Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový bič na řidiče. Automatické měření hloubky dezénu pneumatiky

Britská policie uvažuje o tom, že by na vybraných místech instalovala automatické měřiče hloubky dezénu pneumatiky. Řidičům, kteří by jezdili na nevyhovujících pneumatikách, by hrozila okamžitá pokuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bla bla bla bla bla

prevence = perzekuce?

Vše, co bylo myšleno dobře v rámci prevence se zanedlouho zvrhlo v prachsprostou perzekuci a vydírání řidičů.;-€

+1/0
28.10.2011 21:25

Potkan2000

Re: prevence = perzekuce?

Tak si sakra kup nove gumy a nemusis o nejakem meraku ani premyslet. Dobry ridic nedostane nikdy pokutu, jen lempl.

0/0
30.10.2011 20:31

peklo1

Byznys a to výborný

Pneu zimní povinné, a brzy bude třeba povinná navigace, povinná přední videokamera ......to je byznys. V ČR je asi 5,5 mil. vozidel. Některá mají dvě pneu, jiná čtyři a jiná i deset (Tatra a pod.). Když se počet vozidel vynásobí jen pětkrát, je to kolem 27 miliónů pneumatik. Pneu pro velká auta/autobusy stojí od 12 tisíc a víc. K tomu všemu disky řádově v tisících........no není to geniální tah? Veřejnost to pochopí, je to přece pro bezpečnost. Co to bude příště? Jinde to mají ošetřeno v pojistné smlouvě. V prokázané škodě díky špatným pneumatikám krátí uhrazení škody. A to je cítit.

0/0
28.10.2011 11:46

hurkajan

díky

politikům a silničářům ani tankový pás nepomůže k bezpečné jízdě do dvou let stejně silnice budou tak zdecimované že zmizí ...co se týče měření dezénu Němci od tohoto upustili pro neprůkaznost díky typu (materiálu u různých pneumatik) tlaku a nahuštěnosti i váze nákladu...a to rozhodnutím soudu

+1/0
28.10.2011 0:40

radaumacher

začarovaný kruh

Je to začarovaný kruh. Chceme bezpečnější a levnější dopravu, ale jen relativně malá část pro to něco aktivně dělá. Najde se zařízení na měření rychlosti/stavu pneumatik/hmotnosti kamionů/atd., které nás může upozornit na chybný stav, ale dokud se za to nezačne vybírat tvrdá valuta, tak opět značně velká část řidičů nic neudělá... Určitá forma otravování na jedné a neochota na druhé straně...

0/0
27.10.2011 21:48

cenzore_zdar

Re: začarovaný kruh

Myslet si ze vysoka pokuta neco vyresi je totalni hnupovina. Daleko lepe nez nejaka pokuta plati na ridice prisna pojistna smlouva!

0/0
28.10.2011 18:13

omnimor

nový bič na stát

Na každý auto namontovat detektor kvality vozovky.

+3/0
27.10.2011 19:50

Fair-Play

Re: nový bič na stát

a za každou díru mu dát mastnou pokutu R^

+1/0
27.10.2011 19:51

semelik

upozorňuju toho dobráka, co si odnesl sadu zimních gum

na diskách z mý garáže, že mají najeto skoro 38.000km a budou brzo potřebovat vyměnit.

0/0
27.10.2011 19:13

habr

Re: upozorňuju toho dobráka, co si odnesl sadu zimních gum

Letošní zimu s nimi vydrží a příští rok zaběhne znovu.

+1/0
27.10.2011 19:19

Fair-Play

Jen jsem zvědav na statistiky nehod po zimě

na co se budou páni "experti" vymlouvat pokud nehodovost stoupne?;-D

0/0
27.10.2011 19:05

fryzy

Prostě

si státy zase za prachy danových poplatníků resp. na dluh nakoupí ptákoviny s jejichž pomocí bude ty, kteří ten nákup financovali, buzerovat.

+2/0
27.10.2011 19:03

Fair-Play

Re: Prostě

R^

0/0
27.10.2011 19:05

ODSakEda

V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Zatím co jsem viděl hlavně u zimních nehod, tak v 90% měli dobré zimní pneumatiky! Pozoruji to léta a maj je dávno mnozí i dobrovolně, před nějakým neustálým uzákonováním kde čeho podrobně, málem i kterou nohou se může ráno vstávat z postele... (ono známé varování o zaplevelování právního řádem, dle presidenta Klause, že se v tom ani sami zákonodárci ani právníci nevyznaj...).

 Obecně tedy co jsem viděl, většina lidí zmeužilo lepší pneu akorát tak k vyšší rychlosti na sněhu a nikoliv k rezervě pro stejnou bezpečnost jako na suchu v létě na letních... Problém totiž není ani v pneu ani ve výkonu motoru a max. rychlosti ani v ABS a pod. capinách, ale v řidičích, ve stále rostoucí aroganci nejen ze spěchu, ale i naivní nezkušenosti nejen většiny žen ale i mnohých mužů natož nezkušených mladíků, kdy většinou autoškola nikoho neučí vyzkoušet si natvrdo brzdit na suchu a na blátě natož na ledě! Oprávnění dnes dostane téměř každý a naučí je akorát jet a né brzdit a zvládat smyk...

0/0
27.10.2011 18:44

Lanta 2OO4

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Tak to je dobrá blbost. Netvrdím,že se nenajdou lidi,kteří na kvalitní pneu hřeší a myslí si,že když mají kvalitu tak si můžou dovolit vše. Nicméně kvalitní pneu určitě zvyšuje bezpečí u rozumně jezdícího řidiče. Dnes jsem přezouval z letních na zimáky a poprvé jsem si dopřál na autě vyšší kvalitu obutí Bridgestone Blizzak a je to fakt znát. Ta guma sedí na silnici jak přibitá i v tomhle vlhkém podzimním sychravém počasí. A i když nemám bůhvíjak kvalitní auto tak u kvalitních gum asi už zůstanu. Na jaro přezuju na nový Bridgestone Turanza. Podle mýho guma spolu s kvalitou brzd a počtem airbagů je to nejpodstatnější na autě.Prostě bezpečí především. Vše ostatní je tuning,kterej sice zpříjemňuje jízdu,ale není nezbytnej. ;-)

+1/0
27.10.2011 19:10

Fair-Play

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Já si myslím, že má pravdu a ty částečně také.

0/0
27.10.2011 19:13

milda8

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Placený reklamní panáku firmy Bridgestone, ty máš sice nové gumy na autě, ale gumový máš i mozek. Před pár lety zimní gumy ani nebyly a jezdilo se. Jezdil jsem několik zim na "univerzálních"- (letní guma má úplně jiný vzorek než pneu co dnes omezená většina zove letní gumy), gumách a nikdy jsem neměl problém. Zkusil jsem i zimní gumy, výsledek: mírný kopeček zvládly lépe gumy univerzální-letní, jinak rozdíl pro mne veškerý žádný, možná delší brzdná dráha na ledě či sněhu( kolikrát v zimě nebyl vůbec) a na suché i když chladné vozovce plus pro univerzály.

0/0
27.10.2011 19:30

Fair-Play

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

R^

0/0
27.10.2011 19:35

Lanta 2OO4

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Fakt si myslíte,že Bridgestone potřebuje nějakou reklamu na diskusi Idnes?

;-D

Ne,fakt jim reklamu nedělám. To nemám zapotřebí. Profesně se věnuju naprosto něčemu jinému a nemám problém přiznat,že jsem co se týče aut laik. Ty gumy jsem měl na doporučení od známého a za hodně dobrou cenu a protože jsem zimáky potřeboval koupit nový tak jsem do nich šel - a příjemně mě po tom jednom dni překvapily. Uvidímě ještě na sněhu a ledu,ale na mokru jsou bezva.

Předtím jsem vždy jezdil na obyč Barumkách nebo na levných gumách z marketu typu Frigo a podobně. Fakt se to srovnat moc nedá. Doporučuju vyzkoušet kvalitnější gumu a nemusí jít jen o Bridgestone.;-)

+1/0
27.10.2011 19:42

Fair-Play

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Ale taková Debica Frigo není zrovna špatná pneumatika, je to starší vzorek Goodyear.

+1/0
27.10.2011 19:54

Fair-Play

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Na obrázku pod článkem je Debica Frigo S30 která má vynikající vlastnosti hlavně na sněhu

0/0
27.10.2011 19:59

l.g

Re: V pneu nebezpečí netkví, to je mezi sedadlem a volantem!...

Ono to je logické. Zvětšující se provoz na silnicích se musí kompenzovat lepší technologií v autech. Na druhou stranu schopnosti řidičů se snižují používáním těch lepších technologií, takže o to ty technologie musí být lepší a blbuvzdornější. A k nim patří i zimní gumy.

Lidi se pak diví, že si za to musí připlatit. Pořád mi to ale přijde lepší si připlatit za to, že vaše auto je "inteligentnější" než aby každý platil za restrikce vyplývající z násilného omezování silničního provozu třeba ve formě nějaké brutální daně z pohonných hmot, nebo desetitisícovými či statisícovými poplatky za registraci auta, jak to praktikují třeba v Číně.

0/0
29.10.2011 13:30

Doktor

To je velmi rozumné.

Ostrovní  řidiči jásají. A já jim závidím. Ptáte se proč? Odpověď je jednoduchá. Protože by mne zbytečně nezastavovali. Přeji pevné zdraví.

0/0
27.10.2011 18:34

Fair-Play

A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Rv Co se začít věnovat nějaké jiné skupině obyvatel a přestat s tou gumovou masáží. Je to trapné.

+1/0
27.10.2011 18:16

Doktor

Re: A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Náhodou, je to zajímavé. A jaké Ty používáš gumy?

0/0
27.10.2011 18:37

ODSakEda

Re: A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Já používám hlavu a rozum na jakýchkoliv gumách a dle počasí!!! Zatím co jsem viděl tak naprostá většina nehod v zimě byla na dobrých zimních pneumatikách!...:-P

0/0
27.10.2011 18:46

Fair-Play

Re: A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Souhlas, mohu potvrdit.

0/0
27.10.2011 19:03

Fair-Play

Re: A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Protože jezdím každý den, tak mám od včerejška nazuté zimní. Proč se ptáš?

0/0
27.10.2011 19:03

Doktor

Re: A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Není guma jako guma, Já preferuji ty z řady Durex. Zdraví nadevše.

0/0
28.10.2011 10:25

Fair-Play

Re: A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Ještě jsem se chtěl zeptat, co na tom vidíš zajímavého?

0/0
27.10.2011 19:07

Doktor

Re: A není už těch bičů na řidiče nějak moc?

Zajímá mne názor čtenářů k danému tématu a občas je to dobrá zábava. Přeji Ti pevné zdraví.

0/0
28.10.2011 10:18

semelik

prej jsou dobrý ty s jahodovou příchutí, nevíte někdo?

0/0
27.10.2011 19:07

pjb1

Zdravím.

Mě by bohatě stačilo, kdyby se u nás spravily ty rozsekané silnice místo podobného blbnutí.

+3/0
27.10.2011 18:04

semelik

dobrá, dobrá.... a teď zase zpátky na zem

0/0
27.10.2011 19:08

_xprim01_

Nejlepší zimáky jsou dle vyhlášky MD

Cituju "Shodnou pneumatikou se  rozumí pneumatika stejného rozměru,  konstrukce,   druhu  dezénu  a   značky.  Druhem  dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní,  dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky  je vyznačeno  označení M+S  nebo M.S  nebo M/S nebo MS a terénní."

Takže to chce vzít barvičky a máme zimáky. ;-)

0/0
27.10.2011 17:41

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.0

No vida,

aspoň k něčemu je to euro dobrý :-D

0/0
27.10.2011 17:08

l.g

Euro?

Proč se hloubka dezénu má měřit Eurem? Na každé slušné pneumatice je dnes přece měrka ojetí, na které je to vidět na první pohled.

Jinak z těch odborníků v pneuservisu nedělejte zase takové "božské specialisty".Na gumě se podle ojetí pozná pouze chybná sbíhavost, odklon, vadné tlumiče, vadné čepy a nevyvážení kola. Jinak nic. A to jen v tom případě, že je to hodně a dlouhodobě rozštelované. Přitom kromě té sbíhavosti a odklonu problém pozná řidič za jízdy podle chování auta daleko dřív a intenzivněji než při pohledu na pneumatiku. Na to nemusí být člověk žádný extra "odborník".

0/0
27.10.2011 14:09

Viro

žádnej bič, ale obyčejné další prachsprosté

rejžování.

0/0
27.10.2011 13:24

chorchloj

Gumarenska lobby

Gumarenska lobby evidentne nesetri penezi, aby vsemi zpusoby zvedali prodeje. Buzerace, kontroly, nove zakony, medialni masaz, automaticke generovani pokut. Prodeje proste musi kazdy rok nahoru i kdyby cert na koze jezdil a unie na lopatkach lezela.

0/0
27.10.2011 13:05

bbaarrtt

Chudáci Britoni..

Je to cca 3 roky, co jsem koupil současné auto. Bylo na zimákách a na jaře jsem dal letní. Pak už jsem byl líný měnit - nijak moc toho nenajezdím a když je kalamita, tak nejedu, nebo si půjčím auto pro ty účely vhodnější:-) Takže mám za sebou dvě úspěšné zimy na letních a žádnej stres (brány ty poslední 3 roky, jinak už jezdím daleko dýl). Stejně je to většinou v pohodě a když už padá, tak dokud jezdí kamiony a socka, tak to osobák na letních zvládne taky. Teď už to maj letňáky za sebou, tak obuju zas ty zimní a novou sadu letních koupím zas na jaře. Když člověk ví, co si může se svým autem dovolit, tak není problém. Problém je jen dodržovat zákony psané těmi, co vědí líp než já, co je pro mě dobré a výhodné :-)

+2/0
27.10.2011 12:48

řešení

Politikům bych měřil pneumatiku při vstupu do sněmovny

;-D

+1/0
27.10.2011 11:17

Své dukáty věnuji na chudé psy

Takový šikovný systém za 1,5 mega?

To jsou ale britské ceny, ne?

Jestliže u nás stojí 2 mega nejblbější tzv. "informační" tabule, která píše "Jeďte opatrně", tak takhle vychytaný hitech systém by u nás byl aspoň za desítku mega. 8-o

+4/0
27.10.2011 11:10

řešení

Re: Takový šikovný systém za 1,5 mega?

Přesně ;-O;-O;-O

0/0
27.10.2011 11:13

cvergl

Re: Takový šikovný systém za 1,5 mega?

U nás by to stálo tak 15 mega.Musí se odsypat všem zainteresovaným.Návratnost v našich podmínkách tak do půl roku i při České ceně.

0/0
27.10.2011 11:41

stil65

Re: Takový šikovný systém za 1,5 mega?

co 15 mega ... 143,5 miliardy ... ať se to točí ...

+1/0
27.10.2011 12:03

semelik

na trase Ostrava-Lipník jsou dvě cedule, který za ty prachy

nepíšou aktuálně vůbec nic. Sem byl celej zmatenej, nevěda, jestli teda mám jet opatrně nebo ne.

0/0
27.10.2011 19:10

cerny.prem

tak hele

vy zas...ný média běžte už s těma pneumatikam do p. Co s tím pořád votravujete jak magoři ? Jak můžete vo takový věci mlít už 2 měsíce to je škodlivé to dělá z lidí totální blbce.

+4/0
27.10.2011 11:05

Fiksem

Re: tak hele

Jak to že mají pacienti v Bohnicích přístup k internetu?8-o

0/0
27.10.2011 12:07

cerny.prem

Re: tak hele

už mně to přešlo a zase buduju kapitalismus a poslušně si zapínám rádio a televizi a poslouchám a všemu věřím. Medikamenty zabraly.

+3/0
27.10.2011 12:18

Tamifl

Znám borce,

kteří za stovku vysoustruží vzorek na pneumatice, aby byla jako nová. Já bych e bát, že někdy praskne, ale prý je to v pohodě

0/0
27.10.2011 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.