Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Městem elektrickým samohybem. Mrňous na baterky třikrát jinak

Jako by si koukali pod ruce. Opel, Volkswagen a Audi představují velmi podobné koncepty. U posledních dvou se to dá pochopit, patří pod jednu střechu koncernu VW. Malé vozíky na elektřinu jsou podle všeho budoucností městské mobility. Opel RAK e má prý dokonce namířeno do sériové výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

takže znova

Na BMW 1602e z roku 1972, které ve Frankfurtu také ukazovali,  je nádherně vidět bída elektromobilů. Za 40 (!)

let se prodloužil dojezd elektromobilu o 100 kilometrů za cenu 40x

dražších baterií. ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
27.9.2011 8:15

VEGR

Úsporná vozidla

Auta mají být lehká a kabina je proto, aby na n ikoho nepršelo, nebo nefoukalo a nebyla zima. Kdo má malé ego a neumí jezdit bezpečně, potřebuje ještě auto velké a těžké, většina lidí   zvládne i malé a úsporné auto. Ona to krize naučí sama. Budeme se muset všichni hodně přizpůsobovat našim možnostem a nebude to dlouho trvat.

0/0
26.9.2011 22:55

truthspeaker

Re: Úsporná vozidla

S vaším příspěvkem úplně souhlasím. Až na to, že osobní auta přepravují také náklad. V zimě elektrikou nic nevytopíte. A bezpečné auto si kupuju ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním, které nemohu ovlivnit. A chudí se přizpůsobí, budou jezdit hromadnou dopravou.

Takže s vámi vlastně vůbec nesouhlasím.

0/0
27.9.2011 7:58

josefl

Blbost

Zatím nikdo nesdělil, kolik cyklů vydrží baterky, jak se s tím dá jezdit při mínus 20 a kolik stojí jejich výměna. Taky jak se budou recyklovat. Kolik to vlastně bude ve skutečnosti stát. Doufám, že EU nařídí auta na baterky, podobně jako zrušila klasické žárovky, Jediný kdo to platí, je spotřebitel a ten kdo na tom vydělá je výrobce. Jenom malá zajímavost: uvažoval jsem o koupi Lexusu, když jsem se zeptal na baterky, cykly, cenu výměny, tak mi nikdo z Toyoty nedokázal odpověď.

0/0
26.9.2011 22:04

truthspeaker

tudy ne, přátelé

;-D

0/0
26.9.2011 21:56

vaclavzeman

Nesmysl...

Náročné na vývoj a výrobu,odpad z baterií bude v budoucnu nad lidské síly likvidovat,kolik to asi bude stát???Proč proboha neudělají půltunový automobil s jedním,nebom dvěma místy v řadě s dvou,nebo tříválcovým (bi)turbodieselem o objemu do jednoho litru...To je podle mě řešení městského automobilu...Vím jsou to jen koncepty,ale jdou špatným směrem...

+1/0
26.9.2011 20:59

govi

hmmmm

Když vidím ty blatníky těsně přiléhající ke  kolům......chtěl bych je vidět v zimním provozu až bude všude sníh a námraza.....Ale to je jen takový postřeh-detail.

0/0
26.9.2011 20:50

starej Brůna

Docela se mi to líbí

Nebo spíš líbí se mi určení takového vozítka pro jednoho až dva pasažéry do města na elektřinu s jasně danou rychlostí kvůli dojezdu nebo slabým motůrkem a spotřebou nula nula nic protože města jsou přecpaná a v každém autě sedí max dva lidé.

0/0
26.9.2011 17:20

JanVlcek

Nejpomalejší audi?

U Opelu je napsáno, že má omezení na 65km a může 120. U Audi je omezení na 100. Kolik může nejvíc psáno není. Rozhodně z toho ale nevyplívá, že je nejpomalejší.

0/0
26.9.2011 12:25

Hrochomut

Re: Nejpomalejší audi?

spíš z toho vyplývá, že nejpomalejší není.. :-)

0/0
26.9.2011 12:38

JeFFik

Re: Nejpomalejší audi?

po lopatě: nejpomalejší AUDI znamená, že žádné jiné AUDI není pomalejší, neboli každé jiné AUDI dokáže jet rychleji než 100 km/hod

0/0
26.9.2011 13:33

JanVlcek

Nejpomalejší audi?

0/0
26.9.2011 12:23

Hrochomut

nesmyslnné..

k čemu je dobrá prťavá kabina, když pak celé auto má přes 3 metry na délku a přes 1,6m na šířku? 8-o To pak naprosto postrádá smysl..

+1/0
26.9.2011 11:57

JeFFik

Re: nesmyslnné..

smysl to má samozřejmě ve sníženém odporu vzduchu, poloviční čelní plocha, znamená 25% odpor vzduchu, takže o dost větší dojezd

0/0
26.9.2011 13:42

Hrochomut

Re: nesmyslnné..

no nevím, je to určené do města, čili převážně 0-50km/h.. tam už odpor vzduchu zas tolik nehraje. Spíš hraje velikost kvůli parkování

0/0
26.9.2011 15:14

JeFFik

Re: nesmyslnné..

i při 50km/hod platí co jsem napsal výše

0/0
26.9.2011 22:53

radik

Re: nesmyslnné..

jak víme tak aerodynamický odpor se s rostoucí rychlostí zvyšuje exponenciálně... to znamená že v nízkých rychlostech je ten rozdíl opravdu zanedbatelný...

0/0
27.9.2011 19:24

JeFFik

Re: nesmyslnné..

ano při nízkých rychlostech cca 10km/hod to roli hrát nebude, ale 50-ka už z hlediska aerodynamického odporu není nízká rychlost, nemluvě o tom, že ve městech se jezdí i 60-kou a i 80-kou a maximálka těch vozitek je 100-ka (či vice)

0/0
27.9.2011 21:33

libedejroznec

hmm..

a v čem si odvezu 80 cihlel a dva pytle malty ? .. bude to mít aspoň tažný ? ;-D

0/0
26.9.2011 10:21

akleen

hmm

Jako slepe vyvojove ulicky to neni spatne. Ja si pockam az vyzkoumaji tyto nesmysly a po vsech tech slepych ulickach najdou opravdu alternativu.

0/0
26.9.2011 9:22

Chudým bral, bohatým dával (13)

Jak se v tom asi bude souložit ?

:-P

0/0
26.9.2011 9:15

mrosol

Skoda jen

že všechny jsou na proplétání ucpanou dopravou (jako na motorce) moc široký. Kdyby to dokázali zůžit, muselo by se to jako motorka naklánět do zatáčky, nemělo by to chybu.

0/0
26.9.2011 9:13

Rubik1

sedadlo řidiče i s volantem odklopí dopředu

"Pro pohodlnější nastupování se sedadlo řidiče i s volantem odklopí dopředu." - To nebude pro mě. Mně se nastupuje do auta nejpohodlněji, když žádné sedadlo odklápět nemusím.

0/0
26.9.2011 4:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.