Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota má nejrychlejší auto na stlačený vzduch, pohání ho klimatizace

Automobilka Toyota si na své konto připsala neobvyklý rekord. Vytvořila totiž doposud nejrychlejší auto poháněné pouze stlačeným vzduchem. Ještě kurióznější je fakt, že o pohon se stará obrácená klimatizační jednotka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Inkvizitor Johny

Pěkné

R^

0/0
3.10.2011 13:46

Sodobar

Že by?

Konečně nějaké pokračování tohohle?

http://www.autonavzduch.cz/

:-)

0/0
3.10.2011 13:17

prazakm

Jasně,

vzdělanost novinářů je obdivuhodná. Jak jinak by to mělo fungovat, než rozpínáním vzduchu? To si jako mysleli, že by to fungovalo, pokud by jenom foukali vzduch na lopatky oběžného kola? To by s tím dojeli tak 0,5m.

A jen tak mimochodem, než zase začnou nevzdělanci jásat, stlačený vzduch je nejdražší energie.

0/0
3.10.2011 9:08

ivoš

Re: Jasně,

No jistě, podle tebe dělat takové věci je blbost, že. Udělali si to jako hračku, pro reklamu na svoje kompresory do klimatizace, ve volném čase. Nikdo netvrdí, že to je vynález století. Zkus snídat něco jiného než ocet a žluč.

+1/0
3.10.2011 9:37

pteryx

Re: Jasně,

Je to prakticky velmi použitelné, při brzdění motorem je možné stlačovat vzdych, který je pak použitelný pro rozjezdy - takový mechanický hybridní pohon, myslím že to někdo patentoval a pokouší se to uplatnit v autobusech.

Co se týče motorů na stlačený vzduch - mají ze všech známých motorů nejlepší poměr hmota / výkon (lepší než elektromotory), navíc jsou bezjiskrové. Proto se používají například v dolech. Neobsahují žádné ekologoicky škodlivé části, v místě svého provozu neemitují exhalace atp., mohou bez problémů fungovat i v radioaktivně zamořeném prostředí. Je to doplňkový pohon, když započteme nutnost stlačovat vzduch, tak je účinnost cyklu špatná, navíc ta nádrž na stlačené médium asi bude dost těžká. Ale v žádném případě to není "blbost", záleží na tom jaké vlastnosti v konkrétním případě potřebujete.

0/0
3.10.2011 10:25

Antonín, topič

Re: Jasně,

Asynchronní elektromotor je taky bezjiskrový.

Ale jinak máte pravdu, ostatně výhodnost pneupohonů je ilustrována tím, že se ve větších provozech instalují kompresorovny a rozvod stlačeného vzduchu.

Mezi nevýhody patří ohřev média při stlačení (kteréžto teplo pak obvykle unikne do okolí) a následně podchlazení expandujícího vzduchu při uvolnění.

0/0
3.10.2011 13:29

JeFFik

Re: Jasně,

No koukám, že ty jsi schopen na větu "Dnes je pondělí" zareagovat: ".....vzdělanost novinářů je obdivuhodná, co jiného by dnes mělo být než pondělí, to si jako myslí, že by mohlo být úterý, když je pondělí?"

0/0
3.10.2011 10:38

to.mas.jedno

Volný čas...

v čechách vám z něj udělaji leda přesčas...

0/0
3.10.2011 7:40

mysh.82

Re: Volný čas...

Japonci mají prostě jinak naučenou pracovní morálku. Pro ně je zvláštní, až nepatřičné, brát si dovolenou nebo odejít z práce dřív, než něco dokončí jen proto, že už jim skončila směna. I odchod do důchodu berou někteří spíš jako prohru - že už je nikdo nepotřebuje. Ovšem to už se taky v posledních letech mění a Japonci se blíží našemu pohledu na věc.

0/0
3.10.2011 8:37

koizumigadaisuki

Re: Volný čas...

Ty, u kterych se meni pohled na vec, vetsinou nepracuji v JP ;-)

0/0
3.10.2011 8:44

koizumigadaisuki

Re: Volný čas...

Ups... *Ti

0/0
3.10.2011 8:44

strasnej.prujem

Pritvrdit normy

evidentne je u toyoty prostor k vyuziti casu zamestnancu - je potreba pritvrdit normy!

+1/0
3.10.2011 7:04

koizumigadaisuki

Ve volne case...

...v pripade Japonska bych ten volny cas docela rad videl...

0/0
3.10.2011 0:09

vítr_v_zádech

Re: Ve volne case...

;-D To bude ten čas, kdy jim za práci firma neplatila, ale byli v práci, asi.

0/0
3.10.2011 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.