Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zbrojení na legendární 24hodinovku. Pojede i letadlo bez křídel

Legendární závod 24 hodin Le Mans bude v příštích letech velmi zajímavou podívanou. Postarají se o to změny pravidel i noví startující. Příští rok se například vrátí Toyota, která změří síly s Audi a Peugeotem, v následujících letech se můžeme těšit i na další automobilky a unikátní speciál Deltawing, který připomíná letadlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Scraeder

Deltawing

Priserny blabol, co se tu pise, poloha teziste predu/vzadu nema vubec vliv na to, jestli se auto bude pri brzdeni predklanet, na to ma vliv vyska teziste. Vnejsi kolo se opravdu blokovat nebude, protoze se normalne blokuje kolo vnitrni, a to i u normalnich aut. Jak tu vetsina pise, bude to hodne nedotacive, navic jestli nebude v predu zadny pritlak, jak to vypada z obrazku.

0/0
1.11.2011 17:56

pidapida

deltawing

Nevím, ale myslím si, že deltawing bude silně nedotáčivý a rozhodně nebude konkurovat speciálům z LMP1, jak píšou v článku...

0/0
1.11.2011 8:22

dolch

Re: deltawing

To nemůže být v zatáčkách stabilní ani náhodou. Tomu neuvěřím, dokud to neuvidím na vlastní oči.

0/0
1.11.2011 8:52

Hokki

Re: deltawing

A proč by nemohlo být? Spíš bych očekával pro takové tvrzení alespoň nějaký argument než to šmahem odsoudit jen na základě "pocitu". To, co popisují v článku se vlastně blíží ideální tříkolce s jedním kolem vpředu. Je známou věcí z konstrukcí, že tři body jsou přívětivější ze všech možných pohledů než body čtyři...

0/0
1.11.2011 9:45

radik

Re: deltawing

No nevim nevim... opravdu by mě zajímalo jak se bude chovat v zatáčce a taky mam pocit že to bude nedotáčivý... on ten rozvor náprav má hodně velkej vliv na jízdní vlastnosti v zatáčce a vždycky líp sedí ty široký, kde se auto při průjezdu "opře" o vnější kola... tady se nemá o co opřít...

0/0
1.11.2011 9:56

radik

Re: deltawing

P.S. jak moc jsou tři body příznivější oproti čtyřem je krásně vidět tady:

http://www.youtube.com/watch?v=xr8SvdSzs7c

http://www.youtube.com/watch?v=KGULcLUr0I4

 

;-D

0/0
1.11.2011 10:18

Hokki

Re: deltawing

Mluvím o porovnání třech nebo čtyřech bodů. Ty ukázky jsou sice zábavné, ale vypovídají spíš něco o rozložení hmotnosti a poloze těžiště. A snad si je tvůrci Deltawingu před usednutím k počítači taky pustili... :-)

0/0
1.11.2011 11:16

radik

Re: deltawing

;-D ono by stačilo to čtvrtý kolo (bod) a hned by to bylo o dost stabilnější... nebo máte pocit že ne? Jinak rozložení hmotnosti a poloha těžiště jistě hraje důležitou roli, ale nic to nemění na tom že tříkolka nikdy nebude stabilnější a ovladatelnější...

0/0
1.11.2011 11:23

dolch

Re: deltawing

Je to zkrátka pocit. To je nějak zakázané, psát do diskuzí pocity?

0/0
1.11.2011 14:51

KarelPl

Re: deltawing

"Trikolka" s jednim kolem vepredu je v zatackach dost vratka a pri rychle jizde staci malo zatocit a uz se naklani. Vim, o cem pisu, mam takovou

http://krata.bubakov.net/harlej/foto_index.php?fid=8

Parada to ovsem je, kdyz jsou vepredu 2 kola a vzadu jedno (jako treba Velorex).

0/0
2.11.2011 6:42

radik

Re: deltawing

No moc parádní to neni, protože to jedno kolo vzadu pak v zatáčkách vlaje a ten zadek tolik nesedí... čtyři kola jsou vždy lepší... nebude mít s jednim hnanym kolem takovej odpich... a mohl bych pokračovat...

 

http://www.youtube.com/watch?v=vtOgVe9_ZTs&feature=related - ke konci je to krásně vidět, jak je i v nízký rychlosti na břečce "záludný"

0/0
2.11.2011 10:24

bitkar

Re: deltawing

ono to asi fachcit bude, protoze na predku neni moc vahy a pritlak tam budou mit takovej akoratni, aby to zatacelo. Verim, ze to maj spocitany. Jen ale se to bude ridit dost divne. Pro jezdce, co je zvyklej na prenos vahy mezi napravama, to bude dost nezvyk.

0/0
1.11.2011 9:47

pidapida

Re: deltawing

No právě že na předku bude málo váhy, tak to nejspíš bude nedotáčivý, ty kola prostě nebudou mít takovou přilnavost...Navíc tam není ani křídlo, které by vytvářelo nějaký přítlak - zkuste z f1 sundat přední křídlo a uvidíte jak bude jezdit skoro jen rovně :-) - jasně že je tohle trochu jiná konstrukce, ale fyzika platí pro všechna auta stejně.

0/0
1.11.2011 10:32

pidapida

Re: deltawing

Ještě jedině snad že by bylo řízení nějak přímo spřaženo se zadním diferenciálem / řízením pohonu a HNED při zatočení volantem by diferenciál nebo něco podobného vyřadilo náhon vnitřního kola a celý výkon by šel na vnější. Že by to tedy zatáčelo trochu jako tank ;-D

0/0
1.11.2011 10:36

radik

Re: deltawing

Jo to by šlo...takový systémy už dávno fungujou, ale takový auta se pak chovaj dost zvláštně při průjezdu zatáčkou... pořád je čím dál víc nedotáčivý, až nakonec sepne elektronika a najednou je zadek neposednej a auto začne bejt přetáčivý... některý to dokáže pořádně vyděsit, když jsou v půlce zatáčky s nohou na plynu...

0/0
1.11.2011 10:48

bitkar

Re: deltawing

k puvodni oddpovedi--- takze auto s tezkym motorem na predku dle vas zataci lip nez auto, ktery ma motor treba vzadu a predek ma lehky??

a k diferencialum: nevim presne o cem mluvite. Ja ale znam ATTS od HONDY. Jedna se o aktivni differencial na predni pohanenou napravu. Soucasti systemu jsou nejake G senzory apod. A verte, ze to funguje naproste brilantne a auto jede jako po kolejich. Rozhodne to nikoho nedesi. Je az neuveritelny jak se da pod plynem projet zatacky s predokolkou.

0/0
2.11.2011 9:28

radik

Re: deltawing

Ze auto s tezkym motorem vepredu zataci lepe sem netvrdil ja, ale zaroven musim dodat ze auto co je vepredu sice lehke, ale na druhou stranu ho nic netlaci k silnici (at uz vaha motoru vpredu, nebo vzduch pri jizde) tak to o moc lepe zatacet nebude. ;-) S hondou sem nejel, ale projel sem se v BMW 540 a ta se na limitu opravdu chová nedotáčivě a v další vteřině zase přetáčivě (dost záludně)... ono když ten výkon pošle na zadní kola a přední vnitřní přibrzdí tak je to něco jinýho, než honda s hnanou přední nápravou, která se přetáčivě nikdy chovat ani nemůže ;-)

0/0
2.11.2011 10:33

radik

Re: deltawing

a aby nedošlo k nějaký mejlce... BMW 5 považuju za auto, co má ve své třídě nejlepší jízdní vlastnosti, neříkám že je to špatný auto, ale na limitu se takhle zkrátka chová

0/0
2.11.2011 10:38

radik

Re: deltawing

byla to 535... sorry

0/0
2.11.2011 10:44

jedno-velke-ucho

prototyp

Vrtá mi hlavou, kde bude mít ten prototyp světla.

0/0
1.11.2011 3:28

pan.radek

Re: prototyp

tady to je videt http://deltawingracing.com/ R^

0/0
1.11.2011 4:22

Tom Hagen

Vítěz

Poslední dobou mi připadá, že v této soutěži nejde ani tak o to, kdo je nejrychlejší a tím pádem ujede nejvíc km,

ale spíše kdo víc ujede na jednu nádrž  :-/:-/

0/0
1.11.2011 1:28

daa001

Re: Vítěz

Není to až tak pravda. Tento rok ujel Peugeot na jedno natankování více (celkově byl v boxe o 3 zastávky méně než Audi) a stejně nevyhrál.

0/0
1.11.2011 7:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.