Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault Fluence oblékl batoh plný elektřiny

V roce 2020 chce Renault asi desetinu vyrobených vozů živit z baterií. Rozmachuje se tedy k velké elektroofenzivě. Už v příštích dvanácti měsících uvede na trh čtveřici automobilů, které se budou tankovat ze zásuvky. První elektrické modely Fluence Z.E. a Kangoo Z.E. startují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Joe Davola

Kapacita v kW/h, spotřeba v kW/h (v textu)

???

Co máte z fyziky pane redaktore? Držte se raději poetických termínů jako "plavnější dojem". Ty technické vám opravdu nejdou.

0/0
22.11.2011 18:00

VařícípolévkaGazpacho

A ta elektřina pro to auto

padá někde jen tak sama od sebe z nebe ?

0/0
22.11.2011 13:24

potooczech

Hmm

Jinak samozřejmě největší problém je se získáváním lithia. Jednak ho není zrovna mnoho. Polovina známých zásob leží v Bolivii, což je odhadem jen kolem 5 milionů tun,to není mnoho.

Jeho získávání z rudy není zrovna ekologický proces nebo energeticky levný proces. Stejně tak likvidace baterií, které vydrží jen necelých 1000 nabíjecích cyklů také není zrovna ekologická záležitost.

Navíc pokud vám baterie reálně vydrží nějakých 800 nabíjecích cyklů a vy na ni před na nabitím ujedete vždy jen kolem 150km, pak se dá odhadnout, že zhruba po 120 tisících ujetých kilometrech je budete muset vyměnit.

Vzhledem k tomu, že je to prakticky nejdražší část auta tak je to docela problém. Problém je to i v tom, že běžný atm. spalovací motor vydrží nějakých 300-500 tisíc kilometrů. Přeplňované o nějakých 20% méně.

Kupte si tedy auto za 600 tisíc, kde po 120000km budete měnit baterky, které tvoří polovinu ceny auta,kdy na plné nabití ujede 180 km a postupně stále méně jak budou baterie stárnout.

0/0
22.11.2011 10:45

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

A opět nesmysly. Stačí jen to vaše "přeplňované vydrží méně." Proboha proč? Turbo je spotřebka, to doufám nepočítáte. Není nutné používat Li-Ion, NiMH mají mnohem příznivější parametry a navíc jdou snadno zrecyklovat.

Nikdo vám elektrické auto nenutí, co vás nutí se tu takhle ztrapňovat?

0/0
22.11.2011 11:20

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

Jinak si kupte co chcete a myslete taky co chcete. Kdybych bydlel v baráku s garáží, tak mám samozřejmě elmobil na městský popojíždění okamžitě.

0/0
22.11.2011 12:28

potooczech

Re: Hmm

Takže pán je klasický ekosnílek ... kdyby ... tak bych ... úžasný.

0/0
22.11.2011 17:06

potooczech

Re: Hmm

Součástky v přeplňovaných motorech jsou obecně více namáhány, ať už jde o tlak nebo teplotu a celkově jsou složitější na údržbu i provoz. Proto jejich životnost nebývá taková, když srovnáte atmosférický benzín versus přeplňovaný benzín a podobně atm. diesel a turbodiesel.

Jinak ano, turbo je oproti novým bateriím opravdu jen spotřebka za pár tisíc, případně za pár desítek tisíc u moderních motorů.

Ono lithium nevolí výrobci náhodně.

Ono pokud byste chtěl dosáhnout stejné kapacity s použitím niklových baterií, tak vám baterie zaberou o polovinu více místa a budou vážit dvakrát tolik, čili docela hodně. Navíc počet nabíjecích cyklů je u niklových baterií omezen zhruba na 500 - čili polovinu oproti lithiovým. Krom toho lithiové baterie netrpí paměťovým efektem nebo samovybíjením. To jsou prostá fakta.

Právě podstatně menší a lehčí lithiové baterie s vyšším počtem nabíjecích cyklů stojí za tím, že se začalo o elektromobilech vůbec zase uvažovat.

0/0
22.11.2011 17:05

potooczech

Re: Hmm

Navíc zapomínáte na další fakt. Jakmile klesnou teploty pod bod mrazu, ztrácejí baterie kapacitu. To je velmi podstatný neduh lithiových baterií.

Ono u benzínového auta natankujete a benzín máte v nádrži. Nikam nezmizí. Do elektroauta nacpete elektřinu z uhelný elektrárny a když teplota v noci sleze pod nulu, tak ráno moc daleko nedojedete. Doslova tu energii vyhazujete z okna.

0/0
22.11.2011 17:12

jemitojedno

Re: Hmm

A co takhle hybrida? Vas by snad nenadchlo koupit si treba Priuse za 600 tisic a mit spotrebu 3,9 litru na 100? :-D :-D:-D  :-D

A ted vazne.. naprosto s vami souhlasim, normalni logicky premyslejici clovek by si radsi koupil za polovic diesla co zere mozna min a jeste je to spolehlive a rozhodne ma mene nakladne na opravy.. ;-) Jen me trochu zarazi kolik (dukatů) si takove auto opravdu koupilo :-(

0/0
23.11.2011 16:43

potooczech

Hmm

Vozidlo poháněné čistě na elektřinu bez spalovacího motoru je k ničemu. Jestli má něco smysl, tak hybrid, kde zdrojem el. energie je spalovací motor pracující při stálých otáčkách, kdy k efektivnímu prodloužení dojezdu stačí i malý motor s nízkým výkonem.

Elektrická auta mají řadu omezení. Jednak podle tabulkových hodnot nejsou zrovna svižná. Mají nízkou maximální rychlost. A hlavně i přes tato omezení mají velmi nízký dojezd zpravidla mezi 120-200km na jedno nabití. K maximální hodnotě dojezdu navíc musíte jezdit hodně ekonomicky a pro dálniční provoz se takové auto nehodí prakticky vůbec. Díky váze baterií je takový vůz zbytečně těžký, neohrabaný. Dobíjení baterií je pak otázka hodin, což je při slabém dojezdu obrovské mínus.

Běžný vůz se spalovacím motorem má podstatně větší dojezd 500-1000km na jednu nádrž. Dotankování je přitom otázka 5 minut a jedete dál.

Navíc za cenu přes 600 tisíc navíc člověk očekává universální rodinný vůz a ne jen auto do města, co nikam dál nedojede.

0/0
22.11.2011 10:28

potooczech

Re: Hmm

Na popojíždění po městě a v zácpách či jako nákupní tašku nepotřebujete auto za 600 tisíc, ale malou Fabii řádově za třetinovou cenu. Se kterou navíc můžete v klidu vyjet i mimo město nebo na dálnici a nemusíte se strachovat, zda dojedete tam a ještě pak domu bez přenocování někde u zásuvky.

0/0
22.11.2011 10:31

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

Máte pravdu: pro dálniční provoz se elektromobil nehodí. Jinak to jsou samé bláboly.

0/0
22.11.2011 10:40

potooczech

Re: Hmm

Tak ty bláboly prosím už nepište.

0/0
22.11.2011 10:46

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

Hovořím o vašich blábolech, které vyplývají zjevně z vaší nulové erudice v oboru.

0/0
22.11.2011 11:15

potooczech

Re: Hmm

Tyto bláboly přestaňte psát. Ekofanatismus jako kvalifikace o něčem aspoň trochu smysluplně psát opravdu nestačí. Tak se vzpamatujte, nakreslete si duhu na recyklovaný papír a buďte v klidu.

0/0
22.11.2011 16:52

TTRX - bratranec děda Vševěda

Rendla na baterky si může koupit jedině sado-masochista

;-D

0/0
21.11.2011 17:41

radaumacher

Re: Rendla na baterky si může koupit jedině sado-masochista

Skutečně jen bratranec...

0/0
21.11.2011 18:09

luban12

Auto na baterie je jen "pokus-omyl"

Dnešní spalovací motory jsou hodně úsporné,s dobrým využitím paliva a tudíž je z nich i málo škodlivin. Pokud se elektrika vyrábí v uhelných elektrárnách,tak je to možná horší. Další škodlivé látky budou z likvidace baterií a celé elektroniky v autě.Ve finále to dopadne stejně jako s PB, cena za elektriku se zvýší celkově pro všechny i pro domácnosti. A to nemluvím o rozdílu v nákupní ceně auta,malém dojezdu,problému s "tankováním",  podstatně menším výkonem a nejdražší část auta baterie, nevydrží ani zdaleka tolik kilometrů kolik vydrží dnešní motory, v zimě se raději netopí,aby auto dojelo co nejdál...Takže klady,nebo zápory?

0/0
21.11.2011 17:38

Modrý a zelený blesk

Re: Auto na baterie je jen

Spalovací motory samozřejmě úsporné jsou: při stálé rychlosti. Ve městě to naprosto neplatí, nárůst ve spotřebě pozná každý. Elektroniky v autě je požehnaně, akumulátory lze obvykle recyklovat, něteré systémy, pravda, ne. Podstatně menší výkon je bohatě vyvážen průběhem momentu a stoprocentní přetížitelností. Baterie vydrží klidně 20 let, záleží na systému. V zimě postačí odpadní teplo z měniče, pro fajnšmekry malý bufík.

Klady či zápory? Jak pro koho a jak kde.

0/0
21.11.2011 20:53

Rubik1

Re: Auto na baterie je jen

Za 200 nebo dokonce 300 tisíc příplatek se takové auto rozhodně nevyplatí ani ekonomicky.

0/0
22.11.2011 4:34

Modrý a zelený blesk

Re: Auto na baterie je jen

Odvisí od ceny ropy.

0/0
22.11.2011 10:40

potooczech

Re: Auto na baterie je jen

A jak si myslíte že bude reagovat cena lithia, když se po něm zvedne poptávka ? Ono lithia není zrovna mnoho, navíc polovina zásob leží na planinách v Bolivii. Navíc už teď tvoří polovinu ceny vozu právě ony baterie. Zvedněte poptávku po lithiu a ten rencek podraží na 750 tisíc. A to pak bude teprve terno.

Jinak samozřejmě tu elektřinu pro nabíjení musíte taky zaplatit a že by cena elektřiny klesala, jsem si také nevšiml.

0/0
22.11.2011 10:51

Modrý a zelený blesk

Re: Auto na baterie je jen

Lithium viz výše - další váš nesmysl.

0/0
22.11.2011 11:20

katano

je to jen studie, která se seriově vyrábět NEBUDE

Než Renault bude elektroautomobily seriově vyrábět, tak už bude mít koncern VW obsazený trh, včetně Škodovek. :-P

0/0
21.11.2011 17:07

václav xxl

Re: je to jen studie, která se seriově vyrábět NEBUDE

Vtipálku, pokud vím, tak VW má již taky koncept, kdy v golfu naplnili kufr bateriemi a přidali motory ,ale to je jen pro srandu králíkum. Nezapomeň že Renault investuje do vývoje na rozdíl od koncernu VW, který investuje do reklamy a nesmyslných testů .

0/0
22.11.2011 10:20

B_B_Lobo

dotace

dotovat automobil at uz jakkoliv je jakekoliv je ekonomicky nesmysl a jen libive gesto ekofasistum. prodej a provoz automobilu musi statu vydelavat, pokud ne, tak je to cesta do pekla. kazde vozidlo generuje statu desetitisice korun z provozu.

0/0
21.11.2011 10:15

Modrý a zelený blesk

Re: dotace

Jo aha, proto se na smrdutý popelnice muselo vypisovat v půlce Evropy šrotovné, že?

0/0
21.11.2011 20:58

potooczech

Re: dotace

Šrotovné byla socanská blbost, která ničemu nepomohla.

0/0
22.11.2011 10:34

themonitors

Nevěřím elektroautomobilům

S elektroauty je to stejný jako kdybychom chtěli, aby každá druhá ženská byla blondýna anebo každej druhej chlap byl programátor. lithium-iontové články jsou kamenem úrazu - lithia je na zemi sakra málo a už teď se kvůli němui vedou války. Elektroautomobilová revoluce nebude dokud se lidstvo nenaučí ukládat energii efektivně, což nějaké baterie nezachrání.

0/0
21.11.2011 10:14

Funk

Fuj to je ale škaredý...

0/0
21.11.2011 9:34

timur_a_jeho_hemeroidy

Re: Fuj to je ale škaredý...

Máš pravdu předsedo ;-D, ženské totok mám rád někde úpně jinde než na kapotě auta.

0/0
22.11.2011 18:02

polární liška 1

Pokud se to firmě vyplatí z marketingového hlediska,

potom proč ne, ale jinak je tahle koncepce, udělat drahý elektromobil z laciného auta pro masy, naprostý nesmysl a prodeje se budou pohybovat v řádech stovek, maximálně tisíců kusů.

Dokud nebude prodejní cena elektromobilu alespoň v takové hladině, aby se jeho vyšší pořízovací náklady, při vyšším nájezdu, minimálně srovnaly s cenou auta se spalovacím motorem, pak se bude jednat jen o takovou milou výstřednost....

0/0
21.11.2011 8:33

themonitors

Re: Pokud se to firmě vyplatí z marketingového hlediska,

To platí ale všude.

0/0
21.11.2011 10:10

Danny_Kay

Renault Fluence

...je asi nejlepsi auto na trhu, co se tyce pomeru cena/uzitna hodnota...Tahle verze je ale dost na prd...:-/

0/0
21.11.2011 8:15

TTRX - bratranec děda Vševěda

Re: Renault Fluence

smajlík, válející se smíchy po podlaze

0/0
21.11.2011 17:28

honzasl

Pár postřehů

- cena auta je prostě ještě hodně velká, je zapotřebí vyčkat na větší serie a na Číňany. Dneska má podle mě každý elektromobil příplatek za "wow" efekt.

- dojezd nic moc, ale lepší se to. Nechápu, proč je snaha cpát elektropohon do velkých aut, v příměstském prcku by ta služba byla mnohem lepší

- líbí se mi trend omezené maximální rychlosti - já víc než 140 nikdy nejel a nevidím důvod si připlácet za rychlejší auto. Nechci však, aby rychlá auta byla zakázána, chraň pánbůh. 

- v České Republice má elektromobilita cestičku předšlapanou díky kvalitním distribučním rozvodům elektřiny, takže domácí dobíjení nebude činit větší problémy. Něco jiného je jižní Evropa (Itálie apod.), kde jsou už dnes sítě přetížené a zastaralé, tam se nástup elektromobility bez komerčních dobíjecích stojanů neobejde.

0/0
21.11.2011 7:54

Fido

Re: Pár postřehů

Do příměstského prcka se nevejdou baterky. Proto se to cpe do velkých aut.

0/0
21.11.2011 17:28

katano

je to jen STUDIE, nic víc

Až bude Renault vyrábět seriově elektromobily jako koncern VW včetně několika typů Škodovek, tak se ozvěte.

            PS : dobrou noc. :-P

0/0
21.11.2011 1:16

Will83

cca 650 tis?

No to si radši koupím cokoliv na do 3kil a zbyde mi na benzín/naftu na  8-9 let.  Podle mě v elektromobilech není budoucnost - problém baterie a dojezd. Já to vidím spíš na snižování spotřeby spalovacích motorů třeba i za cenu snížení výkonu. A ona ta ropa ještě nějakých 200 let vydrží....pak se přejde na jiná paliva, ale spalovat se bude hodně dlouho

0/0
21.11.2011 0:52

Frollik

Daleko více je zemního plynu

a auto na tento pohon má sice obdobné necnosti jako elektromobil /váha, prostor/, ale není třeba vyrábět a likvidovat akumulátory a šetřit na topení nebo klimě kvůli dojezdu. I pořizovací cena se blíží současným autům.

0/0
21.11.2011 1:06

Xladi

Re: cca 650 tis?

Ropa samozřejmě vydrží, dokonce se dá relativně levně vyrobit z odpadu ale otázkou je jak bude stoupat její cena spekulanti jsou mrchy. Jinak ten dojezd se mi zdá docela v pohodě skoro 200km na tak velké auto je slušné, kdyby byla síť nabíjecích stanic tak rychlonabíječka to naplní na 90% za 20 minut což je ideální bezpečnostní přestávka akotár to zabijou cenou a tím pronájmem baterií, pokud to bude přes 1000 což asi bude tak je to o ničem zaplatit 650t. za auto a pak platit pronájem baterií ale zas by to byla výhoda že když by dosloužili vyměnili by je za nové. Výdrži baterií taky moc nevěřím.

0/0
21.11.2011 6:49

Will83

Re: cca 650 tis?

Těch teoretických 200 km (reálně 130) je pro mě málo, jednou nebo dvakrát týdně najedu pracovně třeba 300-400 km. Ten dojezd se poslední dobou moc nedaří zvyšovat, navíc baterie jsou neekologický mrchy a jejich kapacita se časem snižuje.......

0/0
21.11.2011 8:06

Modrý a zelený blesk

Re: cca 650 tis?

No jo, ale ne každej holt musí pracovně točit kolečkem...;-D

0/0
21.11.2011 20:55

Fido

Re: cca 650 tis?

Já hlavně neveřím tomu dojezdu. V zimě baterky zmrznou a dojezd se sníží na třetinu. Během cesty bude potřeba si zatopit a dojezd máme na čtvrtině.

0/0
21.11.2011 17:31

Modrý a zelený blesk

Re: cca 650 tis?

V článku je jasně uvedeno, že vůz má Li-ion baterky. Chápete rozdíl mezi Li-ion a Pb? Chápete rozdíl mezi jejich ovlivněním teplotou? Určitě ne, jinak byste tamto nemoh napsat.

0/0
21.11.2011 20:57

Rubik1

Re: cca 650 tis?

Ale zatopit si v autě chci stejně.

0/0
22.11.2011 4:36

Modrý a zelený blesk

Re: cca 650 tis?

Nikdo vám nebrání.

0/0
22.11.2011 10:41

Fido

Re: cca 650 tis?

A Li-ion baterky v mrazu neztraceji kapacitu? Ale samozrejme ze ano.

0/0
22.11.2011 16:53

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Mhm...

A co je jako na tom eko? Ty vitamíny v baterkách, nebo uhlí do elektráren?

0/0
21.11.2011 0:17

katano

Re: Mhm...

Je to stejně NEEKOLOGICKÉ, jako výroba a následná likvidace SOLÁRNÍCH PANELŮ. :-P

0/0
21.11.2011 1:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.