Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota odhaluje malý hybrid Prius C, jezdit bude za 2,8 litru

Automobilka Toyota připravuje premiéru malého hybridního modelu Prius C. Nejprve se pod označením Aqua dostane na domácí japonský trh, následně pak jako Prius C přijede do USA. Podle všeho půjde o jeden z prvních hybridů třídy malých vozů. V Evropě se objeví jeho obdoba, hybridní Yaris.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Arthur__Dent

Dezinformace

je až zarážející, jak takový prestižní zpravodajský server může (bez ověření) publikovat takovouto dezinformaci.

Rv

Vážený pane redaktore, prověřujte si prosím své zdroje a nepublikujte informace o tom, co se bude/nebude v Evropě prodávat bez ověření. Matete tím tisíce čtenářů...!!

0/0
25.10.2011 16:59

l.g

Ekologie

Hybrid rozhodně není nic ekologického. Je to jen mezičlánek k něčemu opravdu šetrnému, co ale ještě nikdo nevymslel.

Jediné co hybrid šetří jsou pohonné hmoty při provozu. To je ale vykoupeno vyšší pořizovací cenou, výššími náklady na výrobu (zatím), nedořešenými - tedy daleko škodlivějšími dopady výroby na životní prostředí a vyšší spotřebou barevných kovů a dalších, dnes už poměrně nedostatkových surovin.

Pro spotřebitele to výhodné není vůbec. Vyjde to na stejno jako klasika. Už to níže někdo počítal. Takže zbývá opravdu jen ten klamný pocit ekologie, který se pochopitelně okamžitě zneužívá v marketingu produktu.

0/0
25.10.2011 15:54

Modrý a zelený blesk

---

To se mýlíte. Záleží na tom, kde je takové vozidlo provozováno. Protože existují různé druhy provozu, tak existují různá auta. Po fabrice jezdí elektrická ještěrka, na dálnici ale pošleme kamion. Víte?

0/0
25.10.2011 16:46

Tezeas

Re: ---

Neví. Jenom papouškuje nějaký názor, který kdesi zaslechl a pojal ho za svůj.

0/0
25.10.2011 21:53

petrfree

Octavia TDi 66kW spotreba 4,5litru a jedš v autě

Hybrid , kde až budou lidi měnit baterky, tak si vezmou úvěr... Tohle je ekologické jako Mattoni v ekolahvi co propaguje Kraus :) Moje osobní zkušenost cesta na jednu nádrž až do Zadaru auto naložené až po střechu a spotřeba 4,1 l/100Km. A to je starý motor 10 let!!!

0/0
25.10.2011 11:36

Modrý a zelený blesk

Re: Octavia TDi 66kW spotreba 4,5litru a jedš v autě

Kdo vám proboha řekl, že oktávka je auto a co jste komu udělal, že jste musel oktávkou z trestu na cestu delší, než 200 km???

0/0
25.10.2011 16:47

sorvon

Re: Octavia TDi 66kW spotreba 4,5litru a jedš v autě

čekal jsem kdy se ozvou zastánci pojízdných dehtometů,přál bych vám milý pane jet chvíli za vámi vychvalovaným  výkřikem moderní techniky a lokat z plných plic saze které produkuje.Ještě bych doporučil nachipovat.A k oněm hybridům -kdysi dělníci v manufakturách rozbíjeli nově zaváděné stroje protože se báli že přijdou o práci. Stejné reakce přinesl třeba  vynález knihtisku a té dábelské elektřiny!Technický vývoj již nelze zastavit  a to že ho nechápeme nic neznamená.....;-)

+1/0
25.10.2011 17:58

Výstřik do tmy VI.

Re: Octavia TDi 66kW spotreba 4,5litru a jedš v autě

Asis ještě nejel za mnou, to bys se slzou v oku vzpomínal na oktávku, co jede na naftu. Moje auto spaluje friťák, trafáč a hydrauliku a při startu ze semaforů, to je huláň! ;-D

+1/0
25.10.2011 20:36

rodaballo1

Spotreba Hybrid vs. Stavajici auto

Kolik usetrim, kdyz misto 6 litru benzinu (cca. 216 Kc), zaplatim 2,8 litru (cca. 100 Kc) + 100 t. vyssi porizovaci cena, protoze mam hybridni auto? Nevychazi to kupodivu az tak spatne. Takove auto se zaplati za cca. 87 t.km bez nakladu na servis. Pokud ale realna spotreba bude o litr vyssi (3,8), tak je navratnost 125 t.km. Snad jsem se ve vypoctu nespletl. Kdyz pripoctu nizsi pojistku a lepsi pocit z nizsich emisi (nepocitam emise pri vyrobe baterii atd), tak podle me dobra cesta, jak usetrit ropu a jezdit ekologicteji.

0/0
25.10.2011 10:55

sarumánek

Re: Spotreba Hybrid vs. Stavajici auto

Vzhledem k tomu, že japonská auta se vyplatí kvůli vysoké ceně servisu a náhradních dílů prodat po cca 100 000 najetých km, tak je výhodnost nulová. Snad jen ten legrační a naprosto fiktivní "lepší pocit z nižších emisí" zůstane. :-)

0/0
25.10.2011 11:04

f0rr35t

Re: Spotreba Hybrid vs. Stavajici auto

Nejenom japonská. Řekl bych, že většina majitelů nových aut je stejně prodá do těch 125 000 km. Někdo v 50, někdo ve 100, někdo ve 120, ale klidně se vsadím, že jen velice malá menšina lidí (nikoli firem) jezdí s autem od 0 do 400 000 km. A taky bych to viděl tak, že ve 100 000 už nebudou akumulátory ve stoprocentním stavu, což se negativně projeví na spotřebě.

0/0
25.10.2011 11:49

já George XVII

Re: Spotreba Hybrid vs. Stavajici auto

není to nic tragického ... http://www.consumerreports.org/cro/magazine-archive/2011/february/cars/toyota-prius/overview/index.htm

0/0
25.10.2011 16:46

pavelthelong

Re: Spotreba Hybrid vs. Stavajici auto

Prius se bezne pohybuje nekde okolo 4,6 l, na dalnici podstatne vic. Tohle pidiauto se v realnem provozu dostane tak na 4 l. Usporny diesel umi to same (zhruba o 0,3-0,5 l v kombi spotrebe vice) a stoji o 150 TKc min. Udaje od vyrobcu hybridu jsou jednoduse marketingove upravene. Navic hybridy budou zatezovat prostredi kovy z akumulatoru, bud niklem nebo jeste hure lithiem.

0/0
25.10.2011 11:09

Modrý a zelený blesk

Re: Spotreba Hybrid vs. Stavajici auto

Jezdit s hybridem hlavně po dálnici může jen jedinec, který utrpěl větší úder do hlavy. Několikrát.

0/0
25.10.2011 16:49

Stoura

cena baterek

V článku chybí velice podstatná informace: Jaká má být kapacita, životnost a cena akumulátorů. Protože to se dost silně promítne do provozních nákladů.

0/0
25.10.2011 10:36

pavelthelong

Re: cena baterek

udajne dava Toyota na akumulatory 3-letou zaruku, protoze ma strach, ze by mohly brzo jit do kytek

0/0
25.10.2011 11:10

dodo-dodo

uspora

no tak jestli to bude jezdit tak "usporne" jako velky prius, tak si to za ty penize mohou nechat;-D

0/0
25.10.2011 8:51

HSBC

Re: uspora

Osobní zkušenost? Pochybuju...

0/0
25.10.2011 9:08

pavelthelong

Re: uspora

treba nezavisly test ADACu s kombi spotrebou 4,6 l

0/0
25.10.2011 11:11

HSBC

Re: uspora

Ano to je o 0,7l více, než uvádí výrobce, ale víme všichni, že údaje výrobců o spotřebě jsou nereálné. A i těch 4,6 považuju na 1,8 benzínový motor hodně v pořádku.

0/0
26.10.2011 15:12

dodo-dodo

Re: uspora

mozna se budete divit, ale osobni zkusenost:-/

0/0
25.10.2011 11:52

HSBC

Re: uspora

A jakou máte průměrnou spotřebu?

0/0
26.10.2011 15:11

libedejroznec

za 2,8 litru

...z kopce a s větrem v zádech ;-D

0/0
25.10.2011 7:37

u.boat

Takže v reálném provozu tak 4,5

:-/

0/0
25.10.2011 11:30

Výstřik do tmy VI.

Za 2,8l to nikdy jezdit nebude

pokud v baterkách má po jízdě bejt stejný množství energie, jako před jízdou. Protože je to benzíňák. Rv

0/0
25.10.2011 7:08

Stork.

Nejdřív: "Wooow, super"...

potom: "Neee"...takový hybrid měl jezdit za 1,8 sakra:-(Rv...tohle je pořád k ničemu:-/

0/0
25.10.2011 7:03

Fous1

nic moc

Obávám se, že hybridy jsou slepá ulička - jejich výroba a hybridy sami o sobě jsou příliš komplikované a energeticky náročné. Navíc to musí být všechno nacpáno do stejného prostoru jako u auta pohán)eného "jenom" dnešními palivy. Nevěřím tomu.

0/0
25.10.2011 6:57

Modrý a zelený blesk

Re: nic moc

Že vám to připadá komplikované neznamená, že je to komplikované doopravdy.

0/0
25.10.2011 16:49

nosalis

docela by tomu slusena

3 dverova verze.. to by mohlo byt dobre auto do mesta :)

0/0
25.10.2011 1:20

Livrak 8

Re: docela by tomu slusena

Souhlasim. Vypadá trošku jako ford fiesta kterou mám a taky třídveřáka. :-)

0/0
25.10.2011 6:09

BDF

Re: docela by tomu slusena

Při spojení "auto do města" se Vám huba nekřiví? Mě totiž jo.

0/0
25.10.2011 10:15

Duke._.Nukem

Re: docela by tomu slusena

to vis,tihle lenosi nebudou nikdy jezdit 13 km na kole do prace,jako ja....

0/0
25.10.2011 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.