Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči SUV nejsou pro okolí nebezpeční, jejich auta ano

Rostoucí obliba aut typu SUV a jejich zvyšující se podíl na dopravních nehodách přiměly německé pojišťovny prozkoumat jejich bezpečnost. Jimi zřízený Výzkumný ústav nehod uspořádal sérii crashtestů, aby zjistil specifická rizika této kategorie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anncz

Hele komunisti...

Prestante narizovat lidem co si maji porizovat. Kdyby ty SUV byly levnejsi nez Fabie, tak je mate taky, ale takhle zavidite a plivete. Duvody pro SUV:

- Ne kazdej je trpaslik, chlap co ma 2 metry a 110kg se do sragory typu Oktavia fakt nevejde, aniz by ho po 2 hodinach bolelo cele telo + Nekdo ma uraz patere nebo snizenou pohyblivost, proto preferuje lehci nastupovani

- Ne kazdej je socka na podpore a treba potrebuje tahat vetsi prives, treba s lodi nebo pracovni technikou

- Kdyz do mne vrazi ozrala jedouci z diskoteky, chci aby me deti meli sanci prezit.

Velikost bytu a vilokost prsou manzelek budete taky narizovat?

+4/0
8.10.2011 9:09

Vrahovčák

Re: Hele komunisti...

Rozhodně nejsem ani rudej ani socka, ale umím se chovat slušněji než Ty :(

0/0
8.10.2011 10:35

Antonín, topič

Re: Hele komunisti...

Mezi oktávkou a autobusem je ještě pár tříd, který jsou taky bezpečný a navíc nemaj těžiště dva metry nad zemí. A viděl jsem v Mostě na škole smyku Mergla ML a hrůza hrůz (při testu, co umí ESP).

0/0
8.10.2011 15:22

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Hele komunisti...

on ti někdo nařizuje jaký auto si máš koupit? 8-o8-o8-o

V článku se jen píše že následky střetu s SUV jsou pro posádku běžného vozidla mnohem horší než při střetu s běžným vozidlem a to je zkrátka fakt. Osobně jakmile vidim rychlejedoucí SUV nebo bílou dodávku, raději zpomalím a nechám je jet, dost často to bohužel řídí pako který má pocit že když má větší auto, může si dělat co chce, a jeho superširoké pneu + vrtané brzdy ho vytáhnou z každé šlamastiky = bezohlednost na silnici. Neplatí to samozřejmě pro všechny ale pro většinu bohužel ano. O řidičích velkých bílých dodávek se ani nebudu vyjadřovat

0/0
8.10.2011 16:03

pupkoun

Re: Hele komunisti...

Kdyby bylo na světě tolik lásky, co ty máš v sobě arogance, egoismu a nafoukanosti, oč lépe by se nám tu žilo! ... :-)

0/0
8.10.2011 16:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Hele komunisti...

A kde v tom příspěvku vidíš tu aroganci, nafoukanost a egoismus? Vždyť popsal relevantní důvody, proč si pořídit SUV.

0/0
9.10.2011 7:02

New York New York

Re: Hele komunisti...

Raději se nauč český

0/0
8.10.2011 23:55

LiborAxel

Kdo

by to řek že s Jeepem Cherokee udělám takovou škodu?Předloni jsem se starým Ventem vjel do Fiatu Punto přes dveře spolujezdce.Není to zbytečný článek?Jednodušší by bylo znova napsat že se mají řidiči chovat jako lidi než psát o tom co se jim může stát když nedají přednost SUV autu.

0/0
7.10.2011 23:14

-hp-

Ridici a hlavne ridicky SUV nebezpecni jsou

Ridici a hlavne ridicky SUV nebezpecni jsou:

- ridicky jsou vetsinou "blondyny"

- ridici vetsinou "kravataci"

obe skupiny jsou nejnebezpecnejsi skupiny "ridicu"

0/0
7.10.2011 23:05

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Ridici a hlavne ridicky SUV nebezpecni jsou

V čem je prosím nebezpečnější kravaťák než např. řidič zednické dodávky narvané až po střechu tak, že sotva drží na silnici nebo řidiči dodávek PPL/DHL, pro které 160 není žádná rychlost a odstup 5 m od auta před sebou považují za 50m, nebo další a další "profi" nekravaťácký borci, kteří si to po dálnici hasí s hnátama na přístrojovce a Bleskem na volantu??? ;-D

+3/0
7.10.2011 23:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Ridici a hlavne ridicky SUV nebezpecni jsou

Ach ty předsudky.

0/0
8.10.2011 5:32

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Ridici a hlavne ridicky SUV nebezpecni jsou

v předsudcích je bohužel kus pravdy

0/0
8.10.2011 16:05

Nahlas se ti směju 2

Re: Ridici a hlavne ridicky SUV nebezpecni jsou

Blá blá...

0/0
9.10.2011 7:03

texík

blesk

A na to soudruzi z NDR přišli až teď ? Na to nepotřebuji crash test, abych věděl, že když mě z boku napálí tuna železa a dvě tuny, že je to rozdíl... No není nad to objevit Ameriku.

0/0
7.10.2011 22:50

Své dukáty věnuji na chudé psy

Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

a dopadlo to pro Q7 z morálně katastrofálně - podélníky Qsedmičky rozpáraly to malý auto jak konzervu... A už tehdy byla diskuse o tom, že by měla konstrukce velkých aut zohledňovat ty menší...

Najezdím za rok desítky tisíc km a musím konstatovat, že v našich podmínkách jdu raději týpkům v Q7, Touaregách a Volvech Xněco z cesty, jsou to prototypoví stodukáti...

A to mne bohužel přivedlo k tomu, že jsme kvůli bezpečnosti dětí pořídili také auto s výše umístěnými sedadly, aby byly lépe chráněné zejména při boční srážce s podobnými vypatlanci  Rv

0/0
7.10.2011 22:32

prngrr

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

takže už jsi také "vypatlanec" nebo jak to mám chápat?

0/0
7.10.2011 22:39

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

;-)

Jestli ti tak může připadat člověk v SUV velikostně odpovídajícím +- oktávce, který jezdí trapně 50 v obci a 130 po dálnici, tak jó ;-D

Já těmi vypatlanci myslel většinu řidičů Q7, Touaregů a podobných velikostních kategorií v naší kotlince - s osobní zkušeností prostě nic nenaděláš ;-(

0/0
7.10.2011 22:46

prasák

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

Řidiči Q7, touaregů a podobných pro ostatní nebezpečných krápů jsou banda frustrovaných dementních zbabělců. Rv

0/0
7.10.2011 22:51

b1s1t

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

Výše ožené sedačky nemají jenom SUV. Některá MPV mají sendvičový podvozek.

0/0
7.10.2011 22:46

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

Pravdu díš, naše první auto je MPV a jako druhý jsme pořídili tuto SUV - důvodem bylo i to, že do "normálního" auta se docela blbě dávají 3 dětský sedačky vedle sebe. Třeba u oktávy to šlo jen tímto postupem: odtáhnout sedačky od sebe, narvat mezi ně ruku s pásem, zapnout pás, srazit sedačky k sobě a násilím zabouchnout dveře tak, aby se poddalo obložení dveří. Nechci domýšlet, jak bych ty děti z auta dostával v případě bočního nárazu, mezi těma sedačkama by nepropadl špendlík... Takže jakmile začalo 3. dítě potřebovat sedačku větší než jen tu malou šlupku, koupili jsme jiný auto...

A dvě velký auta máme proto, že se o ně se ženou různě střídáme, rozvážíme své i sousedovic děti do škol a kroužků atd..., nikdy nevíme, kdo čím a s kolika kusy pojede ;-D

0/0
7.10.2011 22:54

prasák

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

A daně krátíte? ;-D

0/0
7.10.2011 22:56

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

Co to je, daně?

Ty samozřejmě neplatíme a pobíráme veškerý dávky, který jsou možný.

Jak jinak by bylo možný si poctivou prací vydělat na dvě velký auta, barák jako kráva  a tři dovolený za rok????

+1/0
7.10.2011 23:05

prasák

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

Buď krátíš daně, nebo jsi doktor a bereš za operace od důchodců. ;-D

0/0
7.10.2011 23:12

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Podobný crashtest už jednou dělali s Q7

Ty máš čoveče ty lidi načtený, máš zase pravdu!

Jen bych si dovolil poopravit - já daně VŮBEC neplatím, takže se už nedá ani mluvit o krácení.

Od důchodců nejen že beru za operace, ale já jim při tý operaci i vyřezávám zbytečný párový orgány a ty pak s nechutným ziskem prodávám.

Ty SUVčka máme samozřejmě každý rok nový, ty starý vozíme rovnou na šroťák, nesnesl bych, aby v mém autě jezdil někdo jiný V

+4/0
7.10.2011 23:21

to.mas.jedno

Na dnešní silnice...

... jedině BVP.

+2/0
7.10.2011 22:19

prasák

zřejmé nebezpečí

SUV jsou především nebezpečná pro ostatní účastníky provozu. Řidič SUV je zbabělec a parazit, který se chce zachránit na úkor jiných účastníků silničního provozu, bez ohledu na to, kdo v ostatních autech jede Při střetu stejných aut se mohou zachránit oba, při střetu těžkého a menšího spíše jen tan v tom větším a těžším. Tyto auta by se měla zakázat.V tanku, co jede 200 km/hod, se taky nejezdí.

0/0
7.10.2011 22:19

p_n_2

Re: zřejmé nebezpečí

No a? Proto si to asi pořizuju, ne? Abych eliminoval prasáky za volantem - ti mi můžou být ukradení, na rozdíl od vlastní rodiny...

0/0
7.10.2011 22:32

prasák

Re: zřejmé nebezpečí

A ostatní jsou ti lhostejní, že? Teď to tam píšu.

0/0
7.10.2011 22:48

anncz

Re: zřejmé nebezpečí

Samzorejme. Nechapu proc bych mel svoji rodinu vozit v papiraku, abyste se vy citil lepe. Nezaviddte a poridte si SUV take socko.

0/0
8.10.2011 9:01

prasák

Re: zřejmé nebezpečí

Ty jsi zbabělá lůza. Koupím si tank a budu se těšit, až se s tebou střetnu.

0/0
8.10.2011 22:30

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: zřejmé nebezpečí

Můžeš mi, milý prasáku, věřit, že skutečně nebudu pociťovat nejmenší vinu, že jsem já nebo moje děti přežil, když do mne někdo vletí např. z vedlejší z boku a ošklivě si nabije kokos o naše SUV - na to jsem si ho pořídil, abych nás chránil.

A sám za sebe se snažím jezdit tak, abych nikoho neohrozil, a třeba právě proto na autě nemáme ani stylovou síť na klokany ;-D

0/0
7.10.2011 22:37

prasák

Re: zřejmé nebezpečí

A když ty vletíš do někoho z boku a zabiješ tři děti, tak se budeš cítit jak?

0/0
7.10.2011 22:47

b1s1t

Re: zřejmé nebezpečí

Ono to ani u toho bočního střetu s SUV nemusí být tak slavné. To auto je těžké a pokud do něj z boku někdo narazí v křižovatce, tak jej neroztočí a bok SUV tak musí pohltit veškerou pohybovou energii toho narážejícího.

0/0
7.10.2011 22:57

Antonín, topič

Re: zřejmé nebezpečí

Neroztočí, ale převrátí se.

0/0
8.10.2011 19:15

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: zřejmé nebezpečí

Vždycky existuje nějaké "kdyby" a "co když". Jak by se cítil řidič trabantu, kdyby na přechodu srazil maminu s kočárem?

Je to prostě o tom, chovat se za všech okolností na silnici s vědomím toho, že ostatní mohou být nevyzpytatelní, a především, že auto je zbraň.

Troufám si tvrdit, že jezdím s velkým respektem k fyzikálním zákonům od 18 let, kdy jsem krátce po získání řidičáku nevystihl mokrou silnici v zatáčce vletěl jsem do pangejtu. Mně ani spolujezdci se naštěstí nestal ani škrábek, ale od té doby mám k situaci na silnicích dost velký respekt ;-)

0/0
7.10.2011 23:03

prngrr

Re: zřejmé nebezpečí

ty budeš asi také nějaký "parazit"

0/0
7.10.2011 22:40

to.mas.jedno

Nechápu

Proč pro osobáky není nějakej váhovej/výkonností limit podobně jako to je u motorek?

Hovada si pak komplexy kompenzujou velikostí auta. S SUV pak může jezdit kdejaký pubertální hovado, on stačí i ten obyčejnej osobák a kolik dokáže zabít lidí - omotá to okolo stromu a hned až 5 mrtvejch, když to napálí do někoho jinýho tak mnohem víc. Přesto můžou řídit od 18ti.

S tím co udělá i ta nejsilnější motorka se to nedá srovnávat - maximálně zabije sebe a spolujezdce. Přesto je řízení motorky víc omezený věkem a ještě to chcou dál zpřísnit. To je postavený na hlavu.

0/0
7.10.2011 22:16

prngrr

Re: Nechápu

a ještě limit na velikost bytu, na kvalitu dovolené

prostě nikdo by neměl moc vyčuhovat

0/0
7.10.2011 22:50

to.mas.jedno

Re: Nechápu

Velikostí bytu přece nikoho neohrožujete, leda by ste byl Chuck Norris.

0/0
8.10.2011 14:04

fatmike

Čeští řidiči SUV se tedy liší velmi značně!!

A o tom, jak nebezpeční pro své okolí jsou ani nemá cenu diskutovat....Holt, jiný kraj, jiný mrav....bohužel v tomhle nejsme Německo...:-/

+4/0
7.10.2011 20:12

medved.m

Taková paušalizace není znakem zrovna nejbystřejšího rozumu,

řekl bych.

Jsem majitelem a řidičem podobného auta a mám - za sebe - přesně opačnou zkušenost.

A mohl bych argumentovat dennodenními zážitky s troubelíny za volanty oktávek (ne nadarmo se v českých psychiatrických kruzích říká, že řidič octavie, to není anamnéza, ale diagnóza ;-D), různých golfů, bmw - nikoli výhradně, ale ve většině starších ročníků - a podobných vznášedel...

Ale což... blíží se začátek zimy a s ním se opět řada "schopnějších" řidičů vyřadí na čas z provozu sama. Proto se na první sníh a ledovku každý rok tolik těšímR^

0/0
7.10.2011 21:49

Nahlas se ti směju 2

Re: Taková paušalizace není znakem zrovna nejbystřejšího rozumu,

Vidím to úplně stejně.

0/0
8.10.2011 5:35

bubla

Re: Čeští řidiči SUV se tedy liší velmi značně!!

To je tim, že v německu si může SUV koupit každej zedník, bohatí mají luxusní limuziny, u nás si zedník vydělá tak na oktávku a bohatí si kupují SUV

0/0
7.10.2011 22:25

Antonín, topič

Re: Čeští řidiči SUV se tedy liší velmi značně!!

Tyjo a kdo teda v tem německu kupuje auta jako fabie, polo, lupo a tak?

0/0
8.10.2011 15:24

Nomad

Re: Čeští řidiči SUV se tedy liší velmi značně!!

Studenti

+1/0
10.10.2011 15:26

habr

SUV je dobré do chvíle než bourám ze své

viny. Ve chvíli kdy  zraním osádku osobáku a prokáže se vina moje, tak je vše podstatně dražší i když jsou uzavřena různá pojištění.

0/0
7.10.2011 20:09

pupkoun

nejhůře na tom jsou při střetu s SUV chodci

Na tohle nepotřebovali crash testy, jde o jednoduchou fyziku. Navíc pokud se zaměříme na tvar přední karoserie, tak výsledek snadno odhadne i školák. Mnohem větší problém, než při střetu osobáku s SUV je střet SUV s chodcem... Viz statistiky soudního lékařstv.í..

+1/0
7.10.2011 18:25

habr

Re: nejhůře na tom jsou při střetu s SUV chodci

SUV + ochranné rámy - noční můra chirurga a internisty na úrazovím příjmu nemocnic.

0/0
7.10.2011 20:03

medved.m

"na úrazovím příjmu"?

Člověče, ty seš zase noční můra tvé češtinářky, co? ;-D

0/0
7.10.2011 21:25

wolf80

Re:

tak od tebe to sedí ;-D

0/0
7.10.2011 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.