Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když vás nevzali v pneuservisu, s naším videokurzem vyměníte kolo sami

Než přezouvat každý půlrok pneumatiky na jedné sadě ráfků, je lepší mít rovnou dvě kompletní sady gum. Výhodnější je to už proto, že snáze zvládnete výměnu sami a nemusíte se každý říjen stresovat, jestli na vás vyjde místo v pneuservisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daBmV

"Nez prezouvat kazdy pulrok ...

... pneumatiky na jedne sade rafku, je lepsi mit rovnou dve kompletni sady gum." A uplne nejlepsi je mit dve sady kol. ;-)

0/0
2.11.2011 17:53

tmf

co to pořád máte s frontou v pneuservisu

dnes jsem naložil gumy, dojel do pneuservisu, počkal až dodělá auto, najel jsem, přehodil mi to a hotovo. No dohromady 20 minut. A tak to dělám pokaždé, nikdy jsem neviděl frontu.

0/0
31.10.2011 19:21

yakub

Re: co to pořád máte s frontou v pneuservisu

ono něco jiného je pneuservis v horní dolní a pneuservis v nějakém větším městě. Já se naopak musím x let objednávat, protože kdybych přijel tak jako vy, tak mě vyhodí ... bez objednání se dnes chodí snad už jen k učnicím na střihání ne ??

0/0
12.12.2011 17:45

TYGR.NET

Re: co to pořád máte s frontou v pneuservisu

Tak to jsou nějaké špatné učnice, slušná učnice má už svou klientelu a je nutné se objednat. ;-)

0/0
13.12.2011 20:21

mi_golem

kupte si vlastní přezouvačku a vyvažovačku

a je to. Pak nepotřebujete pneuservis. Až se Vám bude zdát drahá elektrika, kupte si vlastní elektrárnu(nejlépe fotovoiltaickou) , ....................;-D

0/0
31.10.2011 14:15

superkutil

Pozor na vyvažování pneu.

Pokud máte obuté zimní a letní na vlastních discích a sami přehazujete, tak může být problém s vyvážením kol, protože většinou majitelé aut pneu jen mění ale nevyvažují. Pak jsou kola rozvážená.

0/0
30.10.2011 22:52

kjlůjdfcajdf

Re: Pozor na vyvažování pneu.

tvoje bába je rozvážená

0/0
16.11.2011 16:42

superkutil

Jak měnit pneumatiky?

Kamarád má zajímavý systém. Nepřehazuje přední a zadní, ale nechává stále stejně a když přední ojede, tak dá zadní na přední a na zadní koupí nové pneu. Má to něco do sebe, člověk vždy kupuje jen dvoje a navíc se říká, že by vzadu měl být lepší vzorek. :-)

0/0
30.10.2011 22:44

Lionel 1

Jak ušetřit pětistovku za přezutí:

- koupit rezervní ráfky à 500,- Kč, stojan na kola za 500,- Kč, najít místo v garáži, ve sklepě, v předsíni... a každý měsíc kola přerovnávat nebo

- koupit rezervní ráfky à 500,- Kč a najít servis, kde vám kola uskladní za 400 - 600,- Kč a můžete si je chodit přerovnávat tam.

Nemůžu si pomoct, ale (i po konzultaci s mechanikem) nejlevněji vychází celoroční provoz na zimních gumách.

0/0
30.10.2011 8:57

Hroznej puberťák

Re: Jak ušetřit pětistovku za přezutí:

Vzhledem k tomu, jak otřesně se zimní gumy v létě chovají, a to i na velmi klidnou a rozvážnou jízdu, bych si je tam tam na léto nenechal, ani kdybych ročně najel jen pár tisíc km. To radši ty málo jeté zimáky hodím po 4 letech na Aukro, což ostatně dělám i dnes, akorát dřív než po 4 letech.

0/0
30.10.2011 21:08

čita

Mám trochu línější internet,

tak jsem se nemohla podívat až mi blondýna poradí  jak vyměnit kolo na autě ;-D Doma  ale zastáváme názor že auto má sloužit nám a ne  naopak ,tak mi plazení se kolem té plechovky   připadá  jako zbytečná práce navíc  .Auta dáváme už dobrých dvacet let do stejného servisu a nestalo se,že by neměli čas v den,kdy ho máme my.Navíc za tu práci ručí a mít na zimu vyvážená kola je k nezaplacení.

Jen nechápu,proč musí mít náhradní kola lepší podmínky k uskladnění než brambory .Asi dáme na okna garáže rolety,aby tam přes ty pavučiny nešlo moc světla 8-o

0/0
30.10.2011 8:39

Lionel 1

Re: Mám trochu línější internet,

R^;-)

0/0
30.10.2011 8:57

abraxas133

Jak nedostalo v pneuservisu???

se všichni třesou, abych jim udělal tržbu... A že 20 minut počkám? No tak počkám... na krchov se dostanu i pomalu...

0/0
29.10.2011 20:19

sn63

No jo no

tak jste mne ukecali jdu to přehodit a že se mi chce . Myslela jsem že napřed očešu jablka . Ale v pondělí se na to nedostanu tak musím .

0/0
29.10.2011 8:43

Hroznej puberťák

Re: No jo no

Času dost. Sněžit hned tak nebude.

0/0
29.10.2011 13:51

habr

Re: No jo no

Já bych šel trhat jablka. Pneu počká ještě nějaký ten den.

0/0
29.10.2011 19:04

Děda Lebeda

Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Před 2 měsíci nám z firemní oktávky nenechavci sebrali kapotu, tak se bojím, že se změnou zákona budou přes noc z aut mizet zánovní zimáky, tak proč jim to ulehčovat...

0/0
29.10.2011 0:05

l.g

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Od té doby, co se mi povedlo strhnout ořechu na utahování bezpečnostních šroubů tak, že ani v servisu netušili, jak kola sundat a nakonec jsem musel na třech kolech bezpečnostní šrouby odvrtávat (práce pomalu na celý den), Už mi tenhle výmysl na auto nesmí.

0/0
29.10.2011 0:50

Lukke-Luk

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Nesmíš kupovat bezpečností šrouby na tržnici.

0/0
29.10.2011 12:48

Hroznej puberťák

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Ses mohl stavit, dost toho, s čím si jinde neporadí povolit dokážu.

0/0
29.10.2011 13:48

l.g

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

V servisu na to zkoušeli i speciální natloukací přípravek a nepovedlo se. Největší problém byl, že celý šroub byl schovaný v hliníkovém ráfku. Ohřívání autogenem jsem vyloučil, protože bych pak ráfky mohl vyhodit. Obávám se, že bys to taky nezvládl...

0/0
29.10.2011 17:06

Hroznej puberťák

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Jestli zkoušeli i narážecí hlavu, tak asi ne.

+1/0
29.10.2011 19:47

Hroznej puberťák

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Co je na tom k doporučení? ;-D

+1/0
30.10.2011 21:05

TYGR.NET

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Umíš přiznat barvu, to je dnes vzácné.

0/0
13.12.2011 20:26

zbiro

Re: Mimochodem doporučuji mít na autě bezpečnostní šrouby

Stačilo hodit za okýnko lístek s prosbou o povolení šroubu. Zloději kol nosí s sebou hromadu udělátek a s bezpečnostím šroubem si bez problémů poradí . ;-D

0/0
30.10.2011 18:59

Děda Lebeda

Kecy v klecy aneb jedna paní povídala...

Cena plecháče na Fabii 500 / ks? tak to chci! Obvyklejsi cena: www.nejlevnejsipneu.cz/cz/plechove-disky.php

0/0
29.10.2011 0:01

Lukke-Luk

Re: Kecy v klecy aneb jedna paní povídala...

V klecy?

0/0
29.10.2011 12:48

Hroznej puberťák

Re: Kecy v klecy aneb jedna paní povídala...

Stačí se podívat po inzerci. Mám takový dojem, že i v textu bylo zmíněno, že se jedná o starší. A sice se mi nechce štrachat po katalozích, ale odhaduju, že funglovky bych za 800 za kus sehnal, to už je prd rozdíl.

0/0
29.10.2011 13:50

mogul666

Kdepak budeš mrško?

Zhlédl jsem Váš vidokurz a jsem bez tak v pr.. Koukám do kufru pod koberec a vono to kolo tam není! Většina aut ho má v kufru, ale moje kára bude vyjímka! Být váma natočím to znova a pořádně! R^

0/0
28.10.2011 18:34

Tom Hagen

Re: Kdepak budeš mrško?

Také tam kolo nemám, je tam jen jakási opravná sada pro dojetí.  ;-)

0/0
28.10.2011 19:55

pitlik

Myslím že autor je neřidič

Vezmete-li návod k osobnímu automobilu dozvíte se mimo jiné, "že záměna pneumatik na vozidle se nedoporučuje".

Pokud pamatuji to doporučovali pouze u žigulíku.

V dnešní situaci zimní pneumatika je nejčastěji směrová. Vynechám li detail, že některá větší auta mají jiný rozměr pneumatik vpředu a vzadu, nemůžu vynechat to, že odpružení a charakteristika tlumičů a geometrie na přední a zadní nápravě je odlišná.

Pokud vezmu do úvahy průběh opotřebení, tak má tři fáze 1. fáze je zajížděcí součásti se více opotřebovávají při vzájemném působení na sebe. Pneumatika se vlastně orovná podle charakteristiky odpružení a zatížení. 2. fáze je provozní dochází k malému opotřebení vzhledem k počtu kilometrů. 3 fáze je fází nadměrného opotřebení, je to progresivní část opotřebení, která u pneumatik často nepřichází do úvahy, pokud Vám pneumatika nepřestárne.

Přehozením na jiné kolo se pneumatika začne znovu zajíždět. Dojde k tomu že se životnost pneumatiky kupodivu zkrátí.

0/0
28.10.2011 17:09

PetrNovák

Re: Myslím že autor je neřidič

to je zajímavé, můj návod přehazování explicitně doporučuje a přímo říká, které kolo kam

0/0
28.10.2011 17:49

zep

Re: Myslím že autor je neřidič

ty jsi asi brouk pitlik vid? chybi ti ta prvni cast v nicku ;-)

0/0
28.10.2011 18:48

Lukke-Luk

Re: Myslím že autor je neřidič

Přesně tak. Pneu mám směrové, vepředu šířku 8J, vzadu 9J. Jaksi nevidím důvod ani možnost šaškovat s prohazováním gum.

0/0
28.10.2011 19:05

666.hell

Re: Myslím že autor je neřidič

Tak ted marne premyslim, jake pneu si mam predstavit pod sirkou 8J a 9J.

0/0
28.10.2011 20:34

Lukke-Luk

Re: Myslím že autor je neřidič

Nikdy jsi neslyšel o šířce ráfku?

0/0
29.10.2011 12:42

666.hell

Re: Myslím že autor je neřidič

Jiste ze ano. Ale Vy pisete " Pneu mám směrové, vepředu šířku 8J, vzadu 9J". Cili motate sirku rafku a sirku pneu. A pokud je mi znamo. tak sirka rafku, do urcite miry, se sirkou pneu nema nic spolecneho (priklad - pneu 225 muze byt na rafku 8J, ale i 9J). Proto jsem psal, ze nevim co si mam predstavit pod sirkou pneu 8J a 9J.

0/0
29.10.2011 17:36

Lukke-Luk

Re: Myslím že autor je neřidič

Tak to máš špatné, že logická dedukce u tebe nefunguje. Psal jsem obecně o kolech a o pneu směrových. Vzadu 255 na 9J ráfku, vpředu 225 na 8J ráfku. Mimochodem, pneu 225 na ráfku 9J musí být nádherná podívaná.

0/0
29.10.2011 17:41

l.g

Re: Myslím že autor je neřidič

"1. fáze je zajížděcí součásti se více opotřebovávají při vzájemném působení na sebe."

Co to je proboha za nesmysl? Jednou "součástkou" o kterou se pneumatika opotřebovává vzájemným působením je vozovka. Pokud se opotřebovává ještě z jiných důvodů, máte na autě něco hodně hodně špatně...

0/0
29.10.2011 0:57

dvbt

tento kurz byl opravdu k nezaplacení, nebýt iDnesu,

tak bych měl pocit že jsem zpeškal opět něco veledůležitého.  Dlouhá léta mám 2 sady Z a L pneu a pneu servis neřeším. Zrovna dnes jsem se přezuli do Z sice ne za 7s jako u Mc Larenu, ale na pohodu. Takže hezké klouzání na českém tankodromu

0/0
28.10.2011 16:56

osk

Re: tento kurz byl opravdu k nezaplacení, nebýt iDnesu,

No ale jednou za čas by to chtělo, pochybuju že jste schopen kola vyvážit jako v kvalitním servisu a ono to muže být dost znát takových 160.

0/0
30.10.2011 0:50

billa98

Je az komické,

jak si v diskuzi musí porad ti, kterí jezdí do pneuservisů obhajovat, ze je to nutné. Jednou za cas urcite ano.

0/0
28.10.2011 16:39

billa98

Nezlobte se, ale v několika článcích jste psali,

že sjeté zimní se v létě dojíždět nemají, např. kvůli pravidlu 4x4x4 a skoro první věta tohoto článku říká ústy "odborníka z pneuservisu" opak.

0/0
28.10.2011 16:16

duch zavražděného iuose

hmm

já bych tedy při utahování na klíč nešlapal, přeci jen strhnout závit není nic moc radost

0/0
28.10.2011 14:43

zorro_rojo

Re: hmm

Hlavne je to uplne zbytecne.. pokud ne primo nevhodne. Jediny kdo to vyuzije je nekdo, kdo vazi tak 40 kilo...

Osobne by me docela zajimalo, jak se da dosahnout rovnomerneho utazeni sroubu, kdyz se na klic hamstne nohou.

0/0
28.10.2011 15:08

oneill

Prahy

Kola si nechám měnit v servisu od té doby, co jsem zvedákem udělal díru do prohnilého prahu. Ručním heverem pod rameno nedosáhnu a originální je dokonce přímo určený na prolis prahu.

To auto už sice nemám, ale na životnost prahu určitě hever nemá pozitivní vliv. Někdo na jedné straně dá klidně tři tisíce za nástřik dutin a na druhé straně si ničí prahy aby ušetřil pět set pneuservis.

0/0
28.10.2011 14:35

S-Tony

Re: Prahy

Ano, mírně opotřebený prahy auta mně po 5 letech přinutily poprvé zajet na výměnu do servisu. Zbytečných 500 kč. Rv

0/0
28.10.2011 16:16

von-bis

Re: Prahy

Taky jsem se natrápil s origo škodováckým vergl heverem, který nedržel na hranách prahů a taky prah zmáčkl. Ten krám jsem vyhodil. Není nad zvedák - vozíček. I ten z a700 z Lidlu slouží super a zvednu to v pohodě vepředu za ramena a vzadu za tlumič. Výměna všech 4 kol do 10 min.

0/0
28.10.2011 21:59

von-bis

Re: Prahy

Takže proč utrácet 500 za pneuservis, když to je skoro cena slušného zvedáku.:-P Zvedat za prahy může jen zoufalec s origo zvedákem.

0/0
28.10.2011 22:01

Občan svobodný

Přehazova kola

aneb jak si odrbat všechny elektrony, abychom najeli o pár km více na sjetých gumách. 

Nejvíce ohrožené kolo je u spolujezdce, to si většinou odrbete při parkování. Díky téhle dobré radě si tak můžete odrbat všechny čtyry drahé elektrony. R^

0/0
28.10.2011 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.