Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léčba klidem: plynový mercedes je parádně pohodlný

Mercedes na zemní plyn není laciný, ale umí jezdit opravdu úsporně. Navíc se s příšernými českými silnicemi vypořádá jako žádné jiné auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

havran80

...

http://www.gibgas.de

0/0
17.10.2011 21:37

starej Brůna

Baba,

Němci ty to s plynem uměli vždycky.

0/0
17.10.2011 16:46

Hekynen druhý

Re: Baba,

:-)

0/0
17.10.2011 17:59

anncz

Re: Baba,

oh you!

0/0
17.10.2011 18:22

FiS95

Plyn je blbost.

Raději tlačte na politiky at nás neokrádaj. 57% ceny benzínu jsou daně. Tedy nějakých 15 korun na litr je skutečná cena. A pak že se plyn vyplatí.

0/0
17.10.2011 16:14

entony13

Re: Plyn je blbost.

Zatím se mně LPG vyplatí, to CNG s dojezdem 300 km je směšné, i když domácí plnička by něco řešila :-), žádné tankování a ráno plná nádrž. Jen plaťte spotřební daň, když chcete, vaše volba

0/0
17.10.2011 16:34

jjxing

Re: Plyn je blbost.

Doma máme 2ks CNG . Multipla 1.6 CNG (103k) - spořeba do 5 kg - cca 1kč/km - dojezd přes 500 km , TOURAN 1.4 TSI (150k) - spotřeba do 4 kg - cca 0,9kč/km - dojezd přes 500 km. A to už vážně uvažuji o domácí plničce. ;-)

0/0
17.10.2011 19:31

entony13

Re: Plyn je blbost.

Já s LPG kolem 1,6 -1,7, to CNG je pěkné, ale bydlím v bytě, tak plnička nemůže být. Jinak jsem měl VW na CNG. Takto se musím občas rozčilovat u AGIPu a podobných. Gratuluji k pěkným výkonům. Ale ten medvěd je zklamání s tím dojezdem, kdyby to bylo aspoň 500 km, to by mně stačilo, nyní mám tak 450 km a je to akorát

0/0
17.10.2011 19:43

jjxing

Re: Plyn je blbost.

Já si stejně myslím, že s tím Mercedesem se dá jezdit výrazně úsporněji. Ovšem testeři, když už dostanou do ruky nějakou káru, tak jsou jak urvaní z řetězů :-) . Je ovšem fakt, že momentálně, motory 1.4 TSI s Italskou technikou pro CNG nemají konkureci.

0/0
17.10.2011 20:28

rybizek7

Re: Plyn je blbost.

No, já říkám, že se daně platit musí. Ale musí to být taky někde vidět. Že platím spotřební daň a DPH z nafty a potom si musím vyměnit tlumiče mě vyloženě irituje.

0/0
17.10.2011 19:34

jjxing

Re: Plyn je blbost.

Přesně tak. Kdyby ty prachy šly do silnic a ne Řebíčkovi do kapsy, tak to také neřeším. Ale tohle je házení perel sviním. ;-)

0/0
17.10.2011 19:40

mephisto222

LPG vs. CNG

Zaujimva stranka z Nemecka

http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=tankstellen

0/0
17.10.2011 12:04

Sucubus

kdo si proboha koupí auto přes milion

a bude jezdit na plyn ?? nenapadá mě jediný rozumný důvod ani cílová skupina zákazníků

0/0
17.10.2011 12:00

prngrr

Re: kdo si proboha koupí auto přes milion

1) póza některých firem

2) nákup městských/státních aut - politici udělají cokoliv, aby vypadali hezky

0/0
17.10.2011 12:14

havran80

Re: kdo si proboha koupí auto přes milion

3) taxiáři

0/0
17.10.2011 21:28

prngrr

Plyn jen jako póza

U Mercedesu E je plyn jen jako póza.

Pokud mám auto přes milion - a ještě určené na dlouhé štreky, tak se nenechám prudit zoufalým dojezdem, neustálým vyhledáváním čerpaček a ztraceným časem u nich.

I v rozhodování benzín x nafta hraje u drahých aut velkou roli dojezd. Mnoho řidičů nechce často tankovat.

0/0
17.10.2011 11:53

Lukke-Luk

Re: Plyn jen jako póza

Proto je tam tak velká benzínová nadrž. Kvůli dojezdu na delší tratě, pokud nechci tankovat. Pro kratší trasy do 300 km může být CNG ideální volbou.

0/0
17.10.2011 11:55

prngrr

Re: Plyn jen jako póza

Aha, a pro jiné trasy by se hodila ještě naftová nádrž a toroid na LPG ;-D

To auto je primárně na dlouhé trasy. Ale i kdyby jezdilo půl na půl - návratnost potom stoupá na nekonečno.

Do nákladů musím započítat i to, že benzín/naftu natankuju na každém rohu, ale abych natankoval CNG, tak najezdím spoustu km jen pro to, abych udělal zajížďku ke speciální pumpě

0/0
17.10.2011 12:13

havran80

Re: Plyn jen jako póza

To na hlavních tazích v SRN není nutné. Stanice jsou přímo u dálnic. Přeci jenom je to německé auto primárně určené pro německý trh. Například Praha-Aachen to jsou 3-4 tankování. A to se stejně kryje se se obvyklým počtem zastávek.

0/0
17.10.2011 21:34

Neregistrovany

Re: Plyn jen jako póza

Souhlasím, proto mám sazomet, tomu se v dojezdu jen tak něco nevyrovná. Sám pak na nádrž najedu bez problémů i 1300km.

0/0
17.10.2011 12:44

entony13

Re: Plyn jen jako póza

Já si zase po 400 km odpočinu a natankuji LPG, nespěchám a tak se káva hodí. Jinak bych do dojezdu 300 km asi nešel, mám tak víc než 450 km na LPG, pokud to neženu. Asi je to kvůli dotacím na toto auto, ty se v zahraničí dávají na pořízení ekologického auta

0/0
17.10.2011 14:15

truthspeaker

Re: Plyn jen jako póza

Když na to šlápnu mám dojezd tak 420km a problém se sháněním RON98 benzínu. Musím s tím prostě hodně počítat. 300 kiláků a shánění ještě hůře dostupného CNG musí být vo*er největší.

0/0
17.10.2011 15:28

f0rr35t

Re: Plyn jen jako póza

Je docela škoda, že prodejci LPG víc nespolupracují s velkými benzinkami. Takový ty malý oplocený "dvorečky" se nedají s velkou benzínkou srovnat. Snad jen že nemusím tankovat, jen řeknu "plnou prosím", pak zaplatím  na místě a jedu rovnou dál. Auto s dojezdem pod 300 km jsem zažil a to je šílená otrava, nikdy více. Teď mám tak 370+ km a ten rozdíl je opravdu znát. Samozřejmě že bych chtěl mít velký dojezd, ale naftový auto mi za to opravdu nestojí.

0/0
17.10.2011 19:58

Lukke-Luk

Re: Plyn jen jako póza

No vidíš a někdo najede na nádrž i 1000 km naprosto bez problémů.

0/0
17.10.2011 20:34

entony13

Re: Plyn jen jako póza

To já ujedu také :-), něco na benzín a něco na LPG, ale těší mne, že neplatím spotřební daň, když skáču po D1

0/0
17.10.2011 21:15

f0rr35t

Re: Plyn jen jako póza

Luk sice píše o nádrži a ne nádržích, ale je pravda, že na obě nádrže dohromady se k té tisícovce taky přiblížím.

0/0
17.10.2011 21:27

f0rr35t

Re: Plyn jen jako póza

Nějaký bližší parametry k tomu číslu nemáš? Jako typ auta, velikost nádrže a tak (předpokládám, že mluvíš o plynu).

0/0
17.10.2011 21:17

Hans Wurst

Mercedes:

auto pro Turky, pasaky a liftovane kur.y v kozichu ;-D;-D;-DRv

0/0
17.10.2011 11:29

Lukke-Luk

Re: Mercedes:

To ano, ale 15 let starý.

+1/0
17.10.2011 11:40

Paní Semtamťuková

Re: Mercedes:

Už jsi viděl takovou verbež v novém MB? Asi těžko. Kupujou starý střepy (a dávají přednost BMW).

0/0
17.10.2011 17:54

File not found

Joo Mercedes ...

... to bylo vzdy tak trochu lepsi svezeni, ale za trosku vic penez. Vubec by mi nevadilo mit trochu starsi techniku v aute s novym kabatem. 5° v automatu bohate staci, jen osobne bych teda spis chtel aspon trilitr sestivalec (at uz rada nebo Vecko) a radsi teda LPG provoz ... precijenom je ta sit sirsi a cena je srovnatelna. A ze je to pohodlny auto, tomu verim

0/0
17.10.2011 11:08

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

Pro 50leté pány je ten 5stupňový automat asi ideální. Zábava či sportovnější svezení s ním totiž opravdu není.

0/0
17.10.2011 11:09

Hroznej puberťák

Re: Joo Mercedes ...

Na zábavu a sportovnější svezení je taky poněkud blbost pořizovat si éčkový Mercedes, na to jsou určena jiná auta...

+1/0
17.10.2011 11:13

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

Aha, tak to se AMG Éčko prodává asi úplně zbytečně, že. ;-D

0/0
17.10.2011 11:17

Hroznej puberťák

Re: Joo Mercedes ...

Aha, ona zábava a sportovní jízda pro někoho znamená tupý šlápnutí plynu na podlahu při jízdě po dálnici, to pak jo... já holt žil v domnění, že na sportovní svezení a zábavu jsou spíš auta do zatáček, typu Impreza neb Lancer.

0/0
17.10.2011 11:21

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

Ano, každý to vidíme zcela jinak. Mám raději skrytý výkon (M3, M5, AMG), než tuny křídel, zlatá kola a běsnění po poli s Imprezou.

0/0
17.10.2011 11:33

Hroznej puberťák

Re: Joo Mercedes ...

Tak na běsnění po poli, potažmo v lehkém terénu je vhodnější zase trochu jiná kategorie aut...

0/0
17.10.2011 12:06

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

Tak věř, že na okruhu se ta tvá Imreza na velký 560 koňový sedan M5 stejně nechytá...

0/0
17.10.2011 12:17

anncz

Re: Joo Mercedes ...

Tak porovnavat 2 litrovy a petilitrovy motor to je vec... Porovnej s Mustangem 5.0 nebo Cadillac CTS-V, za tretinu ceny, mnohem lepsi vykony

0/0
17.10.2011 18:28

Brambora Telecí

Re: Joo Mercedes ...

Že na něj reaguješ, je to šašek :-)

0/0
17.10.2011 18:35

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

Mám pocit, že podstata naší diskuse je ta, že se sedanem se nedá sportovně jezdit. Reagoval jsi, že od toho je tady Impreza či Evo. A já ti odpovídám, že ten sedan M5 (případně Éčko AMG o kterém se bavíme) dá té Impreze na zadek jak na dálnici, tak na okruhu.

0/0
17.10.2011 19:39

martasex

Re: Joo Mercedes ...

no fakt puberťák. Na sportovní ježdění jsou v této cenové kategorii Lotusy, Morgany, Porsche. Ty dvě plečky co jsou vyjmenovaný, nejsou ani na cestu (okruh) protože mají malý výkon na tunu, ani do terénu, protože mají malou světlou výšku. Ty dva kusy patří na hodně slušnou polňačku a jinam bych je netahal.

0/0
17.10.2011 12:37

avaya

Re: Joo Mercedes ...

Lotus V

0/0
17.10.2011 12:43

dvakratzabanovanylajos

Re: Joo Mercedes ...

ja ti nevim, ted sem poprvy vyzkousel 8st automat a jedinej pocit, kterej to ve me zanechalo je ten, ze to neustale radilo nahoru a dolu. fakt je, ze pekelne rychle.

0/0
17.10.2011 11:26

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

A to automatické řazení tě nějak omezuje? Naopak je motor stále ve výhodnějších otáčkách.

0/0
17.10.2011 11:34

dvakratzabanovanylajos

Re: Joo Mercedes ...

"omezuje" me to v tom, ze je mi to neprijemny. na dalnici bezne o 2q nahoru dolu a to to melo 340k a 800Nm. asi jde o zvyk, ale me to proste nenadchlo. treba pro sportovni jizdu bych si predstavoval drzet tam ty kvalty po delsi rozsah otacek. ale jak rikam, asi jde o zvyk.

0/0
17.10.2011 11:45

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

A jak dlouho jsi s tím jezdil? Převodovka se po čase dokonale adaptuje na tvůj jízdní styl, čili já nic podobného již nepozoruju, prakticky přeřadí či podřadí až když já chci dle aktuální pozice plynu. Pokud do toho někdo sedne a projede se 100 km, tak se nedivím, že si nezvykne. Nehledě na to, že se dá přepnout na sportovní styl, čili udržuje vyšší otáčky a "drží déle kvalty".

0/0
17.10.2011 11:49

File not found

Re: Joo Mercedes ...

8° je uz IMHo moc, do mesta urcite idealni - drzi motor tam kde ma nejlepsi pomer vykon, kroutak, ale na dalnici je to otravny. Si predstav treba D1 ... nebo Libereckou, tam je to samej kopec, furt to bude radit, pritom ty kopce nejsou tak strasny, aby je neutah na posledni kvalt. Stejne posledni kvalt bejva 'primej zaber' a to jak u 4° dinosaura tak u 8° mladete ... takze je to jen o tom, kolik mezikvaltu tam je. Jak pulky u autobusu

0/0
17.10.2011 12:10

dvakratzabanovanylajos

Re: Joo Mercedes ...

asi 100km, ruzny rezimy od plnyho kotle po klidnou jizdu s miminem. i v S radi hodne casto coz mi proste vadi. adaptace na ridicuv jizdni styl trva par rozjezdu a prerazeni. kdyz sednu po zene do auta s 5q tak to jsou tak 2 krizovatky nez to pochopi, ze to ridi nekdo jinej a zacne radit jinak. pripadne kdyz mam naladu, staci par ostrejsich rozjezdu a par kickdownu a radi to uple jinak. nejaky stovky km aby se prevodovka prizpusobila ridici neni pravda.

0/0
17.10.2011 12:16

Lukke-Luk

Re: Joo Mercedes ...

Nesmysl, adaptace převodovky na styl řidiče trvá i více, než 1000 km.

0/0
17.10.2011 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.