- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vše, co bylo myšleno dobře v rámci prevence se zanedlouho zvrhlo v prachsprostou perzekuci a vydírání řidičů.
Tak si sakra kup nove gumy a nemusis o nejakem meraku ani premyslet. Dobry ridic nedostane nikdy pokutu, jen lempl.
Pneu zimní povinné, a brzy bude třeba povinná navigace, povinná přední videokamera ......to je byznys. V ČR je asi 5,5 mil. vozidel. Některá mají dvě pneu, jiná čtyři a jiná i deset (Tatra a pod.). Když se počet vozidel vynásobí jen pětkrát, je to kolem 27 miliónů pneumatik. Pneu pro velká auta/autobusy stojí od 12 tisíc a víc. K tomu všemu disky řádově v tisících........no není to geniální tah? Veřejnost to pochopí, je to přece pro bezpečnost. Co to bude příště? Jinde to mají ošetřeno v pojistné smlouvě. V prokázané škodě díky špatným pneumatikám krátí uhrazení škody. A to je cítit.
politikům a silničářům ani tankový pás nepomůže k bezpečné jízdě do dvou let stejně silnice budou tak zdecimované že zmizí ...co se týče měření dezénu Němci od tohoto upustili pro neprůkaznost díky typu (materiálu u různých pneumatik) tlaku a nahuštěnosti i váze nákladu...a to rozhodnutím soudu
Je to začarovaný kruh. Chceme bezpečnější a levnější dopravu, ale jen relativně malá část pro to něco aktivně dělá. Najde se zařízení na měření rychlosti/stavu pneumatik/hmotnosti kamionů/atd., které nás může upozornit na chybný stav, ale dokud se za to nezačne vybírat tvrdá valuta, tak opět značně velká část řidičů nic neudělá... Určitá forma otravování na jedné a neochota na druhé straně...
Myslet si ze vysoka pokuta neco vyresi je totalni hnupovina. Daleko lepe nez nejaka pokuta plati na ridice prisna pojistna smlouva!
Na každý auto namontovat detektor kvality vozovky.
a za každou díru mu dát mastnou pokutu
na diskách z mý garáže, že mají najeto skoro 38.000km a budou brzo potřebovat vyměnit.
Letošní zimu s nimi vydrží a příští rok zaběhne znovu.
na co se budou páni "experti" vymlouvat pokud nehodovost stoupne?
si státy zase za prachy danových poplatníků resp. na dluh nakoupí ptákoviny s jejichž pomocí bude ty, kteří ten nákup financovali, buzerovat.
Zatím co jsem viděl hlavně u zimních nehod, tak v 90% měli dobré zimní pneumatiky! Pozoruji to léta a maj je dávno mnozí i dobrovolně, před nějakým neustálým uzákonováním kde čeho podrobně, málem i kterou nohou se může ráno vstávat z postele... (ono známé varování o zaplevelování právního řádem, dle presidenta Klause, že se v tom ani sami zákonodárci ani právníci nevyznaj...).
Obecně tedy co jsem viděl, většina lidí zmeužilo lepší pneu akorát tak k vyšší rychlosti na sněhu a nikoliv k rezervě pro stejnou bezpečnost jako na suchu v létě na letních... Problém totiž není ani v pneu ani ve výkonu motoru a max. rychlosti ani v ABS a pod. capinách, ale v řidičích, ve stále rostoucí aroganci nejen ze spěchu, ale i naivní nezkušenosti nejen většiny žen ale i mnohých mužů natož nezkušených mladíků, kdy většinou autoškola nikoho neučí vyzkoušet si natvrdo brzdit na suchu a na blátě natož na ledě! Oprávnění dnes dostane téměř každý a naučí je akorát jet a né brzdit a zvládat smyk...
Tak to je dobrá blbost. Netvrdím,že se nenajdou lidi,kteří na kvalitní pneu hřeší a myslí si,že když mají kvalitu tak si můžou dovolit vše. Nicméně kvalitní pneu určitě zvyšuje bezpečí u rozumně jezdícího řidiče. Dnes jsem přezouval z letních na zimáky a poprvé jsem si dopřál na autě vyšší kvalitu obutí Bridgestone Blizzak a je to fakt znát. Ta guma sedí na silnici jak přibitá i v tomhle vlhkém podzimním sychravém počasí. A i když nemám bůhvíjak kvalitní auto tak u kvalitních gum asi už zůstanu. Na jaro přezuju na nový Bridgestone Turanza. Podle mýho guma spolu s kvalitou brzd a počtem airbagů je to nejpodstatnější na autě.Prostě bezpečí především. Vše ostatní je tuning,kterej sice zpříjemňuje jízdu,ale není nezbytnej.
Ostrovní řidiči jásají. A já jim závidím. Ptáte se proč? Odpověď je jednoduchá. Protože by mne zbytečně nezastavovali. Přeji pevné zdraví.