Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový brouk bez květinky: krize identity a lidová cena

Volkswagen brouk už není exkluzivní zboží pro dobře zajištěné nostalgiky. Nová generace, která v těchto dnech dorazila na český trh pod inovovaným názvem The Beetle, má základní cenovku 379 900 korun. Když se před třinácti lety představil nový moderní brouk poprvé, chtěla za něj automobilka bezmála 700 000.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osk

Design se celekm povedl

ale měli z toho udělat čístě sporťák a ne takového kočkopsa

0/0
3.11.2011 12:40

PaulZ

Proč silný motor?

Jak to manažeři automobilky uvažovali - silný motor do tak malého auta, vhodného jako městská nákupní taška, to je přece nesmysl. Auto rozhodně nepůsobí nijak dravým dojmem. Tohle měli domyslet - pak se diví, že nemůžou prodat.

0/0
30.10.2011 13:27

LiborAxel

To

je ale skok.Kolik asi stojí doopravdy?

0/0
7.10.2011 23:16

balalajka01

Za 120 bych ho koupil, za trojnasobek

ani omylem.

0/0
7.10.2011 23:04

KOMON

Rozhodně podobnější původnímu než předchozí

alespoň celkovým výrazem,ale proč z toho ale neudělali pořádnej sporťák?takhle je to kočkopes,ale docela se mi líbí.Kupovat to nebudu,12 let stará fiesta slouží parádně ;-)

0/0
7.10.2011 21:34

Jaroslav Kučera

Fiat 500

Dneska z těch malých mršek je asi nejúžasnější Fiat 500. Jako druhé auto do města/pro ženu(kdyby se nebála řídit...) by se mi líbil.

Říká majitel Saabu 9-3 s kufrem "na mrtvoly " ;-)

0/0
7.10.2011 16:31

ráfek

Než tohle

to radši žesnké koupím oktávku  R^

0/0
7.10.2011 10:58

sincos

Fotka Brouka s Hitlerem

Když pominu to, že se značkou VW mám hodně špatné zkušenosti - věčně porouchaná auta, pokud se s nimi jezdí více km ve firmě, mám taky knihu o Německu před válkou, kde jsou vysvětleny souvislosti toho, proč dokázali nacisté tak zmanipulovat většinu obyvatel a tím připravit válku. Je tam fotka Hitlera, jak stojí u původního Brouka s panem Porschem. Když si pak k tomu přidám každodenní zkušenost, že celkem velká část uživatelů Golfů a Passatů v Česku - pozor, ne všichni - ve své aroganci neumí ani použít blinkr a nepozná plnou čáru, protože si zřejmě myslí, že jsou nadlidi, čemuž hodně nerozumím, tak se mi zdá, že se původ značky nějak vsákl do její podstaty a že, aspoň u nás, láká tenhle typ lidí ke koupi. Velmi nesympatická značka.

+1/0
7.10.2011 9:01

radik

Re: Fotka Brouka s Hitlerem

8-o koukám že některejm se historie se současnýma autama pořád nějak motá... a skoro by označil zákazníky VW za extrémisty (či snad nacisty?) nebo jak jste myslel - hitler - VW - zákazníci jsou stejný typ lidí...

 

Jinak brouk bylo původně české auto... Porsche to jenom ukradl Tatře

0/0
7.10.2011 11:16

Christopher2011

Dobrý obchodní tah?

Těžko. Lidovým vozítkem při této ceně nebude, zůstane spíše pro fandy VW brouka, takže masívní nárust zákazníků asi těžko čekat. Naopak, ti, kteří si toto auto kupovali jako snobárnu, najednou nebudou mít možnost chválit se autem za necelých 400.000.Tedy těch pár zákazníků, které přinese nižší cena zase brouk ztratí na zákaznících, kteří nechtějí levné auto ze společenských důvodů.

0/0
6.10.2011 21:04

Inkvizitor Johny

Re: Dobrý obchodní tah?

Zajímavý názor.

0/0
6.10.2011 23:26

hives

Re: Dobrý obchodní tah?

Mně teda přijde jako "snobárna" i malé auto za 400t. Vždyť je na tom stejně jako Mini, a to je etalon stylovek-snobáren. A pořád je víc lidí "chudých", než bohatých, takže ta ztráta největších snobů by mohla být vyvážena mnohem větším množstvím nových zákazníků. Ale uvidíme. Úspěch stylovek závisí logicky hlavně na jejich stylu (designu, jinakosti), ne ani tak ceně...

0/0
7.10.2011 20:18

Dewils1

Je to pěkné auto..

.. pro ženskéR^

0/0
6.10.2011 20:01

S-Tony

Lidové

No lidové ceny  mají tak maximálně nějaké lepší značky v bazaru.

Dát za auto 19 průměrných čistých platů. Tedy na to v reálu spořit minimálně šest let (5000 měsíčně) to mi moc lidové nepřipadá. Rv

+1/0
6.10.2011 17:03

Stephane Margelle

Vsechno spatne!!!!

Tyhle pokusy o oziveni neceho, co melo v minulosti obrovsky uspech, a netyka se jen aut, jsou zcela uplne mimo!!

Napr. VW brouk mel tehdy uspech zejmena proto, ze to bylo lidove, tedy levne a relativne kvalitni auto, ktere odpovidalo tehdejsim potrebam. Podobny uspech mel pozdeji i Passat nebo Golf, ale dnes je Passat jedno z nejhorsich aut a spolu s Golfem patri mezi ty drazsi. Cili jaksi se vytratilo to kouzlo, ktere tato automobilka nese ve svem jmenu, volks wagen - lidove auto!!

+3/0
6.10.2011 13:26

hives

Re: Vsechno spatne!!!!

Jenže Mini, Fiat nebo Citroen na tom byli stejně jako VW. Cooper, pětistovka a "kachna" si získali oblibu svou přístupností pro masy. A teď obrátili o 180 stupňů do luxusního segmentu stylovek a taky jim to vychází, tak proč by to nemohlo vyjít i s Broukem? Záleží jen na tom, jak se design chytne...

0/0
7.10.2011 20:23

věrný člen Řádu ozubeného kola

Bude to i v kombi?

?:-)

0/0
6.10.2011 12:59

KarelV

Re: Bude to i v kombi?

....  ;-D R^

0/0
8.10.2011 20:24

cenzore_zdar

konecne to vypada aspon trochu jako auto

R^

0/0
6.10.2011 12:34

kyoko suriko

Nebývale nízká cena?

Dyk je to nejdražší miniauto na trhu! Brouk bylo masové levné auto. Ale tohle? Pokud chtějí navázat na legendu, musí to mít i verzi se švihadlama za 199.990,- Jinak z toho lidové vozítko nebude. No ale chápu že "německá dělník brát 2500 EUR a ještě živit řecká narod..."

+5/0
6.10.2011 11:47

albert10

Re: Nebývale nízká cena?

Tak 550 tisíc za tu nejsilnější verzi s automatem, navíc při uvedení na trh, to není špatná cena.

0/0
6.10.2011 13:11

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Nebývale nízká cena?

Nevyrábí se New Beetle v Mexiku ?

0/0
6.10.2011 13:31

jarda.h

Re: Nebývale nízká cena?

nebo v New Mexicu?:-)

0/0
6.10.2011 15:41

řešení

"Nebývale nízkou cenou..."

;-D;-D;-D;-DRv

0/0
6.10.2011 11:43

dolch

Tohle by šlo

není to sice žádný zázrak, ale určitě je to designově hezčí než New Beetle a cena je taky příjemnější. 700 000 byl opravdu hodně velký úlet. A taky nesouhlasím, že VW má teď celou řadu bez identity. Třeba nový Golf Cabrio mi přijde nejhezčí ze všech Golfů, který kdy vyrobili.

0/0
6.10.2011 11:35

Kilimanjaro

cela nova generacni vymena od foxe po phaeton je tak trochu

nudna a bez identity, jsem si myslel, ze nemuze byt nudnejsiho auta, nez skodovka a predesle generace, ale ukazalo se, ze VW jsou dobri a dokazi vytvorit vrchol mdleho designu

0/0
6.10.2011 11:13

legnaw

dizajnovo mizerne

..to radsej Veloster....:-/

0/0
6.10.2011 10:34

oldboy

Re: dizajnovo mizerne

Z louže do bláta.

0/0
6.10.2011 12:37

kukukeke

Re: dizajnovo mizerne

myslim ze spis z louze do žumpy

+1/0
6.10.2011 15:06

tonny.p2

hezci je puvodni

lepsi je poridit si na vikendy puvodni original

R^

http://www.rajveteranu.cz/model-60-334-volkswagen-brouk    

V

+1/0
6.10.2011 10:08

bratři v triku

lidové vozítko

za lidovou cenu :-/:-/

0/0
6.10.2011 9:39

B.Walsh

Re: lidové vozítko

in Deutschland!

0/0
7.10.2011 0:00

jan.banos

má základní cenovku 379 900 korun

vskutku lidová cena. to raději 1,2 HTP za polovic.

0/0
6.10.2011 9:33

legnaw

Re: má základní cenovku 379 900 korun

pise majitel Tavrie;-D

0/0
6.10.2011 10:31

taknevim

Re: má základní cenovku 379 900 korun

Oprava: Ne  1,2 ale 2,1. Že ano?

0/0
6.10.2011 12:30

jan.banos

Re: má základní cenovku 379 900 korun

být levnější pojistka nebyl bych proti.

0/0
6.10.2011 13:54

Olds

Nevím,

co přesně myslíte tou krizí identity, ale to auto je na trhu jedinečné a nezaměnitelné s jakýmkoliv jiným autem.

Na fotografiích se mi líbí o dost víc, než předchozí generace New Beetle. VW das Auto nemám rád, ale tohle se mi líbí. Samozřejmě by to chtělo prohlédnout a projet v reálu, nehodnotit jen podle fotek.

0/0
6.10.2011 9:12

homat

Re: Nevím,

Tím myslí autor to, že s tím přijel před gympl stáhnul okýnko, vycenil zuby na postávající "lolitky" a uslyšel "vrať se do hrobu, debile" . Bohužel si to špatně vysvětlil a svádí to na auto.

+1/0
6.10.2011 9:45

RAT

Re: Nevím,

R^

0/0
6.10.2011 10:23

bitkar

Re: Nevím,

ja myslim, ze to autor vystihl dobre. Jako jo, me se to taky libi, ale i kdybych byl wv fanda, tak si to asi nekoupim :) Neni to tak o tom, jeslti se to libi nebo ne, ale kdo si to realne fakt koupi a bude s tim jezdit. Jako zavodak to nevypada a jako auto pro zensky uz taky moc ne.

0/0
6.10.2011 10:23

bitkar

Re: Nevím,

kdyz stylovku, tak Hondu CRZ ;)

0/0
6.10.2011 10:26

Glock Mark XIX

je to předražené

Nevím proč dávat dvojnásobek toho, co stojí jiné minivozy, jen proto, že se ta hromádka plechů jmenuje Brouk.

Podle mne jeden z důkazů neracionálního a nešetrného přístupu majitelů takových aut (ano, i Mini sem patří). Užitná hodnota auta je mizivá - za stejnou cenu si člověk pořídí i Dacii Duster, do které naložíte 2x tolik než do Brouka. Kdo si takové malé, přecpané a předražené auto koupí, je podle mne finančně nesvéprávný.

+3/0
6.10.2011 9:12

Glock Mark XIX

Re: je to předražené

P.S. Měl jsem (postupně) Pandu, Yarise, Swifta a Micru. Mám rád malá auta.

0/0
6.10.2011 9:16

řešení

Re: je to předražené

A všechny dohromady stály jako ten brouk.

+1/0
6.10.2011 11:44

quagaar

Re: je to předražené

to je zatím největší blábol dnešní diskuze. ;-)

0/0
6.10.2011 9:18

Glock Mark XIX

Re: je to předražené

Děkuji, zůstanu u své racionality. Emoce, představy a tenze nechám jiným.

0/0
6.10.2011 11:01

Olds

Re: je to předražené

Vy (nebo Vaše žena či přítelkyně) jste si nikdy nekoupili žádnou věc, která by byla designově jedinečná, pro Vás nebo pro ni hezká a ne moc praktická? Máte doma jen praktické užitečné věci, na design a výjimečnost výrobku kašlete?

Kdyby si každý kupoval auto jen podle ceny a praktičnosti, jezdili bychom všichni v Loganech MCV. Ten má poměr cena / užitná hodnota asi nejlepší na světě.

Malý Brouk, Fiat 500, Mini a jim podobné vozy, nebo třeba i velký Chrysler 300C a Dodge Avenger jsou auta, za kterými se spousta lidí rádo otočí. Bez ohledu na jejich praktičnost.

0/0
6.10.2011 9:24

radimdrv

Re: je to předražené

Přestože mám doma jen praktické užitečné věci, tak 300C - slint. I když si to vezme litr benálu na každých 5 km, designově skutečně jedno z nejvíce vzrušujících aut, co jsem kdy viděl. A kombík se mi líbí snad více než sedan.

K broukovi: Štyrysta tyček lidová cena? ;-D Fór roku.

0/0
6.10.2011 9:38

Jsem v Ječný

Re: je to předražené

To  mi připomíná ruské vtipy z devadesátých let. "Za kolik jsi koupil tu kravatu? Za tisích dolarů. Ty durak! Za rohem ji mají za dva tisíce!" A s "lidovým" vozem od VW je to lautr to samý :-P

+2/0
6.10.2011 9:46

Glock Mark XIX

Re: je to předražené

1/ nepotřebuji nikomu vytírat zrak majetkem nebo designovým kumštem

2/ Dacia Logan má taky design

3/ seznam malých aut, kterým dávám přednost jsem napsal - všechna jsou podstatně levnější než Brouk nebo Mini a přitom odvedou stejnou práci.

4/ Brouk není o 40% lepší než Yaris, tudíž cena vyšší o 40% je přestřelená a slouží k ukojení ega "já mám VW Brouk" (spíše je to o tom, co kupujete za výrobky - high end nebo low end?)

5/ styl "líbí se mi to, chci to, ale vlastně to nepotřebuji" je jeden ze základních kamenů konzumní společnosti (bože, doufám, že to nezní tak, že jsem ekologista nebo anarchista). Pro mne je auto spotřební zboží - odvezu se s ním z A do B a to je vše. Nejlepší design je stejně v přírodě a lidé ho jen napodobují.

0/0
6.10.2011 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.