Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V mrazu teď už jen na zimních. Městská policie je kontrolovat nemůže

Svítí slunce, silnice se zdá z okna bytu suchá, teplota je nad nulou. Přesto řidič nemůže vyjet bez zimních pneumatik. Proč? Příroda řidiče mate – vozovka může být namrzlá, i když je teplo. Zvlášť na mostech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nepetr

Tak tohle je koruna všeho

Policie vychází z daného úseku silnice na kterém kontroluje8-o pár set metrů dál kde silnice vede lesem nebo údolí a sluníčko se tam nedostane bude cesta zamrzlá a co? Proč se tohle proboha pořád řeší Buď ať je jasně dán termín kdy se na zimích má jezdit a ten kdo je nemá prostě nesmí s parkoviště / garáže. Nebo ať je to na svědomí každého jedince, v případě že zapříčíní nehodu na letních pneu v zimním období rok si nezařídí, zaplatí mastnou pokutu a ještě uhradí vzniklou škodu aby si spočítal jestli se vyplatilo  ušetřit jednou za tři roky 5000,-!!

0/0
3.11.2011 9:08

Hroznej puberťák

Re: Tak tohle je koruna všeho

Leckdy před tím uvažovaným "termínem" bylo klidně 20° nad nulou, kdežto jindy klidně ještě v půlce května o zmrzlých napadl sníh. Takže pevně daný termín je dost velká hovadina. Jinak za 5tis koupím tak tak gumy dvě a to ještě musí být v akci, ne že bych si stěžoval, ale paušálně posuzovat cenu obutí podle čínských gum na malé pixličky je taky hovadina.

0/0
3.11.2011 9:35

nepetr

Re: Tak tohle je koruna všeho

Ten kdo má auto s obutím 15"  a větším musí mít i peníze na pneu. Auta jako Fabii lze v pohodě obout za 5000,- a nejde o pneu s číny které jsou mi bližší než protektroy. Co se týče pevného terminu na 90% procentech republiky v pohodě stačí od 1.11 do 31.3 v horských oblastech nikdo na letních nejezdí jelikož má rozum a přezuje až o opadnutí posledních zmrazků na silnici.

0/0
3.11.2011 9:40

computer

Re: Tak tohle je koruna všeho

No nechápu, proč stále prudíte. Prostě si zimáky obujte kdy chcete a jaké chcete a nechte ostatní na pokoji. Nejsme severská země. Se zákonem souhlasím. Zimní pneu jsou na sníh a náledí. Takže proč na nich jezdit když je venku sucho a plus 15 jako dnes. Zákon musí mít taky trochu logiku. A žádný blbec nepojede do hor na letních. A když pojede, dostane flastr. Tak vo co vám jde?

+1/0
3.11.2011 9:57

nepetr

Re: Tak tohle je koruna všeho

Myslíte si že letní pneumatika funguje při teplotech kolem nuly nebo dokonce pod nulou? I když je sucho?Děláte si legraci? Nemáte na bezpečný provoz auta, Tak jej prodejte a choďte pěšky. Nenachám se zmrzačit tupcem kterej šetří tam kde nemáRv

0/0
3.11.2011 19:02

jiruna

Re: Tak tohle je koruna všeho

To víš, že funguje a rozdíl pozná tak Šumacher a ne takovej bulik, jako ty, který to má vyčteno z novin.

0/0
3.11.2011 20:53

Antonín, topič

Re: Tak tohle je koruna všeho

Jo, funguje. A brzdí (na suchu) líp, než zimní.

0/0
3.11.2011 22:08

nepetr

Re: Tak tohle je koruna všeho

Je zvláštní že víte kdo má jaké zkušenosti a s čímR^;-D Rozdíl pozná i guma jako Vy když si na své auto dáte letní pak zimní pneu a vyzkoušíte si zabzrdit při teplotě 0 a méně třeba jen s padesáti a to na suché vozovce. Až si to vyzkušite pak tady můžete psát nesmysly. Jste naočkován lidmi kteří tady píšou hovadiny a chováte se stejně nebezpečně jako oni. Lidem kteří nepřezouvají přeji jen jediné, aby se někde rosekali a neotravovali život těm kteří mají svědomí a nemají v hlavě nablito.

0/0
4.11.2011 7:09

Hroznej puberťák

Re: Tak tohle je koruna všeho

To "v pohodě stačí" je přesně blábol jak noha. Většinou "v pohodě stačilo" přezouvat až koncem listopadu, vyloženě v nížinách leckdy ještě později, a naopak v půlce března není výjimkou 15°. Takže to "v pohodě stačí" tak akorát policajtům k buzeraci, jako to ostatně loni v druhé půlce března na D1 předváděli, když bylo teplo, sucho a sluníčko, kdežto když tam byl sníh, nebylo po nich vidu ani slechu. Články o tom jdou ještě vyhledat.

+3/0
3.11.2011 10:10

computer

Re: Tak tohle je koruna všeho

To je přesně ono. Ale ten člověk a mnoho dalších to prostě nechtějí pochopit. Dávám vám bod.

0/0
3.11.2011 10:17

nepetr

Re: Tak tohle je koruna všeho

A jak chcete poznat kdo se chystám kam vyjet jestli bude jezdit do konce listopadu jen v "nížinách". Nebo chcete před výše položenou  oblastí udělat zátaras a kontolovat pneu?;-D Pane bože za co?

0/0
3.11.2011 19:07

bezdukátů II

Re: Tak tohle je koruna všeho

tak si dej na tu svoji ochcávku 13ky a nepruď

0/0
3.11.2011 15:33

nepetr

Re: Tak tohle je koruna všeho

???

0/0
3.11.2011 19:07

kladivar2

Re: Tak tohle je koruna všeho

napr. za 6000 koupis bezne 4 fungl nove Michelin Alpin A3 195/65/15 tak nezvan blbosti.

0/0
21.11.2011 8:21

cmelaaak

Re: Tak tohle je koruna všeho

a kdo zaviní nehodu v létě na zimních, nezařídí si dva roky, ne?

bože, proč je tolik hlupáků

0/0
3.11.2011 9:56

nepetr

Re: Tak tohle je koruna všeho

Né ten samej trest jako v zimě na letních. Ano ptáte se dobře proč je tolik hlupáků kteří jezdí v zimě na letních a naopak. Chodí snad v zimě v sandálech a v létě v Huculech? Pak je něco špatně v orgánu mezi ušima. Jestli chce někdo šetřit ať tak nečiní na úkor bezpečnosti drhých TEČKA:-P a chce li jezdit v zimě na letních ať tak činí pouze když bude déle jak dva dny slunečno a víc jak 10 nad nulou.

0/0
3.11.2011 19:15

Hroznej puberťák

Re: Tak tohle je koruna všeho

Copak tak najednou taková změna názoru? Nejdřív vykřikování, jak by měly být striktně zimní od 1.11 do 31.3 bez ohledu na teplotu, a teď najednou když bude dva dny slunečno a přes 10 stupňů? To docela zírám, takový posun...

0/0
3.11.2011 22:37

bezdukátů II

co je to

za blbost? v zákoně není o teplotě ani zmínka, takže jestli pojedu na suché vozovce v -20, tak mi podle zákona může policie akorát salutovat

0/0
2.11.2011 21:29

JeFFik

Re: co je to

šmarjá chlape, a tušíš něco o tom, že ve vzduchu je obsažena voda? A že ta voda může zkapalňovat a že ta zkapalněná voda se může měnit v led? A hádej při jaké teplotě. Ta teplota je dána přírodními zákony na to nemusí uvedena v "silničním zákoně", i když jak vidím, pro někoho musí....

Po lopatě tedy: bude-li i sucho a teplota vzduchu cca +4st C a méně mohou se vyskytovat úseky silnice s námrazou a policie může vyžadovat zimní pneu. Na tuto teplotu je nastaveno i upozornění na námrazu v computerech některých aut.

0/0
2.11.2011 21:58

cmelaaak

Re: co je to

teplota je dána přírodními zákony

8-o

0/0
3.11.2011 8:13

bezdukátů II

Re: co je to

policie nemůže vyžadovat nic navíc - co je v zákoně napsané, to platí. Po lopatě - zákon je napsán tak jak je, teploty a vlhkosti mi můžou i se soudruhama co čekají na výsluhu jen salutovat;-D

0/0
3.11.2011 10:19

Modrý a zelený blesk

Re: co je to

No schválně, džefiku, kolik vody maximálně je ve vzduchu o teplotě -20°C?;-D

0/0
3.11.2011 15:49

kladivar2

Podle prizpevku zde by meli sebrat polovine lidi ridicak

lidi typu me se nic 100 tisic km nestalo a nemuze stat pak vetsinou tvrdej "Ja nic ja muzikant" a hledaj vic vymluv nez maj najeto km. kdyz se neco stane. Na jednu stranu to tu je samej tezkej/bohatej podnikatel ci jinak dobre vydelavajici a na druhou stranu to nema zrejme ani na dve sady gum na rafkach. :-P

0/0
2.11.2011 16:00

pilinazlenina

Re: Podle prizpevku zde by druhou polovinu lidi meli zbavit

svepravnosti. Kdo hyka nadsenim nad dalsim utazenim sroubu a vzdava se vlastni svobody a odpovednosti at se odstehuje nekam do koncentraku. Tam o nej bude po vsech strankach postarano.

0/0
2.11.2011 20:51

JeFFik

Re: Podle prispevku zde by tu prvni polovinu lidi

co si mysli, že jejich život na silnici závisí jen na vlastní svobodě, by měli vodit k nehodám, aby viděli jak se svou svobodou a odpovědností velmi značné procento homo sapiens (převážně stejné poloviny) nakládá. Pak by tu nehýkal takové anarchistické bláboly.

0/0
2.11.2011 22:11

pokusovec

policie na letních...

Dneska ráno jsem na D11 viděl policejní passat na letních gumách :-):-)

0/0
2.11.2011 13:41

honza2007

Re: policie na letních...

no a? Copak v 11 stupních leží na vozovce souvislá vrstva sněhu nebo ledu? ;-D

+1/0
2.11.2011 13:58

Raynor

Re: policie na letních...

R^;-D

0/0
2.11.2011 20:10

maddog23

Njn...

...jenže oni si někteří myslí, že na zimních můžu lítat v zimě stejně jak na letních v létě. Což je samozřejmě blbost. A taky je blbost, že si někdo myslí, že na ledu je zimní guma lepší než letní...ono je to na ledu totiž úplně fuk - tam kloužou všechny co na sobě nemaj ocelové hroty nebo řetězy.

Kdysi jsem s Favoritem projel celé Beskydy na letňákách s dobrým vzorkem a cca 1,5barem tlaku bez jediného škobrtnutí. Naopak dneska to frajerovi na Racing Winter Dunlopech šklhne v první táhlé levé jen proto, že tak nějak věří v ABS/ESP a ty bomboidní olačky na ráfcích za které vypláz 40 papírů s tím, že je to skoro rallye obutí. :-)

+1/0
2.11.2011 13:25

honza2007

Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

http://www.uamk.cz/index.php?option=com_turistika&Itemid=85&a=z&z=3&k=8

http://www.uamk.cz/index.php?option=com_turistika&Itemid=85&a=z&z=2&k=8

Rakušáci to mají jako my, u Němců má být zimní výbava odpovídající povětrnostním podmínkám ;-)

0/0
2.11.2011 13:16

nakej_nick

Re: Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

Rakušáci to nemají jako my. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011103102

Doporučuji Vaší pozornosti  jako důležité pro porovnání též komentářové vlákno z 02.11.2011 11:01:18

Na rozdíl od ČR bude též mnohem obtížnější najít info o zkušenosti, že někoho někde buzerovali za letní gumy za letních podmínek. "A vo tom to je."

+1/0
2.11.2011 13:57

honza2007

Re: Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

četl jsi příspěvek UAMK?;-)

0/0
2.11.2011 14:00

nakej_nick

Re: Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

Ano.

Zimní pneumatiky a sněhové řetězy Winter Equipment

0/0
2.11.2011 14:10

nakej_nick

Re: Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

Četl jste tam vy někde - nebo na mím odkazu, kde je citace jejich zákona - něco o "lze předvídat" nebo o značce s vločkou?

0/0
2.11.2011 14:13

honza2007

Re: Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

Samozřejmě vločka je jen naše specialita (do určité míry - v Rakousku jsou přes sedla taky přikázené řetězy). Původní příspěvek byl naopak namířen proti těm, co tu diskutují, že mají povinné zimáky celou zimu, což není pravda ani v tom Rakousku, ani v Německu. ;-)

0/0
2.11.2011 14:17

nakej_nick

Re: Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

Možná se pletu, ale tady snad nikdo netvrdí, že jsou u nás povinné všude celou zimu. I když někteří *** jedinci by to tak rádi.

Osobně vítám snahu v té část zákona, která (stejně jako v A a N) specifikuje - byť blbě, ale snaha se cení - povinnost v zimních podmínkách. Ale vadí mi ta vločka a vadí mi to předpokládání. Protože to je prostor pro buzeraci.

viz "bude podle Jiřího Havla z pražské policie těžké se při jízdě na zmrzlé vozovce z pokuty vymluvit.Zákon totiž ukládá používání zimních pneumatik nejen na silnicích pokrytých souvislou vrstvou sněhu, ledu nebo námrazy, ale také vždy, když námraza na silnici hrozí. A to je v zimě prakticky pořád." http://novinky.cz/krimi/249171-kontroly-ridicu-policiste-zatim-nechystaji-cekaji-na-mraz.html

A ujišťování páně Tržilovo, že přece při +15 kontrolovat nic nebudou je ku h---u. Co při +5? Co při +1? ZKušenosti z předchozího období jen značek s vločkou jsou, že....

0/0
2.11.2011 14:30

honza2007

Re: Pro ty, co obhajují Rakousko a Německo

mě právě se..ou nadpisy typu "od 1.11. pouze na zimních" a pod. i když vím, že je to blbost. Takových článků a obhájců těchto článků se tu vyskytuje snad většina. :-/

0/0
2.11.2011 14:58

libedejroznec

jo jo..

..a ty zimáky vám na namrzlém mostě klouzat nebudou, že .. takže v klidu 130 ..a že městská přivolá státní ? .. tak ať .. nemají právo mne zadržovat, takže mezitím si v klidu odjedu.. ;-D

0/0
2.11.2011 13:04

ondrej01

souhlas 2 auta na zimu a na leto

Opravdu je tomu tak, je k neuvěření, za jak krátkou dobu se sjedou zimní pneu mimo zimní sezónu. Tento rok jsem kupoval nové zimáky a tak sem nechal staré na dojetí přes celý rok.

Opravdu čím višší teplota, tím více se sjíždějí.

Tím ale nechci odrazovat od používání zimáků- naopak. Povinně používány měli být už dávno a bez kompromisů od 1.11. a ne zase nějaké právní dodatky. To zase nahrávají právníkům, aby se lidi odvolávali kvůli každé blbosti.

Holt ti naši zákonodárci nic nevymyslí, aby to prostě jednou fungovalo.

0/0
2.11.2011 11:23

brta

zimní

Najezdil jsem za 45 roků dosti km.Určitě dnes je zapotřebí jezdit v létě na letních a v zimě na zimních.Je to o 100% bezpečnější.

0/0
2.11.2011 9:53

Modrý a zelený blesk

Re: zimní

Tak tomu říkám vědecká studie! Hotová disertace!!!

0/0
2.11.2011 12:25

bitkar

letni guma v zime

pokud mate KVALITNI letni gumu, tak i za nizkych teplot funguje vyborne. Na suchu urcite. Vzdycky pisou takovy nesmysly, ze to vypada, ze jak klesne teplota pod 7C, tak se s letni na suchu ani nerozjedete. Uznavam, ze s nejakou slisovanou tmou bych se bal jezdit (vlastne i v lete), ale kdyz mate kvalitni znacku, tak funguje i pod 0C. Ja osobne neprezouvam dokud vazne nehrozi snih a nikdy jsem nemel problem. Dokonce pri mirnem snezeni (ktere se udrzelo v mirne vrstvicce na silnici) jsem stale nepocitil jedine zavahani pneumatik (samozrejme si davam vetsi pozor a vetsi rezervy v zatackach).

Lidi! Kupujte kvalitni pneu. Nesetrete kvuli par stovkam - jsou to 4 plochy dlane ruky, ktery vas drzej na silnici a rozdil mezi levnou a drazsi pneu muze byt neuveritelny.

+4/0
2.11.2011 9:35

tomtop

chce to mít 2 auta

letní a zimní ;-D

0/0
2.11.2011 9:23

Don_Alex

Re: chce to mít 2 auta

cabrio a sypač s radlicí?

0/0
2.11.2011 12:20

bloud-velbloud

Re: chce to mít 2 auta

;-DR^

0/0
2.11.2011 13:01

mak1_re

Přiznávám se,

že jsem podlehl mediální masáži (+ namrzající mlze) a dal jsem na auto zimní pneu už 23.10. Jenže pak se samozřejmě oteplilo a když jsem jel 27.10. Praha - Ostrava tak bylo docela teplo. A auto se při brždění chovalo hůř, než na letních......

takže bych tuto mediální masáž bral jako obecné ohrožení

0/0
2.11.2011 7:35

net.Xtreme X

Re: Přiznávám se,

Proto máš také i v zimním období povolené letní, když je sucho(mokro) a teplo;-)

Každá pneumatika má své slabiny a přece nechceš, aby tě zákon nutil přezouvat před každám sněhem/námrazou/náledím na zimní a před suchou a mokrou vozovkou zase na letní...

0/0
2.11.2011 8:11

habr

Re: Přiznávám se,

Já si myslím, že to není v pneumatikách, ale v hlavě řidiče.  U mne zimní v létě dělají jedinou věc - rozškubu je rychleji v terénu protože jsou měkčí. Ale, že by se auto nějak zvláštně či hůř na silnicích chovalo při běžné klidném provozu jsem nikdy nepozoroval. Ani když jedu s naloženým, težkým vlekem se auto chová celkem normálně. naopak, letní (univerzální) při zimě mi víc odstakují, kloužou - jsou prostě tvrdší.

Řekl bych proto, že divné chování auta je víc v podvědomí řidiče, že v horku na zimních si uvědomují chování auta za nestandardní., přestopže ten rozdíl není zas tak velký jak potom vypravujeme

0/0
2.11.2011 8:26

radik

Re: Přiznávám se,

až budeš brzdit před jinym autem, nebo se nečekaně vyhejbat divočákovi, tak budeš rád i za ten "ne zas tak velký rozdíl, jak prý vypravujeme"...  Ikdyby ten rozdíl opravdu byl tak malej (což neni) tak je dost situací kdy takovej malej rozdíl, hraje hodně velkou roli...

0/0
2.11.2011 9:10

nakej_nick

Re: Přiznávám se,

Není přece jen jedna letní a jedna zimní pneu ... různé typy se chovají různě, záleží na dezénu i materiálu. Měkčí špalky gumy se namáháním do zatáčky "ohýbají", při vyšší teplotě a velkém smykovém namáhání (i při brždění) můžou jakoby klouzat na mikrovrstvičce uvolněného materiálu. Ty laciné, co si koupí lidi z donucení, pravděpodobně a všeobecně jsou na tom hůř.

0/0
2.11.2011 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.