Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Unikátní kamion od nejbláznivějšího designéra

Enfant terrible, blázen, snílek, génius, to všechno je Colani. Pošvýcarštěný Němec milující Čínu je neopakovatelný originál. Jeho katalogy jsou plné vnadných krásek, zakulatit chce všechno, a také umí udělat tahač, za který by se nemuseli stydět ani ve Star Treku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vidocqcz

hm

Ta truhlářská svorka mluví za vše.

0/0
4.12.2011 21:34

qitto

Re: hm

No co, jen trochu netěsněj dveře?!?;-)

0/0
4.12.2011 23:29

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: hm

Ta být úžasná :-)

0/0
5.12.2011 0:05

old-fashioned Kokodák

článek sto let za vopicema...

omg8-o8-o

0/0
4.12.2011 20:31

Jaco007

Re: článek sto let za vopicema...

A hlavně ty popisy jednotlivých fotografií...

0/0
7.12.2011 8:03

cassul

úsporné?

Kdyby to fakt šetřilo 30% paliva, nepotkali bysme na silnici nic jiného... A vzhledem k tomu, že drtivá vetšina kamionů tak zjevně nevypadá, to asi bude mít nějaké háčky...

0/0
4.12.2011 18:32

Leinad

Re: úsporné?

Že to žere míň neznamená, že to dopravci chtějí.

Nepraktická dlouhá souprava, kde řidič celkem blbě vidí na křižovatkách... to by bylo nehod. ;-D (Jako by dneska bylo málo těch, co víc věřej navigaci, než očím)

0/0
4.12.2011 18:43

volic_plukovnik

Re: úsporné?

Třeba se tam kvůli tvaru zase méně vejde a samozřejmě cena bude větší

0/0
4.12.2011 20:09

Mira ze Zlína

Re: úsporné?

Úsporné jaho auta bez pochy jsou, to proč jeho auta nejezdí je v legislativě a tím dané praktičnosti. Rozměry kamionů jsou v evropě dané do posledního centimetru, je přesně učené, jak velká může být ložná plocha a je tím i dáno, jak velká může být i kabina. A protože v kabině se musí dát i bydlet, mají všechny kamiony de fakto stejný design krychle, jen tak je umožněno aby měl řidič prostor na věci a nějaké to lůžko na spaní. Když se měl do legislativy vejít Colaniho tahač, tak díky úspornému designu zbylo místo jen na sedadlo řidiče, případně spolujezdce, žít se v takovém autě nedá. A proto Colaniho auta nejezdí a jsou používané jen jako reklama. Dokud bude evropa svázaná byrokracií, nikdy to nebude jinak. Je dokázané, že kdyby bylo povolené mít na návěsu deflektory které by jej prodloužily o cca 0,5m, snížila by se spotřeba o 15%. jenže nikdo to povolit nechce. A dopravce si zas nemůže dovolit vozit méně než všichni ostatní - začarovaný kruh.

0/0
4.12.2011 20:15

Majek

Re: úsporné?

" A dopravce si zas nemůže dovolit vozit méně než všichni ostatní - začarovaný kruh."

Podle toho co říkáte ( amáte asi pravdu), by změna norem stejně vedla jen k dalšímu zvětšení ložného prostoru a žádné aerodynamické prvky by nikdo nepřidával.

0/0
4.12.2011 20:50

Mira ze Zlína

Re: úsporné?

V tomto případě jde jen o formulaci zákona. Dnes je délka kabiny daná druhotným výpočtem - třeba u návěsové soupravy je dána délka návěsu formulací, že od čepu dozadu může být dlouhý max 12m a od čepu dopředu nesmí být nejzašší bod dále než 2,5m, takže délka návěsu je 13,65m. A celá souprava nesmí být delší než 16,5m. Pokud by se změnila jen hodnota délky celé soupravy třeba na 18m, tak délku návěsu tak jako tak zvětšit nezvětšíte - jejiné jak by ji šlo využít by bylo na zvětšení kabiny. Pk už by šly použít třeba i americké tahače s kapotou, které mají přece jen lepší aerodynamiku. A zadné deflektory - to by šo zas pořešit vyjímkou, že návěs může být delší od čepu než 12m pokud je vybaven aerodinamickým paketem - například.

Ale ještě jedna věc - ani to, že by naložili více by nebylo od věci, ne každý náklad je těžký a když se zkoušely o 1,2delší návěsy, odvezlo se o 10% nákladu více při prakticky stejné spotřebě.

0/0
5.12.2011 0:01

Mira ze Zlína

Re: úsporné?

ve švédsku například ekologové podporují 25,5m dlouhé 60tunové soupravy (evropa 16,5 respektive 18m tandem/40tunové soupravy) protože uvezou o víc než 50% nákladu více a přitom spotřeba oproti 40tunové soupravě je vyšší jen o cca 15%, tím je logicky úspora na jednu tunu materiálu dost velká oproti evropě.

0/0
5.12.2011 0:05

Martin Soušek

před 30 lety v ABC

Tak tohle jsem četl před 30 lety v časopise ABC mladých techniků a přírodovědců. Tuším že to bylo i s vystřihovánkou té šílenosti.

.

Už tehdy byl tahač navržený jako "osobák" schovány pod hmotou návěsu.

0/0
4.12.2011 18:04

qitto

Re: před 30 lety v ABC

No spíš tak asi před 25 lety, ale to nic na tá "aktruálnosti" nemění. Také si ti pamatuju, myslím, že ve vtm o tom byl článek.

0/0
4.12.2011 23:31

Mně nedostanou

To svět potřebuje

Další nepovedený hnus vydávající se za umělecké dílo.

0/0
4.12.2011 17:20

snopel1

nádhera

Nejkrásnější na tom je ta superdesignová svěrka v kabině co drží tapicerunk u okna. Je prostě super.

0/0
4.12.2011 17:16

cassul

Re: nádhera

Já bych neřekl, že tapecíkunk, spíš drží celé "dveře" ... :-)

0/0
4.12.2011 18:37

gawy

__

Neprakticke a skarede.

0/0
4.12.2011 15:19

Pruitt Igoe VI.

Re: __

Tyhle designérské koncepty nevznikají kvůli praktičnosti, ale čistě kvůli designu. Posouvají design dál. Praktičtí designéři, kteří navrhují reálná vozidla, se těmito koncepty inspirují...

0/0
4.12.2011 15:36

cassul

Re: __

Zjevně moc ne...

+1/0
4.12.2011 18:38

vtech

Colani je borec

jeho design mne bavi, obcas to neni moc prakticky, ale vypada to vyborne

0/0
4.12.2011 13:07

Buffalo007

.

Design je OK. Zpracování asi docela pokulhává, viz např. ta svěrka. Praktičnost bude ještě horší. Na klasické křižovatce to bude hodně velký problém. Řidič sedí dost vzadu, takže bude problémem výhled a souprava je docela dost dlouhá už i bez toho přívěsu.

0/0
4.12.2011 10:52

vladino

Re: .

R^R^R^

0/0
4.12.2011 11:31

Pruitt Igoe VI.

Re: .

Problém bych viděl hlavně v tom umístění kabiny řidiče na návěsu. Při zatáčení bude řidič čumět úplně na druhou stranu, než kam bude zatáčet, ale to je jen takový malý technický detail ;-D

0/0
4.12.2011 12:54

paskundilek

Technology by Prof. Spielberg

a na sloupku truhlářská svěrka ;-D;-D;-D

+1/0
4.12.2011 9:53

Nanifak

Re: Technology by Prof. Spielberg

To mne taky dostalo...a ještě precizně vyrobené okno, které nedeformuje výhled :-):-) Chápu nadšení pro Čínu ;-D

0/0
4.12.2011 10:45

vladino

Re: Technology by Prof. Spielberg

Některé detaily jsou opěkně hnusně zfušovány, viz např. těsnění kolem kabiny, foto 1 a 3. Rv

0/0
4.12.2011 11:05

czechdaytrader

Re: Technology by Prof. Spielberg

Asi tam trochu foukalo, tak to pojistil ;-D

0/0
4.12.2011 14:21

hinja

neco jinyho?

teda ja kdyz koukam na ty fotky, tak mi to prijde spis jako obytny vuz s privesem, ale mozna se na koukam blbe...

0/0
4.12.2011 9:03

Nubby

Ten kamion...

...z dolniho snimku jsme videl na vlastni oci, samozrejme jsem si ho musel vyfotit, protoze takova prisera se hned tak nevidi.

0/0
4.12.2011 8:55

Xladi

Až na to

že je to jednoúčelové a dost nepraktické to vypadá pěkně:-).

0/0
4.12.2011 8:16

biggles

Re: Až na to

na tohle pozor - podobné hodnocení pronesl jeden známý směrem ke své manželce a ta po něm hodila celkem dost velkou vázou... ;-)

+1/0
4.12.2011 8:34

PiPiiiiiK

Re: Až na to

R^R^R^

0/0
4.12.2011 13:43

ivan.ivan

ivan.ivan

Bezučelový design je nezmysel, jak niektoré prejavy moderného umenia....

0/0
4.12.2011 5:49

katano

mně se nová Tatra líbí

PS : škoda jen, že má jen motor - SIEMENS. :-P

0/0
4.12.2011 1:44

kajak v zakoně

nevíte kde se to prodává...?

vzal bych si dva...

0/0
4.12.2011 0:41

PiPiiiiiK

Re: nevíte kde se to prodává...?

tjn jeden nový a jeden retro-futuristický "Colaniho kamion" :)

Ani jsem netušil, že se to slovo dá použít ;-D

0/0
4.12.2011 0:51

katano

Re: nevíte kde se to prodává...?

Je to Tatra s motorem SIEMENS, viz foto. :-P

0/0
4.12.2011 1:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.