Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sledujte teploměr, pod čtyři stupně máte mít zimní gumy

Řidiči by neměli v zimním období použít letní pneumatiky, pokud venkovní teplota klesne pod čtyři stupně Celsia, sněží, mrholí či prší při nízkých teplotách. Takové je doporučení, které vydalo ministerstvo dopravy ve spolupráci s policejním prezidiem vzhledem k nejasnému znění novely silničního zákona, stanovující povinné použití zimních pneumatik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jiruna

Celé je to jen o buzeraci řidičů,

jako o jediných obětech ze kterých lze vytáhnout pokutu. Pokud budu jezdit mimo město celou zimu, zvláště pak na hory pak je samozřejmě nutnost pořídit si zimní obutí. Pokud budu v Praze či jinde jezdit v zimním období na nákup do obchodního centra, tak prostě při sněhu tam nepojedu a počkám, až to posolí a těch 8 - 10 km projedu i na letních gumách. Ostatně když jsem koupil Žigili, která byla opatřena ruskými gumami na kterých byl risk podle dnešních kriterií jet i v létě jezdilo se na nich celý rok, protože jiné nebyly. Podle mě si většina lidí myslí, že se jim nic stát nemůže, mám přece zimáky, ale ty kloužou na ledu stejně jako letní. Je to medvědí služba novinářů, stejně jako absolutní přednost chodců na přechodu a výsledek? Daleko vyšší počet obětí. Tedy je nutno jezdit s rozumem, uvědomit si na co stačím a ti, kteří jezdí po služebních či jiných cestách celou zimu mít pořádnou zimní výbavu, bez ohledu na přihlouplé zákony které nás pronásledují z našich, či evropských úřadů.

0/0
29.10.2011 13:20

ryccardo

4 stupně

Tak tady píšou, že letní guma ztrácí optimální přilnavost pod 4 stupně jinde sem se dočetl pod 7 stupňů a někde dokonce pod 10. Nevím co si z toho vybrat. Nejlepší se na všechny tyhle doporučení vykašlu a až budou hlásit mrazy a chumelení, tak tam hodím zimáky. Na ježdění po městě jsou zatím leťáky bezpečný dostatečně.

+2/0
27.10.2011 9:58

hanyss

Novináři nejenom řidíčům blbnou hlavu

Novináři nejenom řidíčům blbnou hlavu (např.:absolutní právo chodce na přechodě a teď pneumatiky)

To níže je otázka a odpověď šéfa dopravní policie Tržila. Doporučil bych panu redaktorovi přečíst si zákon a fakta, než napíše blud "Pod čtyři stupně máte mít zimní gumy".

Otázka: Proč hovoříte o situaci, že PČR bude hodnotit situaci i podle teploty ovzduší, když v zákoně o teplotě není ani slovo. Je tam jasně dáno, že pokud.......

Leoš Tržil: Policie nebude hodnotit situaci podle teploty, hodnocení bude dle dopravně-bezpečnostní situace v návaznosti na klimatické podmínky a rizika pro bezpečnost rovozu. Pokud se jedná o hodnotu 4 st C, tak jde o hodnotu, při které se výrazně projevuje vliv mezi letní a zimní pneumatikou, tzn. pouze doporučení, kdy by vozidlo mělo mít zimní pneumatiky s ohledem na jízdní vlastnosti vozidla, ale pouze doporučení.

+1/0
26.10.2011 9:58

Lvy

Bohužel dát to zákonem je špatně.

Podle mě je to prostě nesmysl, na zimních gumách se s výjimkou situace, kdy je na cestě skutečně sníh, led nebo břečka vždy cítím mnohem méně bezpečně než na gumách letních. Zimní jsem dával na auto vždy, když pro ně nastala situace a stejně tak jsem je na jaře dával pryč, jakmile už nemělo smysl je mít. Zkuste si na zimní gumě projet zatáčkou stejně rychle jako na letní a zjistíte o čem píšu. :-/ PS: jak letní tak zimní používám kvalitní pneu, které obsazují nejvyšší příčky testů, takže tam chybu nehledejte.

0/0
25.10.2011 10:34

Modrý a zelený blesk

Re: Bohužel dát to zákonem je špatně.

Vy jezdíte rallye?

0/0
25.10.2011 23:43

Lvy

Re: Bohužel dát to zákonem je špatně.

Já? Já ne, jak jste na to jako přišel? Já jezdím plynulou pohodovou jízdou. Bohužel zrovna dneska jsem narazil na několik... přemýšlím jak to slušně napsat.... prostě skot na "v". Je zvláštní, že všichni měli na značce S a vždy to bylo v horském úseku. Jeden byl obzvlášť povedený a málem zavinil DN když při jeho předjíždění neustále zrychloval byť předtím se ploužil a brzdil v každé zatáčce, ale najednou na to dupnul. Proti mně nějaký expert v obstarožním BMW na tacháči minimálně 130km/h mimo obec. Nakonec ten "Skař" trošku ubral, jinak bych ho musel já nabrat, abych zabránil čelnímu střetu. Bohužel onen "Skař" si určitě myslí jak udělal dobře a přitom nezná předpisy a deset km předtím málem parkoval v každé zatáčce... Tímto se omlouvám všem slušným řidičům co mají značku S, ale dneska to fakt byla síla...

0/0
26.10.2011 16:37

ryccardo

Re: Bohužel dát to zákonem je špatně.

To je ale debilní dotaz.

0/0
27.10.2011 9:59

Culeto

Ten článek je bohužel o ničem protože

ten zákon je špatně napsaný a nedá se vymáhat.Všichni tady křičíte, že za tím stojí lobby výrobců pneumatik, ale není tomu tak. Místo toho tady máme paskvil, musíme jezdit na pneumatikách označených M+S, které zákon paušalizuje jako zimní výbavu a to na minimálně poloviční hloubce desénu.Výsledkem pak je, že uživatel ,,dobrovolně odevzdá ´´ to nejlepší z gumy a po zbytek sezony se modlí aby splňoval podmínky.Čili se dá předpokládat , že stále častěji budeme potkávat v létě šetřílky, kteří budou dojíždět zimní pneu,Jinak si nedokážu představit , jak mě silniční hlídka pokutuje za nedodržení tohoto zákona a to u následujících parametrů pneu :označeny M+S , to si každý označí sám,pikantní by taktéž bylo měření hloubky desénové drážky příslušným orgánem, jednako většina s nich měří hloubku mezi TWI i horní hladinou drážky a za druhé,nevím o tom, že by byli vybaveni certifikovanými měřidly.To nejde navrhnout přechodné období, kdy to vyžaduje počasi a období, kdy to bude povinné ?

0/0
24.10.2011 22:28

ryccardo

Re: Ten článek je bohužel o ničem protože

Tím si sem celkem jistej, že budu v létě potkávat šetřílky co budou dojíždět zimáky. Na  druhou stranu se není co divit přeci nevyhodím z půlky sjetou gumu. To mi moc ekologický nepřipadá. Já si dávám na předek vždycky nový a starý dojíždím na zadku. Což ostatně asi nejsem zdaleka sám.

0/0
27.10.2011 10:04

luban12

Zatím jsme slyšeli,

zimní gumy nebudou,honem si je zajistěte,bez zimních gum na silnici v žádném případě nevyjíždějte,je to risk a hazard,zákon ukládá,že každý musí mít od 1.11. zimní gumy,policie to bude kontrolovat.Já mám gumy obutý na jiných diskách a přehodím to jen pro klid v rodině, i když tomu manželka vůbec nerozumí a nikdy neseděla za volantem,samozřejmě řidičák nemá.;-(

0/0
24.10.2011 20:59

HrubesaMares

zimni guma

na suche silnici pri teplote pod 4 stupne je lepsi nez letni? A nejaky testik by nebyl? Aha, nebyl, protoze je to nesmysl;-) Ti si pri aktualnim pocasi nakonec kazdy muze sam vyzkouset. R^

+1/0
24.10.2011 17:13

honza2007

pokud to půjde takhle dál

pak si kupuji příště na léto celoroční, a na zimu přezuju, až bude fakt zima. Nebude mě moct nikdo buzerovat ;-D;-D

0/0
24.10.2011 15:04

dzejar

Zákon na nic.

No prostě zase jeden zákon, který řeší především zisky právníků. Takových už máme.:-)

0/0
24.10.2011 10:05

CZMiki

Re: Zákon na nic.

Jestli si k projednání pokuty voláte právníka, tak si ty prachy rozhodně zaslouží víc než vy;-)

0/0
24.10.2011 11:34

stefi_ul

Re: Zákon na nic.

Pokud si myslis, ze letni smes patri na silnici v zime, tak doufam, ze te na silnici nikdy nepotkam. Vzhledem k tomu, ze se mnozi ridici, co dlabou na zimni vybavu, je nutne mit stale cokoliv v zakonech. Neumime se proste chovat.

Nikdy by me nenapadlo jeztit na letakach v zime. Smes je tvrda jak beton a adheze je Kefalin jaka?? No kuwa, zadna.

0/0
24.10.2011 14:26

dzejar

Re: Zákon na nic.

Já měním zimní a letní gumy už nejméně deset let a nepotřebuju k tomu žádný zákon.

0/0
25.10.2011 20:45

Jan9002

Nedávno byl v televizi mluvčí

ministerstva dopravy a ten říkal, že značka s vločkou nebude. Jestliže ani mluvčí ministerstva dopravy se v dané situaci neorjentuje, tak co chtějí po mě?

0/0
24.10.2011 9:42

nalimp

zimáky

Kdo přezouval, bude přezouvat dál a kdo ne

má možnost se dohadovat s policií nebo spíše z pojišťovny. Ušetřený peníze za

zimní sadu? Pěkná blbost! Pokud jezdím v zimně stejně jako v létě a najedu

ročně 15-20000 km tak přece nic víc neinvestuju. Převážení kol bych měl dělat

tak nebo tak. Ono je to celé o té VĚCI mezi sedadlem a volantem.

0/0
24.10.2011 6:44

Jan9002

Re: zimáky

Až na to, že nepaříklad předloni byla zima, kdy i v únoru bylo +20 a tak se sjely zimní gumy za jednu sezonu.

0/0
24.10.2011 10:22

stefi_ul

Re: zimáky

Moje fotky... starsi sem teda ted rychle nenasel, ale jezdime uz 10 let kazdej rok lyzovat... Tisa - bezky, Telnice sjezdovky, obcas Klinak...

https://picasaweb.google.com/petra.stepan/Tisa21Ledna2010

https://picasaweb.google.com/petra.stepan/Tisa22Ledna2011

https://picasaweb.google.com/petra.stepan/Klinovec29Ledna2011

Zajimave je,ze to je rok a den a prijde mi, ze tam je snehu dost... Jinak kdo nevite,kde to je, natacely se zde letopisy Narnie.

0/0
24.10.2011 14:30

Dukátštan

poznámka

Právě proto vás proti takovým antigumákům ochrání pojištění od Kooperatívy na 100PRO!R^

0/0
23.10.2011 18:30

tomnykl

pravda

Takze maji pravdu tady: http://autoservis-sabatka.cz/pneu-legislativa.html ?

0/0
23.10.2011 17:18

Culeto

Re: pravda

Budeš se divit ale nemají docela pravdu,pouze si , jak je v této republice zvykem, trošku pokroutili zákon, když se jej pokusili interpretovat,což přiznejme si autoservisu určitě nepřísluší.Takže M+S a jiné označení slouží k označení typu desénu,nikoliv typu pneu, o čemž svědčí určitá libovůle, kdy je na výrobci jak si pneu nechá homologovat. Pod čarou uvádím, že zatím neexistují pravidla pro záběr a brzdný výkon (a to bez ohledu na to, že v těchto kategoriích výrobci pneu soutěží) stejně tak se evropská komise snaží definovat, co je to zimní pneumatika, pokud ji to půjde stejně dobře jako u labellingu, kdy do června letošního roku nebyla známa metodologie, má se výrobce, či prodejce na co těšit .JInak jako faul beru informaci, že celoroční pneumatika nesplňuje podmínky našeho zákona, pokud je ta pneumatika označena jako M+S (jako, že většinou jsou -viz. libovůle při homologaci) náš zákon splňuje stejně jako ,,skutečná zimní pneumatika,či letní na kterou si křídou načmárám M+S.

0/0
24.10.2011 21:10

l.g

Kdo chce hledá zůsob, kdo nechce hledá důvod.

To je asi podstata všech těchto diskusí, které jsou postaveny na naprosté dementnosti znění českého zákona.

Není mi jasné, proč to není v zákoně formulováno naprosto jednoznačně. Viz třeba Kanada: Od 15.11. jsou povinná zimní gumy. Bez výjimky. Tečka! Nemáš zimní gumy po 15.11 a jezdíš? V případě kontroly pokuta ve výši zhruba pořizovací ceny zimního obutí na osobní auto.

Řešit jestli podmínky byly předvídatelné nebo jestli je dostatečně namrzlo je na hlavu.

0/0
23.10.2011 17:11

computer

Re: Kdo chce hledá zůsob, kdo nechce hledá důvod.

No jasně, mohl jste si už rovnou vybrat pro srovnání klidně Grónsko. Z vašeho příspěvku je vidět odkud vítr vane. Prostě pokud bude na silnici sníh a námraza, musíte mít zimáky. Pokud za těchto podmínek pojedete, riskujete pokutu a náklady na odtah. Jezdit při patnácti nad nulou a za sucha na zimních je taky pitomost. Nejsme v Kanadě vážený. Takže vo tom to je.

0/0
23.10.2011 23:54

stefi_ul

Re: Kdo chce hledá zůsob, kdo nechce hledá důvod.

No zas takovy vedro tu u nas pres zimu neni, maximalne nekde na jihu Moravy, ale tam zase moc nebudou znacky se zimni vybavou. A taky neverim, ze tam nekdo bude kontrolovat zimaky. Zato Vysocina a hory obecne by mely byt proste povinne prezute a hotovo.

0/0
24.10.2011 14:33

HrubesaMares

Re: Kdo chce hledá zůsob, kdo nechce hledá důvod.

na zdravy rozum policie bych vazne nespolehal...

Jinak varianta k zimnim gumam porad existuje - nejezdit ;-)

0/0
24.10.2011 17:16

TClovek

Re: Kdo chce hledá zůsob, kdo nechce hledá důvod.

ono taky záleží, kde v Kanadě jsi. Třeba v Ontariu ta teplota slušně skáče ze dne na den, takže jeden den je +10, druhý den třeba -5 a třetí zase nad nulou.

0/0
24.10.2011 20:49

net.Xtreme X

Vy co tu spamujete tímhle odkazem

http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2009/informace_pro_motoristy/pdf/1026/autoklub_winter_0209.pdf

Tak na mokru je ta letní pneumatika horší a na suchu při řadě testů také, navíc se jedná o 0°C, tedy žádná velká zima...alespoň si to přečtěte...navíc je tam testovana jen jedna letní proti několika zimním a ty rozdíly většinou nejsou nijak dramatické, snad až na sníh, tam skutečně letní propadá, ale, že letní jsou lepší v zimě na suché nebo mokré silnici je nesmysl...

0/0
22.10.2011 19:12

mrazik007

Re: Vy co tu spamujete tímhle odkazem

Neni to nesmysl, je to hola realita, kterou potvrdili dva testy v nemecku a jeden dokonce od sveta motoru ( http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007111101 ). Potvrzuje to zkusenost mnoha ridicu, kdy po prezuti je to citit, ze zimni pneu ma vetsi tendenci ke smyku v zatacce a na mokru jde drive do aquaplanningu. Ano rozdily nejsou vyrazne a vetsina ridicu to nepociti, ale staci zatacku projet rychleji a tam kde letni drzi , tak zini uz se sunou ven. To je hola realita.

+1/0
23.10.2011 9:39

mrazik007

Re: Vy co tu spamujete tímhle odkazem

Jeste jeden test potvrdzuji ma slova - http://www.auto.cz/testy-zimnich-pneumatik-2008-3-dil-rozmer-225-45-r-17-5927

Aquaplanning zvladli nejlepe, na mokru lepsi ovladatelnost, kratsi brzdna draha na mokru (o 4 metry kratsi nez nejlepsi zimni) a takto bych mohl pokracovat dale a dale, staci si jen procit test.

+1/0
23.10.2011 9:45

paja80-2

Re: Vy co tu spamujete tímhle odkazem

Normálnímu řidiči, co nejezdí jako magor je jedno, že na suchu je možná lepší letní. Tento řidič potřebuje,aby ráno při cestě do práce, když je námraza, měl zimní pneu a nějakou jistotu. Odpoledne, když je sucho, tak auto urve ze silnice jenom vypatlanec, kterýmu nepomůže, jestli má  zimní nebo letní. V celý republice určitě není místo, kde by se aspoň jednou za zimu nevyskytla alespoň námraza, proto nechápu, kdo tu co řeší. Kdo nemá ani na nejlevnější zimní gumy za pár stovek, tak ať prodá autoR^

0/0
23.10.2011 11:58

nakej_nick

to má relevanci asi jako:

Normální řidič jezdí jenom do Lídlu v sobotu odpoledne, takže ho žádná ranní námraza nezajímá. Jeho letní pneumatiky díky kratší brzdné dráze zachrání život neopatrnému dítěti.

0/0
23.10.2011 12:17

l.g

Re: Vy co tu spamujete tímhle odkazem

Podobných testů se chytají jen dementi. odstatné je, že test je prováděn při 0°C což je zavádějící. Průměrná zimní tteplota je u nás pokud vím -3°C a víme dobře, že vlastnosti letních gum s každým °C dramaticky klesají. Při nule je jejich výkon velmi nevyrovnaný (to samo o sobě je horší než to, jestli jsou na mokru o 1% lepší). Při -3°C jsou jejich parametry horší ve všech ohledech.

0/0
23.10.2011 17:16

kafy

Re: Vy co tu spamujete tímhle odkazem

Dramaticky :D

0/0
23.10.2011 17:53

mrazik007

Re: Vy co tu spamujete tímhle odkazem

mavnutim kouzelneho pneumatikarskeho proutku dramaticky ztvrdnou. To ze jizdou se pneumatiky zahrivaji, o tom uz radsi ani psat nebudu.

Ja nejsem odporac zimnich pneumatik, ale nemam rad, pokud se jim davaji magicke vlastnosti.

0/0
23.10.2011 21:19

mak1_re

Tý brďo,

ono se dá autem vyjet na sněžku ???;-D

0/0
22.10.2011 17:49

l.g

Re: Tý brďo,

Jasně. Z polské strany. Jen to chce povolení... ;-D

0/0
23.10.2011 12:03

mamsrb

Doporučení MD a názor policisty mě nezajímá.

Podstatný je text Humlova výplodu, který schválili poslanci. Tam se mluví o souvislé vrstvě sněhu a ledu a ta při +4st. Celsia vzniká leda tak v policajtově hlavě. Toto PR pneuservisům a prodejcům zimních gum by bylo na místě kdyby je měli na skladě.;-€

0/0
22.10.2011 16:43

bezdukátů

Re: Doporučení MD a názor policisty mě nezajímá.

přesně. co si myslí policie není to, co si bude myslet soud když to k němu dotáhnu;-D

0/0
22.10.2011 17:42

Lev----z_-_Rožmitálu

nechápu co se řeší

kdo hodně jezdí nemá důvod nepřezout

kdo jezdí málo vyplatí se mu jezdit celej rok na zimních

hlavně je důležité aby v zimě nejezdili blázni na letních proto doufám že policajti budou tvrdě pokutovat až spadne teplota k nule

0/0
22.10.2011 15:34

Fair-Play

Re: nechápu co se řeší

Zapomínáš na celoroční pneumatiky.

+1/0
22.10.2011 16:06

TVK

Re: nechápu co se řeší

Které jsou naprd jak v létě, tak v zimě.

+1/0
22.10.2011 22:57

honza2007

Re: nechápu co se řeší

ale řešení pro lidi, co toho moc nenajezdí. ;-)

0/0
24.10.2011 15:02

Fair-Play

Re: nechápu co se řeší

Ne až spadne teplota k nule ale až napadne sníh nebo bude náledí nebo pokud se bude dát předpokládat (nádherná to formulace) I při - 10 může být silnice suchá.

0/0
22.10.2011 16:15

Fair-Play

Nechte to laskavě na řidiči

případně pojišťovně a neotravujte stále s nějakou povinností a datem od kdy do kdy, je to zvrhlost!!

0/0
22.10.2011 14:02

Fair-Play

Re: Nechte to laskavě na řidiči

Také jsem se přesvědčil, jak funguje mediální masáž. Potkávám auta na zimákách už dobře přes měsíc i při teplotách cca. 24 stupňů. Co k tomu dodat?

0/0
22.10.2011 14:10

DIVIX

Re: Nechte to laskavě na řidiči

To si teda fakt dobrý. Všimnúť si za jazdy aké gumy má obuté auto v protismere.

0/0
22.10.2011 15:29

Fair-Play

Re: Nechte to laskavě na řidiči

Já jsem napsal že za jízdy? Kde prosím? Mimochodem i za jízdy se to dá někdy poznat kdy na jinak pěkném a udržovaném autě jsou černé "plecháče"  které k němu vyloženě nesedí;-D Tak si nech laskavě to rejpání, nemá to úroveň! Díky.

0/0
22.10.2011 16:05

DIVIX

Re: Nechte to laskavě na řidiči

Vieš čo nemá úroveň? Okecavať donekonečna zimné gumy. Keď niekto potkáva auta, tak je predpoklad, že na ceste.

0/0
22.10.2011 16:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.