- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neefektivni monopol dusevniho vlastnictvi
-
http://smetka.blog.idnes.cz/c/161261/Neefektivni-monopol-dusevniho-vlastnictvi.html
-
Ano, to je typický blábol studenta ekonomie, který nikdy nic nevymyslel a nevymyslí, natož aby na vymyšlení něčeho investoval byť jen sto korun.
U firmy, která do vývoje nového produktu s konkurenční výhodou investovala miliony dolarů, je pohled na ochranu nových řešení úplně jiný.
A jsou to ty firmy, kdo generuje daně a živí stát, ne ekonomové, natožpak studenti ekonomie.
Jestli bych já něco okamžitě zakázal, pak by to byl prodej jakéhokoliv automobilu jakékoliv značky, který má blinkry umístěné na vnitřní straně vnějších světlometů. Nic perverznějšího jsem v životě neviděl. Vyhodnotit v rychlosti , kam takové auto vlastně odbočuje je naprosto nemožné, prohozená poloha světlometu a blinkru boří veškeré reflexy.
To jsem nezaznamenal, ale taky mi to přijde divný. Stejně tako to led denní svícení, nebo jak se tomu říká.
čůrání ve stoje, pánové, třeste se.. Budete si hezky sedat jak dámičky, nebo budete cálovat.
mě tam dědek pindá, jakej mi to kreslí obrazec a že to má kreslit takovej a ne makovej a ledky jako kreslej co? Zátiší s dýní a mandolínou????
Firmy, které vedou vojenský technologický výzkum nechtějí platit?? Zvláštní...
Úřady přidělují příliš mnoho patentů. Hodné patentu je např. 4-dobý benzínový motor, 2-dobý benzínový motor, LED dioda, profil křídla letadla etc.
Co už by nemělo být patentováno: červená LED dioda, modrá LED dioda ...
Patentové úřady by měli poskytovat ochranu při _objevení nového_, nikoliv _přeleštění starého_.
Tak ono nalezní nových fluorescenčních chemikálií reagujících na elektrický impulz není zrovna snadná záležitost. Někdy se to podaří v základním výzkumu (pak nesprávně patent dostane ten, kdo to použije první; nebo správně výzkumný tým, kerému se podařilo na patent získat grant), někdy se to podaří ve vývojovém týmu firmy vyrábějící polovodiče - a tam je patent jedinná možnost, protože okopírování je snadné (chemická analýza).
Jinou otázkou je potom cyklus, který se díky zákazu žárovek a překotnému vývoji LED teď odehrává. Jedna firma nalezne nový materiál na LED, druhá vymyslí z toho materiálu polovodičovou součástku, třetí vymyslí způsob, jak tyto součáskty zapojit takovým způsobem, aby se minimalizovaly světelné emise (tedy se stejnou svítivostí dosáhlo větší osvětlené plochy), další (třeba právě ta první) pa vymyslí, jak toto uspořádání proměnit v E27 kompatibilní žárovku. Je z toho guláš a bez patentů by to moc nešlo. Jen je v oblasti LED teď takový trochu větší vítr.
Celou patentovou politiku zrušit, nebo se za chvíli dostaneme do pozice, kdy všichni žalují všechny za jakoukoliv obecně dostupnou technologii.
Bezva nápad, na vedoucího to sice ještě není....
A až jednoho dne za drahý peníz něco převratného vyvineš, tak to dej všem zadáčo k volné dispozici, aby to mohli taky vyrábět, ju? Samozřejmě levněji než ty, protože nebudou do ceny svých výrobků rozpouště náklady na vývoj
Což je docela komedie, protože devadesát procent aut co tam jezdí jsou designově buďto kompletní nebo dílčí kopírky právě BMW, Audi, Mercedesu a dalších evropských automobilek.