Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové kupé Subaru je venku, má jen pohon zadních kol

Subaru představilo na autosalonu v Los Angeles vpravdě revoluční model, i když zatím jako koncept. Produkční verze se od něho ale už příliš lišit nebude. Sportovní kupé BRZ bude mít jen jednu poháněnou nápravu. Atraktivní kupé se začne vyrábět příští rok souběžně se sesterským modelem Toyoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

pro mrq

Tak chlapče, stačily dva dny a ohledně ceny BRZ STI je jasněji. Včera uveřejnila Toyota cenu svojí GT-86, která má začínat na 30.000 liber. Protože BRZ STI má být podle Toyoty i Subaru umístěno nad vrcholový model GT-86, měl bys ty svoje představy o laciném sportovním autě asi ještě přehodnotit, ne? ;-)

0/0
29.11.2011 0:33

mrq

Re: pro mrq

mno .. tak prvně musím říct, že jsem tu nemluvil a neodhadoval cenu na BRZ STI , ale na BRZ ... jestli vůbec někdy přijde verze STI , tak pak ano, tam bude cenovka jinde. Avšak v tuto chvíli je aktuální debata o BRZ jako takovém ( 200 hřebců, atmosférickej dvoulitr atd. ). Tam se s cenovkou nechme překvapit, ale uvidíš, že to rozhodně nebude milion . A jen tak pro info .. četl jsi nejnovější zveřejněné údaje? Kdo měl pravdu ? Auto váží 1220 kilo - 164 koní / tuna ( nekdě níže si dedukoval o dost víc a rozporoval můj názor ), auto je 2+2 místné ( taky někde níže jsi uváděl, že to bude dvoumístné ) , dle zvěřejněných obrázků a videa je jasný, že to bude "menší" sportovní kupé ... Dle mého názoru se do Evropy nebude dovážet jen "nadřená" vrcholová verze , ale i tzv. základní verze s cenovkou někde okolo 700 tis. Kč - ale předem tu říkám, je to má spekulace, není ničím podložená a netýká se verze STI ( vozu laděného Subaru Tecnica International )

0/0
30.11.2011 10:59

truthspeaker

Re: pro mrq

K té ceně se omlouvám, špatně jsem napsal STI. Měl sem na mysli že podle dostupných informací má být BRZ nad vrcholovým provedením GT-86, takže nejméně 900 tisíc.

Ohledně hmotnosti - zaprvé těch 1220 kilo není stále oficiálně uváděná hmotnost BRZ, ale odhad buhví koho. Zadruhé to není odhad provozní hmotnosti, ale US curb weight u které se to počítá jinak. Takže pro naši provozní hmotnost si k tomu odhadu připočti 75 kilo :-) Takže sem se splet a pravdu nemá ani jeden z nás. Bude to nejspíš 1,3 tuny. Což není špatný.

0/0
1.12.2011 15:58

michaljn

ZA TY PRACHY !!!!

DOST SLABEJ MOTOR.......motor ubožáček :-/

0/0
25.11.2011 11:01

MartyKO

Re: ZA TY PRACHY !!!!

Slabej motor? Záleží dost na hmotnosti a jejím rozložení.

0/0
25.11.2011 21:31

truthspeaker

Re: ZA TY PRACHY !!!!

Ano, v celkovém výsledku záleží také na hmotnosti a jejím rozložení. To nic ale nemění na tom, že motor JE slabej.

0/0
27.11.2011 19:27

MartyKO

Re: ZA TY PRACHY !!!!

Na atmosférickej dvoulitr mě 200 koní málo nepřijde. A s hmotností lehce přes 1200 kg a samosvorem mě těch 200 koní přijde v základní verzi až až...

0/0
28.11.2011 13:04

truthspeaker

Re: ZA TY PRACHY !!!!

No vidíte, to bude hodně subjektivní, mě zase 166 koní na tunu přijde hodně málo. Moje úplně běžné auto na denní ježdění má 160 koní na tunu a není to nic moc. Můj sporťák má 220 koní na tunu a po první sezóně co ho mám už uvažuju o kompresoru, protože by mu ještě tak 70 koní hodně prospělo.

Každopádně není asi důležité, jesli se nám to zdá hodně nebo málo. Faktem je, že je to méně než u konkurence.

0/0
28.11.2011 13:42

Převodovka

Velmi pěkné

Tento se koncept se mně velice zalíbil. Poslední generace Imprezy mi vůbec nic neříkaly, ale BRZ se jim fakt povedlo.R^

0/0
24.11.2011 20:54

Upload

To co popisujete

není motor "boxer", ale motor s protilehlými válci. Motor "boxer" se nikdy neujal. Vyznačoval se tím že tlak v pracovním prostoru motoru vytvářely dva písty stlačující proti sobě vzduch. Motor měl dva klikové hřídele. A právě pro pohyb pístu proti sobě se nazýval "boxerem". Firma Subaru používá vždy a jedině motor s válci do V s úhlem náklonu 180stupňů. Stejně jako v celém i-dnes, tak i tady šíříte bludy!!;-O

0/0
24.11.2011 12:32

bbaarrtt

Re: To co popisujete

No máš pravdu. Nicméně to, že pro motor s protilehlými válci je zažité označení boxer je pravda taky. S tím se tady čílíš naprosto zbytečně ;-)

0/0
24.11.2011 12:36

honza - octavia

Re: To co popisujete

oznaceni boxer uziva i subaru na oficialnich strankach je pravda ze to neni presne oznaceni ale je jiz zazity a v dnesni dobe se vyhradne pouziva prave pro tuto konstrukci

0/0
24.11.2011 13:05

honza - octavia

Vypada velice dobre

ale s pohonem jedne napravy to nikdy nebude to prave subaru. Subaru melo 2 neskutecne vyhody proti konkurenci a to BOXER motor (nizke teziste celeho vozu) a neprekonatelny sistem pohonu vsech kol hlavne u verzi STI od r 2004 kde byl predni i zadni diferencial samosvorny a mezinapravovy s promnenou svornosti.

Tyto dve vyhody delaly subaru vyjimecne jestli z toho udelaji opravdu jen zadohrab tak se sklouznou mezi tuctovky.

0/0
24.11.2011 8:38

BlkRider

Re: Vypada velice dobre

Vsak tohle neni Subaru, ale Toyota prodavana pod znackou subaru ;)

0/0
24.11.2011 16:55

Mandolin

Miluju Subaru

Subaru je nejlepší. Můžete o tom vést spory, můžete s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat. R^

0/0
24.11.2011 7:51

truthspeaker

Re: Miluju Subaru

Nejlepší v čem?

0/0
24.11.2011 9:14

honza - octavia

Re: Miluju Subaru

v cem? to by bylo na dlouho ale alespon 2 zakladni veci:

1.Boxer motor (nizko teziste => lepsi stabilita vozu)

2. Perfektne propracovany pohon vsech kol hlavne u verzi STI od r.2004 (evropske verze, japonske od r. 1996) maji predni i zadni diferencial samosvorny a mezinapravovy maji s promnenou svornosti s takovou funkcnosti a presnosti kterou nikdo jiny nema.

0/0
24.11.2011 11:18

mrq

Re: Miluju Subaru

;-)R^

0/0
24.11.2011 11:19

truthspeaker

Re: Miluju Subaru

To co popisujete jsou technické parametry.

Projede tedy zatáčkou nejrychleji nebo nejpřesněji ze všech aut?

0/0
24.11.2011 13:10

honza - octavia

Re: Miluju Subaru

Z vozu ktere mohu osobne posoudit tak urcite. nejel jsem ve voze ktery by mel lepsi vlastnosti v zatackach at na suchem a rovnem asfaltu nebo na kluzkem povrchu (snih, voda, pisek, sotolina) ale kdo to nezazije na vlastni kuzi vubec netusi moznosti tohoto vozu (ani mnoho majitelu techto vozu nedokazou vyuzit jeho potencial) se subarama mam bohate zkusenosti od japonskych verzi STI RA (r.v. 1997) az po posledni verzi WRX STI

0/0
24.11.2011 13:26

truthspeaker

Re: Miluju Subaru

Aha no shodneme se asi na tom, že to jezdí dobře. Možná to je rozumná investice, možná ne. Ale rozhodně není nejlepší, protože jsou prostě mnohem lepší auta a to ve všech ohledech, jen zaslepenej maniak bude tvrdit opak.

0/0
24.11.2011 13:35

honza - octavia

Re: Miluju Subaru

ve sve tride nema konkurenci mohl jsem srovnavat s lancer evo, audi rs4, mazda 6 mps, kdyz zajdeme i do starsich modelu tak lancia hf integrale, escort cosworth. Ano subaru ma sve chybi treba zivotnost motoru ale z vise jmenovanych co jsem mel moznost ridit je proste subaru spicka. Nejblize impreze je evolution ale tam je nejvetsi rozddil je prave v tezisti a mezinapravovem diferencialu.

0/0
24.11.2011 14:02

truthspeaker

Re: Miluju Subaru

jo taaaak, takže Subaru je nejlepší.... v některých vlastnostech mezi pár auty tvořícími přímou konkurenci. Tak to jo, hned je mi původní příspěvek jasnější ;-D

0/0
24.11.2011 14:11

radik

Re: Miluju Subaru

Lancer EVO že v neni konkurentem Subaru? Já myslim že je v některejch ohledech lepší ;-)

0/0
24.11.2011 14:24

honza - octavia

Re: Miluju Subaru

nerikam ze neni konkurentem ale co se jedna o jizdnich vlastnostech tak z meho pohledu ma subaru propracovanejsi rizeni pohonu vsech kol a nespornou vyhodou je nizsi teziste coz se odrazi na prujezdu zatackama jak jsem psal subaru ma nejvetsi problemy s motorama jsou mnohem nachylnejsi a narocnejsi na udrzbu nez treba radovej 4valec v evu. kvuli vyrobnim vadam v 2.5 litrovem bloku na prelomu roku 2008/2009 subaru odstopilo ze svetoveho sampionatu. nerikam ze je nejlepsi ve vsech ohledech jen posuzuji z vozy ktere jsem ridil a mne osobne (je to muj nazor a nemusi semnou vsichni souhlasit) nejlepe sedlo do ruky subaru co se tyce prujezdy zatacek, a celkove jak auto sedi a jakou ma trakci tak jsem nenasel nic lepsiho. je pravda ze treba cosworth je takovej hravejsi do znacne miry i prijemnejsi na blbnuti ale nekompromisnost subaru je neskutecna.

0/0
24.11.2011 14:57

radik

Re: Miluju Subaru

z tveho pohledu... to je dost dulezity. Motor v Evu X povazuju za skvost mezi turbomotorama a jeho projev přitom napoprvé nevypadá jako by byl přeplňovanej... do tři a půl tisíc se nic moc neděje. Podvozek Lanceru skvěle drží a přitom je do určitý míry pohodlnej (což beru jako výhodu) a systémy který přenáší toč. moment nejen mezi nápravy, ale i mezi jednotlivými koly funguje na výbornou.. když to přeženu závodit s tim dokáže i zelený ucho co má ještě mokrý papíry, narozdíl od starších modelů. Jen to řízení nekomunikuje tolik jako EVO IX, ale stále je přesné a bez rozmyslu plní co má. Pravda už to neni ten nekomromisní rallye car jako EVO IX, ale tu techniku ala WRC v sobě má a kdo mu šlápne na krk tak to rychle pozná...

0/0
24.11.2011 15:49

mrq

Re: Miluju Subaru

tak nevím jestli je nejlepší na světě s celkovým pohledem ( pro srdcaře jako já určitě jo, ale nemyslím že je to pravda pro všechny ) - na druhou stranu nejlepší v některých věcech určitě je .. dle mého názoru určitě třeba v systému pohonu všech čtyř kol v segmentu osobních vozů ( vč. SUV, Crossover atd. )

0/0
24.11.2011 11:19

mi_golem

Re: Miluju Subaru

Máme v rodině jak SUBARU, tak Toyotu.  Spokojenost celkem je s oběma. Akorát Impreza(není to STI) má oproti Toyotě nízko prahy(pro auto s jízdou dveřmi napřed překvapení). Odřel jsem prahy u Imprezy. Toyota má opravdu příjemný podvozek, měkké, ale velmi stabilní provedení.  Japonci obecně nemají problémy s elektronikou tak , jak je tomu zvykem u francouzských, německých, italských, a.j. vozů. Imprezu jsem kupoval právě proto, že má 5 dveří a 4 hnaná kola. Díky tomu je právě jízda za snížených adhezních podmínek legrace, protože kola se neprotočí snad nikdy. Bohužel servis, náhradní díly jsou velmi drahé, a třeba nechápu proč mě nutí kupovat olej za 3000,- když ho za rohem mám za 1000.- .Tohle kupé je pro mě krok zpět, nemám pro něj využití.

0/0
25.11.2011 9:50

radik

Re: Miluju Subaru

protože neni olej jako olej... a citlivej motor subaru potřebuje jen to nejlepší

0/0
25.11.2011 10:25

mi_golem

Re: Miluju Subaru

A když je to ten úplně identický, co tam dává servis ?

0/0
25.11.2011 11:11

Modrý a zelený blesk

Re: Miluju Subaru

Tak si ho tam (zřejmě po záruce) můžete lejt taky. Ostatně, já platím za 5W-50 v servisu 220,- za litr.

0/0
25.11.2011 11:29

mi_golem

Re: Miluju Subaru

A když je to v záruce ?

0/0
25.11.2011 13:00

radik

Re: Miluju Subaru

Nevadí...

0/0
28.11.2011 10:08

pissflapslover

pubertakum

uz praskaji jebaky ;-D

0/0
24.11.2011 6:25

old-fashioned Kokodák

správně česky (pro profi-novináře):

"má pohon jen zadních kol"...

0/0
23.11.2011 22:28

_xprim01_

Jedno z mála Subaru,

které se mi opravdu líbí. Velký pokrok kupředu v designu spolu s tradičně dobrými jízdními vlastnostmi je opravdu skvělá kombinace. Nissan resp. Mitsubishi mají teď slušnou konkurenci.

0/0
23.11.2011 22:21

Tomič

Skandál!!

Jen pohon zadních kol? Moje Astra má sice náhon na předek, ale k tomu i dveře, okna a další bohatou výbavu..

Hanba tomu, kdo tenhle nadpis napsal:-)

0/0
23.11.2011 21:30

f0rr35t

.

Exteriér je naprosto famózní a 270 koní a zadní náhon taky něco napoví V

0/0
23.11.2011 17:49

Výstřik do tmy VII.

Nejni špatný

Pokud na to půjde přidělat tažný a rakev a daj tomu i jinej motor, než oturbenej ze sekačky, tak by to mohlo bejt dobrý auto. R^

0/0
23.11.2011 17:37

airwar

Re: Nejni špatný

;-D;-D;-D

0/0
23.11.2011 18:00

celim

Re: Nejni špatný

Už jste s tím byl u lékaře? - nejlépe psychiatra?!

0/0
23.11.2011 21:23

_xprim01_

Re: Nejni špatný

Chtělo by to pořádnej dýzl nahlínách, co táhne vod spoda, co?:-P

0/0
23.11.2011 22:22

Danny_Kay

Tak na Subaru...

...je to velmi dobry design. Snad prvni hezke auto od nich...

+1/0
23.11.2011 17:23

airwar

Re: Tak na Subaru...

To je věc názoru, třeba Subaru Impreza je neskutečně nádherné auto, zvláště když člověk sedí na sedadle řidiče.R^

+1/0
23.11.2011 18:02

MaC707

Re: Tak na Subaru...

ale jedna z drobných výhod za volantem je, že ho nevidíš zvenku :-)

0/0
24.11.2011 20:31

neverleft

pekna hracka

vytku mam jen k tem malym okenkum v cerne. 8-oto je jako uz plastove okno, nebo plastova karoserie v cerne barve. jaksi to ztraci kompaktnost, mam nadeji ze tu hruzu odstrani v seriove vyrobe.

0/0
23.11.2011 17:23

warekkonecnesmazan

nebyt toyoty

tak subaru jede zase to samy, aspon bude vic krasnych zadnicek na vyber :-P

0/0
23.11.2011 14:48

Inkvizitor Johny

Dobrý :)

Když si z toho člověk odmyslí ty farbičky a agresivní doplňky, tak mi furt vychází hezké nebabské kupátko. A to tady fakt chybí :-)

0/0
23.11.2011 12:50

truthspeaker

Re: Dobrý :)

Cayman, 370Z, RX-8, Elise, Camaro atd atd...

0/0
23.11.2011 13:52

Inkvizitor Johny

Re: Dobrý :)

To bude pravděpodobně jiná cenová relace;-)

0/0
23.11.2011 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.