24.9.2011 13:05

Mr_Hypra

Re: Celoroční s označením M+S

Podle testu měly univerzály na sněhu brzdnou dráhu delší o 5% než zimáky, ale byly i takový zimáky který byly horší. Záleží na značce. Jinak já taky nepotřebuju speciální zákon na každou pytlovinu. Např. když je obec značená cestou která vede loukou, tak dodržovat 50 je nesmysl.

0/0
24.9.2011 17:13

mak1_re

Re: Celoroční s označením M+S

tak tobyste měl sedět ve vládě - ti jsou schopní udělat zákon na cokoli .....

0/0
25.9.2011 7:21

WIFI

Re: Celoroční s označením M+S

má rád smysluplnou práci, takže zatím určitě ne. Možná na důchod...

0/0
26.9.2011 11:35

vítr_v_zádech

taky celoroční

Mám také celoroční. Proč? Malý roční nájezd takže bych ty dvě sady jezdil neúměrně dlouhou dobu, nemám skladovací prostory na (letní/zimní) sadu, nechci platit skladné v servisu, nechci platit 2 krát ročně pálku za přezouvání, nechci kvůli tomu 2 krát ročně čekat ve frontě před pneuservisem. Zimy jsou tady mírné a pokud bude tolik sněhu, že bude problém s vyjetím, nazuju řetězy. V létě problém není. Pneumatiky drží a stejně nejezdím jak pako, proto se k fyzikálním limitům nedostanu. Pro mě je to jasná volba. Řěči o brzdné dráze si nechte. Tu mají různou i různé zimní a letní pneumatiky.

+1/0
23.9.2011 21:00

habr

Re: taky celoroční

Lepší v létě na zimních než celý rok na univerzálních. V zimě se na ně spolehnout nedá.  Na zmrzlých - respektive podchlazených vozovkách ošetřených solí apod., víc záleží na směsy pneumatiky než na vzorku. Ten je důležitý do sněhu a nebo břečky. A univerzální je v zimě stejně tvrdá jako letní, jen má zpravidla hrubší vzorek.

To raději ať se mi v létě víc lepí zimní než v zimě nedobrzdit za autem co je správně obuto.

0/0
23.9.2011 21:18

luban12

Re: taky celoroční

Před několika dny jsem byl obouvat nové gumy a když jsem se ptal na celoroční,tak jsem se dozvěděl,že jsou buď letní,nebo zimní. Také jsem už slyšel vyprávět o celoročních a tak nevím,kdo je pravda,jestli v pneuservisu, u automobilistů, nebo je to jen finta prodejců.Výměnu jsem vyřešil kompletními koly a doma před garáží mám výměnu kol za půl hodiny a bez čekání,cena ocelových disků je v řádu stokorun.

0/0
23.9.2011 21:23

habr

Re: taky celoroční

Celoroční  se vyrábějí, dost často je dávají na některé užitkové 4x4, na některé SUV a pod. Mají o trochu měkčí směs než letní a hrubší vzorek. Ale osobně jezdím na nich v létě protože na auto byly nasazeny, na zimu dávám zimní. Lépe na ledě a ujetém sněhu zaberou, a celkově jízda s nimi je v zimě příjemnější, než na těch univerzálech.  Zimní sada je pro mne volba sice za velké peníze, ale kdo se někdy plácal na univerzálech  ve sněhu a potom je vyměnil za zimní ví proč jsem raději takto zvolil.

0/0
24.9.2011 0:19

Mr_Hypra

Re: taky celoroční

Mám spíš tu zkušenost, že veškerá výhoda zimáků se vytratila po jedný sezóně když se jim ojel trochu vzorek. Takže asi platí spíš, že ať si každej jezdí na čem chce, ale probůh nejezděte v zimě na menším vzorku než 4mm, to pak opravdu na sněhu nezabírá nic.

0/0
24.9.2011 11:07

l.g

Re: taky celoroční

Chápete, že z hlediska bezpečnosti je naprosto zásadní, jak guma brzdí a né jak zabírá? Jinak ale souhlasím, že guma se sjetým vzorkem je asi to nejhorší, co můžete udělat.

0/0
24.9.2011 15:34

Rubik1

Re: taky celoroční

Pneumatiky, které nejsou směrově orientované a špatně zabírají, tak také špatně brzdí. U nich je to jedno a totéž.

0/0
25.9.2011 7:24

mak1_re

Re: taky celoroční

to seš dobrej - 4 kola za půl hodiny - mně to trvá hodinu :-)

0/0
25.9.2011 7:23

Mr_Hypra

vybodněte se na ně !!

Vybodněte se na ně a jezděte na jedný univerzální sadě. Naposledy když jsem přišel do pneuservisu a za výměnu chtěli 2000 kč, tak jsem myslel že mě omejou. Od tý doby jezdim na jedněch univerzálech a finančně si můžu dovolit je ojet na půlku a vyhodit. Upřímně řečeno přilnavost tý gumy v marastu stejně záleží na hloubce dezénu víc než na značkovosti gumy....

+1/0
23.9.2011 18:02

Dewils1

2000 ???

a byl jsi v pneuservisu? nebyl si spiš v bordelu?

0/0
23.9.2011 18:18

Mr_Hypra

Re: 2000 ???

Nojo, bylo to v Praze a cenu určili podle velikosti a typu ráfků. Je pravda že plecháče na Felicii dělaji levnějc. Jo a nebyl to značkovej autoservis, byl to normální pneuservis na ulici.

0/0
24.9.2011 10:48

Kokodák, rebirth

Re: vybodněte se na ně !!

a povedztě, velkomožný pán, čo je to taký univerzál?

;-D;-D

0/0
23.9.2011 18:22

Solenza

Re: vybodněte se na ně !!

Univerzálními pneumatikami byly myšleny asi celoroční. Více třeba tady:

http://www.pneu-peterka.cz/infobox/celorocni-pneu/

0/0
23.9.2011 18:36

Hroznej puberťák

Re: vybodněte se na ně !!

Univerzální guma, prostě guma kombinující nevýhody obou.

0/0
23.9.2011 20:29

Mr_Hypra

Re: vybodněte se na ně !!

Např Goodyear Vector 4 seasons - přecejenom né každej najede 50tis km ročně aby se mu to vyplatilo mít extra gumy na jednu sezónu.

0/0
24.9.2011 10:52

WIFI

Re: vybodněte se na ně !!

univerzál je pneu, která je nanic v létě  i v zimě. Osobně bych je dal na auto, kdybych bydlel v Praze a najel tak do 5000 km za rok

0/0
24.9.2011 13:03

l.g

Re: vybodněte se na ně !!

Máte dojem, že jste na to vyzrál tím, že jste ušetřil 10 000,- za cenu ohrožení života vlastního nebo svých blízkých?

Ono i těch blbých 5 metrů brzdné dráhy může být rozdíl mezi životem a smrtí.

Jasně! Pravděpodobnost není moc velká... jenže ani né zcela zanedbatelná...

Krom toho (ale to je spíš drobnost), pokud se stane i něco drobného, tak máte zimáky od listopadu povinné, takže je dosti pravděpodobné, že se vám pojišťovny vysmějí a ještě zacálujete pokutu. To je panečku úspora!

0/0
23.9.2011 18:37

anncz

Re: vybodněte se na ně !!

V celym svete krome polarnich kruhu to neni povinne a nejak vyzijou. Kup si helmu a chod v ni cely den, co kdyby neco spadlo leseni.

+1/0
23.9.2011 19:06

Antonín, topič

Re: vybodněte se na ně !!

Někdo šetří na pneu, někdo na autě. Můžete mít na malým autě zimní prémiovky, ale furt to bude malý auto se všema důsledkama. Všude jinde jsou povinné zimní NEBO celoroční, tak u nás asi taky (většinou mají označení M+S).

0/0
23.9.2011 19:07

vítr_v_zádech

Re: vybodněte se na ně !!

Co to melete? Co napíšete na FAKT, že i mezi pneumatiky jednotlivých výrobců a ZIMNÍCH dezénů jsou obrovské rozdíly v brzdné dráze? Nehledě na konkrétní vůz kam je nazuje, zatížení auta a SPOUSTU dalších faktorů? To, co píšete je demagogie.

+1/0
23.9.2011 20:45

l.g

Re: vybodněte se na ně !!

Máte pravdu, že v nich jsou rozdíly. Ale mohu si přece vybrat. A vyberu si samozřejmě ty, jejichž parametry mají pro bezpečnost nějaký smysl a ne ty co na sobě mají jen to M+S abych splnil zákonnou podmínku.

 

To jak vůz vyřeší kritickou situaci je samozřejmě součtem všech faktorů. Takže káždý jeden lepší parametr výsledek zlepšuje.

Další faktory samozřejmě hrají roli také a u nich by člověk měl postupovat obdobně. Tady se bavíme jen o pneumatikách, tak tu neřeším velikost, konstrukci a vybavení vozu. Rozumí se samo sebou, že pokud chci dělat něco pro svou bezpečnost, tak nebudu jezdit ve Š120.

0/0
24.9.2011 15:24

Rubik1

Re: vybodněte se na ně !!

Můžete nám prozradit, čím jezdíte, abyste udělal pro svou bezpečnost maximum? Jinak těch 5 metrů brzdné dráhy ušetřím snadno jízdou pomalejší o pouhých pár km/h. Navíc tím dělám pro bezpečnost ještě více než vy. Jezdím na univerzálních pneumatikých, ale nedoporučuju je na sníh. Až budu chtít nebo muset jezdit na sněhu, pak přidám pohon na všechny 4 a zimní pneumatiky..

0/0
25.9.2011 7:18

vítr_v_zádech

Re: vybodněte se na ně !!

Jinak napsáno, zkritizoval byste mě i tehdy, kdybych měl v zimě na autě nazuté zimní pneu které se umístily v testech níž než vaše. O čem to pak je? Máme mít všichni prémiovky? Všichni stejné? Chápete tu absurditu? Navíc, ty testy jsou pokaždé jiné a v zásadě pouze s novými, neježděnými pneumatikami. Myslíte, že všichni by měli před každou zimou koupit a nazout novou sadu?

0/0
26.9.2011 12:06

habr

Re: vybodněte se na ně !!

Zimní pneu jsou povinně nepovinné. Povinně za zhoršených jízdních podmínek. Takže pokud je sucho, na silnicích není námraza, ledovka apod., tak by mne na letních policisté moc dusit neměli.

S malým počtem ujetých kilometrů je lepší jezdit celý rok na zimních.

0/0
23.9.2011 21:22

l.g

Re: vybodněte se na ně !!

Souhlas

0/0
24.9.2011 14:58

Mr_Hypra

Re: vybodněte se na ně !!

Výsledky testů co jsem studoval tak jasně ukázaly že např zimní barumka nebo matadorka se chovala hůř než ten Goodyear 4seasons, takže bych to neviděl tak dramaticky. Navíc chování vozidla spíš ovlivňuje to, jakej  má podvozek a šířku pneumatik resp. jestli má ESP či ABS. Typ dezénu je až na posledním místě. Jinak samosebou souhlasim že kdo jezdí v zimě na letních, tak to neni dobře. Ten celoroční se víc podobá zimákům a bezproblémů vydrží 40tis km nájezd.

0/0
24.9.2011 10:57

l.g

Re: vybodněte se na ně !!

Víte já se nebavím o autech bez ABS co jezdí na Barumkách. To je trochu jiná bezpečnostní kategorie o které jaksi ani neuvažuji.

0/0
24.9.2011 15:12

Mr_Hypra

Re: vybodněte se na ně !!

Dalo by se říct že když si koupim trochu lepší auto a osadím ho širšími koly, tak pro bezpečnost udělám lépe než jezdit s Fabií se základním motorem, která má ve standardu pneu o šíři 165mm nebo nedej bože dokonce 155mm, ale s pocitem že měním gumy a víc už toho nemůžu pro bezpečí udělat.

0/0
24.9.2011 17:21

kafy

Re: vybodněte se na ně !!

Ukažte mi ty hromady mrtvol ve fábkách na 155 nebo 165 gumách, brepto :D

0/0
26.9.2011 7:10

Mr_Hypra

Re: vybodněte se na ně !!

To je asi tak stejně demagogická výzva, jako "ukažte mi tu hromadu mrtvol lidí kteří na dálnici nejeli 130, ale 150 a bylo jim to osudné"... Osobně jsem se byl projet na sněhu stejnou trasu ve VW polo a pak ve VW Passat, oboje stálo na zimních gumách a rozdíl v brzdný dráze a trakci obecně byl opravdu hodně propastný. Přecejen Passat ač nepatrně těžší, tak měl gumy 21cm široké a Polo mělo jen 16 cm široké.  Navíc motor 1.2 nedokázal dostatečně zatížit přední nápravu, aby při brždění měla vůbec nějakou trakci, jen to auto zmateně poskakovalo a snažilo se o cosi ...

0/0
26.9.2011 8:41

WIFI

Re: vybodněte se na ně !!

Barumky jsou automaticky špatný pneu ? No mám je na oktávce a nestěžuju si, zatím jsem vyjel všude, i na cestách, co se pouze pluhují.....

0/0
26.9.2011 12:01

vítr_v_zádech

Re: vybodněte se na ně !!

Uvažovat nemusíte. Stačí že je potkáváte na silnicích. Můžou vás ohrozit?

0/0
26.9.2011 12:08

l.g

Re: vybodněte se na ně !!

A ještě: Hloubka dezénu má vliv pouze na odvádění vody a na trakci na nespevněném povrchu. Nemá prakticky vliv při brždění na pevném povrchu. Tam má vliv pouze směs gumy o kterou u zimních pneumatik jde především.

0/0
23.9.2011 18:46

Mr_Hypra

Re: vybodněte se na ně !!

Otázkou je o co nám jde při brždění v zimě nejvíc. Myslim že ubrzdit auto na suchym asfaltu neni až takovej problém ani při teplotě -20 a letním vzorku. Sranda nastává právě až při dešti, sněhu či ledu. V našich podmínkách stejně 90% veškeré ujeté vzdálenosti v zimě najedete po mokrém či suchém asfaltu. Sníh potkáte tak akorát na horách nebo malých vesničkách, ale i tam se to rychle odklízí a pak se jezdí po mokrym asfaltu.

0/0
24.9.2011 11:01

l.g

Re: vybodněte se na ně !!

Jistě máte pravdu. Hlubší vzorek snižuje jen nebezpečí aquaplaningu který v zimě hrozí daleko méně než po zbytek roku. Navíc vzorky zimních pneumatik jsou navrženy na odvádění vody, sněhu a sněhové břečky. Zatímco letní jsou jen na vodu. Takže tím se vám výhoda vyččího vzorku v podstatě ztrácí. Směs hraje při brždění daleko větší (né-li klíčovou) roli a to i na mokrém povrchu.

0/0
24.9.2011 15:10

Mr_Hypra

Re: vybodněte se na ně !!

To nechápu. V zimě cožpak nepotřebujete odvádět vodu ze vzorku ? Já jezdím celej rok po praze a sníh potkávám asi tak dvě dopoledne v roce, zbytek je voda. Zimní gumy maj oproti letní jen lamely (to maj celoroční taky) a měkčí směs. Dalo by se argumentovat , že na jaře a na podzim neexistuje ideálnější guma než celoroční co se týče tvrdosti směsi.

0/0
24.9.2011 17:18

vítr_v_zádech

Re: vybodněte se na ně !!

Ukažte nám, jak odvádíte sníh ze vzorku. Sníh nemí tekutý. Odvádět sníh ze vzorku není cílem zimní pneu. Zimní vzorek funguje na sněhu tak, že sníh se nacpe za jízdy do vzorku a když je v kontaktu s podkladem na které je také sníh (tedy ne asfalt třeba), tak se na tu chvilku přilepí k podkladu jak když děláte sněhovou kouli. Ta také drží. Proto je lepší přilnavost na sněhovém podkladu. Zimní vzorek má mnohem více zářezů v běhounu než letní, takže styčná plocha je větší. Aby se sníh lépe cpal do zářezů a pak zase běhoun čistil, tak je lepší měkčí směs gumy. Proto se používá do zimních.

0/0
26.9.2011 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.