- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to abych si jich radši koupil hned 8, nebo 16, když nebudou ......
Na své auto kupuju zimní v srpnu, nejpozději na přelomu září. Ceny bývají ještě příznivé, přitom už eshopy mají nové zásoby a někde jsou ještě ochotni slevit.
a obutí bez dokladu hravě ušetří navýšení ceny
Od letošního listopadu do konce března budou zimní
pneumatiky pro osobní a užitkové vozy poprvé povinné na všech silnicích.
Dosud to platilo jen pro vyznačené horské úseky.
Ale už nedodají, pokud bude na vozovce sníh nebo led nebo pokud se to dá předpokládat
to by nebyla taková senzace a lidi by nemohli nadávat, jak zbytečný je přezouvat
opsali z minulého roku ??? to měl být taky nedostatek zimích a ještě dražší, a bylo jich hafo a levnější !!
Navíc všechny celoroční gumy maj označení M+S, takže podle zákona na nich můžete legálně jezdit celej rok. A kdo je fanatickej dodržovač 50 v obci, tak ví že zákon má vždycky pravdu a že když se bude chovat podle zákona tak je nesmrtelnej
já přezouvám auto, protože normální člověk nepotřebuje na jasný věci speciální zákon. V zimě na zimákách, v létě na letních. Celoroční experimenty neberu, protože mám odzkoušen rozdíl mezi letní a zimní pneu na sněhu, celoroční bude něco mezi, takže na zimní podmínky horší než pravý zimák.
Mám také celoroční. Proč? Malý roční nájezd takže bych ty dvě sady jezdil neúměrně dlouhou dobu, nemám skladovací prostory na (letní/zimní) sadu, nechci platit skladné v servisu, nechci platit 2 krát ročně pálku za přezouvání, nechci kvůli tomu 2 krát ročně čekat ve frontě před pneuservisem. Zimy jsou tady mírné a pokud bude tolik sněhu, že bude problém s vyjetím, nazuju řetězy. V létě problém není. Pneumatiky drží a stejně nejezdím jak pako, proto se k fyzikálním limitům nedostanu. Pro mě je to jasná volba. Řěči o brzdné dráze si nechte. Tu mají různou i různé zimní a letní pneumatiky.
Lepší v létě na zimních než celý rok na univerzálních. V zimě se na ně spolehnout nedá. Na zmrzlých - respektive podchlazených vozovkách ošetřených solí apod., víc záleží na směsy pneumatiky než na vzorku. Ten je důležitý do sněhu a nebo břečky. A univerzální je v zimě stejně tvrdá jako letní, jen má zpravidla hrubší vzorek.
To raději ať se mi v létě víc lepí zimní než v zimě nedobrzdit za autem co je správně obuto.
Vybodněte se na ně a jezděte na jedný univerzální sadě. Naposledy když jsem přišel do pneuservisu a za výměnu chtěli 2000 kč, tak jsem myslel že mě omejou. Od tý doby jezdim na jedněch univerzálech a finančně si můžu dovolit je ojet na půlku a vyhodit. Upřímně řečeno přilnavost tý gumy v marastu stejně záleží na hloubce dezénu víc než na značkovosti gumy....