Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálniční stíhačky mají zpoždění. Uniformu může obléknout sedm modelů

Obálky s nabídkami na nové speciály pro dálniční policii se měly otvírat na policejním prezídiu v úterý v devět hodin ráno. Čtyřkolové "stíhačky" s povelem lovit rychlé řidiče však nabraly zpoždění. Prezídium se totiž rozhodlo upravit zadávací podmínky tak, aby vyhověla i jiná auta než VW Passat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HrubesaMares

hmm

jaku muze mit v praxi vahu fakt, ze maximalka neni 250, ale jenom 247? Navic cela myslenka stihani na dalnici je od zakladu spatna, misto jedne hlidky v passatu by daleko uzitecnejsi byly 3 hlidky v octaviich, pokud ovsem dokazou obsluhovat vysilacku :-/

0/0
13.10.2011 15:06

pavlik12

Re: hmm

By byly .. kdyby byly. Vsude jsou podstavy lidi a limity na kilometry.

0/0
14.10.2011 13:47

cenzore_zdar

Nejak tomu nerozumim s tim sklem

Dyt i blbej Ford Fusion za 230k ma vyhrejvane predni sklo! Mondeo jak by smet a pro PCR by asi ale museli mit Mustangy aby splnili rychlost. Nixmene me spis udivuje ze takove BMW ci Volvo nemaji to sklo. ?!

0/0
13.10.2011 8:20

HrubesaMares

Re: Nejak tomu nerozumim s tim sklem

maji to resene jinak. To jenom ukazuje, ze formalni parametry slouzi spis k eliminaci nevhodnych ucastniku nez k reseni nejakeho konkretniho cile.:-/

0/0
13.10.2011 15:07

expat47

Co si budeme namlouvat...

kluci policajští na celém světě se rádi hrají na závodníky za peníze daňových poplatníků.......;-) a to je celá pravda...

+1/0
12.10.2011 21:46

stefi_ul

Me to pobavilo uz minule...

Kdyz sem si precetl, ze to musi mit rozmrazovani oken :-)

Ja mam jen pitomou voktavku, ale ta umi, diky klimatizaci (ovladam ji ja, jako ridic) vyhrat auto behem chvile a okna se nerosi, ani kdyz nastoupim rozparadeny treba po behu na lyzich v tuhe zime...

Osobne bych tedy baziroval na jizdnich vlastnostech a nechal si tam dat klimatizaci. Vychtavku jako rozmrazovani bych nechal jako plus.

Moc nerozumim tomu, proc maji mit "zavodni" auta omezovac... Osobne sem pro, aby na nasich dalnicich jezdilo hodne tehle rychlejch aut. Evidentne se to vyplati, protoze se na silnicich chovame jak obyvatele kravinu a veprinu. Pilotu typu Trpisak tu je na kazdym rohu nekolik. Chce to jen tvrdeji trestat.

0/0
12.10.2011 16:23

radik

Re: Me to pobavilo uz minule...

No já myslim že policajti to budou mít bez omezovače...

0/0
12.10.2011 17:09

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Me to pobavilo uz minule...

Tak prosím poměr passaty dopadených vybržďovačů, jako byl citovaný pán, a "pirátů", řítích se závratných 145 po suché prázdné dálnici... :-P

0/0
13.10.2011 0:06

f0rr35t

Re: Me to pobavilo uz minule...

R^ Obvykle je vídávám stavět cizince, kteří naši Kobru 11 ještě neznají a šinou si to závratnou rychlostí 140 km/h po poloprázdné D11. Rád bych viděl i statistiky, kolik zastaví cizinců, protože z mého skromného a samozřejmě statisticky nevýznamného vzorku "odchytů" to vidím takhle.

0/0
13.10.2011 0:30

pavlik12

Re: Me to pobavilo uz minule...

Odpovedel jste si sam - vetsina ceskych ne-svatecnich ridicu uz Passaty zdalky pozna a chvili jedou jako beranci. Proto je taky vyber pokut z nich blizky nule a vetsinou stoji na najezdech a kontroluji alkohol a znamky.

0/0
14.10.2011 13:50

dikobraz

Při námraze jízda maximální rychlostí?????

"Požadavek splní každé řešení, které zabrání namrzání výše uvedených skel při provozu vozidla v klimatických podmínkách ČR, zejména s ohledem na jízdu vozidla maximální rychlostí ..."

.

Když to namrzá na skle, tak to bude namrzat i na silnici. A jezdit v takových podmínkách "maximální rychlostí", to by si měli  páni policisté dobře rozmyslet. Jinak si toho vyhřívání moc dlouho užívat nebudou.

+2/0
12.10.2011 12:55

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Při námraze jízda maximální rychlostí?????

R^R^R^

0/0
13.10.2011 0:06

Neonym

To už ty skla do aut nikdo nedává???

Chápu, že vyhřívání skla je pro policii důležité. A že se tak do tendru vejde jen Passat? Tomu nevěřím. Já mám vyhřívané přední sklo na Meganu z roku 1996, viděl jsem to na starých Focusech, tak mi neříkejte, že to dnes dělá jen VW.

0/0
12.10.2011 11:59

cenzore_zdar

Re: To už ty skla do aut nikdo nedává???

U fordu to najdete v kazdem modelu co vysel po ukonceni vyroby escortu.

0/0
13.10.2011 8:22

fujtajbl

pokud

budou tupi policajci celou smenu jezdit (od toho je jim sluzebni raketa sverena) v pridelenem aute a necourat mimo vuz, neverim ze se jim budou mlzit okna.  Studenej motor vytaci na max jen hovado, pochybuji ze Audi,BMW, Volvo apod trva dele nez dve minuty nez fouka teply vzduch z klima. Jen vymysly rozmazlenych cajtu, co nevi co by si porucili.  hlavne at tam maji televizi, at maji na co cumet, kdyz je nudna sichta, a lednicka by jim taky bodla...

0/0
12.10.2011 10:23

Stephane Margelle

Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Komu prospejou tim, ze budou nahanet dalsi tupou hlavu, ktera jede pres 200kmh? Uz jen z principu tim obe tupe hlavy ohrozuji ostatni ridice. Nemluve o nakladech na takovou honicku, nakup drahych aut a riziku pri ohrozeni dalsich ridiců.

Jak uz tady psal nekdo nize...staci pouzit mozek a nehrat si jak malej Jarda na policajty a na zlodeje. V klidu na jednom miste merit a druha hlidka si zavodnika odstavi klidne i s felicii.

Navic by me zajimalo, kolik "piratů" uz nase Cobra 11 honila a hlavne chytila pri 250kmh? V nemecku jsem nevidel, ze by pani policajti jezdily v R6, M3/5, VR6 apod. To jen nase zakomplexovana policie predvadi svou ubohost!

0/0
12.10.2011 8:48

JeFFik

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

uz vidim, jak odstavujes Feldou na dalnici v plným provozu někoho, kdo zrovna jede 200, proboha jak? To mu vjedes do cesty? Ty bys mezi ty tupe hlavy celkem zapadl.

0/0
12.10.2011 9:37

Stephane Margelle

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Tak ta Felina byla samozrejme nadsazka... Ale i seriova Octavka lehce cipovana vymota v poho pres 200kmh. Jinak jeste jednou opakuji, na jednom miste meri radar (stacionarni nebo v aute), nasledne hlidka nebo primo radar predava info dalsi hlidce v octavce o 5km dal info, ta vyjizdi a tupou hlavu si pomalu odstavuje. Pokud dotyny hodla ujizdet, tak honicka nic neresi, jen ohrozuje provoz. Ale jak jsem psal, takovych pripadů, ze by nekdo chtel ujzdet hlidce moc neni. A pokud ano, tak se to da opet resit operativne s dalsi hlidkou...

0/0
12.10.2011 10:00

radik

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

operativne dalsi hlidkou... ktery zase ujede protoze, nebudou mit dost silny auto, nebo zablokujou silnici a tim i ohrozi ostatni tak jako tak... v nemecku sice nikoho bezhlave nehoni, ale ty auta tam maji, kdyby bylo potreba... chapes?

 

ze je takovejch pripadu malo? Az nekdo srazi tvoje dite tak se vsadim ze budes prvni kdo by kricel, jak je mozny ze ho nechali jet a nepokusili se zastavit...

0/0
12.10.2011 10:29

Stephane Margelle

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Kdyz vyjede hlidka cca 5-10km pred Tebou, tak by to musel byt hodne velky extrem, kdyby ji ten zavodnik predjel. A hlavne, kdyz ho nedokazou zastavit v pripade, kdyz maji naskok a maji toho vosla za zady, tak pak dalsi honicka je uplne zbytecna, pac pak by ho nezastavily vůbec. A hlavne honit se po dalnici pri 250 je dost nebezpecne. Je to uplne neco jineho nez se vezt sam pro radost 250 po dalnici.

Navic na dalnici nikdy nikdo nikoho nesrazil (tedy az na Labudu :-) ), tady se jedna opravdu jen o nahaneni "zlocinců", kteri se riti 160kmh. Praci dalnicni policie si predstavuji uplne jinak. Nechci byt trapnej s tim nemeckem ;-), ale jejich pristup se mi libi. Provadeji preventivni kontroly (hledane osoby, ukradena auta), meri bezpecne odstupy atd. A rychlost zas tak neresi. Za rychlost me lapli 1x :-), na 100 jsem mel 115 a bylo to za 20€. Kamarad mel na 100 152, tak mu to sundali na 149 (pry tolerance) a dostal 160€.

0/0
12.10.2011 11:08

radik

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Ano... me se taky pristup nemeckych dopravaku libi... jenomze oni nekrici ze Porsche 911 je zbytecny, protoze vedi, ze to auto ma svoje vyuziti ikdyz nenahani dvestepadesatkou zlocince, obcas je ten vykon treba...

 

Jenomze nase prace dopravni policie spociva v kontrole lekarnicek, radaru u znacky konec obce a parkrat do roka nejaka hromadna akce :-/ a mestaci ktery obchazej parkoviste aby si splnili carku tomu pak davaj korunu. Jenomze za to nemuze drahej passat, ale páni policajti... vsude jinde ve svete, ale ukazaly ze podobny auta v radach policie maji svuj vyznam (ikdyby jen preventivni... sposta lidi si rozmysli slapat na plyn kdyz vi ze dalnice brazdi policejni passaty v civilu)

0/0
12.10.2011 11:19

pavlik12

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Silne precenujete personalni a technicke kapacity hlidek na dalnicich. Tady nejsme v USA kde se k jednomu ujizdejicimu autu sjede do par minut 10 hlidek.

Viz treba zname video z honicky v Praze (!) kde jedna hlidka 20 minut pronasledovala ridice, zadosti o posily zbytecne a ten jim nakonec na Strahove ujel.

0/0
14.10.2011 13:54

Stephane Margelle

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Tak zrovna v usa bych si priklad nebral, dle meho prosteho nazoru tam ziji celkem zaostali lide...

Pri honicce ve meste jim bude i auto s 850kw k nicemu.;-). A jen me to utvrzuje v nazoru, ze neni treba si hrat na Cobru 11. Staci pouzivat hlavu a resit delikty na dalnici cestou, ktera nebude ohrozovat dalsi ucastniky provozu a nebude ani potreba nakupovat auta na rally;-). Slapat na dalnici na plyn zvladne i vycvicenej pes...

0/0
14.10.2011 14:50

radik

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

a byl si v německu? tam jezdí pětkový a trojkový BMW běžně (M-ko to sice neni, ale výkon passatu R36 má do BMW M5 hodně daleko) X5 a Porsche 911 neni žádná vyjímka a dokonce sem viděl i Lancer EVO nabo Mercedes CLS... tak nevim, ale připadá mi že ta německá policie má ještě mnohem rychlejší stroje... (zvlášť dopraváci).

 

V itálii jezdí Lambo... V americe Corvetty...

0/0
12.10.2011 10:00

Stephane Margelle

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

A v Australii maji na autech leseni proti klokanům;-D.

V nemecku me uz nekolikrat odstavovali, vetsinou preventivni kontrola, seriova civilni A6 2,7; seriove BMW 3 nebo seriovy Passat. NIKDY zadne specialni upravy. Kdyz chteji nejaky usek kontrolovat, tak na jednom miste (pred nejblzsim sjezdem) se meri a dalsi hlidka si Te odchyti. Jeste jsem neslysel, ze by se nekdo snazil ujet.

Jinak nechapu Tvou reakci, ze tam bezne jezdi bmw 3/5. Psal jsem, ze nepouzivaji zadne upravene modely M3/5, Audi R4/6 atd. Soudruzi pochopili, ze nema cenu si hrat na honicku, staci pouzivat hlavu;-)

0/0
12.10.2011 10:10

radik

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Ne na to tam maj ty Porsche 911 a CLS-ka a Lancery EVO ;-D Jinak to sériový BMW (535i, 335i) taky může mít 300 koní a nemusí to bejt žádný M-ko (ty maj o dost víc), ale když tam to M neni tak to tak nevypadá co? Ty si nějak vedle hochu... na co tam asi maj ty Porsche 911? Aby dělali parádu, co?

0/0
12.10.2011 10:24

Stephane Margelle

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Nejezdim po risi tak casto jako Ty, ja jsem tam tak 2x do mesice (Mannheim, Stuttgart) a kdyz me staveli, tak obyc.A6 2,7; BMW 320d a Passatem 2,0. Jednou na me vystartovali ze sjezdu a dvakrat po echu z radaru. S Porche jsem se jeste nesetkal.

Ale ma diskuze je o necem jinem. Chtel jsem jen rict, ze nasi policii je VW R36 uplne na nic. Existuje spousta aut, ktera maji v zakladu solidni vykon.

0/0
12.10.2011 10:45

radik

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

v zakladu... co si představujete pod pojmem v zkladu a co pod pojmem solidni vykon? Zakladni motorizaci? Zakladni vybavu? 200 koní - 300 koní? Jaky auto ma podobny vykon a pritom je o tolik levnejsi a navic ma zakladni motorizaci? Kdyz pominu nekvalitni a na nase nehodici-se ameriky tak nic....

0/0
12.10.2011 10:55

Stephane Margelle

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

Nebudu se poustet do debaty o vybave a motorizaci aut. Zkratka mi prijde zbytecny hrat si na nasi D1 s 20ks R36 na honenou. V risi jezdi dalnicni policie prevazne s auty s beznymi motory (nevim jakou vybavou, ale zdaleka ne to co maji nasi kaspari) a odvadeji daleko lepsi a efektivnejsi praci.

0/0
12.10.2011 11:16

radik

Re: Proc si nase tupe hlavy chteji hrat stale na Cobru11????????

ano... u nas vetsina taky jezdi s Fabiema a Octaviema... tech R36 je v pomeru k nim podobne jako Porsche a jinych silnejsich stroju v nemecku k tem jejiich obycejnejm Vectram a Audinam...  jinak třílitrový BMW má taky "obyčejnej" motor... (policejní 328i a 330i nejezdí po německu málo) a dost často bejvaj bez označení... člověk si pak hned může myslet že to jen nějakej dvoulitr.

 

A ze odvadeji lepsi a efektivnjsi praci, to uz je o necem jinem...

0/0
12.10.2011 11:30

cuncon

Maximalka

247km a 250km za hodinu,to je teda hodne rozdil.co?

+1/0
11.10.2011 22:35

Lukke-Luk

Re: Maximalka

On je také rozdíl v tom, že maximálka 250 bývá dost často omezena (auto by jelo např. 280, tak jako třeba u BMW 335i), oproti tomu Škodovka to na 247 vytáhne s posledním dechem a ještě nejlépe z kopce...

+1/0
11.10.2011 23:50

MiroTR

Re: Maximalka

Pro právníky, co by hned napadli výběrové řízení ano. :-/

0/0
12.10.2011 8:20

houba_

Re: Maximalka

rozdil to jiste velky neni, ale podminky vyberoveho rizeni jsou od toho, aby se splnily, ne aby se jim dodavatel priblizil

0/0
12.10.2011 10:07

HrubesaMares

Re: Maximalka

podminky vyberoveho rizeni jsou predevsim proto, aby se eliminovali nevhodni uchazeci. Ze jsou stanoveny nesmyslne uz nikdo neresi:-/

0/0
13.10.2011 15:11

gslater

In England, the police have...

Subaru Impreza WRX STi Pursuit

Mitsubishi Lancer Evo 10

Vauxhall Insignia OPC

Lotus Esprit Turbo

Who wants crappy unreliable German cars???

0/0
11.10.2011 22:09

Lukke-Luk

Re: In England, the police have...

Co to tady blábolíš?

0/0
11.10.2011 23:51

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: In England, the police have...

Neblábolí, má pravdu.

0/0
12.10.2011 5:53

JeFFik

Re: In England, the police have...

ale blábolí, odkud si myslíš, že ta Insignia je?

0/0
12.10.2011 9:46

Lukke-Luk

Re: In England, the police have...

A co ta Insignia?

0/0
12.10.2011 12:18

je_to_jedno

Re: In England, the police have...

;-DR^

0/0
12.10.2011 1:46

timur_a_jeho_hemeroidy

Re: In England, the police have...

Vauxhall = Opel = crappy unreliable German cars (vyráběné v Polsku :-)).

0/0
12.10.2011 8:55

f0rr35t

Re: In England, the police have...

Tak s tím Vauxhallem to teda vychytali ;-D Horší "Německou" značku aby člověk hledal s lupou.

0/0
13.10.2011 0:34

0xf

hmm

zajimave ze tam neni to nejpodstatnejsi za kolik tech 250 ma dat a jak dlouho to umi dat 0 a kolkrat po sobe ;-) to je pri nejakem stihani dulezitejsi nez nejaka 250... jinak ameriky proc ne... jsou to silne auta z osobni zkusenosti a drzaky... servis neni taky nikterak drahy a to ze jdou videt... no myslim ze je to smysl... policie by mela jit videt... aspon si da kazdy pozor nez tajne korzovat v provozu... to na to pak kazdy dlabe

0/0
11.10.2011 21:57

Stephane Margelle

Re: hmm

No, jeste jsem neslysel, ze by se v americe podarilo vyrobyt nejake solidni auto;-).

Par komercne uspesnych kousků tam udelali, ale do nemecke kvality, pripadne japonske, to ma jeste hooooodne daleko.

0/0
12.10.2011 10:15

honza76

minulej tejden jsem videl v praxi jak to delaj v Nemecku.

Nejdrive ridice zmeri normalnim stacionalnim radarem. O kus dal stoji motorka ktera onoho ridice na zaklade hlaseni v pohode dojede a kousek pred sjezdem i predjede. Behem par sekund je ridic posunkama donucen sjet z dalnice a pak je nasledne odveden k hlidce stojici mimo dalnici na odstavnem parkovisti kde nehrozi zadne nebezpeci. Vozidla ktere na tot pouzlili byla 1 x motorka a 1 x VW transporter sice s  namrzajicima oknama ale ve kterem pokutu s ridicem v klidu sepisou.

+4/0
11.10.2011 21:52

sent_items

Re: minulej tejden jsem videl v praxi jak to delaj v Nemecku.

A motorka jede po namrzající dálnici.. no to je paráda. Zkusil si to někdy?

0/0
11.10.2011 22:05

0xf

Re: minulej tejden jsem videl v praxi jak to delaj v Nemecku.

a auto po namrzajici dalnici ;-) hmm jinak motorkou jsem kdysi jezdil i v zime na snehu a ledu :-) a da se to... i kdyz nerikam ze je to bezpecne.... ale co v zivote je ze...

0/0
11.10.2011 22:08

evil_nasty

Re: minulej tejden jsem videl v praxi jak to delaj v Nemecku.

Nejen že to je dost nebezpečný, ale taky dost nepohodlný. Čén na tý mašině mrzne už koncem října, natož v lednu nebo únoru Rv

0/0
11.10.2011 22:16

evil_nasty

Re: minulej tejden jsem videl v praxi jak to delaj v Nemecku.

*oprava: čék :-P

0/0
11.10.2011 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.