- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako nejlepší cesta se při současné úrovni technologií zdá energie z jádra a elektromobily. Nic jiného nedokáže v současnosti nahradit fosilní paliva a klasické spalovací motory.
nejvtipnější je... že tý planetě moc nepomůžeš, protože na druhou stranu se začne dělat miliony až miliardy velkejch akumulátorů, díky kterejm by to všechno dopadlo ještě hůř... Navíc elektromobil, nemůže plnohodnotně nahradit auto s klasickym spalovákem.
otázkou je, kde brát tu elektřinu:-)
Jiank vodík sem i nelíbí, je výbušný a je v něm málo energie, palivum budoucnosti je Thorium
Teda pokud politici nebudou srabi a povolí skladovat radioaktivní materiál v garáži:-)
Thorium... kolik tu máme Thoria a kolik vodíku?
Nedávno podle idnesu popíraly fyzikální zákony sochy, dnes rovnou motor
Otázkou je jestli to bude použitelné do běžného provozu,od prototypu k použitelnému motou je daleká cesta,ale já tomu fandím,je třeba pochválit to že se někdo snaží přijít s něčím novým
Před několika léty Mercedes začal vystrkovat růžky s DiesOtto motorem. No, kdepak je mu konec.
Motor společnosti Tour Engine vzdáleně připomíná letecké motory Junkers. Ty ale měly válce, ve kterých proti sobě synchronně běhaly dva písty. Naproti tomu předstih expanzního pístu motoru Tour Engine zkomplikuje jeho vyvážení. Chlazení válce může mít Tour Engine zjednodušené, jak chce. Moc mu to totiž nepomůže s problém chlazení hlavy válce.
Oproti elektromotoru je tohle stále složité jak blázen a málo efektivní.
- Elektromotor má efektivitu přes 90% a v podstatě je to jen stočenej drát a permanentní magnet.
- Jednodušší konstrukce, delší životnost, lepší efektivnost, plný kroutící moment od nulové rychlosti.
O tomhle už vážně nemá cenu psát...
Elektromotor jo, baterie jsou bohužel větší problém
Nechapu. V principu mi to prijde jako Boxer motor. Jak to ze ma vyssi ucinost Tour engine? Expannzni pomer 16:1 taky nechapu?? Oodkaz na jiny clanek by nebyl?
No, protože to není Boxer motor, ten jen velmi vzdáleně připomíná uspořádání válců. Jiný expanzní než kompresní poměr tu už byl:
Tady ale je potřeba ten přepouštěcí ventil, good luck vývojářům.
tu píšou o převratném motoru, ale stejně jak v případě toho na stl.vzduch říkám, že si nedělám iluze... Common rail s mezichlazením asi nepřekonají... Ale at se vyblbnou, on to někdo zaplatí...