Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford bude ve svých autech používat kokosová vlákna

Automobilka Ford patří mezi výrobce, kteří se snaží v konstrukci svých vozů využívat co nejvíce recyklovaných materiálů a materiálů z obnovitelných zdrojů. K těm by mohla v blízké budoucnosti přibýt kokosová vlákna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

koza

s křížkem po funuse

jedna nejmenovaná německá automobilka (resp. její dodavatel) používá kokosová vlákna k výrobě stropnic a to již minimálně 5 let...!

0/0
23.10.2011 22:34

HrubesaMares

jeste par let

a od Forda si koupite jenom sazenicku ;-)

0/0
21.10.2011 15:39

já George XVII

Re: jeste par let

to celkem naštve, když si koupíte sazeničku Mondea a vyroste z toho jen Fiesta ;-D

0/0
22.10.2011 2:39

Jacare

2005

Podle clanku z roku 2005 to Daimler delal uz tehdy

http://www.spiegel.de/auto/werkstatt/0,1518,363551,00.html

0/0
21.10.2011 12:51

pingu1

..kopirujou jenom Trabanta...

:-P

+1/0
21.10.2011 11:44

celim

Re: ..kopirujou jenom Trabanta...

tam se ale snad používaly přebytky bavlny, kterou rozvojové země platily za zboží.

0/0
21.10.2011 15:43

Inspecteur Clouseau

A az prijde krize

tak si lidi tu svoji karu sezerou....me to prijde jako dobry napad... :-P

0/0
21.10.2011 10:46

Lukas1000

marketingove kecy

Jedna se jenom o plniva ... jsou to jenom marketingovy kecy a hrani na city radoby ekologum...

0/0
21.10.2011 9:32

Rubik1

Re: marketingove kecy

Ano. Jde o zlevnění výroby, což je dobře. Není to jako fotovoltaické elektrárny, kde jde o zdražení pomocí dotací.

0/0
21.10.2011 15:41

Martin Soušek

Tyhle nesmysly si nechte od cesty

Tohle jsou jen reklamní řeči, aby se zakryla tvrdá pravda - všichni se snaží, aby se výrobek samovolně rozpadl den po konci záruky.

.

Dřív byla firma hrdá na díl, který vydržel 20 let. Dnes je takový díl identifikován jako "předimenzovaný" a buď se do něj vyvrtá díra, anebo se vyrobí z plastu. Dnes už jsou z plastu i mnohé díly v převodovce!

.

Ale i plasty jsou drahé a mají určitou výdrž. Takže další na řadě budou díly z kokosových vláken a pak už snad budou z papíru.

0/0
21.10.2011 9:31

BIGG

Re: Tyhle nesmysly si nechte od cesty

Přesně tak, stačí se podívat na odpadové hospodářství předního českého výrobce světlometů pro FORD. Tolik tun co se tady v ČR zaveze na skládku :-/ místo toho aby se aspoň 5% recyklovalo.

Panové, nejde o ekologii ale jen o business a to kolem jsou jen plané řeči na které možná některé ovce skočí.

+1/0
21.10.2011 9:50

Rubik1

Re: Tyhle nesmysly si nechte od cesty

5% recyklace také nic neřeší. Většinou to jen umožní vyrábět ještě více, protože je k dispozici více surovin. Jediné řešení je zavést pořádné poplatky za skládkování a vybrané peníze držet na veřejně kontrolovaném účtu a použít je na rekultivaci sanaci zničených území (a ne je libovolně potajmu zneužít na cokoliv).

0/0
21.10.2011 15:48

ronox

Plasty?

skoda, potesil som sa ze to budu brzdy kokosove

0/0
21.10.2011 8:03

Andrax

Re: Plasty?

;-D kokosovy brzdy si predstavujete? Dobry. Ja bych zašla i dal. Cela karoserie by mohla byt z kokosu a pak by po pripadne havarii prisli hladovci a auto by sež- snedli.

0/0
21.10.2011 9:21

Richard Kába

Re: Plasty?

A ja cekal, ze bude pro ridice i spolujezdce povinny kokosak :)

0/0
21.10.2011 10:33

já George XVII

Re: Plasty?

to je na kokos, vono to vůbec nebrzdí ;-D

0/0
22.10.2011 2:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.