Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestu u Zlína pokryl gumoasfalt. Bude tišší a bez výtluků, věří silničáři

Silničáři poprvé v Česku zkoušejí položit na cestu vedoucí i mimo obec speciální povrch z asfaltu s příměsí gumy. Experiment testují na části silnice u Zádveřic na Zlínsku, kterou nyní budou sledovat. Doufají, že se potvrdí předpoklad, že i při vyšších rychlostech mimo obec bude taková silnice tišší a více vydrží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

budějce

se probudili

tento asfalt je nabízen českým silničářským firmám již cca 10 let. Porovnání s normálním je opravdu o několik % dražší, ale životnost je o několik let delší. Argumenty cestářů byli ty, že, co by dělali potom, až vše opraví. No nic, doufejme, že zvítězil zdravý rozum a konečně se někdo této technologie chytne. A taky doufejme, že Uhersko-brodský areál zase nevyhoří. :-)

0/0
1.11.2011 16:23

pohrabáč

Re: se probudili

jenom jestli se ten úsek nevynechal z jiných důvodů - nebylo v té době na ŘSD ve Zlíně ani potuchy o tom co to je gumoasfat a tak se dnes hodí vynechaná díra která by se příští rok stejně opravila klasicky.Pochybuju že se to bude libitlt asfaltérské a protihlukové loby - budou se muset něco nového učit.A to bude bolet. Snad se to osvědčí a nebude třeba  bráněno něčemu novému .Jinak zpět se vrátíme k potahům dobytkem a koněm.

0/0
2.11.2011 20:21

CZ_Xcv

Brno Pionýrská

tam to bude taky. Můžete porovnat.

0/0
1.11.2011 14:21

JeFFik

Re: Brno Pionýrská

bohužel až za cca 10 měsíců ....:-/

0/0
6.11.2011 23:12

Libra

asi tak

Zajeďte za kopečky do Německa a uvidíte, jak vypadá kvalitní silnice. A ne ty tankodromy u nás.

0/0
1.11.2011 13:17

ravanir

Můj tata..

je z těch Zádveřic a máme tam aj kůsek chalupu, ale na tej cestě je problém, že leží na kopcu, kerý je dosť vlhký a teče po něm voda z kopců dolů. Takže povrchy možů byt, jaké chců, ale jak to čmáchne, tak to ujede spíš zespoda a celý povrch pojede aj se základama dolů do potoka :-P

0/0
1.11.2011 11:50

ntk_

základ je základ...

no hlavně jde o základy silnice, dále jak je vrstvený a až v poslední řadě je důležitá vrchní vrstva... tady se silnice nenaučí dělat nikdy.. pořád se řeší, opravují, frézují, doplňují, slátají, mění jen vrchní vrstvy... viz článek :-))... dokud budou špatné základy tak si tam můžete dávat i amarouny a bude to na nic... v česku silnici neumí dělat, tečka.

0/0
1.11.2011 11:20

hit

Hlavně to dlouho testujte,když prý

Ve Skandinávii nebo Spojených státech se podobná metoda úspěšně používá desítky let.

+3/0
1.11.2011 11:03

broskvovyPRD

Re: Hlavně to dlouho testujte,když prý

To mě taky trochu zarazilo a pobavilo... :-)

0/0
1.11.2011 11:06

uživatel eliminován v9.0

Re: Hlavně to dlouho testujte,když prý

R^;-D

0/0
1.11.2011 11:20

master19

Re: Hlavně to dlouho testujte,když prý

Tak se to šoupne do lesa na cestu po které nejezdí moc aut a je to... ;-D

0/0
2.11.2011 8:32

Homer _1

Re: Hlavně to dlouho testujte,když prý

Chvíli přece trvá než spočítají o kolik našponovat ceny aby si kompenzovali "ztráty" za uniklý zisk z neuskutečněných oprav naschvál zfušovaných silnic nebo za nižší frekvenci oprav z důvodu delší trvanlivosti povrchu...

0/0
5.11.2011 23:54

iheojte

Re: Hlavně to dlouho testujte,když prý

jenže doma vyrobená cola nemusí mít nutně úspěch té, co se prodává již roky

0/0
6.11.2011 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.