Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mitsubishi ASX: dobrodruh a asketa, který benzin jen upíjí

Městský teréňák zní trochu jako protimluv, ale u zákazníků jsou taková auta stále žádanější. Malé SUV od Mitsubishi se jmenuje ASX a v kombinaci s benzinovým motorem dostanete jen pohon předních kol. Pro ty, kdo chtějí sedět za volantem výš a nejdrsnějším terénem je pro ně obrubník před panelákem, je však dobrou volbou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

venecek.nebo.rakvicku2

Ještě ovšem zapomněli dodat.....

...že tenhle asketa a dobrodruh je svojí cenou zcela mimo možnosti běžných, slušně pracujících lidí či mladých rodin. Je dobrý možná tak pro důchodce nad hrobem, který celý život spořil a 5 let před smrtí si to pořídí.

0/0
4.12.2011 19:23

billa98

Re: Ještě ovšem zapomněli dodat.....

Jsme "mladá rodina", ale po tomhle aute fakt netouzíme :-)

0/0
4.12.2011 21:39

superkutil

Re: Ještě ovšem zapomněli dodat.....

Ale v tomhle státě začíná být vše mimo možnosti běžných lidí. Počínaje bydlením, energiemi, cenami aut atd. Při porovnání cena a platů v okolních státech EU, vycházíme jako jedna z nejdražších zemí a přitom se snaží stát ještě vše omezovat a zdražovat. Je to jeden velký tunel počínající politiky a vysokými úředníky a končící nadnárodními společnostmi. A pokud jde o ceny aut, tak nejlevnější 4x4 v dieselu což je Dacia Duster se dá sehnat za 350tis a ASX za 440tis a to zase při rozdílné výbavě a kvalitě není takový rozdíl.

+1/0
4.12.2011 22:08

islandan

Re: Ještě ovšem zapomněli dodat.....

Jo kradou, kradou (ti nahoře) a proto to tu vypadá, jak to vypadá...........;-O

0/0
4.12.2011 22:17

Rubik1

Je to paskvil

Paskvil je nejvýstižnější slovo pro tohle auto. Velké těžké auto se slabým motorem za velké peníze. Na to brzo nebudou ani náradní díly, protože ho budou muset brzo přestat vyrábět pro nezájem.

0/0
4.12.2011 5:43

dantes52

Re: Je to paskvil

Najprv by si sa musel vyznať do aut ,toto auto patrí do určitej triedy a v nej je na vrchole v prevedení diesel 4x4 vo výbave Intense nemá chybu 1,8 DI-D DPF má 110 kW,150 k a priemernú spotrebu 5,7 ako druhé auto v rodine na lyžovačku nemá chybu porovnaj si konkurenciu.....ale proti gustu žiaden diškutát.....!!!;-D

0/0
4.12.2011 11:39

superkutil

Re: Je to paskvil

Hele Rubik1, ty tomu asi moc nerozumíš, co? Jel jsi s tím někdy? To auto totiž není až tak moc špatné, naopak je dost dobré. Motor 1.8DI-D je hodně dobrý a na ten objem živý. Neztrácí tah ani nad 4000ot, táhne už od volnoběhu a průměrná spotřeba je kolem 6ti litrů. Trochu je problém přejíždění příčných nerovností. Ale kufr má 488litrů (po úpravě) a místa pro cestující je dost. A pokud jde o cenu, tak se nové dá sehnat za 440tis bez DPH ve výbavě Invite. V ceně je centrál, rádio, ESP, USB vstup, klima, pohon všech kol, dešťový senzor, tempomat, automatická světla, okna v elektrice, dálkové zamykání, systém START-STOP, barevný palubní počítač, 6ti kvalt, hillholder (necouvne př rozjezdu do kopce).

0/0
4.12.2011 16:33

traveler

Re: Je to paskvil

Bohužel spotřeba u tohoto modelu je pouze marketingový tah. Skutečnost je vyšší. Mám ho od června a je to pijan. Motor je v nižších otáčkách mrtvý, po zátahu turba to celkem jde, ale dynamika je bídná. Stejně tak točivý moment. Na dvojku v křižovatce auto chcípá. Zpracování je takové nijaké, furt tam něco klepe nebo píská. Oceňuji vzhled, ale to je tak asi vše. Problémy s filterm pevných částic a zvyšoání hladiny oleje zmiňuji jen na okraj - s tím spojenou svolávací akci taktéž. Já jsem z něj zklamán a po záruce půjde z domu.

0/0
6.12.2011 13:59

Stafbull

Re: Je to paskvil

No nevík kde jste vzal že je to těžké auto ? 1 345kg? Podobnou hmotnost má i octavia combi (1.6 MPi 1295 kg 77kW / 148 Nm). Ale do tý by nikdo neřek že je to velký těžký auto se slabým motorem že?;-O

0/0
6.12.2011 20:21

reformníejakulace

2 roky starý ASX = Aircross, P4008 v r. 2012

Možná bude lepší na stejném podvozku a se stejným motorem příští rok na jaře nový Citroen Aircross nebo Peugeot 4008, třeba budou i odhlučněné:-/

0/0
3.12.2011 18:09

superkutil

Hezký test systému 4x4

http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ&feature=related

0/0
2.12.2011 22:16

Will83

Fajn auto

Ale trochu vyšší cena, Suzuki SX4 udělá podobnou službu za menší peníze. Navíc můžu potvrdit, že SX4ka je docela odolný a spolehlivý auto (5.rok 70tkm bez závad, nikde nic neklepe, jen se lije benzín a olej, ale uznávám, že jsou i pohodlnější auta) .

0/0
2.12.2011 19:32

Falewick

Re: Fajn auto

SX4 není špatná, motorově je na tom podobně. Taky bych ji radši než ASX, i když ASX je vážně pěkný.

0/0
2.12.2011 20:10

Kaiser_Franz

Re: Fajn auto

SX4 je fajn, ale malá. ASX je určitě větší.

0/0
2.12.2011 22:15

superkutil

Re: Fajn auto

Měšťáci na chalupě mají SX4 1.6 a nemohou si ho vynachválit. Na rozdíl od velkých SUV a off-road je SX4 lehké a tak se tolik neboří. Ale podobně jako SX4 je na tom Dacia Duster a ten dokonce nad SX4 vyhrál v průchodnosti terénem.

0/0
2.12.2011 23:01

duch zavražděného iuose

hmm

SX4 mám, je to super autíčko (autíčko, protože to je prostě malý auto trošku zvedlý) , ALE ten kretén, který navrhl A sloupek, přes který se schová auto, o cyklistovi/chodci nemluvě, by zasloužil přelámat ruce

0/0
3.12.2011 16:52

superkutil

Pozor na přední nápravu, je dost poddimenzovaná.

Díky tomu není auto moc do terénu. Takže takový pseudo SUV na silnice s 4x2. :-/

0/0
2.12.2011 15:34

quagaar

Re: Pozor na přední nápravu, je dost poddimenzovaná.

docela to tam takňák i píšou. tys to nečet? a SUV je podle tebe do terénu nebo do "terénu"?

0/0
2.12.2011 17:15

quagaar

Re: Pozor na přední nápravu, je dost poddimenzovaná.

jo sorry, už to vidím superkutil.... ještě si pamatuju tvoje bláboly z diskuzí auto.cz ;-D

0/0
2.12.2011 17:16

superkutil

Re: Pozor na přední nápravu, je dost poddimenzovaná.

To je informace ze servisu. :-/

0/0
2.12.2011 21:58

superkutil

Re: Pozor na přední nápravu, je dost poddimenzovaná.

Respektive, informace je, že je poddimenzovaná v Outlanderu, kde je stejná, ale ASX má o něco lehčí motor. Ale vzhledem k tomu, že je ASX nové, tak ještě nejsou zkušenosti, ale počítá se s problémy přední nápravy. To auto mě hodně láká, je to druhý favorit po Foresterovi. :-)

0/0
2.12.2011 22:41

Yesname

Já bych ho

docela bral.

0/0
2.12.2011 12:16

superkutil

Re: Já bych ho

V úplném základu za 480tis? A pokud chcete mít z výroby parkovací senzory vzadu (dost nutnost při tak vysokém voze) za skoro 600tis? :-/

0/0
2.12.2011 15:37

honzyk

Re: Já bych ho

Ten úplný základ s kompletní elektrickou výbavou, klimou, rádiem, centrálem, ESP a 7 airbagy by mi docela stačil.

0/0
3.12.2011 12:14

Přišel jsem, abych tu zvracel.

To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

;-D

Nedovedu si představit, že když bych se potřeboval rozjet z bahnité cesty nebo 20cm vrstvy sněhu, tak bych to musel nejdřív roztočit na 4000rpm a pak pustit spojku, načež by mi to při nedostatku plynu chcíplo nebo by začaly kola hrabat na místě.

Dobrej motor vytáhne auto z louže i pod otáčkama volnoběhu. ;-)R^

0/0
2.12.2011 10:44

bitkar

Re: To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

bych nerek, ze je to tak tragicky jak popisujete.

+2/0
2.12.2011 11:37

superkutil

Re: To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

Je to dost tragické. Ta 1.8 diesel je na tom výrazně lépe. Ta 1.6 se musí pořád hrozně točit, aby to jelo a to to zase řve.

0/0
2.12.2011 13:34

duch zavražděného iuose

hmm

možná se pletu, ale kdybys to vytočil na čtyřitísíce a pustil spojku, tak bys nejspíš skutečně hrabal - ale ne chybou motoru

+1/0
2.12.2011 12:55

JeFFik

Re: To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

jo, když to táhne "vocpodu" tak je to nesporná výhoda, ale při rozjezdu na kluzkém povrchu bez uzávěrky diferenciálu jedno z kol začne hrabat tak brzo, že na to stačí výkon nějakých 10-20 koníků a to dají i tito otáčkama honění japončíci na nějakých 1500 otáčkách naprosto spolehlivě

0/0
2.12.2011 13:03

superkutil

Re: To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

No, v hlubokém sněhu aby se auto vyhouplo na sníh, tak potřebuje hodně velké moment. Jezdil jsem se Sorentem 2.5 a pro jízdu hlubokým sněhem bylo potřeba zapnout redukci, aby se motor nedusil.

0/0
2.12.2011 13:33

JeFFik

Re: To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

nj když není redukce, vyřeší to lopatka, na rozjetí to většinou postačí ;-)

0/0
2.12.2011 13:52

superkutil

Re: To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

Pokud je sníh měkčí a auto se propadá, tak kola musí zvednout auto o cca 10cm a při váze auta kole 1,8 tuny je potřeba opravdu velký moment.

0/0
2.12.2011 14:36

niccots

Re: To už není ani sekačka, to je motor z vysavače.

1.6i je mestske SUV, proto ani nema 4x4. Nafta do mesta nepatri ! jedine mozna tak s DPF s to doporucuji si precist vlakno o DPF na ASX foru ohledne motoru 1.8d.

0/0
2.12.2011 13:54

PiPiiiiiK

nechápu smysl 1.6

Mohl by mi někdo prosím vysvětlit smysl těch benzínových 1.6tek?

Beru to tak, že kdo nechce výkon a chce malý motor tak má možnost přeci od 1.0 do 1.4, kde se dá očekávat menší spotřeba a přijatelný výkon na klasické ježdění do práce, nákupy atd.

Tak kdo má rád silnější, tak si koupí 1.8T a vyšší....

Ale nechápu smysl 1.6ky co má ta micka. Malý výkon a vysoká spotřeba...podle mě třeba takhle naprosto zničili Mazdu 3.

Raději ani nekomentuji to, že to není všehrab:-P

0/0
2.12.2011 10:04

Highdriver

Re: nechápu smysl 1.6

R^ Můžu potvrdit, že 1.6 v Mazdě 3 je tragédie.

0/0
2.12.2011 10:11

superkutil

Re: nechápu smysl 1.6

taky nechápu tam malý výkon do tak velkého auta. Kdyby byla ta 1.6 alespoň s turbem. Ale ta ASX nemá redukci a ta 1.6 to prostě v terénu neutáhne.

0/0
2.12.2011 10:13

minipegy

Re: nechápu smysl 1.6

ve spoustě aut dobrá 1.6 chybí, někdo se zase nechce trápit s 1,2 nebo 1.4 a dvoulitr je na něj zbytečně silnej, takže 1.6 ocení.

0/0
2.12.2011 10:15

bitkar

Re: nechápu smysl 1.6

s 1.0 az 1.4 to snad nemyslite vazne, ze ne? ...u tohohle auta. Tady ta 1.6 prave supluje usporny motor a ta spotreba neni zla. To auto neni kdovijak aerodynamicky, je to takova hezka cihlicka. Lehky to taky neni jako byvaj mestsky miniauta. Ke kazdymu autu musite mit odpovidajici motor. Nekdy i s vetsim objemem muzete mit mensi spotrebu, protoze malej motor ma vic prace s vetsi vahou. Takze rozhodne mensi objem nerovna se mensi spotreba!

0/0
2.12.2011 11:39

PiPiiiiiK

Re: nechápu smysl 1.6

Máte pravdu že na tohle auto se nehodí 1.2 ani 1.4 i kdyby měli třeba turbo. Ale dle mého se tam nehodí ani ta 1.6ka.. já bych si zrovna tohle představoval v provedení 2.0 traktor.

I mě se líbí některé 1.6ky, například přeplňovaná 1.6 v pažoutovi RCZ mi přijde jako ideální náhražka 1.8T z dílny koncernu.

Také si nemyslím, že menší objem je menší spotřeba...př. 1.2 TSI

0/0
2.12.2011 16:15

niccots

Re: nechápu smysl 1.6

S 1.6kou ve Focuse mam stejnou spotrebu jakou jsem mel u Fiesty 1.25i. Pomer vykon/hmotnost je u Focuse slabsi, ale je znat vyssi Nm nez u 1.25, proste vykon nicim nenahradis - jedine turbem ;-)

+1/0
2.12.2011 13:51

superkutil

Re: nechápu smysl 1.6

Objem ničím nenahradíš! ;-)

0/0
2.12.2011 14:35

quagaar

Re: nechápu smysl 1.6

ano, toto platí zvlášť za předpokladu, že v 1.25 sedí závodník ;-)

0/0
2.12.2011 17:18

Falewick

Re: nechápu smysl 1.6

1.0-1.4 bude žrát stejně jako 1.6, ta je však o dost výkonnější. Kilowatty ve vysokých otáčkách můžou být stejné, ale projev motoru bude zásadně jiný. Podle mě je ideální poměr cena/výkon někde u 1.8TSI, spotřeba je při klidné jízdě třeba litr nad těmi vašimi 1-1.4 a ten výkon za to stojí.

0/0
2.12.2011 20:20

Highdriver

Občas mi přijde legrační..

...jak mají některé SUV vzhledem k vnějším rozměrům malý zavazadlový prostor. Ideální je tak 600l při nesklopených sedadlech, aby člověk nemusel při plném obsazení nákladem omezovat cestující, nebo používat nějaké střešní nosiče. Např. s VW Golf nebo Fábií bych asi musel jezdit asi na dvakrát i na nákup, a to jsme v domácnosti 2lidi :)

0/0
2.12.2011 9:55

superkutil

Re: Občas mi přijde legrační..

Ten kufr se dá při nesklopených sedadlech zvětšit až na 488litrů a to je objem pod roletkou. Takže až ke stropu to těch 600litrů bude.

0/0
2.12.2011 10:15

Highdriver

Re: Občas mi přijde legrační..

Já taky myslel objem pod roletkou. Když je to nad, už to brání ve výhledu zpět. zrcátkem a při brždění to může padat cestujím za krk, pokud tam není mříž :)

0/0
2.12.2011 10:31

superkutil

Teréňák s pohonem jen předních kol, to je terno. :o)

Jezdil jsem s ASX 1.8 diesel 4x4 a není to špatné. Ale v benzínu s pohonem předních kol bych to nebral. To ztrácí smysl. Jinak ten kufr se dá zvětšit na 488litrů a to už je slušné! Je to taková japonská klasika, interiér strohý, ale vše je tam kde má být. A motor 1.8 diesel, to je fakt paráda!

0/0
2.12.2011 8:39

vItava

Re: Teréňák s pohonem jen předních kol, to je terno. :o)

No, nevím. Já bych dal jednoznačně přednost benzínu.

Jezdil jsem Nissanem Frontier s 4 litrovým 6 válcem a v terénu je ten motor prostě super.

0/0
2.12.2011 9:35

superkutil

Re: Teréňák s pohonem jen předních kol, to je terno. :o)

No jo, ale 4litrový 6ti válec a 4válec 1.6 je trochu někde jinde. ;-D Ta 1.6 v nízkých otáčkách na to auto prostě nestačí. A redukci nemá. U toho dieselu to na jedničku při 1000ot jede cca 4km/h a motor zvládne auto vytáhnout i takto pomalu do hodně prudkého kopce. :-)

0/0
2.12.2011 10:11

Škubi

Re: Teréňák s pohonem jen předních kol, to je terno. :o)

na co redukci proboha, vždyť to je max. na cestu k chatě a cesta musí být vysypaná štěrkem... 8-o

0/0
2.12.2011 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.