Diskuze

Úspora nafty i ovzduší. Ekologický tuning má snížit emise o pětinu

Britská firma Viezu Technologies nabízí svým zákazníkům službu Blue Optimize. Jde o speciální tuning auta, díky kterému mají výrazně klesnout emise CO2 a spotřeba. Snížení těchto hodnot přitom nejde na vrub výkonu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

adhiraj

25. 10. 2011 8:14
Správně udělaný tuning je vždy "ekologický"

To zas někdo přišel s objevem. Každý dobře udělaný tuning motoru navýší výkon a sníží spotřebu. Nechal jsem si udělat "obyčejný" tuning za cca 5000. Spotřeba dolů, výkon nahoru. Nerozumím tomu úplně, ale jde o to, že se zvýší efektivita motoru a optimalizuje se křivka výkon / otáčky. Nemám z auta najednou raketu, ale subjektivně bych to popsal tak, že teď do kopce, při rozjíždění nebo předjíždění je cítit větší jistota a rezerva ve výkonu než před tuningem, taky můžu využívat větší rozsah otáček než dřív. Na spotřebě to vidím tak, že přesto, že jezdím mnohem víc dynamicky, mám vždycky o cca 2-3 deci nižší spotřebu. Při rozumné jízdě tak půl litru dolů. Na dálnici Olomouc - Brno mi to z původních 5.8 dělá dokonce 5.2 :-)

Takže akorát nevím, jestli po tomhle článku to můj tuner nenazve příště taky eko-tuningem a nebude to dělat za dvojnásobek.

0 0
možnosti
JZ

já George XVII

25. 10. 2011 2:32
optimalizace na E85

škoda, že téměř nikdo nedělá optimalizaci ŘJ na E85. Znám bohužel jen jednu firmu(BSR Svenska AB) a ta dělá jen Saaby :-/ Bohužel 90% přestavbových sad na našem trhu jsou tzv. "ochcávací" krabičky, které jen prodlužují vstřik, ale neřeší emise ani spotřebu, takže jsou k ničemu.

0 0
možnosti
E

Enejdý

25. 10. 2011 7:49
Re: optimalizace na E85

...zajímavý, že zrovna Saaby...mimochodem, jen tak na okraj, tu fabriku teď zavřeli žejo ;-D

0 0
možnosti
KV

kvak.nořič VII

25. 10. 2011 0:00
nasypte si travu do motoroveho prostoru

to je taky ekologicke...

0 0
možnosti
BM

IBM2

24. 10. 2011 20:40
Titulek

Jak se dá uspořit ovzduší? :-)

0 0
možnosti
PM

m4xp0w3r7

24. 10. 2011 20:32
chiptuning

Vždyť to zní, jako obyčejný chiptuning, který jen v ČR dělají desítky firem. Sám ho mám ;-)

0 0
možnosti
MM

mrazik007

24. 10. 2011 19:30
nechápu

Vždycky mě dostane věta, zvýšíme výkon a snížíme spotřebu. A ten větší výkon se vezme z čeho, když se sníží spotřeba? Proč mají tedy auta s větším výkonem i větší spotřebu?

0 0
možnosti
ČOS

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

24. 10. 2011 19:59
Re: nechápu

Čistě teoreticky ... pokud se jim povede zvýšit účinnost motoru, můžou zároveň snížit spotřebu a zvýšit výkon. Otázka je, zda se jim to v praxi povede ... napadá mě například vymontování filtru pevných částic.

0 0
možnosti
PP

Rafaelou

24. 10. 2011 18:48
mohutná úspora nastane....

Mohutná úspora nastane přeprogramováním řidiče. Jen málo lidí umí jezdit skutečně ekonomicky.Spousta zbytečně akceleruje,i na známé trase jede na doraz a pak šlape na brzdy místo předvídavosti. Žene se  s vyplazeným jazykem na plný plyn aby pak pokuřovala nebo courala po nějakém supermarketu. Technické vychytávky jsou dobré ale je otázkou zda celé přeprogramování a optimalizace jednotky nebudou stát víc než auto uspoří za zbývající léta provozu.

2 0
možnosti
K

Kilimanjaro

24. 10. 2011 19:35
Re: mohutná úspora nastane....

presne tak....promyslenou jizdou se krom paliva usetri i spojka, brzdy atd, i kdyz to mnoho lidi moc neresi, pac maji auto na dobu leasingu a pak nanovo

0 0
možnosti
JB

Jardajar

24. 10. 2011 18:39
Není to kec

Na Fábii I jsem si takhle hrál v OBD II s řídící jednotkou. Akorát že ty procenta u spotřeby byly o řád nižší a výkon těžko říct, to jsem posuzoval jen odhadem.. Teď už mě to omrzelo a jen jednou za rok vymažu chybu airbagu, která naskočí, když na něj praží slunce.;-D

0 0
možnosti
T

tdvorak

24. 10. 2011 21:19
Re: Není to kec

Ještě že vyskočí jen chyba, ne celý airbag :-D

0 0
možnosti
LK

mi_golem

24. 10. 2011 18:28
ono by stačilo

aby nesvítila na semaforech pořád červená ;-D .  Je třeba zelená vlna. Nebo dodělat komunikace, aby se nemuselo furt něco objíždět. Protože nejvíc to žere při akceleraci !

0 0
možnosti
S

Stoura

24. 10. 2011 21:32
Re: ono by stačilo

Nejvíc energie zmaříte zbytečně brzděním. \ROzjet se stejně musíte, podstatné je přemýšlet dopředu tak, aby se spálený benzín nepřeměňoval na teplo brzd.

0 0
možnosti
NX

net.Xtreme X

24. 10. 2011 18:12
Ono stačí využívat energii z brždění

a hned může spotřeba docela pěkně klesnout a výkonu to neubere...

0 0
možnosti
PZ

0xf

24. 10. 2011 18:36
Re: Ono stačí využívat energii z brždění

a jak ji budete akumulovat setrvacnihem hmm dobry ale strasne zhorsite jizdni vlastnosti... baterie hmm dobre ale docela drahe a opet povetsinou poroste hmotnost pokud teda nepujde jen o takove psouky v par procentech...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...