Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Milovník švédských krabic: Design auta dnes určují evropské předpisy

Můžete mu říkat třeba "pan Volvo". Peter Horbury už snad ani nic jiného než volva malovat neumí. Právě minulý týden povýšil z pozice šéfdesignéra švédské značky na post viceprezidenta mateřského čínského koncernu Geely zodpovědného za design. Jen pár dní před svým jmenováním poskytl exkluzivně pro iDNES.cz rozhovor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darik H

Hmmmmm

Pekne PR na cinskou automobilku !!!!

0/0
8.11.2011 20:45

hives

Re: Hmmmmm

Takže podle tebe každý rozhovor s významným člověkem z nějakého podniku je vždy zároveň PR toho podniku?

0/0
8.11.2011 22:13

Darik H

Re: Hmmmmm

Tak okate sice asi ne, ale proc si neprihrat polivcicku, ze! ..... obzvlast, kdyz image Volva v Evrope zrovna prevzeti znacky Asii moc neprospelo.

0/0
8.11.2011 23:11

hives

Re: Hmmmmm

Nevím, jestli zrovna jiný vlastník znamená horší image. Pokud tahle změna nebude mít vliv na kvalitu, tak proč? Momentálně pod asijským vedením myslím ještě žádné auto nevyjelo, takže samozřejmě nový vlastník vyvolává otazníky nad budoucími auty, ale zhoršení image v tuhle chvíli? Druhou věcí je, kolik běžných lidí vlastně ví, že Volvo vlastní Číňani? Takže já tohle beru hlavně jako rozhovor s úspěšným člověkěm, který má co říct k současnému designu a reklamu v tom nevidím. Souhlasit s ním nemusíš.

0/0
9.11.2011 19:55

metafrik

mytus bezpeci + osobity design

To se tyka uz jen starych modelu 200,700,900 - Vlastne spis antidesign, zato mimoradne povedeny. Oproti soucasnym nemeckym predesignovanym kreaturam tyhle modely mely osobitost a eleganci

0/0
8.11.2011 17:30

radik

Re: mytus bezpeci + osobity design

On to mýtus nebyl... volva byla ve své době opravdu zdaleka nejbezpečnější auta... ten krabicoidní design s tim měl hodně společnýho...

 

Dnes v době NCAP crashtestů a bezpečnosti na prvním místě se rozdíly mezi volvem a zbytkem automobilové produkce výrazně snižují... ale Volvo pořád patří k autům, kde v oboru patří na špičku ;-)

0/0
8.11.2011 18:07

metafrik

Re: mytus bezpeci + osobity design

JOJO, myslel jsem to jako mytus, ktery mel a asi i porad ma opodstatneni. :-)

Jezdim s 940 a nedam na nej dopustit. A kdysi mi 440 svym dlouhym cumakem zachranilo zdravi

0/0
8.11.2011 18:23

wrah

Re: mytus bezpeci + osobity design

Přesně, ten krabicovitý design měl s bezpečností hodně co společného. Ohromné deformační zóny a ještě strašná spousta sloupků, příček, výztuh atd, které se musely napřed ohnout nebo polámat, než mohlo něco proniknout do kabiny.

0/0
8.11.2011 19:43

Tramp_007

Re: mytus bezpeci + osobity design

A navic se do tech krabic vesla klidne i rakev nebo zaroven pracka Husquarna, rozkladaci pohovka, lyze a zavazadla.

0/0
8.11.2011 21:07

Antonín, topič

Re: mytus bezpeci + osobity design

Jojo. A krabice v IKEA mají shodou okolností délku ideálně pasující do sklopenýho kufru Saaba 900. I vanu jsem v tom odvez, v zavřeným samozřejmě. Se zimníma kolama naráz. A nebyl to kombik.

0/0
8.11.2011 23:20

radik

Re: mytus bezpeci + osobity design

jinak s tou eleganci si to trochu prehnal....asi tak elegantni jako BVP-čko

0/0
8.11.2011 18:24

wrah

Re: mytus bezpeci + osobity design

Jenže ono i to BVP má něco do sebe. Volvo je, nebo alespoň bylo automobilem, kam jde naložit rodina, spousta nákladu a bez ohledu na podmínky vás dopraví do cíle. A k tomu nepotřebujete zlatou metalízu, hliníková kola ani trojitě vymakaný design. Stačí spolehlivá bedna na kolech.

0/0
8.11.2011 19:48

radik

Re: mytus bezpeci + osobity design

Jasně... já ti rozumim a i charisma určitě nějaký má (stejně jako to BVP)... je to (bylo to) účelný a bezpečný auto a to je správně, ale mluvit o eleganci už je trochu moc... krabice nikdy elegantní nebude.

0/0
8.11.2011 19:57

Diskuzní kovboj

Volvo

Vždycky když potkám v provozu XC90 V, XC70, S80 R^ nebo novější "šedesátky" :-), je to radost. Mezi vozy z D3 jsou to příjemná zpestření a  R^ řidičům a majitelům.

Design je nadčasový, vždyť XC90 se vyrábí od roku 2002 a téměř 10 let poté se pořád prodává víc než výborně, a nedivím se, to auto má takovou zvláštní..auru.

Když to srovnám s Audi, BMW či Mercedesem, Volvo na mě působí sympatičtěji. Škoda, že jich nejezdí víc.

0/0
8.11.2011 15:22

dvakratzabanovanylajos

Re: Volvo

to je dobre, ze jich nejezdi vic. nevim cim bych jezdil, asi saabem.

0/0
8.11.2011 16:20

Diskuzní kovboj

Re: Volvo

Svým způsobem s vámi souhlasím :-), nechtěl bych aby se z Volva stala "masovka" jako z D3- což ale nehrozí, nebo alepoň já nemám ten pocit. Ale vidět je víc by neuškodilo, ikdyž v centru Prahy nějaká ta XC90 a semtam i S60/80 či XC70 v současné a minulé generaci vidět je ;-).

Díky za Saaby, Volva a Jaguary a lidi kteří je kupují R^, předevčírem to předemnou odpálil nový XJ L 5.0 V8 Supercharged, ach V.

0/0
8.11.2011 17:41

wrah

Re: Volvo

Ano, kočičky jsou nádherná auta. Ale osobně dávám přednost starším, tak 80 tá léta. A ne, že by to byla slabá auta i na dnešní poměry, motory 4,něco.. A ta zlá čičina na kapotě :) Nebo Saab 900. Starý ale nádherný.

0/0
8.11.2011 19:52

Antonín, topič

Re: Volvo

Hm, jedné 900 jsem se musel zbavit. Těžké loučení...

0/0
8.11.2011 20:58

superkutil

Pokud Volvo nebude hranatá krabice, tak už to nebude Volvo

Chystám se do XC70 a chci aby to byla krabice. :-)

0/0
8.11.2011 14:15

orangexx

Jaguar, Volvo, Saab...

Da se čekat prakticky s jistotou, že tyto značky mají dnes již bohužel za sebou období rozvoje.

Jaguar pod Tatou se stáva zcela obyčejným šuntem i když s kvalitou měli problém už hodně dlouho...

Volvo si už ublížilo spojením s Fordem a ted pod současným majitelem, se dá čekal vyždímání technologií do poslední kapky s budoucím očekáváním totálního kýče s hlediska desingu i kvality.

Saab je již na lopatkách pěkně dlouho a po čekaném úprku posledních odvážných zákazníků ho nejspíš neprobudí k životu ani živá voda.

0/0
8.11.2011 12:58

Andee in Red Book

No...

To je náhodička, že služebák českého zastoupení Volva má značku 8A8 3377 ;-D

0/0
8.11.2011 12:07

nnyky

Re: No...

Od aut s takovou RZ raději dál. Zrovna minulý týden jsem potkal jednoho s 3H9 6666 a zažil, co to je, když řídí zakomplexovaný "Trpišovský" :-/

0/0
8.11.2011 12:15

Korektní Želva

Re: No...

Já zas potkal Mercedes s SPZ - xBx 1111 (místo těch x bylo nějaký číslo, napamatuju si jaký) a dal mi na přechodu přednost i přesto, že jsem jasně dával najevo že počkám až projede. Dělám to tak běžně, podle mě je totiž lepší, když chodec počká až auto (v mém případe vejš dokonce více aut) projede, než aby řidič zbytečně zastavoval jen kvuli tomu abych mohl přejít. Takže když jdu k přechodu a vidím že se blíží auto, tak dělám jakože jdu dál po chodníku, stoupnu si od přechodu dál,... a pod.  No a ten člověk přesto zastavil a počkal až přejdu.

Tím chci jen říct, že ne každej kdo má protekční SPZ a auto za tři mega je "Trpišovský". Auto a ani SPZ nemá na chování řidiče žádnej vliv.

0/0
8.11.2011 12:42

Korektní Želva

Re: No...

A i když řidím, tak jsem si od majitelů drahých aut s protekčníma značkama nevšiml o nic horšího chování než od ostatních. Ono to chce na té silnici hlavně klid a brát s nadhledem. Někteří lidi jsou prostě prasata a jezdí jako prasata, ale v žádné skupině (bohatí, chudí, mladí, staří,...) jich není víc nebo míň.

0/0
8.11.2011 12:46

picachu

Re: No...

Tak uz je mi jasne proc porad ridici v Cesku neumi zastavovat na prechodu. Je to kvuli lidem jako jste VY! Prosim vas zajedte si do Nemecka na nakupy a projdete se tam parkrat po meste pres prechody abyste pochopil jak spravne prechazet prechod. Pro ty co to nevi - v Nemecku KAZDY ridic kdyz uvidi U prechodu chodce ihned zastavuje auto. AUTOMATICKY. S vasim pristupem se tam budete citit jako blbec uz po prvnim prejiti. Dokonce i cesti ridici po prejeti hranic s Nemeckem se chovaji stejne jako nemecti ridici. Okamzikem kdy prejedou hranice z5 se z nich stavaji stejni hulvati jako predtim. Muzou za to jak ridici, tak chodci jako vy, tak debilne formulovany zakon a obecne vymastena ceska povaha masirovana 50 lety komunismu.

0/0
8.11.2011 13:23

dvakratzabanovanylajos

Re: No...

hm, neco na tom je.

0/0
8.11.2011 13:27

Modrý a zelený blesk

Re: No...

Jak významný musí být deficit člověka, který vyzývá pro výuku českých pravidel k návštěvě Německa?

Jinak samozřejmě NEMÁTE pravdu.

0/0
8.11.2011 15:17

picachu

Re: No...

Samozrejme ze mam pravdu. Ta ceska pravidla maji stejnou myslenku jako nemecka. Bohuzel implementace pokulhava, jak je to ostatne v Cesku se vsim. Ceske zakony jsou k smichu, jedna dira za druhou. Proto jsem zminil Nemecko, odkud bychom si ohledne prechodu meli vzit priklad. Tam clovek vidi jak dobre funguje. V Cesku to nefunguje, pokud si myslite ze ano, znovu opakuji, zajedte si do Nemecka, stoupnete si tam k prechodu a stujte tam. Pak se vratte sem do diskuze a reknete tam jak jste tam stal jak blbec a vsichny auta pred vama zastavovaly. Proc myslite, ze to tam ti ridici delaji? No protoze je to tak uci v autoskole a maji to tak formulovane ve vyhlasce. V Cesku to je vysmech.

0/0
8.11.2011 15:22

radik

Re: No...

On je největší rozdíl v lidech a ne pravidlech... proto to tady nikdy nemůže a ani nebude fungovat jako v německu ;-)

Pokud vím, tak ve vyhlášce je že maj přednost chodci a v autoškole tě to učí taky... ty důvody jsou zcela jiný.

0/0
8.11.2011 15:38

Modrý a zelený blesk

Re: No...

Samozřejmě pravdu nemáte. Osobně jsem viděl nehody, kdy řidič srazil chodce... na přechodu... v Mnichově.

0/0
8.11.2011 20:56

Sanjuro

Re: No...

další "obecne vymastena ceska povaha" která má pocit že když naplive na vlastní národ tak bude něčím víc?

0/0
8.11.2011 15:22

picachu

Re: No...

Ja ten pocit nemam. Ten pocit maji ti, kteri z ceska nikdy nevytahli nos (at uz fyzicky ci psychicky) a mysli si ze znaji vsechno a nejsou schopni se poucit odjinud. Ja se rad poucim a vyhledavam nove informace neustale. Znam 6 jazyku a ctu vetsinou zahranicni literaturu abych mel co nejvetsi prehled a nemel zastreny pohled ruzovyma brylema neznalosti typickeho ceskeho vidlaka klabosiciho v hospode.

0/0
8.11.2011 15:27

radik

Re: No...

Tak ses pochlubil jakej si frajer narozdíl od nás typických českých vidláků... hlavně že první věta je, že nemáš pocit že si lepší... ty ho máš, ale neumíš si to přiznat... jako správnej čecháček ;-)

+1/0
8.11.2011 15:41

Andee in Red Book

Re: No...

:-)R^

0/0
8.11.2011 15:54

picachu

Re: No...

Chlubit se jsem nemel v umyslu, pokud vam to tak vyznelo tak se omlouvam. S temi pocity jsem ja nezacal, to vubec neni tema debaty. Nekteri lide se citi lepsi nez nekdo, nekdo se citi menecenny. Usuzuji ze vy se citite jako vidlak, kdyz jste se ozval, ackoliv nevim zda opravnene. To je vsechno prirozene. Nicmene muj prevazujici pocit by se dal shrnout Sokratovym citatem "Cim vic vim, tim vic vim ze nic nevim". Moje puvodni myslenka byla, ze lidi se chovaji jako slepe ovce - viz ty prechody. Abych navazal na tu vyhlasku, je to castecne znenim vyhlasky a castecne lidma, ci spise ceskou povahou.

0/0
8.11.2011 15:58

radik

Re: No...

;-D ja se necitim jako vidlak... to vy jste mluvil o typyckych ceskych vidlacich a chlubit si mozna nemel v umyslu, ale presne to si udelal... za to se mi ale neomlouvej... ja i spusta dalsich se tomu jiste od srdce zasmala. Ze to neni tema debaty? A proc si o tom sakra mluvil, to si mel rict rovnou a ne ted kdy se ti to nehodi.... ty ses proste musel pochlubit a nakonec rejpnout do "typicky ceske povahy", co? Jaké jste národnosti vy, pane?

A slepe ovce jsou vsude na svete i v nemecku...a s jejich povohou (disciplinou) jeste vetsi... pane, ano pane... premejsli az potom, prece je to predpis a ten se nesmi porusit (to je slepa ovce). Takze az budete mluvit o ceske povaze a ovcich a zaroven davat jako priklad nemecko, tak se pane zamyslete...

0/0
8.11.2011 16:11

picachu

Re: No...

Tak ono uz to nema cenu moc rozpatlavat. Jen bych rekl z mych zkusenosti, ze v zahranici udavani faktu lide neberou jako chlubeni, ale tady jak vidim to hned sklouzne do negativa. Kdyz potkam nekoho, kdo treba neceho dosahl nebo se snazi dosahnout, tak ho obdivuju. V Cesku je stale typicka reakce zavist, obvinovani z chlubeni atp. Nakonec bych rekl, ze provokace a rypani k tematu jsou potreba, zvlaste nyni. Vzdyt se na to podivejte, zkorumpovany stat, politici vetsina uplaceny lidsky odpad, zakony derave, lide co tech der umyslne zneuzivaji, mnohdy politici sami, policie pro smich, upadek kvality potravin, honba za nejlevnejsim brakem. Kde jsme byli drive a kde jsme ted?

0/0
8.11.2011 16:28

radik

Re: No...

Kdybys řekl jen pár faktů tak se ani neozvu, ale ty si musel dodat " a nemel zastreny pohled ruzovyma brylema neznalosti typickeho ceskeho vidlaka klabosiciho v hospode."  a s takovou rejpavou poznámkou nikde na světe nebudou mluvit o pouhém sdělení faktu... NIKDE NA SVĚTĚ. Jak píšeš v dalších větách... šlo o provokaci a rýpání... A jestli máte pocit že Vám závidim, tak Vás ujišťuju že ne... občas sem závistivej, ale Vám opravdu nemám co závidět. ;-)

 

A poznámka kde jsme byly dříve? ;-D Můžu tě ujistit že český (a moravský) národ na tom v celé své historii nikdy nebyl tak dobře jako nyní... taková životní úroveň tu prostě nikdy nebyla. A to o čem píšeš zdaleka neni problém jen ČR...

0/0
8.11.2011 16:50

radik

Re: No...

P.S. Mam pěknej rekonstruovanej byt, pronajmutou velkou garáž kde je 2 x BMW (auto a motorku), pohlednou brunetu s trojkama... narozdíl od typickýho internetovýho chytráka klábosícího na idnes?

 

Jak to na tebe působí? Já se, ale nechlubim... jenom sděluju fakta ;-D

0/0
8.11.2011 17:02

picachu

Re: No...

Pusobi to vyborne, gratulace.R^

0/0
8.11.2011 17:10

radik

Re: No...

8-o...;-D to neumíte ani na férovku přinat, že jste se prostě vychloubal (ikdyž možná nevědomky)... koukám, že na vás ta česká povaha sedí naprosto přesně, hlavně že tu na takový nadáváte... Končim, nemá to cenu.

0/0
8.11.2011 17:13

wrah

Re: No...

Pravda pravdoucí. Když jsem byl podledně v Německu, tak jsem za pár hodin měl úplně ubroušený jazyk od samého "danke". V ČR nemám potřebu to vůbec říkat, snad jedině krom Větnamských obchodníků. Nehodlám děkovat, když mě někdo neflákne dvěřmi mezi oči.

0/0
8.11.2011 19:55

l.g

Re: No...

Tohle se stává. Ale většinou je to tak, že "Trpišovský" pujčí auto manželce...

0/0
8.11.2011 16:47

radik

Dnes už čínských krabic

Nebo ne? ;-D

0/0
8.11.2011 9:07

jamming

JA BYCH TY PREDPISY ZRUSIL

uz se nemuzou delat auto s nizkym predkem, ty krasny tvary 70 let...kdyz srazim chodce, tak proste smula. a to rikam i jako chodec.

0/0
8.11.2011 9:05

hives

Re: JA BYCH TY PREDPISY ZRUSIL

Také mě štve zohledňování "ochrany" chodců v designu, na druhou stranu není to povinné. Hlavní je, že výrobci sporťáků na tyhle předpisy kašlou:-)

0/0
8.11.2011 22:17

B01D

Volvo už není Volvo.

Je to jen čínský výrobek.

0/0
8.11.2011 8:58

loma123

Re: Volvo už není Volvo.

a ty si ignorant: protože:

a) současná vozidla včetně nejnovější V60 se vyvíjela v době, kdy ve Volvu ještě ani nevěděli o tom, že do nich chce investovat někdo z číny;

b) žádné ze současných Volv se v číně pro evropský trh nevyrábí;

c) takový VW a Škodovka se nežinýrují a v Číně staví fabriky o 106. A to dávno před tím, než čínský investor koupil nějaké akcie Volva

d) Volvo není o nic čínštější než je třeba Mercedes arabský - to ře podstatná část kapitálu třeba Mercedesu je od arabů neznamená, že Mercedes budu považovat za blízkovýchodní vůz.

0/0
8.11.2011 9:52

Darik H

Re: Volvo už není Volvo.

Vyprávějte to zákazníkům! ..... pravda prostě je, že Volvo ztratilo svůj kredit a image! ..... i proto asi ty snahy o jejich propagaci !!!

0/0
8.11.2011 20:48

kryton

Re: Volvo už není Volvo.

to je jako bys tvrdil že Manchester City neni anglickej klub

0/0
8.11.2011 11:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.