Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové crashtesty: Na pět hvězdiček by to za rok nestačilo

Organizace Euro NCAP oznámila výsledky další vlny nárazových zkoušek nových automobilů. Jedenáct z dvanácti vozů si odnáší pětihvězdičkové hodnocení, jen čtyři by na něj dosáhly i příští rok. Jsou to Ford Ranger, Toyota Yaris, BMW 1 a Mercedes M.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Winston1984

Fiat hnus

Koukám jakpak nám soudruzi z Fiatu  pěkně zhnusili poctivého Dodge Journey.

Originál je jen jeden, hlavně že ta Fiat verze je 2x dražší nez originál.

0/0
14.11.2011 9:05

l.g

Pět hvězd - jak relativní

Stačí si porovnat vychvalovaný Yaris od Toyoty a Opel Zafira a zjistíte, že ač by v příštím roce na rozdíl od Opla dostal 5 hvězd, bezpečnost posádky je v něm nižší.

Přitom hvězda za ochranu chodců je hodně rozporuplná. Proč bych měl při výběru auta zohledňovat, že auto bude chránit někoho cizího? Za své peníze žádám ochranu především pro sebe a pro ty co vezu a odmítám dát jediný halíř navíc za to, že nějaký opilec bude po střetu s mým autem potlučený o trochu míň.

Výrobci tohle velmi dobře vědí, a proto si dávají velký pozor, aby ochrana chodců auta moc neprodražovala. Proto  úroveň ochrany chodců tak pokulhává.

0/0
10.11.2011 16:20

Modrý a zelený blesk

Re: Pět hvězd - jak relativní

Ochranu chodců oceníte ve chvíli, když uděláte chybu vy.

Ale čo to táram, šak vy chybu přece nikdá udělat nemůžete, žejo.

0/0
10.11.2011 22:30

wiener

Aktivní kapota

Je zvláštní že Fiat je průkopníkem aktivní kapoty, když to měla C6 už před 5ti lety

0/0
9.11.2011 21:41

Uphillman

Re: Aktivní kapota

Ani jsem nevěděl, že něco takového existuje. Ale není to kouzelné? Člověk za zlomek vteřiny nestačí ani mrknout a  elektronika mezitím zvládne zvednout auto, přitáhne pásy, vystřelí airbagy a co já vím co ještě. :-)

0/0
10.11.2011 5:18

l.g

Re: Aktivní kapota

Kouzelné je hlavně to, když pak ty vystřelené airbagy, vystřelené pásy, potrhaný volant a palubku máte opravovat.

Ta bezpečnost posádky je totiž vyvážena tím, že v případě nehody, kdy se bezpečnostní prvky aktivují je škoda na vozidle asi trojnásobná.

Tím nechci říct, že to je špatně. Přeci jen lidské zdraví a život mají svou hodnotu. Jeho ochrana ale rozhodně není zadarmo.

0/0
10.11.2011 16:06

xsarahdi

Re: Aktivní kapota

PRESNE TAK táto veta mi hneď udrela do očí 8-o

Citroen je priekopníkom v aktívnej kapote ;-O

http://auto.sme.sk/c/2492992/crash-test-citroen-c6-dosiahol-najvyssiu-moznu-ochranu-chodcov.html

sprostosti tu popísali ;-€

0/0
10.11.2011 9:54

nepetr

Škoda

Že se 90% nehod se nestává za těhle podmínek které jsou v testech;-D

0/0
9.11.2011 15:02

Posel z Liptákova IV.

Re: Škoda

A to, že počet mrtvých na silnicích od zavedení crash testů setrvale klesá, přestože počet aut a naježděných km se zvyšuje, to vám jako důkaz místo slibů nestačí? ;-)

0/0
9.11.2011 19:48

Uphillman

Re: Škoda

a to přesto že přibývá vozidel...

0/0
10.11.2011 5:08

nepetr

Re: Škoda

To jsem nepsal. Jde o to že při reálné nehodě jsou zranění jiná než "slibuje" test, jelikož málo kdy je náraz kolmo vozidlo na vozidlo. A to že jsou auta bezpečnější bych nebral jako výhru.

0/0
10.11.2011 7:42

l.g

Re: Škoda

Však se taky už dávno nedělají jen crashtesty kolmo vozidla na vozidlo.

0/0
10.11.2011 16:23

Modrý a zelený blesk

Re: Škoda

Crashtesty kolmo vozidla na vozidlo se snad nedělaj skoro nikdy.

0/0
10.11.2011 22:31

nepetr

Re: Škoda

Vážně?8-o a kdo dělá náraz pod úhlem např. 45 stupňů na dveře a B sloupek? V takovém případě vám je boční i okení vak k ničemu. Naviděl jsem takový test. Jetsli vy ano dejte odkaz.

0/0
11.11.2011 7:32

Orwell2008

Re: Škoda

Měl jsem bouračku za danych podminek a šlo o solidní součet rychlostí obou vozů.Hlava šla nakonec do vaku,přesněji se s vakem na cestě zpět potkala ;-D .Nejdriv šla hlava doprava  šikmo a pak se vracela zpět ,nebýt vaků měl jsem to za sebou s pravděpodobností hodně vysokou.

0/0
12.11.2011 7:18

Výstřik do tmy VI.

K čemu je dobrá ochrana chodců?

Rozumnej chodec rozjetýmu autu do cesty nevleze, nerozumnýho bych nechal na panu Darwinovi. Na autě chci ochrannej rám a kapotu, na kterou se může člověk postavit, aniž by se promáčkla.

0/0
9.11.2011 12:26

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: K čemu je dobrá ochrana chodců?

K unifikaci designu...

Jinak ač chodce v cestě nemusím, tak bych nakonec z jinak stejných aut vybral to s lepší ochranou chodců, kdybych někoho třeba přehlédl nebo zahlédl pozdě, tak si myslím (nejspíš naivně), že je lepší ho nezabít.

A přehlédnout chodce není nic nemožného, taková noc, když prší a řidič proti vám má špatně seřízená světla...a i když není snížená vidielnost, ale chodec e za překážkou nebo na nečekaném místě to není problém...

0/0
9.11.2011 12:47

stefi_ul

Re: K čemu je dobrá ochrana chodců?

no tak pokud se neco takoveho stane, tak je to stejne jedno. V 90km/h bude napadrt stejne. Tahle ochrana chodcu je dobra ve meste, kde jedes 50 a pri trose stesti hop na posledni chvili zahlidnes a jeste zacnes brzdit, takze rychlost snizis treba na 30 pri narazu.

Stacila by poradna vyuka prechazeni na skolach a nejaky vetsi akce na prechodech a s pokutama.

0/0
9.11.2011 13:29

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: K čemu je dobrá ochrana chodců?

Tak myslel jsem město, konkrétně přechod, jinde se jejich výskyt čekat ani moc nedá a nemají tam co dělat, ale když se sejde několik faktorů, tak se chodec ocitá v dost nezáviděníhodné situaci a tohle mu pomoci může...jiná věc je, jak moc má být ochrana chodců dobrovolná.

0/0
9.11.2011 13:43

albert10

Re: K čemu je dobrá ochrana chodců?

Taky to tak vidím, zvlášť, když člověk jezdí po Praze. Celé centrum a řada ulic (třeba vinohradská), je v podstatě jenom čekání, kdy před auto někdo skočí.

0/0
9.11.2011 13:58

habr

Re: K čemu je dobrá ochrana chodců?

Nechci ochranný rám - ani pevnou kapotu. náhodu někdy  chodce přehlédnu a budu platit jako blázen. Pojištění je jen do určitého limitu.

Na nové auto jsem ochranný rám už nedal, to raději si dám při práci v terénu větší pozor.

Ono nejde  ani tak o cizího chodce, ale o fakt, že někdo jiný mi může srazit člena rodiny a nebo někoho blízkého. Či dokonce mne samotného když náhodou bude dělat 10 roků bez auta.

Silácké řeči končí ve chvíli kdy se neštěstí dotkne toho rádoby  siláka.

0/0
9.11.2011 19:07

habr

Re: K čemu je dobrá ochrana chodců?

oprava - 10 kroků

I když 10 roků  bez auta taky leckoho může potkat.

0/0
9.11.2011 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.