Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzácný mercedes našli po čtyřiceti letech pod počítačovým šrotem

Ve své době patřil Mercedes 300SL k nejmodernějším sériově vyráběným vozům a teď náleží k ceněným sběratelským kouskům. Jeden exemplář ale unikal sběratelům téměř půl století. Štěstí se nakonec usmálo na kanadského specialistu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiřik

Tip

Já zase vím o dvou T613 pod hromadou krabic, sena a všelikého habrajzu v areálu bývalého státního statku...

0/0
22.10.2011 21:47

Paglia Orba

Re: Tip

Tak je zachraň !!!8-o Taková škoda..........

0/0
23.10.2011 10:01

motorář

vstřikování benzinu

Vstřikování benzinu přímo do válců měly všechny výkonné letecké motory. Daimler Benz DB 601,605,303,610 i DB 603, který ale nebyl "experimentální", ale byl seriově vyráběn, kupř. v AVII Letňany a létal v řadě nových typů. Dále to byly motory fy.Junkers, JUMO 211,213, v ověřování byl JUMO 222. V dálkových FW 200 Kondor to byl Bramo Fafnir. Naftový JUMO 205 s protiběžnými písty nebyl pokusný, ale byl seriově vyráběn a létal před válkou m.j. v hydroplánech Nordmeer a Nordwind jako dopravní mezi Evropou a Jižní Amerikou. Dále to byly motory BMW 801, z ruských AŠ 82 a také několik typů naftových motorů standartní koncepce. Uváděné motory Luftwaffe se vyráběly již v druhé polovině třicátých let,  ruský AŠ 82 až v roce 1943. Vstřikování bylo vysokotlaké přímo do spalovacího prostoru válců, umožňovalo dokonalou regulaci výkonu jednopákovým ovládáním tzv. Einhebelsystem, což neměl žádný spojenecký  letecký motor.

+1/0
20.10.2011 23:43

Paglia Orba

Re: vstřikování benzinu

Tím experimentálním mororem DB603 jsem myslel verzi na 100 oktanový benzín. Normální motor DB603 běhal na B4. Ale jinak není k vašemu příspěvku co dodat.R^

0/0
21.10.2011 6:55

Generál Augusto

Re: vstřikování benzinu

Pěkné, zase jeden člověk co něco ví. Smekám.

0/0
21.10.2011 9:28

kubas_86

Re: vstřikování benzinu

kvuli takovym lidem, chodim na tyto diskuse.Díky za zajimave informace....

0/0
21.10.2011 9:47

Paglia Orba

krásný auto a ještě krásnější příběh

Fakt, že to bylo první auto které mělo přímé vstřikování benzínu je zajímavé, protože motory DB601, 603 a 605 které poháněly za války třeba BF109, BF110 nebo tank Tiger ho měly taky. 20 roků před tímto krásným autem.

0/0
20.10.2011 19:59

baloun

Přímé vstřikování benzínu???

Tvrdíte, že tyhle motory měly vstřikování benzínu rovnou do válce, nikoli do sacího potrubí? Přímé vstřikování benzínu je poměrně složitá věc a ani dnes rozhodně není běžné. Musím to prostudovat...

0/0
20.10.2011 20:47

Paglia Orba

Re: Přímé vstřikování benzínu???

Stačí strejda Google. ;-) Ale pozorně, ať to není stejné fo pa, jako s tím Junkersem JUMO 205 !!!!

0/0
20.10.2011 21:50

baloun

Ještě podotek

Nejsem letecký odborník, ale na wikipedii jsem se dočetl o typech motorů, které se montovaly do vámi uváděných letadel, ale jak je uvedeno zde /(http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=3083), jedná se o motory vznětové, dokonce dvoutaktní, s protiběžnými písty ve společném spalovacím prostoru a se dvěma klikovými hřídely.

U vznětových motorů je přímé vstřikování dnes již pravidlem a při výše popsaném uspořádání válců a dvoutaktním pracovním cyklu ani jiné vstřikování snad nelze použít.

Předpokládám, že i tank Tiger měl vznětový motor.

A jak známo, vznětové motory nespalují benzín, ale naftu. Na rozdíl od Mercedesu 300.

0/0
20.10.2011 20:59

Barbucha_the_bearspook

Re: Ještě podotek

Němci u svých vozidel nepoužívali vznětové motory. Všechny německé tanky jezdily na benzín. Benzín uměli vyrobit z uhlí, ale nafta byla vzácná.

0/0
20.10.2011 21:26

Lemuz ze Sudet

Re: Ještě podotek

V Pantheru V a v Tigrech VI se pozivaly jenom motory Maybach. Nevim zda-li vyjimecne pouzivaly motory od MAN ci od Deutze. Nikde jsem ale necetl ze by se pouzivaly D 601 atd. Jen USA pouzivaly v Shermanech letecke hvezdicove motory.

0/0
21.10.2011 0:31

Paglia Orba

Re: Ještě podotek

To máte pravdu, ale DB601 a DB603 tam byl namontován u pár kusů kvůli neustálému přehřívání motoru Maybach HL210. S motory DB se tank nepřehříval, ale bylo rozhodnuto, že jsou prioritou pro letadla a do tanku je sériově nikdo nenamontoval. Vyřešilo se to až lepším a silnějším motorem Maybach HL230.

0/0
21.10.2011 7:00

Barbucha_the_bearspook

Re: Ještě podotek

Např. motor HL-230, od firmy Maybach. Motor byl

vodou chlazený benzínový dvanáctiválec do V o obsahu

23 094 cm3. Výkon byl okolo 700 koní (515 kW). Montován hlavně do tanku Panter. Vše německé jezdilo na benzín, pochopitelně s výjimkou koní a kořistních strojů.

0/0
3.11.2011 14:31

Paglia Orba

Re: Ještě podotek

Tak to jste hledal dost špatně. Všechno to jsou benzínové motory spalující 87 oktanový benzín B4. Verze DB 605 a experimentální verze DB 603 pak spalovaly 100 oktanový benzín. Jejich nespornou výhodou bylo, že jim při akrobatickém letu nevynechával motor, jako Anglickým letadlům, která měla karburátorové motory. Vstřikování bylo jak u dnešních aut přímo do válců.;-)

0/0
20.10.2011 21:36

Paglia Orba

Re: Ještě podotek

;-D Teď jsem si ještě otvřel ten váš odkaz a kouknul na mě experimentální motor Junkers JUMO 205, který v žádném sériovém letadle nelétal !!!!! ;-D Zajedno byl na svoji velikost strašně těžký a za druhé neměl žádný výkon. Co ten má společného s motory od Mercedesu DB601, DB603 a DB605 ???? Navíc motor DB603 byl také namontován do závodního Mercedesu T80 z roku 1939 !!! Odkaz co jste napsal je o motoru od firmy Junkers a pokud by jste si přečetl aspoň první dvě věty, tak by jste zjisti, že jste trochu mimo. !!!;-)

0/0
20.10.2011 21:47

Generál Augusto

Re: krásný auto a ještě krásnější příběh

Sorry ale tanky panther a Tiger ve všech verzích měli motory V12 Maybach HL230 v různých modifikacích.

0/0
21.10.2011 9:27

Paglia Orba

Re: krásný auto a ještě krásnější příběh

Sorry, ale neměli. Původní verze byla osazená motorem HL210 o výkonu 475kW. Jenže tento motor neměl dostatečný výkon a musel celou dobu běžet na maximum. To mělo za následek přehřívání motoru. Díky tomuto byl do několika kusů nainstalován motor DB601 a DB603 a díky tomuto výkon tanku podstatně vzrostl. Jenže bylo rozhodnuto, že tyto motory jsou potřebnější u letadel a tak došlo k úpravě původního Maybachu HL210. Byl převrtán na větší průměr - o 4mm a došlo ke změně časování ventilů !!!! Maybach HL230 byl na světě. O více jak 2 litry větší objem a výkon 520kW.;-)

0/0
21.10.2011 9:54

Libra

prodám

Máme na zahradě odstaveného Trabanta. Co s ním? Dva a půl mega v dolarech ale hodnotu nemá ...

0/0
20.10.2011 18:14

plukovnikoneill

Hezký auto

jen nechápu u fota 5 v galerii tu rozmazanou SPZ, když u fota 4 se dá krásně přečíst... ;-D;-D

0/0
20.10.2011 18:13

Teletabis

To má ten 40 let starý

počítačový šrot ale určitě větší cenu.

+1/0
20.10.2011 16:54

Kokodák, rebirth

Re: To má ten 40 let starý

určitě;-D;-D;-D

0/0
20.10.2011 17:57

Naked and petrified

Re: To má ten 40 let starý

covece to asi tezko...

0/0
20.10.2011 18:51

B01D

Tolik peněz za kupu šrotu?

To snad není ani možný...

0/0
20.10.2011 13:52

choppergang

Re: Tolik peněz za kupu šrotu?

školák promluvil a poučil nás.

+2/0
20.10.2011 14:42

semaf

Garáž

V garáži co jsem koupil byl jenom bodel, jediné co mělo cenu bylo železo za 500,-;-(

+1/0
20.10.2011 11:59

Rambo-x

To bych chtěl najít v garáži

Aby mě za nepojízdný vrak zaplatili několik milionů euro;-D......ale jinak to muselo být na tu dobu luxusní auto

0/0
20.10.2011 10:31

semelik

já mám nepojízdnou Babetu - nemá někdo zájem?

0/0
20.10.2011 11:02

Einstein

Re: já mám nepojízdnou Babetu - nemá někdo zájem?

Koľko zaplatíš? :-)

0/0
20.10.2011 11:21

Rambo-x

Re: já mám nepojízdnou Babetu - nemá někdo zájem?

Jj a já mám pod stodolou jednu na předek rozmlácenou š120GLS ročník 83,přední náprava a celý předek KO,náraz v 70km/h,skelet jako kabina a tak celkem zachovalý,trochu hnilé prahy,bez motoru a převodovky,interiér a skoro vše co šlo použít už skoro vybraný.....dáte mi někdo alespoň milion euro,to prodávám ještě za levno,to u konkurence neuvidíte;-D:-P

0/0
20.10.2011 12:57

Jiřik

Re: já mám nepojízdnou Babetu - nemá někdo zájem?

Když těch géelesek bylo vyrobeno asi 1000× víc než těch mercedesek a jejich stáří je poloviční...

A od ročníku '83 už ty GLS nejsou hezký. Chromku 1979 bych možná bral.

0/0
22.10.2011 21:51

Honx

Rudi Koniczek, německý emigrant

No nevím, ale řekl bych že ještě než se z něj stal německý emigrant tak byli jeho rodiče nejspíš čeští emigranti. Koníček mi moc německy nezní ;-D

0/0
20.10.2011 9:46

Lemuz ze Sudet

Re: Rudi Koniczek, německý emigrant

Ten lyzar Bauer, lyzarka Neumanova, cyklista Kreuziger, byv. osmistovkar Jungwirth atd.,atd., mi take nezni zrovna moc ceske.

0/0
20.10.2011 10:27

DonZewl

Re: Rudi Koniczek, německý emigrant

není to tak dávno co jsem měli premiéra Fischera a prezidenta Klause :)

0/0
20.10.2011 11:17

Lemuz ze Sudet

Re: Rudi Koniczek, německý emigrant

Right on, man. A. Nesmime zapomanout ani na pana presidenta Klemu Gottwalda blahe pameti.

0/0
20.10.2011 11:32

HrubesaMares

Re: Rudi Koniczek, německý emigrant

a nebo dosud-stale-nezemrivsiho Gotta ;-)

0/0
20.10.2011 15:13

bitkar

Re: Rudi Koniczek, německý emigrant

spis bych rekl ze Polak.

0/0
20.10.2011 12:36

Lemuz ze Sudet

Re: Rudi Koniczek, německý emigrant

Spise Schlonzak nez Polak.

0/0
21.10.2011 0:33

Mic_hal

prvni super-auto

MB SL300 je povazovano za prvni super-auto :-) uz jako kluk jsem ho dostal jako pomerne velky model (myslim ze Burago) ale original bych v garazi nasel asi o malicko radeji :-)

0/0
20.10.2011 9:40

Genial

Re: prvni super-auto

Mam ho porad spolecne SSK z roku 1928... Mit takoveho medu v garazi...V

0/0
21.10.2011 14:51

wedgee

...

Jezis, to je nádhera!

0/0
20.10.2011 9:22

al.mucha

Úžasná garáž, celé dějiny IT!

0/0
20.10.2011 9:03

bitkar

Re: Úžasná garáž, celé dějiny IT!

taky jsem si rikal, jeslti tam nema i nemene hodnotny PC komponenty :) ikdyz ty se delaly ve vetsich seriich, takze cena asi nebude takova. Ale i tak, takova 8086ka apod.... :)

0/0
20.10.2011 12:37

misticjoe

Re: Úžasná garáž, celé dějiny IT!

Jsme na americkem kontinente, cili to budou spis Apply. Ovsem kdyby se mezi tim skryvaly nadupane Amigy, tak i na tom by slusne vyvaril.

0/0
21.10.2011 9:27

avaya

tohle

se mi moc líbí. ne jen tenhle MB, ale obecně tyhle old school auta... tak nějak závidím těm, co si tu projížďku vychutnají, jen se tak projedou...R^

0/0
20.10.2011 9:02

BOP B 3AKOHE

Křišťálová lupa

"Vyběhl sem s magnetem v ruce k vozu a když se nepřicvakl, věděl jsem, že je to hliníková karoserie."

Tady už chybí jenom "kdyby jste to chlapy viděly, tak by jste se z toho udělaly" :-P

+3/0
20.10.2011 8:51

petr____22

Re: Křišťálová lupa

Mas tam par pravopisnych chyb vcetne toho jste

0/0
20.10.2011 9:37

Generál Augusto

Re: Křišťálová lupa

Jen pár? Tohle vypadá na Helpškolu.

0/0
20.10.2011 11:34

Modrý a zelený blesk

Re: Křišťálová lupa

Taky nedocvaklo?

0/0
20.10.2011 12:14

dedust2002

Re: Křišťálová lupa

kluci maj evidentne pod cepici ;-)

0/0
20.10.2011 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.