Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové české chytré autíčko má dnes premiéru: každý kus bude originál

Zajímavou motoristickou premiéru můžete vidět na brněnském výstavišti. Na veletrhy, které se zabývají zdravím, přijelo unikátní vozítko Elbee určené pro vozíčkáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tacco

Jsem na vozejku přes 30 let,

takže "pár" vozíčkářů znám, ale neznám žádnýho, co by si pořídil tohle. Firmě (tohle nemohl vymyslet a v takovýhle firmě působit vozíčkář...), co si vymejšlí 3,14čoviny přeju brzký krach a majitelům dluhy. Majitel si snad myslí, že když nám na to stát dá prachy, tak koupíme cokoliv....

0/0
23.10.2011 17:20

tacco

Re: Jsem na vozejku přes 30 let,

P.S. Není to fráze, ale tohle ani zadarmo...

0/0
23.10.2011 19:12

purplepickle

A bezpecnost je kde?

Paraplegic nasedne a quadruplegic se z toho vysype.

Tedy jestli havarku prezije.

Chudaci lidi.

0/0
21.10.2011 11:20

sedici

Delate z vozmenu blbce..

Sam jsem paraplegik a do tohohle auta bych nesed. To by se me udelalo mrtvolu:))

0/0
20.10.2011 19:27

vejry282

Zní to zajímavě, ale !

Kdo mi vysvětlí jak si vozíčkáři udělají potřebný řidičák? V normální autoškole? V normálním autě? To je trochu nedomyšlené...!

0/0
19.10.2011 8:20

Posel z Liptákova III.

Re: Zní to zajímavě, ale !

Je to určeno jen pro vozíčkáře, kteří se na vozíček dostali řízením auta :-)

0/0
19.10.2011 8:41

Jean_Valjean

Re: Zní to zajímavě, ale !

Tak já předpokládám, že je-li auto určeno pro vozíčkáře, bude mít ve standartní výbavě vozíčkářské bezpedálové ovládání (plyn i brzda na volantu). Řidičák sk. B si může každý vozíčkář kdykoli udělat.

0/0
19.10.2011 9:25

Posel z Liptákova III.

Re: Zní to zajímavě, ale !

no, on se neptal, jestli si vozíčkář může udělat ŘP, ale kde... ;-)

0/0
19.10.2011 9:36

Jean_Valjean

Re: Zní to zajímavě, ale !

No mně to znělo jako by si nebyl jist, jestli je to vůbec možné. :-)

http://www.google.cz/?q=ridicsky+prukaz+pro+telesne+postizene

0/0
19.10.2011 10:03

deméter

transformers...

0/0
18.10.2011 23:36

infinity_

Spotreba

Ta spotreba 4.5/100 na ty parametry motoru (0,3L 12kw) a vahu auta 400kg je hodne extremní.

0/0
18.10.2011 22:45

sunka007

Re: Spotreba

Celkem logicky, kdyz to ma motor ze scooteru.

0/0
18.10.2011 22:47

widlewewoku

Re: Spotreba

Je to hodně, ale aby to tak vůbec bylo..

0/0
19.10.2011 9:03

prahor

chybička

se vloudila: jelikož jde o vozidlo typu "motorová tříkolka pro invalidy" a s hmotností do 400 kg, stačí na něj řidičák skupiny A, resp. A1, skupina B žádné podskupiny nemá (zatím - u nás).

Jinak ovšem báječný nápad, který jsem sice:-) už někde (v časopise) viděl, ale nebyl dotažený do konce. Tady je a výsledek je skvělý. Držím palce.

0/0
18.10.2011 21:58

AAA3

Re: chybička

ale samozrejme ze B ma podskupiny...

0/0
18.10.2011 22:10

Kazeasch

Re: chybička

skupina B1

Opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel skupiny B, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.

0/0
19.10.2011 9:01

Clancy Wiggum

Re: chybička

Krom výše zmíěného vysvětlení podskupiny B1 bych dodal, že také zálží na zařezení vozidla do kategorie L5/M1. Tipuji však, že L te nebude.

0/0
23.10.2011 19:48

mestax

Na design si to moc nehraje

spíš to připomíná UNCéčko.

0/0
18.10.2011 21:15

akanahe

a co asistent?

a vejde se tam i asistent ? (za vozikem na tom kousku jak to auto nakladalo vozik sem zahledla nakreslene bile stopy .. tak snad jo ??).

Mnozi potrebuji i tak asistenci.

0/0
18.10.2011 20:18

-berushka-

Re: a co asistent?

v článku je napsáno, že se dozadu vejde jedna osoba nebo zavazadla.

0/0
19.10.2011 7:44

hrcprcsalala2

Humus

Zdejší remcaly opravdu nechápu. Místo toho, aby měli radost, že české hlavičky vymyslely něco nového, co budou vyrábět české ručičky a z čehož bude mít X českých lidí práci a český stát daně, tak tady nadávají a vymýšlejí důvody, proč je to špatně. Ano, cena je vysoká, srovnáváte-li s běžným autem. Ale tohle prostě není běžné auto, tohle je speciální auto pro speciální využití. Je to ruční kusová výroba, což je dražší samo o sobě, nemluvě o tom, že se fixní náklady (vývoj, certifikace a podobně) musí rozpustit do řádově menšího počtu výrobků. Jak je v článku uvedeno, lze na pořízení čerpat státní příspěvky. Nepochybně půjde i čerpat příspěvky soukromé z různých nadací a podobně. A hlavně - tohle auto je určeno pro aktivně žijící vozíčkáře, u kterých není naivní předpokládat, že si na takové auto vydělají (vydělali) nebo jinak seženou peníze. Neboli: výrobci tleskám a přeju hodně štěstí. R^

+10/0
18.10.2011 18:21

Novotnak

Re: Humus

Přesně tak! R^ Výrobci fandím, ať se mu daří. Je super vidět, že se u nás bude vyrábět něco neotřelého a dobrého.

+3/0
18.10.2011 18:51

Rambo-x

Re: Humus

Že by i hrcprcsalala2 konečně vylezl z puberty,gratulace;-D.......dneska s tebou vyjímečně musím souhlasit,přesně tak to je,až na jednu výtku že vozíčkáři si vydělají teda asi hodně těžce když není práce ani proˇˇnormálníˇˇlidi

0/0
18.10.2011 19:01

Novotnak

Re: Humus

Na světě není jen práce při které se musí chodit.

0/0
18.10.2011 19:06

hrcprcsalala2

Re: Humus

Na rozdíl od tebe mám pubertu už hodně dlouho za sebou. Rv

Vozíčkář není jen chudák, co je na vozíku od narození a nemá ani vzdělání, vozíčkář je i člověk, který se na vozík dostal až v dospělosti (úraz, nemoc) a po úrazu nadále prodává své duševní schopnosti, o něž nepřišel.

0/0
18.10.2011 19:07

Rambo-x

Re: Humus

No pokud předtím pracoval někde kde používá mozek tak má štěstí,v takové práci může ve většině případů pokračovat,ale bohužel je daleko více lidí co dělá manuálně,nebo musí třeba hodně cestovat atd.. a takoví jako vozíčkáři jsou většinou bohužel odepsaní,nemá smysl si nic nalhávat,prostě dneska to tak chodí.....ˇˇuž nemusíš chodit,mrzáka nepotřebujemˇˇ

0/0
18.10.2011 19:25

hrcprcsalala2

Re: Humus

... a to by se za komunistů nestalo ... ;-D

0/0
18.10.2011 19:36

Rambo-x

Re: Humus

No i když nevím proč sem taháš komunisty tak se ti pokusím odpovědět,upřímně si myslím že tak těžký by to neměli......právě jeden člověk z příbuzenstva měl střední duševní nemoc,a právě pro tyhle lidi se dělali speciální dílny,kde měli nějakou lehkou činost.....po revoluci samozřejmě tahle dílna padla a mohl jen tak doma nečině brát důchod,protože žádná práce pro něj nebyla....asi tak,od doby komunismu se staly dvě věci,lidi v té vrchní vrstvě si většinou v kapitalismu hodně polepšili,opravdu hodně,protože komunisti jim vzhledem ke vzdělání moc neplatili,ale naopak nižší vrstva,si docela pohoršila,jednoduše řečeno hodně se rozšířil sociální rozdíl mezi populací a ti co jsou níže to mají velice těžké,ale to člověk z vyšší vrstvy nikdy nemůže pochopit,protože to nezažil

0/0
18.10.2011 19:57

hrcprcsalala2

Re: Humus

Protože znám tvou slabost pro komunismus, byť je podstatně větší než rozsah informací o něm. Jinak naše společnost má na světě jedny z nejmenších rozdílů mezi "vrstvami", byť tyto samozřejmě a zcela přirozeně pomalu rostou. Ale zpět k tématu - vozíčkář měl za minulého režimu jedinou možnost, a to doživotní pobyt v ústavu. Ano, v tomto ústavu mohl mít i nějakou práci. V současnosti může vozíčkář normálně žít a pracovat mezi zdravými lidmi. Pokud jsi tím člověkem z vyšší vrstvy myslel mně, tak jsi vedle, jak ta jedle. Rv

0/0
18.10.2011 20:03

Rambo-x

Re: Humus

Jen doplním že on nebyl v žádném ústavu,normálně byl doma a do těch dílen na 4 hodiny denně dojížděl,nebo jedni lidé od nás ze vsi,jejich syn je faktˇˇubožákˇˇa normálně si prosadili že o něj budou pečovat doma,i za minulého režimu,samozřejmě,ústavní péče se prosazovala více než dnes,ale zase byla kvalitní,od státu to bylo hodně dotované,ale jak říkám kdo opravdu chtěl tak mohl mít postiženého člověka doma,nebo stejně i vozíčkář mohl být doma pokud chtěl,přece duševně svéprávnému člověku nemůže nikdo nakázat že musí v ústavu být

Jo a toho člověka vyšší vrstvy jsem myslel obrazně,ty pokud jsi ekonom tak to tipuji tak na střední až vyšší střední třídu

0/0
18.10.2011 20:30

standysman

taky to moc nechápu

kdybych koupil auto s automatem za dejme tomu 300k tak snad s předělávkou, abych mohl plyn a brzdu mačkat na volantu by to nestálo tolik co tahle konzerva.

0/0
18.10.2011 18:07

standysman

Re: taky to moc nechápu

a nebo koupit fabku za 200k a platit si 15k měsíčně osobního řidiče, Pořád by to vyšlo levněji.

0/0
18.10.2011 18:08

hrcprcsalala2

Re: taky to moc nechápu

Smiř se s tím, že jiní lidé mají jiné priority a ne pro každého je "levněji" to nejdůležitější.

0/0
18.10.2011 18:11

-berushka-

Re: taky to moc nechápu

opravdu? i kdybych počítal úpravy na fabii 50k, tak těch půl milionu stačí na provoz na jeden a čtvrt roku. to nevypadá moc výhodně!

0/0
19.10.2011 7:43

-berushka-

Re: taky to moc nechápu

Nějak jsi ale zapomněl na tu nejdůležitější výhodu a to snadnost nastupování. vyzkoušej si někdy přesednutí z vozíku do auta a následný úklid vozíku do auta a zpět. protože k tomu už ti žádná předělávka nepomůže.

0/0
19.10.2011 7:40

tacco

Re: taky to moc nechápu

předělávky jsou, že to zvládne obsluhovat i 10ti letý dítě.

Člověk postiženej na všechny 4 - quadruplegik do toho bude nacouvávat do kopce, tak to bych chtěl vidět!!

0/0
23.10.2011 19:02

CYnikCYnik

Na co?

Proč speciální auto? Podle vozového parku zaparkovaného na místech pro invalidy v nákupních centrech předpokládám, že většina invalidů má sporťáky nebo teréňáky od BMW nebo Mercedesu.

0/0
18.10.2011 18:07

fitzie

Re: Na co?

osobně si myslím, že výrobce to taky zmýlilo, přinejmenším pokud jde o kupní sílu invalidů

0/0
18.10.2011 18:28

hrcprcsalala2

Re: Na co?

Ne, "invalida" skutečně není pouze chudák, co nemá pomalu co do pusy. A pokud ano, není úkolem výrobce, aby mu tento stav kompenzoval.

0/0
18.10.2011 18:32

StG08

Pěkná hračka,

ale s maximálkou 80, se o moc dál než na vozíku nedostanete.

0/0
18.10.2011 18:03

hrcprcsalala2

Re: Pěkná hračka,

Nevím, kam by ses chtěl dostávat, na pojížďky po městě je to úplně stačí, stejně jako i na cestu za město po okresce. Po dálnici do Chorvatska v tom asi nikdo jezdit nebude.

0/0
18.10.2011 18:05

StG08

Re: Pěkná hračka,

Jasně. Na projížďky po městě si koupim posouvadlo za půl mega.

0/0
18.10.2011 18:20

hrcprcsalala2

Re: Pěkná hračka,

Ty ne, jiní ano. "Pojížďka po městě" je například pro pracujícího vozíčkáře něco podstatně důležitějšího, než pro tebe jednou týdně cesta do Kauflandu pro lahváče.

0/0
18.10.2011 18:22

StG08

Re: Pěkná hračka,

A tam u vás říkáte cestě do práce projížďka?

0/0
18.10.2011 18:34

hrcprcsalala2

Re: Pěkná hračka,

"Pojížďka po městě" je souhrnné označení pro jízdu po městě, ať je její účel jakýkoliv. Ještě něco k vysvětlení?

0/0
18.10.2011 18:36

La Chat quatorze

Re: Pěkná hračka,

víš, jaký je rozdíl mezi projížďkou a pojížďkou? 8-o Projížďka je, když se jedeš někam projet (projíždění je účelem cesty). Pojížďka je, když potřebuješ popojížděním překonat krátké vzdálenosti, většinou ve městě. (účelem této cesty pak bude vyřízení záležitostí na různých místech)

0/0
19.10.2011 14:11

lojzo1

Ušetřete 350 tisíc a je vaše!Ale z čeho?

A to si politici myslí,že invalidi na to budou mít?Vždyť jste je okradli na všem!!!Budou chodit žebrat,jak se to již léta děje?

0/0
18.10.2011 17:41

venecek.nebo.rakvicku

Re: Ušetřete 350 tisíc a je vaše!Ale z čeho?

Je to smutné si to přiznat, ale politiky nějací invalidé vůbec nezajímají. Oni mají hodně peněz, oni jsou zdraví, oni nemají problémy..... víc je nepálí.

0/0
18.10.2011 17:48

hrcprcsalala2

Re: Ušetřete 350 tisíc a je vaše!Ale z čeho?

A politici mají něco společného s nabídkou soukromé společnosti? 8-o

+1/0
18.10.2011 18:04

m4xp0w3r7

Re: Ušetřete 350 tisíc a je vaše!Ale z čeho?

Volte Paroubka a to auto dostanou všichni zdarma V

+1/0
18.10.2011 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.