Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plastů je na autě stále víc, už došlo i na kola

Z plastů lze dnes vyrobit doslova celé auto, najdeme je i na takových místech, kde je nečekáme. Odborník na chemii, společnost BASF vyrobil plastové ráfky a chystá jejich sériovou výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

legnaw

to uz tady bylo

proc o tomhletom E15ka psala uz 13.10.????

0/0
22.10.2011 22:37

Inkvizitor Johny

Kompozit

To bude drahý jak pras...Když už teda, tak to dělat ze sklolaminátu do formy. A samozřejmě pro frajery z uhlíkového kompozitu do formy. Technologie jsou na tohle zvládnuté. Ty kola v článku jsou kravina.

0/0
22.10.2011 10:49

Modrý a zelený blesk

Re: Kompozit

Dovoluji si upozornit, že sklolaminát je taktéž kompozit.

0/0
22.10.2011 11:12

Inkvizitor Johny

Re: Kompozit

jj, já vím. ;-)

0/0
22.10.2011 12:06

já George XVII

Re: Kompozit

jestli to budou vyrábět ve velkých seriích, tak si nemyslím, že by ta kola vyšla výrazně dráž než obyčejné hliníkáče.

0/0
22.10.2011 11:34

Andrax

doopravdy v predstihu

byl pred padesati lety (nebo kolika) starej socialistickej trabant, ze jo? ;-D Ted vidime na obrazku jeho novorozeneho bratrance......;-D

0/0
21.10.2011 15:29

Rambo-x

Re: doopravdy v predstihu

Tak tak,na tráboška to nemá,ten měl kovové jen nápravy a základní výztuhy a nosné prvky,jinak to je bakelit;-DR^ještě se hoši musíte od soudruhů z NDR hodně učit

0/0
21.10.2011 22:04

bitkar

vaha

je sice peknej udaj, ale nevim rozmer toho kola, takze si predstavu stejnak neudelam.

0/0
21.10.2011 14:49

stefi_ul

Re: vaha

No tak na smarta asi teyko dostanes 17ky ... ze. Takze to nejspise budou 13ky, nebo nizkoprofilovy 14ky, max 15, ale to by uz chtelo nejaky lift ;-)

0/0
21.10.2011 14:57

ryccardo

Re: vaha

Jsou to 13ky. Koukal jsem na to včera na veletrhu. Vypadá to dobře, ale nedokážu si představit co to kolo bude říkat na průjezdy dírama. Bál bych se že to praskne. No uvidíme třeba to bude fungovat :)

0/0
21.10.2011 15:23

bitkar

Re: vaha

tak v tom pripade 6.5kg neni kdovico. Moje hlinikova origo 15" vazi 7.5kg a bezne se daj koupit 6.5 kg OZ superlegera apod.

Slo mi o to, ze koncepty mivaji obvykle velky kola. Takze kdovi jestli je to 13". Ale kdyz to nekdo tvrdi na zaklade  toho, ze to videl na vlastni oci, tak ok.

0/0
21.10.2011 15:31

já George XVII

Re: vaha

to nevím kam jste koukal, na tom konceptu jsou obuty pneumatiky o rozměru 195/40R17 na předním kole. Zadní si nepamatuji, ale typoval bych, že tam bude 225/35R17, tj. rozměry co obouvá Smart Roadster Coupé Brabus.

0/0
21.10.2011 19:39

ryccardo

Re: vaha

já měl v ruce 13 palcovej plastovej ráfek. Jestli byly na tom smartu 17 nevím, ale možná na něm nebyly skutečně plastový kola. Možná tam dali stejně vypadající hliníkáče aby to na výstavě vypadalo efektnějc.

0/0
21.10.2011 21:02

já George XVII

Re: vaha

je zvláštní, že to plastové kolo je ve stejném designu jako to na tom konceptu. Ale kdo ví, třeba je to fakt jen hliník. Chtělo by to někoho, kdo by měl odvahu to jet škrábnout, aby se zjistilo z jakýho matroše to je.

0/0
22.10.2011 2:19

já George XVII

Re: vaha

mě ještě napadlo se podívat na stránky BASF do press photo database a je to 17". Nedržel jsi plastový kolečko od trakaře ;-D

http://www.basf.com/group/corporate/en/news-and-media-relations/press-photos/highlights?term=&page=1&dropdownFolder=%2FKundenbranchen%2FAutomobil&requested-result-view=list

0/0
22.10.2011 2:24

ryccardo

Re: vaha

čoveče nedržel sem kolečko od trakaře, ale tak to asi dělají i v 17 :-/

0/0
22.10.2011 13:19

já George XVII

Re: vaha

a tady máte důkaz http://www.automobilesreview.com/img_downloader.php?show_image=smart-forvision-frankfurt-2011%2Fsmart-forvision-frankfurt-2011-02.jpg R^

0/0
21.10.2011 19:41

chekov

Ultramid vs. Ultradíry

testovali to u nás? Nadruhou stranu, pokud by to šlo svařovat nebo lepit.... ;-D

+1/0
21.10.2011 14:44

Modrý a zelený blesk

Proč si to po

sobě autor aspoň jednou nepřečte...?

0/0
21.10.2011 14:08

Hondra

Cena

Bohužel nikde není napsána cena, pokuď to bude stát polovinu ocelového ráfku při zachování stejné pevnosti, tak to bude bomba.

0/0
21.10.2011 13:52

My.WinCleaner

Re: Cena

Hm, bude to nejspíš stát čtyřikrát tolik než ocelový ráfek, protože s velkou slávou ušetříme 12 kg na celém autě. :-/

0/0
21.10.2011 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.