Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dublin má nejbezpečnější silnice v Evropě. Praha je tajným skokanem

I když se vůbec první smrtelná nehoda na světě stala právě v Irsku, v jeho metropoli mají po 150 letech nejméně nehod v celé Evropě. Ve snižování tragických čísel je ale podle všeho ještě lepší Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prngrr

zakážeme auta

kdyby to mělo zachránit jeden jediný život ...Rv

0/0
25.11.2011 22:26

superkutil

Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

Pořád nechápu jednu věc. Proč se tady všichni tak čertí, že by museli dodržovat povolenou rychlost? To je pro ně tak nepochopitelné, že když chtějí žít v této zemi, tak by měli dodržovat její zákony. Proč s tím nemají problémy třeba v Lichtenštejnsku mají omezení i na 20km/h a všichni to dodržují. To jsme v Čechách zdegenerovaný od komunistů nebo to mají Češi v krvi? Ty úsekové radary naměří v Praze tolik přestupků, že to vůbec nedokážou zpracovávat.

0/0
25.11.2011 13:41

superkutil

Re: Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

Argument, že i když někdo jede v noci po Praze 180km/h, tak je to v pořádku, mě moc nejde na mysl. Protože nedodržování rychlosti s argumentem, že se tam dá bezpečně jezdit víc je iracionální a je jen omluvou těch šílenců.

0/0
25.11.2011 13:51

Mr_Hypra

Re: Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

Protože rychlostní předpisy nejsou adekvátní vozovýmu parku a stavu silnic. Ty byly vymyšlený v době kdy neexistovaly radary a nejmodernější auto byl žigulík. Představa že někdo ty předpisy v praxi kontroluje byla zcela absurdní. Tak proto se dávaly projistotu o 20 nižší než bylo potřeba.

0/0
25.11.2011 18:47

superkutil

Re: Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

Dnes večer jsem měl možnost jezdit víc po Praze a je šílené, jak tam řidiči jezdí rychle a šíleně, nedodržují předpisy. Absolutně nepřizpůsobí rychlost vozu stavu vozovky (kostky) a okolo pohybujícím se chodcům. Ve staré Praze totiž chodí chodci někdy i po silnici, protože tam nejsou chodníky. A čím dražší a luxusnější auto, tím horší chování. Argument že se omezení rychlosti dělalo v době žigulíků je trochu mimo mísu, protože omezení na 90km/h a 50km/h se už dělalo v novější době a i v ostatních státech EU je takové omezení http://www.e-auto.cz/povolena-rychlost.asp

0/0
25.11.2011 21:15

Mr_Hypra

Re: Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

To nic nemění na tom že je nesmyslný. Jak byste ospravedlnil paušálnost toho omezení když platí v létě, v zimě, na suchu, za deště i při sněžení ? Kde je logika spravedlnosti ??? Tak proč bych měl dodržovat zrovna tohle jedno paušálně stanovený číslíčko když situace je pokaždý jiná ??

0/0
25.11.2011 21:24

Leinad

Re: Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

Účelem práva je zajistit dodržení zájmu společnosti. "Svoboda mé pěsti končí před tvým nosem. "

U každého přestupku je potřeba prokázat jeho materiální aspekt. "Jel sem na dálnici 140km/h. Komu to vadí?"

0/0
25.11.2011 20:32

superkutil

Re: Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

No, v podstatě by měla fungovat autokontrola, poctivost a čest, která by ti měla říct, jsi hajzl, když porušuješ zákon, který říká, že máš jet do 130km/h. Ale ty budeš oponovat, že si myslíš, že je zákon špatně a proto ho nebudeš dodržovat a taky si myslíš, že jízdou 140km/h nebudeš nikoho ohrožovat. Ale omezení rychlosti je třeba i z důvodu snížení ekologické zátěže, emisí, hluku, odpadu z pneumatik a dalších. To si ale bohužel plno lidí vůbec neuvědomuje a chovají se k přírodě jako barbaři a tupci. Je zajímavé, že v mnoha státech Evropy je ekologické myšlení mnohem vyšší a třeba v Norsku, kde je omezení rychlosti na 90km/h nikdo vyšší rychlostí nejede. Proč to jde v Norsku a ne v Čechách?

0/0
25.11.2011 21:09

Leinad

Re: Proč v EU nemají problém dodržovat rychlost?

Zákon neporušuji, i podle výroku nejvyšší správního soudu je potřeba prokázat materiální aspekt přestupku. Před školou v pracovní den by mě nenapadlo jet rychle. Na dálnici je dobré si hlídat rozestupy, u nájezdů být přesvědčen, že mě najíždějící včas vidí(aby mi mohl dát přednost),...

Hluk se mi jako materiální aspekt moc nelíbí (mimochodem po podřazení řve motor víc, zahuštění dopravy či rozjezdy za koncem zóny působí více hluku,...) ale ve městě či v chráněné krajinné oblasti to beru. Není náhodou pro aspekty jako ekologická zátěž zřízená spotřební daň?

Není náhodou statistika přestupků (v Česku nejčastější překračování povolené rychlosti) ovlivněná i prací policie? Tím, že v Německu je na dálnici neomezená rychlost(vyjma úseků, kde je důvod ke značkám), místní polici málokdy napadne schovávat se za bukem mezi posledním barákem a cedulí konec obce? Občas se tam policajti projedou po dálnici a pokutují věci, které já považuji za nebezpečné (nedání blinkru, nedodržení rozestupu,...)

0/0
25.11.2011 22:57

edasek.de

A jak jste přišel na to

že má Praha dvojnásobný počet obyvatel ve srovnání s Dublinem? re: "Navíc Praha je oproti Dublinu větší a má i dvojnásobný počet obyvatel." Autore Jaroslave Halamko, dobře to střílíte od pasu. Tentokrát jste se v porovnání populace sek o pouhých 81%.

0/0
24.11.2011 20:56

old-fashioned Kokodák

Re: A jak jste přišel na to

asi do toho započítal banální plechové;-D

0/0
24.11.2011 23:38

Pruitt Igoe VI.

Kdy konečně čeští řidiči pochopí...

...že "nejlepší řidič" opravdu není ten, kdo to po silnici kalí 180 a nezabije se...

0/0
24.11.2011 19:15

all_the_way

Re: Kdy konečně čeští řidiči pochopí...

až to pochopí pražští a brněnští řidiči na D1, bude půl hotovo!

+1/0
24.11.2011 19:36

HIP_HOP_4_EVER_

Re: Kdy konečně čeští řidiči pochopí...

180?Pohoda...sice si to o cosi vic veme ale když člověk spěcha...jsou horší věciR^

+2/0
24.11.2011 20:24

Agrippa

Re: Kdy konečně čeští řidiči pochopí...

Jestli je tvůj vůz na stejné úrovni jako tvá čeština, tak bůh chraň všechny kolem ;-D

+1/0
24.11.2011 22:09

Leinad

Re: Kdy konečně čeští řidiči pochopí...

Nejlepší není - nicméně ten, kdo za posledním barákem a přechodem (ale před cedulí konec obce) místo na cestu čumí na tachometr, aby náhodou nejel smtelných 51km/h, také není moc bezpečný.

Je potřeba používat mozek a podle toho i upravovat rychlost.

0/0
24.11.2011 22:49

xKikous

Re: Kdy konečně čeští řidiči pochopí...

Toto bohužel vyžaduje PČR...

0/0
24.11.2011 23:54

Leinad

Re: Kdy konečně čeští řidiči pochopí...

Spíše měšťáci. Občas stačí chtít dokázat materiální znak přestupku.

0/0
25.11.2011 1:09

Pruitt Igoe VI.

Praha je tajným skokanem...

...copak, opět byla účelově změněna metodika statistiky? ;-)

0/0
24.11.2011 19:13

Jánošíkův dech

tajnym skokanem leda do temneho prikopu...

+1/0
24.11.2011 16:01

Martynet

Cesi jezdi jako prasata...

Driv, kdyz jsem bydlel v Cechach tak mi to ani neprislo, ale nyni, kdyz bydlim 4 roky v Dublinu, rozdil jsem videl hned. Nedavno jsem byl v Cechach a najel cca 400 km po ceskych silnicich a dalnicich a byl to docela sok... Cesi se maji jeste hodne co ucit a stale velka cast z nich ridi auto jako dobytek.

0/0
24.11.2011 13:52

gewet

Re: Cesi jezdi jako prasata...

souhlasím, ale po zkušenosti z východní asie a balkánu hledám vhodný výraz pro tyto řidiče;-D;-D;-D

0/0
24.11.2011 14:08

Martynet

Re: Cesi jezdi jako prasata...

;-D;-D;-D

0/0
24.11.2011 14:27

quido

Re: Cesi jezdi jako prasata...

hihihi .. vy jste tam i nějaké potkal?? nemám zkušenosti moc z Asie, ale třeba takový Egypt! 99% "řidičů" sedá z avolant s výrazem budoucího sebevraha a naprosto stejně se tak pak i na cestě chová ;-D... o půl třetí ráno - krásná, tříproudá cesta, která se v ranní špičce změní v nepopsatelný chaos troubících a různě gestikulujících "řidičů" (to že z tří pruhů se stane tak 6-7 ponechávám bez komentáře) ... v Česku mě spíš vytáčejí "podnikatelé, respektive jejich "pipiny" s oooobrovitánským 4x4 se stylem jízdy "uhni, teď jede pán", nebo druhá kasta TDi "tuneři", co dozajista i na dálnici dokáží ze 180 zabrzdit na tom půlmetru, co mi visí za zádí vozu :-/

+2/0
24.11.2011 15:44

Andrax

Re: Cesi jezdi jako prasata...

;-D pssssst!!! Cesky ridic vam rozbije usta. Netusi totiz, jak hroznou  povest ma v zahranici. Rv Tak si to radsi nechme pro sebe.

0/0
24.11.2011 14:27

Modrý a zelený blesk

Re: Cesi jezdi jako prasata...

A ty si slovenský vodič?

0/0
24.11.2011 15:42

quido

Re: Cesi jezdi jako prasata...

v tom případě by byl POLO VODIČ ;-D

0/0
24.11.2011 15:44

Andrax

Re: Cesi jezdi jako prasata...

ne. Jiny zahranicni ;-D

0/0
24.11.2011 17:03

ymanCZ

Re: Cesi jezdi jako prasata...

To ja mam zase s Dublinem presne opacnou zkusenost. Byl jsem tam pred par tydny. Auta sice jezdi o neco opatrneji, na druhou stranu neukaznenost chodcu, skakajicich do silnice za vsech okolnosti, me vedla k odhadu, ze 7 lidi tam neumre za rok, ale za den!

Pritom jedinou pricinu v tomto chovani vidim v naprosto nesmyslne resenem svetelnem rizeni krizovatek (silene dlouhe intervaly mezi zelenou, dlouhe prodlevy, kdy je cervena uplne vsude). Pokud informace v tomhle clanku jsou vazne pravdive, tak tedy valim oci 8-o

0/0
24.11.2011 15:05

quido

Re: Cesi jezdi jako prasata...

jste vedle jak ta jedle - ono je to dáno tím, že většina Irů, nebo i Angličanů tak nějak ty chodce "předvídá" a vyloženě očekává, že jim ten chodec vstoupí do vozovky - a proto nemají problém jezdit po městě klidně "jen" 25mil/h - proto chodci "skákající do vozovky" jsou problém jen pro toho, kdo to nečeká - stejně jako bude i u nás teprve připravovaná změna o přednosti cyklistů při odbočování vozidlem doprava - v Holandsku a Belgii samozřejmá věc, u nás si to dost dobře nedokážu představit ....

0/0
24.11.2011 15:49

bezdukátů II

Re: Cesi jezdi jako prasata...

jestli se tady neorientuješ, tak zalez zpátky do Irska a neopruzuj

0/0
24.11.2011 15:26

Modrý a zelený blesk

Re: Cesi jezdi jako prasata...

Jasan, hlavně všichni jezdí v protisměru, žejo.

+1/0
24.11.2011 15:41

Rychledotepla

Re: Cesi jezdi jako prasata...

ále houby... jezdí tak, jak jim to situace umožňuje... také jsem si myslela, že jsme na tom bídně, ale pár jízd po Káhiře, Istanbulu, nebo (nemusím chodit tak daleko) Neapoli a projížďka ČR je prkotina! ;-)

0/0
24.11.2011 19:08

elfinn

Re: Cesi jezdi jako prasata...

Njn. Je to v povaze. Irové jsou pohodáři a my...škoda mluvit.

0/0
24.11.2011 22:54

Modrý a zelený blesk

Re: Cesi jezdi jako prasata...

Jsou pohodáři, takže se například moc nenamáhají s autoškolou, i když, ruku na srdce, v ČR jde takřka o formalitu. V Corku jezdí snad polovina aut s tou nálepkou "řidič začátečník."

0/0
25.11.2011 11:25

Mr_Hypra

Buzerace radary

Takže kvůli jednomu mrtvýmu hovadu za rok  ze 100 tisic projetých vozidel denně musí jižní spojka být opatřena těma monster šikanózníma úsekovýma radarama který zvyšujou akorát uměle hustotu provozu ?? No, fajn rád bych za to někoho nakopal do zadnice ;-O

+2/0
24.11.2011 13:29

bitkar

Re: Buzerace radary

no ten nepomernej pomer je dost nepomernej :))

ale je to tak, kvuli par volum, se zavadi plosny reseni. Vysledkem je, ze to odnese vetsina slusnych ridicu. A ty blbove se z toho stejne vykroutej nakonec. Nemam rad plosny reseni.

0/0
24.11.2011 14:11

Fido

Re: Buzerace radary

Kdepak. Ty jsou tam kvuli snadnemu bezpracnemu zisku pro MP. S bezpecnosti to nema co delat.

+2/0
24.11.2011 14:26

Damik

Re: Buzerace radary

MP se může postavit prakticky kamkoliv a pokutovat rychlost. Nemusí si kvůli tomu pořizovat nová místa.

0/0
24.11.2011 15:08

Sucubus

mlčte, jak se opovažujete

co píše lupa je svatá pravda tak Mary byla muž. tečka

0/0
24.11.2011 12:51

nakej_nick

Re: mlčte, jak se opovažujete

můžeme věřit - ale nemusíme!

0/0
24.11.2011 13:08

Modrý a zelený blesk

Mary Ward spadl?

Mně Mary přijde spíš jako ženské jméno.

0/0
24.11.2011 12:17

superkutil

Re: Mary Ward spadl?

Jo, je to žena http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Ward_(scientist)

0/0
24.11.2011 12:26

nakej_nick

Re: Mary Ward spadl?

si s autorem článku nezadáš "Wikipedia does not have an article with this exact name."

http://www.offalyhistory.com/articles/268/1/Mary-Ward-1827-1869/Page1.html

0/0
24.11.2011 12:38

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Re: Mary Ward spadl?

Asi neumíš kopírovat...

0/0
24.11.2011 12:41

nakej_nick

Re: Mary Ward spadl?

omluva : při kliknutí na odkaz jen chybí závorka http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Ward_%28scientist%29

0/0
24.11.2011 12:40

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Re: Mary Ward spadl?

nebo máš divnej prohlížeč:-)

0/0
24.11.2011 12:42

nakej_nick

Re: Mary Ward spadl?

nekopíruju ... používám Linkification (v 1.3.9)

0/0
24.11.2011 12:44

Mikesus

Re: Mary Ward spadl?

Prostě tobě to nefunguje, to ale není problem odkazu. Ten je funkční. Takže nejdřív se podívej na sebe, jaké děláš chyby, pak poučuj ostatní.

Takže spíš ty se nazadáš s autorem

0/0
24.11.2011 14:07

nakej_nick

Re: Mary Ward spadl?

"omluva" znamená, že beru zpět a lituju toho, že jsem se spletl. Takže si trhni čím chceš.

Chybu udělal autor doplňku, který vyhledává textové odkazy a dělá z nich skutečné odkazy. Moje chyba, že jsem si nevšiml, že nezahrnul nesprávně i uzavírací závorku, je to totiž první případ, kdy něco nezvládl.

0/0
24.11.2011 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.