Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fyzice navzdory: motor s oddělenými cykly slibuje vysokou účinnost

Společnost Tour Engine vyvíjí velmi neobvyklý spalovací motor. Má oddělené pracovní cykly, kdy sání a komprese se dějí v jiném válci než expanze a výfuk, protiběžné písty a předpokládanou termodynamickou účinnost až 55,6 procenta. Zájem o tento motor mají některé významné automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andee

No...

Jako nejlepší cesta se při současné úrovni technologií zdá energie z jádra a elektromobily. Nic jiného nedokáže v současnosti nahradit fosilní paliva a klasické spalovací motory.

0/0
3.11.2011 11:14

radik

Re: No...

;-D nejvtipnější je... že tý planetě moc nepomůžeš, protože na druhou stranu se začne dělat miliony až miliardy velkejch akumulátorů, díky kterejm by to všechno dopadlo ještě hůř... Navíc elektromobil, nemůže plnohodnotně nahradit auto s klasickym spalovákem.

0/0
3.11.2011 11:43

Modrý a zelený blesk

Re: No...

Samozřejmě, že může. Záleží na tom kde. Kdo dělá obchoďáka či balíkovou službu a najezdí denně 600 km, tak ten by elmobil mít nemohl. Zato třeba rozvoz obědů důchodcům nebo pošta klidně ano.

0/0
3.11.2011 12:24

radik

Re: No...

PLNOHODNOTNĚ... to je to důležitý slovo

0/0
3.11.2011 12:28

Modrý a zelený blesk

Re: No...

Ovšem to platí navzájem. Ani spalovací motory nemohou plnohodnotně nahradit elektromobily.

0/0
3.11.2011 12:32

radik

Re: No...

ano s tim souhlasim... jen poznámka... ne elktromobily, ale elektromotory... vobyčejný auto totiž elektromobil plnohodnotně nahradí a navíc s přidanou hodnotou... (pokud neni priorita čistej vzduch ve měste a tichej provoz)

0/0
3.11.2011 12:40

Modrý a zelený blesk

Re: No...

díky za upřesnění... malá nápověda: elektromobil je například souprava metra...

0/0
3.11.2011 14:46

radik

Re: No...

já myslel že se bavíme o autech a ne o vlaku 8-o

0/0
3.11.2011 15:06

radik

Re: No...

kterej navíc nejede na energii z akumulátorů... což je asi jedinej, ale sakra velkej a podstatnej problém elektromobilu...

0/0
3.11.2011 15:21

Modrý a zelený blesk

Re: No...

Jak kdy.

0/0
3.11.2011 19:45

radik

Re: No...

;-D

0/0
3.11.2011 19:47

Modrý a zelený blesk

Re: No...

No? Co jako?

0/0
3.11.2011 20:39

radik

Re: No...

Co myslíš?

0/0
4.11.2011 8:31

net.Xtreme se nevzdává

Elektromotor je budoucnost

otázkou je, kde brát tu elektřinu:-)

Jiank vodík sem i nelíbí, je výbušný a je v něm málo energie, palivum budoucnosti je ThoriumR^

Teda pokud politici nebudou srabi a povolí skladovat radioaktivní materiál v garáži:-)

0/0
2.11.2011 20:20

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

Thorium... ;-D  kolik tu máme Thoria a kolik vodíku?

0/0
2.11.2011 20:43

net.Xtreme se nevzdává

Re: Elektromotor je budoucnost

A kolik toho vodíku máš vázaného s uhlíkem, kyslíkem a musíš dodat na jeho uvolnění víve energie, než dostaneš jeho spálením?

0/0
3.11.2011 7:35

pavelthelong

Re: Elektromotor je budoucnost

aaaa, dalsi optimista....v soucasnosti se zhruba 90% elektricke energie vyrabi spalovanim fosilnich paliv s ucinnosti okolo 30% Cili uz primarne je motor pohaneny elektrinou silne neekologicky (turbodiesel ma lehce nad 40%).. Odvraceni se od atomovych elektraren zpusobi poze zvyseni podilu fosilnich paliv na vyrobe elektricke energie. Nemluve o ztratach na vedeni, skladovani a ztratach zpusobenych ucinnosti elektromotoru. Co se tyce ucinnosti a vlivu na prirodu , nema moderni turbodiesel vseobecne zadnou konkurenci - pokud nevezmeme jako argument, ze nami vyrobene zplodiny nechame za hranicemi mesta nekomu jinemu......

0/0
2.11.2011 21:26

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

R^ jenomže tady sou i takový kterejm to nevysvětlíš nikdy a pořád budou mektat o "ekologickém" elektromobilu jak sou zmanipulovaný... zelený mozky

0/0
2.11.2011 21:29

pavelthelong

Re: Elektromotor je budoucnost

bejt zelenej je halt "in". Jenomze dneska jde zelenejm hlavne o mista ve vlade a pro politickou moc nakukaj lidem spoustu nesmyslu.......

+4/0
2.11.2011 21:37

Antonín, topič

Re: Elektromotor je budoucnost

Elektromobilní hype je nesmysl, ale to vás neopravňuje neustále lhát.

0/0
3.11.2011 7:09

albert10

Re: Elektromotor je budoucnost

Zapomínate na jednu důležitou věc, a to sice že fosilní paliva nejsou jenom ropa a plyn, které lze přímo použít v autech. Některé země mají obrovské zásoby uhlí a potřebují najít způsob, jak by auta mohla na uhlí jezdit. To je hlavní důvod, proč se například USA o rozvoj elektromobilů nebo vodíkového hospodářství snaží. Druhá věc je, že hlavní znečištění většiny měst je způsobeno automobily. Pokud už nejsme schopni energii vyprodukovat čistě (což ale v zásadě jsme - jaderná energie), tak je lepší škodliviny dýchat velmi zředěné, tj. vyprodukované elektrárnami, než koncetrované, tj. vyprodukované ve městech.

0/0
3.11.2011 9:58

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

úúú a co akumulátory... jak dlouho vydrží... kdo, kde, jak a za kolik bude ekologická likvidace.... takhle tu planetu zničíme ještě dřív :-/

0/0
3.11.2011 10:02

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromotor je budoucnost

ÚÚÚÚ co si o tom něco přečíst a porozumět tomu a používat tedy slovo "recyklace" místo "likvidace"

0/0
3.11.2011 11:06

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

a opravdu se daji všechny tyhle akumulátory ekologicky recyklovat? Nic to nemění na tom, že když budem (zbytečně) vyrábět miliardy akumulátorů, tak tu planetu zničíme brzo... navíc většina akumulátorů a baterií na celym světě se vyrábí v číně, kde o nějaký ekologii nemaj ani ponětí.

0/0
3.11.2011 11:16

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromotor je budoucnost

Všechny ne. Musíte si vybrat ty, které se dají.

Jinak neházejte miliardama, je to blbost.

0/0
3.11.2011 12:23

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

No pokud chceme, miliardy aut... nahradit miliardama elektromobilů, (ale i kdyby jen milionama, ty aku nevydrží věčně a většina elektromobil jich několik vystřídá) tak to žádná blbost neni.

0/0
3.11.2011 12:30

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromotor je budoucnost

A to chce nahrazovat kdo? Ty?

0/0
3.11.2011 12:33

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

sposta zelenejch mozků by to tak chtěla... myslí si že je to asi ekologický... nebo máte pocit že ne?

0/0
3.11.2011 12:41

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromotor je budoucnost

Jo, no to jsou hlupci, kteří do toho nevidí. Prodává-li někdo zero-emission auto, tak není od věci žaloba za klamavou reklamu, i když v letáku bude jistě uvedeno, že gCo2/km záleží na tom, odkud se dobíjí (ale zero to nikdy nebude).

0/0
3.11.2011 14:47

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromotor je budoucnost

BTW miliardy aut je prostě BLBOST, ročně se jich udělá 75 milionů, pro tvou informaci, a za "miliardy" počítám nejméně 2, čili sedmadvacetiletou produkci, co to znamená, jistě umíš domyslet.

0/0
3.11.2011 12:34

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

schválně jsem to nadnesl.... ale oni i ty miliony budou stačit :-/

0/0
3.11.2011 12:46

pavelthelong

Re: Elektromotor je budoucnost

zase hlavní zdrojem znečištění většiny celych zemí jsou elektrárny na uhlí

0/0
4.11.2011 21:47

Antonín, topič

Re: Elektromotor je budoucnost

Netuším, proč neustále lžete. Turbodiesel má účinnost do 40% jen ve velmi úzké oblasti výkon/otáčky, jinak účinnost hrubě klesá. Proč neustále lžete.

0/0
3.11.2011 7:08

net.Xtreme se nevzdává

Re: Elektromotor je budoucnost

Turbodiesel má až 40 procent, na volnoběh má spalovací motor nulovou účinnost, dalo by se polemizovat, ale elektřinu vyrábíš s maximální účinností, můžeš snadno využívat energii z brždění, a můžeš dobře filtrovat spaliny, zatímco v autě často spalování ideální není, bržděním energii jen ztrácíš, znečišťuješ město...

0/0
3.11.2011 7:38

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromotor je budoucnost

Pája do toho zase až tak nevidí, na druhou stranu na mudra docela dobrý. Obecně vzato je každý kritik dnešního nesmyslného nadšení elmobily dobrý.

0/0
3.11.2011 8:53

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Elektromotor je budoucnost

Budoucnost patří aluminiu

0/0
2.11.2011 23:03

radik

Re: Elektromotor je budoucnost

hliníku? ;-D jak prosimtě chceš z hliníku dostat energii pro pohon automobilů? Aluminotermie či něco takovýho? To snad ne...

0/0
3.11.2011 0:12

wrah

Re: Elektromotor je budoucnost

Domnívám se, že to myslel tak, že se auto odlehčí díky důslednému použití hliníku namísto oceli. Když bude prázdný vůz namísto 1400 kg vážit 750, tak to znamená obrovské úspory na pohonu. Ale ono možná i ta aluminotermie není tak špatný nápad. A) poskytuje ohromnou energii (v poměru výkon/váha je to mnohonásobně víc než u elektřiny v akumulátorech), b) produkty reakce jsou 100% recyklovatelné, c) z auta nemůže uniknout žádné chemické svinstvo (jako například při zničení akumulátorů, prostě tam nic takového není.) d) dobře vypojektovaná hliníkárna spotřebovávající noční proud z JE pracuje velmi levně. Jen je trochu problém, jak udělaqt takovou pohonou jednotku, že by malá spalovací komora, kam se bude vstřikovat malé množství práškovaných pohoných hmot plus nasávat extrémní množství vzduchu a následně turbína?

0/0
3.11.2011 1:20

neobit

Re: Elektromotor je budoucnost

Ale no tááák...to už tu nikdo nepozná citát z Cimrmana? ;)

0/0
3.11.2011 4:18

Antonín, topič

Re: Elektromotor je budoucnost

Turbína poháněná Al2O3? A jinak doma vše zdrávo?

0/0
3.11.2011 7:10

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromotor je budoucnost?

Elektromotor není budoucnost, bez startéru by si totiž ropáci ani neškytli.

0/0
3.11.2011 8:58

net.Xtreme se nevzdává

Re: Elektromotor je budoucnost?

;-D

0/0
3.11.2011 9:31

Glum3

Kříšťálová tLupa

Prý:

"Fyzice navzdory..."

To je zase blábol;-€;-O

+6/0
2.11.2011 18:41

f0rr35t

Re: Kříšťálová tLupa

Nedávno podle idnesu popíraly fyzikální zákony sochy, dnes rovnou motor ;-D

0/0
3.11.2011 0:20

Rambo-x

Nápad dobrý

Otázkou je jestli to bude použitelné do běžného provozu,od prototypu k použitelnému motou je daleká cesta,ale já tomu fandím,je třeba pochválit to že se někdo snaží přijít s něčím novým

0/0
2.11.2011 17:39

Jdeto

Re: Nápad dobrý

Před několika léty Mercedes začal vystrkovat růžky s DiesOtto motorem. No, kdepak je mu konec.

0/0
2.11.2011 18:16

wanad

:-)

Motor společnosti Tour Engine vzdáleně připomíná letecké motory Junkers. Ty ale měly válce, ve kterých proti sobě synchronně běhaly dva písty. Naproti tomu předstih expanzního pístu motoru Tour Engine zkomplikuje jeho vyvážení. Chlazení válce může mít Tour Engine zjednodušené, jak chce. Moc mu to totiž nepomůže s problém chlazení hlavy válce.

0/0
2.11.2011 17:23

jogstr

Teď tu byl...

to je přece Cimrmanův trojtaktní motor!

0/0
2.11.2011 17:05

junk

Poslední škyty mechaniky

Oproti elektromotoru je tohle stále složité jak blázen a málo efektivní.

- Elektromotor má efektivitu přes 90% a v podstatě je to jen stočenej drát a permanentní magnet.

- Jednodušší konstrukce, delší životnost, lepší efektivnost, plný kroutící moment od nulové rychlosti.

O tomhle už vážně nemá cenu psát...

0/0
2.11.2011 16:22

KvakMekRampa

Re: Poslední škyty mechaniky

Elektromotor jo, baterie jsou bohužel větší problém :-/

0/0
2.11.2011 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.