Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká silnice smrti vede z Prahy na Slaný, o život jde i na Zlínsku

Mezi nejnebezpečnější úseky silnic patří například R7 z Prahy směrem na Slaný nebo silnice I 10 u Jablonce nad Nisou. Vyplývá to z takzvané rizikové mapy na léta 2008 až 2010, kterou dnes zveřejnil Ústřední automotoklub.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Benjout

Na vině je vždy řidič!!!

Zodpovím pár dotazů co se tu často vyskytují. Tak pustíme se do toho.

Kdo je na vině?? ŘIDIČ! Jednoznačně řidič. Určitě ne výmoly, díry nebo celkový stav silnic případně stromy a zvěř kolem. Řidič udělal autoškolu a tak musí umět předpokládat a mít vlastnosti profesionálního řidiče na trati raley Paříž - Dakar ;-D Případně jet na dálnici svižnou 50km/h aby ho žádný výmol nebo zvěř nemohl překvapit. Při mlze nebo špatných povětrnostních podmínkách, přibrzdit na bezpečných 30km/h, oktávkáři ať se ublikaj ;-D;-D

Co udělá stát pro naše bezpečí? Zruší osobu blízkou, zlegalizuje 10 000.- úplatek po jehož úhradě vám nic nehrozí a na základě velkého množství kamer zmizí policejní kontroly ze silnic.

0/0
18.11.2011 12:59

potooczech

Hmm

R7 z Prahy do Slanýho není silnice ale nechutný tankodrom. V některých úsecích už navíc ani není vidět značení na vozovce. Lajny se prostě po čase bez údržby ojezdily.

Jízda v noci případně za mlhy je pak úžasná. Díra ... výmol ... díra ... výmol ... najednou zmizí všechny lajny - středová i krajnice ... díra ... výmol ... liška ... výmol ... jé hele krajnice.

Úžasná rychlostní silnice, kde můžete jezdit pouze se zakoupenou dálniční známkou. Aspoň vím, za co vlastně platím při nákupu známky.

Chudáci Němci, za dálnice ani neplatí, ti je asi musí mít v dezolátním stavu proti nám, že :)

0/0
18.11.2011 9:55

Modrý a zelený blesk

Tak nám tu galaktický guru

200x napsal, že viníkem je (skoro) vždy řidič, což jaksi chápou všichni.

Jako potenciální oběť řidiče-viníka mne však zajímá, co stát dělá pro to, abych zůstal obětí potenciální.

0/0
17.11.2011 11:21

Milhaus1

Prosím páni redachtóři

a kde je ta MAPA??? Na Novinkách už ji mají od včerejška?!? Bože kam to ten Ýděs spěje...

+1/0
16.11.2011 18:21

luduf

A co

slavná silnice 43 v úseku mezi Brnem a Svitavama. Rv

0/0
16.11.2011 16:31

Nahlas se ti směju 2

Re: A co

To samé, co platí všude jinde. Silnice za nehody nemůže.

0/0
16.11.2011 16:32

nakej_nick

Re: A co

Můžou za ně řidiči. Jenom na některých silnicích za ně můžou častěji.

Btw, jsem se díval na tu mapku (na hovinky.cz, tady už ten křišťál asi vzdali). Po černém úseku Hradec Králové - Jaroměř jedu několikrát ročně. Jsou tam ty diskutované zrádné horizonty a taky dost dobře vyznačené plné čáry a zákaz předjíždění. Přesto tam vidím krizovky - spěchající Poláci (převážně), kteří ty plné čáry přejíždějí, a pak taky absence odbočovacích pruhů doleva na křižovatkách v polích. Vzhledem k hustému provozu odbočující zastaví celou kolonu, která do té doby jela plynule 70-80 km/hod, a tak někdo někdy nestíhá dobrzdit. Za nehodu může řidič. Kdyby tam byl odbočovací pruh, tato nehoda by se nestala.

Policajty tam není vidět (kromě toho, když jsou u bouračky). Ale dá se na ně narazit na kraji HK, kde je za cedulí obec v průmyslové zóně 60, kterak zpoza buku pomáhají měřením, a to i například v neděli dopoledne, kdy v těch areálech není ani bicykl.

+1/0
16.11.2011 17:11

Nahlas se ti směju 2

Re: A co

;-D...a pořád dokola...

" Kdyby tam byl odbočovací pruh, tato nehoda by se nestala." - ona by se nestala ani kdyby dotyčný bourající ten den nikam nejel, nestala by se, kdyby jel v jinou denní dobu, nestala by se, kdyby, kdyby, kdyby... Ani jedno z těch kdyby ale není příčina nehody.

0/0
16.11.2011 17:15

nakej_nick

Re: A co

Ta ostatní kdyby jsou irelevantn, protože tam v tu chvíli byl. Podstatné je to, že nedodržel bezpečnou vzdálenost a/nebo nebyl dostatečně bdělý a ostražitý. Že udělal chybu. Třeba měl jen smůlu a šlápl předtím do psího lejna a má rýmu a bota mu sklouzla po brzdovém pedálu. Nebo ho chvíli předtím pokutovali za chybějící žárovku a pak se neměl kde uklidnit před pokračováním v jízdě. Příčin chyby může být mnoho.

Ovšem když udělá stejnou chybu v jiných podmínkách (bude odbočovací pruh, kolona nebude mít důvod brzdit), nestane se nic.

A o tom se tu celý den bavíme, Mlho.

0/0
16.11.2011 17:26

Nahlas se ti směju 2

Re: A co

Hm, takže jsme zase u toho, že ty žádáš a předpokládáš ideální podmínky.... ;-D

0/0
16.11.2011 17:27

Nahlas se ti směju 2

Re: A co

A ono i to tvé kdyby je irelevantní. Jakékoliv kdyby je irtelevantní, protože nic nemění na faktu, který ty se z nějakého záhadného důvodu bojíš připustit: že na vině je vždy řidič.

Pokud jsi sám někdy boural nebo znáš někoho, kdo boural, zeptej se jich, co se stalo. Dojdeš k závěru, že chyboval řidič.

Řešením není stavět všude značky. Řešením je vychovávat řidiče a tvrdě je trestat za závažné porušování pravidel (lepení se na zadek, předjíždění na plné, jízda na červenou, agresivní jízda...

0/0
16.11.2011 17:32

nakej_nick

Re: A co

Nežádám ideální podmínky, ty není nikdo nikdy schopný zařídit. žádám lepší podmínky ;-)

Ty zase odmítáš připustit, že ač řidič chybuje, je možné nastavením vhodnějších podmínek dosáhnout toho, že se jeho chyby neprojeví tak často nebo tak silně. Případně, že v těchto vhodných podmínkách bude chybovat méně často (zmírnění únavy).

Řešením je vychovávat řidiče - a nejen řidiče, ale taky třeba prasata neosvětlené bicyklisty - a zlepšovat prostředí, ve kterém se pohybují, tak aby se zmírnily důsledky jejich chyb; případně některé tyto chyby předem vyloučit (ve vhodném prostředí vůbec nemůžou nastat). Pouze represe není dobrá cesta.

Ale to je opravdu pořád dokola, takže : howgh :o) Určitě se zase sejdem, soudě podle dosavadní účasti v diskusích kolem dopravy.

0/0
16.11.2011 17:50

Nahlas se ti směju 2

Re: A co

"Ty zase odmítáš připustit, že ač řidič chybuje, je možné nastavením vhodnějších podmínek dosáhnout toho, že se jeho chyby neprojeví tak často nebo tak silně." - tohle je tvůj výmysl, nic takového já nepopírám. Jen dokola opakuju, že to je zcela jiné téma, než o kterém píšu já...

.

S těmi nápravami jsi idealista. Poměr náklady vs přínos vs rychlost zavedení je u dobudovávání odbočovacích pruhů na všechna místa, kde chybějí (například) o několik řádů jinde než ta tvrdá represivní opatření.

.

Např. kdyby se všeobecně vědělo, že v jakémkoliv autě (tedy nejen v Passatech R36 rozpoznatelných na stovky metrů), které jede po jakékoliv silnici (tedy nejen po dálnicích) mohou sedět policisté, že auto je vybaveno kamerami zaznamenávajícími provoz a že policisté za porušování předpisů na místě nekompromisně udělují pokuty na horní hranici povoleného rozsahu s tím, že pokud člověk na místě nezaplatí, mohou mu zadržet auto, změna v chování řidičů by nastala skokově a stát by na tom jedině vydělal.

0/0
16.11.2011 18:56

p_n_2

Re: A co

Řešením ovšem také je, aby infrastruktura byla v normálním stavu, pak by i těch "chybujících" řidičů mohlo být daleko méně. Ale kdo nechce, nepochopí...

0/0
18.11.2011 23:38

Ládin

Re: A co

a jak nám tedy vysvětlíte, že na některých úsecích je mnohem vice nehod a proto říkáme, že jsou nebezpečnější. Jezdí snad po nich jiní, nebezpečnější, řidiči, Nejezdí, to jen vy žijete v bludu.

0/0
17.11.2011 8:57

nakej_nick

OT dotaz

Neví tady někdo, jestli je už otevřená silnice přes Huštěnovice? Nejen podle plánu, ale reálně. Dík.

0/0
16.11.2011 10:00

Alinič

Re: OT dotaz

Je.

0/0
16.11.2011 10:57

st.1

ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

zamyslí se  konečně někdo nad tím CO je vlastně na silnici nejvíce nebezpečné ?

auta,stromy,asfalt........není to náhodou úplně něco jiného ?

0/0
16.11.2011 9:53

nakej_nick

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

zajíci?

0/0
16.11.2011 10:24

Nahlas se ti směju 2

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Tak tak, je třeba snažit se zoufale tvářit, že za nehody může někdo jiný než řidič.

0/0
16.11.2011 10:28

nakej_nick

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Tak tak, je třeba všechno hodit jenom na řidiče (prostě nedodržel a nepřizpůsobil) a je po starostech.

0/0
16.11.2011 10:36

Nahlas se ti směju 2

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

No ona je to ale pravda. Nebo ne?

0/0
16.11.2011 10:38

nakej_nick

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Bohužel ano. To neznamená, že je to správně.

0/0
16.11.2011 10:39

Nahlas se ti směju 2

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Hodnocení správně/nesprávně není při popisování holého faktu na místě. Za nehody mohou řidiči.

0/0
16.11.2011 10:41

f0rr35t

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Holý fakt jsi tu popsal už několikrát. Další věc je ta, že s tím není schopný nikdo nic udělat. A tím zrovna netvrdím, že by všude měla vést dálnice. Třeba by se mohlo začít od autoškol, nebo prosazováním elementárních pravidel. Zatím to vypadá, že policajti měří rychlost a občas dají pokutu za jízdu na červenou, alkohol, pásy... prostě věci, které se jim velice snadno dokazují. Bezpečnou vzdálenost, nedávání přednosti, špatné předjíždění, neoprávněnou jízdu v levém pruhu... to tu téměř nikdo neřeší. Nechci zpřísňovat pravidla, právě naopak by jich mohlo být míň - za podmínky, že by je lidi dodržovali. V téhle zemi si 3/4 lidí vykládají pravidla po svém (jeden potřebuje uvolnit pruh protože jede 220 a druhej ho neuvolní protože jede 125 a tudíž ho nemá kdo předjíždět :-/).

0/0
16.11.2011 12:23

Nahlas se ti směju 2

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Absolutní souhlas!

0/0
16.11.2011 14:34

zly.previt

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Nejnebezpečnější jsou řidiči. Zrušme je a silnice budou bezpečné:-P

0/0
16.11.2011 13:19

Kazeasch

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Na tom už se pracuje. Ale úřadům se autonomní auta moc nelíbí.

0/0
16.11.2011 16:17

Tom Hagen

Re: ke stromům okolo silnic přibyl ještě asfalt

Co jsou to autonomní auta? 8-o

0/0
17.11.2011 11:11

Nahlas se ti směju 2

Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Dokud se budou problémy na silnicích svádět na námrazy, stromy, silnice atd., bude to vypadat tak, jak to vypadá nyní.

0/0
16.11.2011 9:47

D.E.S.

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

zrovna po té R7 jezdím ... jde o to, že tam nejsou v podstatě žádné připojovací pruhy, tedy tato silnice je smrtelně nebezpečná ..  Pokud o tom nic nevíš, tak prosím nic nepiš ..

+1/0
16.11.2011 9:50

Nahlas se ti směju 2

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

;-D

Smrtelně nebezpečná je ve chvílí, kdy řidiči nedodržují platné předpisy. Pokud je dodržují, není žádný problém.

0/0
16.11.2011 9:54

D.E.S.

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

jasně, až ti ve 130 vjede do pruhu auto, které tam muselo stát, protože tam tak nějak chybí připojovací pruh, ty to do něho napálíš, tak pak mi něco říkej o platných přepisech .. ono se to hezky od počítače kecá, doufám že tebe a podobné na silnici nepotkám ..

+2/0
16.11.2011 10:31

Nahlas se ti směju 2

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Popsal jsi jasné porušení silničního zákona, tedy jedině potvrzuješ má slova: za nehody mohou jedině řidiči.

.

A doufáš, že nepotkáš člověka, který chápe, že za nehody může vždy a pouze jednání řidiče a který podle toho jezdí? Zajímavá úvaha.

+2/0
16.11.2011 10:34

Fungy

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

a z fyziky si měl co?

0/0
16.11.2011 13:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Rozviň svou myšlenku.

0/0
16.11.2011 14:35

potooczech

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Problém je v tom, že kousek už před Prahou je pro nájezd na R7 a pro sjezd z R7 udělán vždy pruh jen asi 10 metrů dlouhý. Čili pokud auto najíždí na R7, tak musí prakticky zastavit. Nemůže se v připojovacím pruhu rozjet a pak se zařadit do běžného pravého pruhu.

Je to velmi nebezpečné hlavně u aut, které na rozjezd na nějakých 90 km/h potřebují přes 10 sekund, což je dnes velká většina aut. Stejně tak pro sjezd je jen velmi kratičký pruh.

Úsek byl stavěn v dobách, kdy maximálka na dálnicích byla 110km/h a byl desetinový provoz proti dnešku. Dnes je v tom úseku provoz velmi silný, protože je to kousek za místem, kde se napojuje provoz z Kladna.

Ta silnice je z dnešního pohledu stavěna nebezpečně. Kdo ji zná, tak se může přizpůsobit a ví, jak v daném úseku jet. Kdo je tam prvně, tak může být velmi nepříjemně překvapen.

0/0
18.11.2011 10:06

A přece se maže...

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Jasně, když je tam povoleno 130, tak tam přece pojedu 130, i když vím, jak to tam s těmi připojovacími pruhy je, že?

0/0
18.11.2011 18:15

st.1

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

mám pocit , že i to řeší dopravní předpisy

+1/0
16.11.2011 9:55

D.E.S.

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

řeší předpisy .. ;-D

0/0
16.11.2011 10:32

Nahlas se ti směju 2

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Správně R^.

0/0
16.11.2011 10:38

qitto

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Problém R7 je v podstatě v tom, že se tváří jako dálnice, avšak parametry dálnice nemá. Dalším faktorem je, že je to silnice do/z Prahy. Nenarážím tím na hrůznou jízdu některých pražáků (což je bohužel realita), ale na vytížení této silnice.

0/0
16.11.2011 10:39

st.1

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

dobře máte pravdu zase za to nemůže asfalt ale někdo kdo něco zanedbal a lze předpokládat, že je to taky řidič!;-D

0/0
16.11.2011 11:14

potooczech

Re: Je to silnice, kdo sedí za volantem?

Za nehody mohou řidiči. Ale můžeš jezdit opatrně, podle předpisů, předvídat, dávat si pozor na stav vozovky, počasí a tak dále. Pokud ale pojede kolem blázen na náledí s letníma gumama 130km/h a sestřelí tě, tak nemáš jedinou šanci tomu zabránit.

Je spousta situací, kdy dojde k nehodě a ty jako řidič nemáš šanci tomu zabránit. Proto je nutné, aby silnice, po kterých se jezdí, byly v odpovídajícím stavu. Pokud auto potřebuje na rozjezd na 90km/h nějakých 120 metrů, tak je nutné aby připojovací pruh byl dlouhý aspoň 120 metrů a ne 10 metrů. To samé u sjezdu. Stejně tak by na silnici nemusely být celoročně díry, výmoly nebo hrboly a stejně tak by na silnici nejvyšších tříd, za které se u nás platí měly být viditelné čáry jako krajnice a dělící čáry mezi jednotlivými pruhy. Protože těch se člověk může v noci za mlhy držet a neskončit ve svodidlech.

Řidič s mozkem je základ, ale odpovídající technický stav silnice je naprostá nutnost.

0/0
18.11.2011 10:16

Mike757

Bláboly

To jsou zase bláboly o "silnicích smrti". Z 99% je vždy problém mezi volantem a sedadlem. :-/

+1/0
16.11.2011 8:31

st.1

Re: Bláboly

R^

0/0
16.11.2011 9:46

D.E.S.

Re: Bláboly

jasně, tak že třeba hustota dopravy, nebo stav silnice na to nemá žádný vliv .. ty jsi komik ..

0/0
16.11.2011 9:48

Nahlas se ti směju 2

Re: Bláboly

Kdo způsobuje dopravní nehody? Hustota provozu? Stav silnice? Samozřejmě, že ne. Dopravní nehody způsobují řidiči, kteří poruší nějakou svou povinnost.

0/0
16.11.2011 9:55

nakej_nick

Re: Bláboly

Ano, jsou to řidiči. Na silnicích se zhoršenými podmínkami (rozhledové; kvalita vodorovného i svislého značení a jeho viditelnost + obklopení reklamním balastem, kvalita vozovky, atd.) se jejich porušování povinnosti projeví častěji. Nejsme stroje a každý člověk dělá chyby (tedy kromě tebe). Na dobře provedené a udržované silnici některé z těch chyb

nemají negativní důsledky, ale na špatné silnici ano.

+1/0
16.11.2011 10:11

Nahlas se ti směju 2

Re: Bláboly

"Ano, jsou to řidiči" - jsem rád, že na podstatě se shodneme. Ostatní, co píšeš, je vomáčka.

0/0
16.11.2011 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.