Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mění se čas. Pozor na jelena na silnici, sražte ho čelem

Zvěř se neřídí změnami letního a zimního času, chodí za pastvou ve stále stejnou dobu. Zvýšený provoz po poslední říjnové sobotě, kdy se vrací zimní čas, ji může zmást. Řidiči by měli být opatrnější i proto, že se brzdné dráhy v zimě prodlouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

želvaželva

Nějak mi tam chybí návod, jak jelena vyvrhnout

a stáhnout a pár kulinářských receptů. Když už je ten podzim. Na vojně jsme je nakládali, když jsme přišli ze stráže. Ale to už je dávno...

0/0
31.10.2011 17:05

KájaMařík

A kdo máte parohy, sražte ho parohama!

0/0
29.10.2011 23:24

kajak v zakoně

chtěl jsem tuhle srazit jelena čelem...

ale utekl..., srab...:-/

0/0
29.10.2011 22:47

dolch

Re: chtěl jsem tuhle srazit jelena čelem...

Jelen bojuje jenom s tím, kdo má fakt velký parohy ;-D

0/0
29.10.2011 23:24

kajak v zakoně

Re: chtěl jsem tuhle srazit jelena čelem...

díky... R^

0/0
31.10.2011 19:11

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: chtěl jsem tuhle srazit jelena čelem...

Možná si fakt netroufal. ;-):-P

0/0
31.10.2011 20:24

Zubcasu

...

Celý článek je postaven na změně času. Měl by možná trochu smysl při přechodu ze zimního na letní, ale takhle bude mít zvěř ke zkoumání silnice o hodinu víc času. Předpokládám že autor myslel v titulku srážku čelem vozu, poctivou čelovku muže dát jelenovi jen opravdovej drsoň. :-) Zažil jsem už dvě srážky se srnou. Jednou při 90 a jenou při 50 obě s bržděním a čelně bez pokusu o kličkování. Pořádná rána. Myslim že čelní srážka je výhodná jen do velikosti právě srny. Jelen je podstatně vyžší a poletí do kabiny. Raději bych se pokoušel vyhnout pokud bych teda nejel náklaďákem.

+1/0
29.10.2011 22:08

truthspeaker

Re: ...

Souhlas, přesně to píšu dole. Ale jsou tací, kteří to zřejmě nejdřív musí zažít, než tomu uvěří.

0/0
30.10.2011 15:22

dolch

Svaž ho na zem

;-D

0/0
29.10.2011 22:01

Venus_7

Tedy to je nadpis!

;-DR^

0/0
29.10.2011 21:30

net.Xtreme X

Re: Tedy to je nadpis!

Vystrč hlavu z okna a sejmi jelena;-D

0/0
29.10.2011 22:16

Kokodák, rebirth

už jenom za "tohle" je lupa jistá

;-D;-D;-D

0/0
29.10.2011 21:26

Le Miserable

Nadpis článku - WTF???

Doporučuji raději srazit čelem autora článku Františka Dvořáka. Toho jste naverbovali v Blesku?

0/0
29.10.2011 21:17

Šerlok Homeless

Dobrý námět pro myslivce:

Nakoupit jelenům hodinky řízené rádiem. Jeleni, kteří čekají na konec dopravní špičky budou vědět správný čas a nebudou zmateni.

Pro řidiče to znamená: Až uvidíte jelena s hodinkami, nesrážejte ho čelem!

0/0
29.10.2011 20:59

prokůpek

Všechno špatně s jelenem

8-oPřidat, vždycky přidat.8-o

A koukat jelenovy do očí!!

+1/0
29.10.2011 20:11

net.Xtreme X

Re: Všechno špatně s jelenem

Brzdit, vždycky brzdit...tedy pokud nepácháš (sebe)vraždu.

+1/0
29.10.2011 22:17

HrubesaMares

Re: Všechno špatně s jelenem

vzdyt ma oci po stranach - to bys musel jezdit okolo ;-)

0/0
29.10.2011 22:22

Fair-Play

Mění se čas. Pozor na jelena na silnici, sražte ho čelem

no to snad není pravda, padám smíchem pod stůl ;-D;-D;-D

0/0
29.10.2011 19:50

net.Xtreme X

Jinak kdo má ESP

Nebo alespoň ABS vzpoeňte na jelení (vlastně losí) test a vyhněte se mu...pokud nemáte dobrou pojistku a chuť na jelení guláš, je nesmysl ho srážet.

0/0
29.10.2011 18:17

net.Xtreme X

Ten článek je divný

Nějak jsem dospěl k závěru, že zimní čas prodlužuje brzdnou dráhu a ještě přispívá ke zvýšenému množství jelenů na cestách...;-D

Možná to autor myslel jinak ,ale šlo to napsat lépe...

0/0
29.10.2011 18:14

RaymondJachtaLuxusní

galantní jelen

uhne a ještě řekne " takže, dobrý večer ...."

0/0
29.10.2011 17:28

Rambo-x

Beru to na vědomí

Tak až uvidím zvíře,vystoupím,srazím ho čelem,nastoupím a pojedu dále;-D......no zatím jsem měl štěstí,srazil jsem jen zajíce,odnesla to přední mlhovka jinak nic,ale brácha ve fáčku nabral srnku a předek toálně rozmlácený,rychlost asi 90km/h-nutno dodat že stav jeho karoserie byl na pokraji rozsypání už před kolizí,fáčko na dojetí,myslím že to už drželo po kupě jen silou kitu a vůle:-P

0/0
29.10.2011 16:58

pjb1

Zdravím.

Když vidím ten titulek, mám strach jezdit autem. To jako až pojedu po silnici a cestu mi zkříží jelen, to ho mám jako potrkat???? Nevím, ale v souboji na hlavičky počítám jelen vyhraje, ten má panečku lepší výcvik než já....:-)

0/0
29.10.2011 16:33

habr

Re: Zdravím.

Je to otázka i toho, kdo má větší parohy.

+2/0
29.10.2011 16:55

pjb1

Re: Zdravím.

:-)R^

0/0
29.10.2011 19:21

VařícípolévkaGazpacho

Pořád přemýšlím o tom nadpisu

Takže , když se změní čas tak mám teda srazit toho jelena ?

0/0
29.10.2011 16:25

mogul666

Re: Pořád přemýšlím o tom nadpisu

Jasan! Rozkaz zněl jasně! Srazit jelena! Ale pak mě nezapomeň pozvat na zvěřinové hody!! ;-)

0/0
29.10.2011 17:24

Zubcasu

Re: Pořád přemýšlím o tom nadpisu

Možná to budou zároveň zádušní hody. ;-D

0/0
29.10.2011 21:47

Šerlok Homeless

Jak to souvisí se změnou času na zimní?

Hodinu si přispíme, takže je to opačně, než se píše v článku

http://auto.idnes.cz/jelen-nema-hodinky-se-zmenou-casu-pozor-na-zver-na-silnici-p3j-/automoto.aspx?c=A110325_154113_automoto_fdv

Za pastvou chodí ve stále stejnou dobu. Kvůli časovému posunu je na silnicích o hodinu dříve silnější provoz. Zdroj: http://auto.idnes.cz/jelen-nema-hodinky-se-zmenou-casu-pozor-na-zver-na-silnici-p3j-/automoto.aspx?c=A110325_154113_automoto_fdv

Když si hodinu přispíme, tak to znamená, že na silnici bude silnější provoz nikoli o hodinu DŘÍVE, nýbrž o hodinu POZDĚJI!!!

+2/0
29.10.2011 14:43

Šerlok Homeless

Re: Jak to souvisí se změnou času na zimní?

No jo. Teď jsem si všiml, že ten článek je z března, takže tehdy jsme si o hodinu přivstali. Teď si o hodinu přispíme, takže jeleni, kteří čekají na konec dopravní špičky budou zmateni, jelikož nemají hodinky. Tudíž musí být sraženi čelem, už tomu rozumím!

+1/0
29.10.2011 20:55

skokánek

To je nadpis

Nejsem odborník,ale nebylo by lepší srazit ho čelně??

0/0
29.10.2011 14:37

Potápka

Re: To je nadpis

Ne, pan redaktor zásadně čelem. Když uvidí jelen, vystoupí, dá mu čelem, nasedne a jede. Co je na tom divného?

0/0
29.10.2011 14:51

skokánek

Re: To je nadpis

jo takhle to myslel;-D;-D

0/0
29.10.2011 15:01

mogul666

Chudáček jelínek

Já být ochranář tak raději srazím čelem toho redaktora R^

+1/0
29.10.2011 14:08

Jsem v Ječný

Návod popsaný v nadpisu je vhodný pouze pro paroháče!

0/0
29.10.2011 14:03

RaymondJachtaLuxusní

v rámci bezpečného průjezdu

rizikovými oblastmi na zvěř doporučuji v cca 15-30 vt. intervalech zatroubit. Zvěř prchá spolehlivě od zdroje hluku, zatímco světla ji zmatou. Samozřejmě, že myslivci budou vyřvávat, ale je to nejspolehlivější. Sami to tak dělají, pokud teda nejedou pomalu s připravenou kulovnicí ....

0/0
29.10.2011 13:49

habr

Re: v rámci bezpečného průjezdu

Něco jako námořní lodě v mlze?

0/0
29.10.2011 16:56

Solenza

Re: v rámci bezpečného průjezdu

Jj, do ledovce se taky doporučuje narazit přímo čelně a nevyhýbat se mu. Kdyby Titanic neškrábl bokem, ale narazil do ledocvce čelně, tak by se pravděpodobně udržel na hladině mimimálně dalších 24 hodim a možná by byl schopen i plout. Bohužel je ale proti lidské logice, narazit do hory ledu, proto se ji snažili vyhnout. Takže až na silnici uvidíte ledovec, nevyhýbejte se a narazte přímo. ;-D

0/0
29.10.2011 17:54

loogieboy

:D

proto mam saaba, sice pred jelenem nezastavi, ale kdyz ho sejmu, tak nesejme me jako ve skode napriklad ;-D;-D;-D

0/0
29.10.2011 13:10

ejb

Článek plný naprostých nepravd

Může mi autor článku říct, jak přišel na to, že auto z 80km/h zastaví na 55 metrech na suchu? Podle mě tento článek mohl napsat pouze nějakej amatér, co nemá absolutní odhad. I ta největší šunka na suchu z 80ky zastaví do 40 metrů, takže by mě zajímalo, odkud autor bere údaje. Moderní automobil s ABS zastaví na suchu ze 100km/h do 25 metrů. Proboha to se nedá číst takovýdle bláboly, se aspoň zkuste na nějakej test brzdné dráhy podívat na youtubu, ať máte představu, jak auta brzdí.RvRv

http://www.youtube.com/watch?v=pFVuuijjtnc

http://www.youtube.com/watch?v=KfI4MBRsnok

+1/0
29.10.2011 13:10

multimotyl

Re: Článek plný naprostých nepravd

Je potřeba brát v úvahu i reakční dobu řidiče. V tom testu řidiči věděli, kdy mají začít brzdit.

+1/0
29.10.2011 13:28

ejb

Re: Článek plný naprostých nepravd

I v případě, že by se řidič při jízdě nesoustředil plně na jízdu, kdy se předpokládá reakční doba nějakých 0.25 sekundy, by se mu brzdná dráha prodloužila o nějakých pět metrů - 80km/h=22m/s. Kde teda nabere těch dalších 30 metrů?

0/0
29.10.2011 13:39

thorough2

Re: Článek plný naprostých nepravd

Pokud jede vozidlo rychlostí 80 km/h, tak na suché silnici potřebuje k zastavení 57 metrů. Reakční doba řidiče je 1 sekunda. Zdroj: BESIP (http://www.ibesip.cz/Rychlost/Draha-pro-zastaveni-vozidla).

0/0
29.10.2011 14:30

ejb

Re: Článek plný naprostých nepravd

Milý pane kdybyste se alespoň podíval na ty videa, které jsem odkazoval, tak víte, že vůz škoda octavia rok výroby 2000 zastaví po úplném sešlápnutí brzdového pedálu na suchu z 80km/h na 0 za 15m. Na videu to je jasně ukázáno a je to přímo od besipu. Ale nechápu, jak můžou dát do tabulky takové blbosti jakože od momentu sešlápnutí brzdového pedálu po zastavení je to 35 metrů z 80km/h.

Pro vás test na reakční dobu http://www.marquel.net/zabava/reakcni-doba-zmerte-si-jak-jste-na-tom-.htm

a Můj výsledek po třetím pokusu http://imageshack.us/photo/my-images/265/reflex2.jpg/  .....pokud máte více jak 0.75 nesedejte do auta.

0/0
29.10.2011 18:10

net.Xtreme X

Re: Článek plný naprostých nepravd

Při nesoustředění se je reakční doba až dvě vteřiny, u začátečníků tři, proto svouvteřinové odstupy mezi auty...když se soustředíš, tak máš reakční dobu někde mezi 0,2-0,5 vteřiny, na nižší čas se dostaneš jedině tréninkem jedné konkrétní situace.

0/0
29.10.2011 22:15

truthspeaker

Re: Článek plný naprostých nepravd

Tři vteřiny?;-D;-D;-D Proč ne rovou týden? Úplná blbost.

0/0
30.10.2011 15:27

net.Xtreme X

Re: Článek plný naprostých nepravd

Až pojedeš chvíli v kuse a auto před tebou začne intenzivně brzdit nebo tam někdo vněhne přímo tobě, tak to poznáš sám...Pokud si myslíš, že jsi za volantem soustředěný neustále na 100%, tak se pelteš a jsi nebezpečný svému okolí, protože přeceňuješ své schopnosti, stačí se bavit s posádkou, sledovat auto za tebou, co se chystá předjíždět, zesilovat rádio, pít...a už máš několikanásobně delší reakční dobu...

0/0
30.10.2011 19:49

truthspeaker

Re: Článek plný naprostých nepravd

Vem si stopky a znova se podívej, jak dlouho trvají 3 vteřiny. Je to totální blbost. Jestli ty máš někdy reakční dobu 3 vteřiny, nepatříš na silnici.

0/0
30.10.2011 21:14

habr

Re: Článek plný naprostých nepravd

Když na tebe z lesa, strouhy vyletí nějaké zvíře,tak první co uděláš se lekneš, potom buď strhneš volant nebo dupneš na brzdu. Vteřina je tak okrát pro zkušeného řidiče, 0,25 s na to zapomeň tu nedáš ani kdyby si byl supermann.

0/0
29.10.2011 14:45

ejb

Re: Článek plný naprostých nepravd

Zde platí podobná věc, co jsem napsal kolegovi pod vámi. http://www.marquel.net/zabava/reakcni-doba-zmerte-si-jak-jste-na-tom-.htm - test rychlosti reakce. Pokud je více než 0.75 tak se doporučuje jezdit raději taxíkem. Já jsem měl na první pokus když jsem nevěděl co a jak 0.26, na třetí kdy jsem se plně soustředil již 0.17. Důkaz je zde http://imageshack.us/photo/my-images/265/reflex2.jpg/.

A s tím lekaním. Já když se leknu, tak dupnu na brzdu, žádný strhávání volantu. TO děláte možná tak vy a opravdu se v tom případě divím, že jste ještě naživu...to jsou nejhorší zlozvyky v autě....Ze strouhy na mě vyletělo zvíře, byla to zatáčka, noc a já měl dálkový, viděl jsem ho tak 15 metrů předemnou a stihl jsem ze 105km/h zabrzdit přibližně na 40km/h v momentě, kdy jsem zvíře objížděl. Tady vám to odpřísáhnu a dodám že kdyby brzdil až na nulu je to maximálně do 35 metrů aj s reakční dobou....žádných 80 metrů proboha.

0/0
29.10.2011 17:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.