Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta budou tišší, Brusel chce snížit hlukové limity

Evropská komise chce postupně snížit povolené hlukové limity pro osobní automobily ze současných 74 až na 68 decibelů. Návrhy v tomto směru by měla představit ještě během listopadu. Píše o tom bruselský týdeník European Voice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef.K

Díky EU

Blbost vítězí nad zdravým rozumem.

0/0
21.11.2011 23:49

bitkar

blazni

uz ted kdyz to neni sportak, tak to nejde slyset. Vsechno co slysim byva jen hluk od pneu. Tomu zas nekdo v bruselu "rozumi"

0/0
21.11.2011 11:19

bitkar

Re: blazni

za chvili budem zase jezdit na pneu sire 125, aby byl hluk od pneu co nejmensi :p

0/0
21.11.2011 11:20

Mr_Hypra

Jedině dobře.

Akorát mi neni jasný, jak se to měří. Současných 74 dB je totiž tak málo, že si představuju že to je asi myšleno buďto na neutrál při stání a nebo maximálně při 80 km/hod, jinak to neni možný. Některý auta jsou při akceleraci a vytočenym motoru bezpečně přes 100 dB :-(

0/0
20.11.2011 17:52

zulfikar

Bruselské nápady

Zajímavé, že burácející motocykly a nesmyslně houkající sanitky, nechávají byrokraty v kllidu...

0/0
20.11.2011 15:30

Mr_Hypra

Re: Bruselské nápady

Zejména ty sanitky při současnym provozu, kdy po magistrále jede houkačka co 20 minut tak jako fakt absurdní. Plebs se musí ploužit, ale houkačky nikoho nezajímaj. Je to asi tak nelogický jako když před letištěm osadili značky 50-snížení hluku a nad silnicí přelétávaj přistávací letadla ve dvouminutových intervalech.

+1/0
20.11.2011 17:55

BrainWashingtonDreistein

Negromotní idioti z Busselu pindaj!

Jedná se o snížení limitu na 1/4 původní ! ( pouhých 25%!). Takové úrovně hluku dosahují stěží elektromobily a to jen v ustáleném režimu! Nebo taky lehký vánek či noční ticho lesa! Evidentní pitomost! Kdyby se normy snížily snad o 5 či 10%, ale o 75% svědčí o naprosté negramotnosti brusselský lumpů!

Jak tedy ten hluk u automobilu vzniká? 25-35%motor, 40% kola, převodové ústrojí a karoserie, 15-20% aerodinamický šum, 15-30% vozovka. Některé veličiny nelze ovlivnit a navíc, současný automobil je technicky dosti vyspělý a další "vylepšování" lze jen za vyšší cenu! V Žádném případě však né o 75%! To by ho totiž musela jedině posádka tlačit a i tka by to Ufff,Ufff, do p! narušovalo brusselské pitomézní normy! ;-D

+1/0
19.11.2011 17:39

naxalite

Re: Negromotní idioti z Busselu pindaj!

a naproti tomu diky dalsim bruselskym normam (sikany, retardery) prakticka hlucnost provozu stoupa :-/

0/0
19.11.2011 21:39

Mr_Hypra

Re: Negromotní idioti z Busselu pindaj!

Tady bohužel nikdo neví jaká je metodika měření. 75 dB maj současný auta tak maximálně stojící na červenou. To nejsou reálný hodnoty z provozu.

0/0
20.11.2011 17:56

Mr_Hypra

Re: Negromotní idioti z Busselu pindaj!

Jinak tlak na zlepšení stejně jako se to děje s exhalačními limity je jedině cesta správným směrem.

0/0
20.11.2011 17:57

FiS95

Jdi do ******* Brusele! Kdo se tě prosil o limity?

+1/0
19.11.2011 0:20

Mr_Hypra

Hodně dobře

R^R^R^Jedině chválím, včetně pasáže o tom, že se nebude zavádět minimální hlučnost a skoro jsem pochyboval že vůbec něco takového existuje když slyším silniční motorky na Evropský jak to vždycky rozhulej od semaforu na plný knedlík na kilo a pak zase zabrzději protože jsou moc rychle u semaforu

0/0
18.11.2011 21:58

net.Xtreme X

Hlavně že elektromobily

musí být hlučnější;-D

0/0
18.11.2011 19:12

LaHa1

Brusel ať se probůh do ničeho nese**!

Co tam vymyslí,je vždycky špatně.

0/0
18.11.2011 17:10

Stanea

Re: Brusel ať se probůh do ničeho nese**!

hm, typicke. Maji mlcet a platit, ze? Kanalizaci, omitky, silnice, mosty....proste vsechno nac se podivate. Oni plati, jenze obcas to nekdo ukradne :-(

A vy pak jenom reknete, ze jsou hovada nebo jeste neco horsiho. Hlavne ze mate hezky nastavenou ruku. Obdivuju vas charakter. Rv

0/0
18.11.2011 17:49

net.Xtreme X

Re: Brusel ať se probůh do ničeho nese**!

Brusel nic neplatí, Brusel jen přerozděluje část našich daní, ale velkou část sežere sám, zejména tlumočníci jsou dost nákladní...

0/0
18.11.2011 19:13

Modrý a zelený blesk

Re: Brusel ať se probůh do ničeho nese**!

Ehm, ty dotace nejsou z bruselských úřednických kapes!

0/0
18.11.2011 19:14

Stanea

Re: Brusel ať se probůh do ničeho nese**!

Ne nejdou. Jdou z kapes obcanu zijicich za Plzni. Tem nikdo kanalizaci, omitky, vybaveni  nemocnic, silnice, mosty a dalsi neda. To musime vsechno sami. Pak pustime televizi a slysime, co vsechno "Brusel" do CR dal. Fakt hezke. :-(

0/0
19.11.2011 11:03

Modrý a zelený blesk

Re: Brusel ať se probůh do ničeho nese**!

Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere, Fritzi!;-D;-D;-D

0/0
19.11.2011 17:53

Inkvizitor Johny

Fuck up!

To zas vymyslela nějaká kedlubna. Dneska jsou osobní auta tichá tak, že to ohrožuje chodce. Jsou slyšet jen pneumatiky... Hluk se týká nákladní dopravy. Především rozjezdů na křižovatkách.

+3/0
18.11.2011 13:04

islandan

To jsou ale

koňové! Na jedné straně vymýšlejí takovéhle blbosti, na straně druhé nikomu nevadí nadupané motorky, jejichž řev ve vyskoých otáčkách je slyšet na kilometry daleko. Tuhle bandu příživníků by měl někdo vykopat, aby šli dělat něco užitečného ;-O

+1/0
18.11.2011 12:22

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: To jsou ale

Nikomu taky nevadí hlučná nákladní auta ...

0/0
18.11.2011 15:45

tdvorak

Re: To jsou ale

I motorky mají normy na hluk. A vejfuky musí mít homologaci. Jen se to u nás nehlídá tak, jako v zahraničí. Málokterej motorkář si troufne jet s otevřenýma výfukama do rakouska...

0/0
19.11.2011 21:33

Mr_Hypra

Re: To jsou ale

Pochybuju ale že origoš dodaná motorka z fabriky vytočená na 12.000 otáček bude splňovat limit 75 dB - to je prostě nesmysl. Denně ten bengál na Evropský od semaforu k semaforu poslouchám....

0/0
20.11.2011 18:00

tdvorak

Re: To jsou ale

No, pči 12 tisících otáčkách asi nebude. Ale to ani auto při šesti. Nebo se pletu?

0/0
21.11.2011 7:16

Mr_Hypra

Re: To jsou ale

Ani auto při 6tis nemá do 75dB - proto je celej článek zavádějící. Ve skutečnosti jde o snížení maxima limitu nejnižšího hluku což je o ničem.

0/0
21.11.2011 18:10

habásko

A co takhle tramvaj ?

Elektrická, ekologická, ale ten kravál když jede v oblouku !

0/0
18.11.2011 11:23

Fido

Re: A co takhle tramvaj ?

Ona dela leckde peknej kraval i na rovine. Nehlede na mensi zemetreseni v okoli.

0/0
18.11.2011 15:27

malda777

wikipedia

"Decibel je jednotka nejznámější svým použitím pro měření hladiny intenzity zvuku." Vnější hluk je udáván jako hladina akustického tlaku. Není dobré bezhlavě vykopírovívat text z wikipedie. Auta nebudou tižší o 6 dB jen se přejde na jinou metodiku měření vnějšího hluku a bude to papírově vypadat lépe pro úředníky z Bruselu, kteří netuší nic o akustice.

+2/0
18.11.2011 11:14

Benito Juarez II.

Re: wikipedia

Jo, v Bruselu neví nic! Mají se zeptat odborníků na diskuzích iDNES.

0/0
20.11.2011 20:51

Stanea

to bude pro Cesko jedno

Kazdej jezdec stejnak bude tvrdit, ze prave to jeho auto je naprosto neslysne.

Jako se znecistovanim. "Cistotnejsi a maložravá" auta dostavaji v mnoha zemich prachy z nakupu zpatky, ale zatvrzelci se neinformuji a ani nevedi, ktera auta to jsou.

0/0
18.11.2011 10:50

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

8-o ;-D Cistotnejsi a malo zrava... jako prius a dalsi podobne hybridni a elektromobilni nesmysly... vis vubec o cem mluvis? Ty auta nejsou o nic ekologictejsi nez muj trilitrovej sestivalec.

0/0
18.11.2011 11:10

Stanea

Re: to bude pro Cesko jedno

Ale jo, prave ze vim o cem mluvim. Pri nakupu mi stat  vracel a to nemam zadny  prius ani dalsi podobne hybridni a elektromobilni nesmysly.

0/0
18.11.2011 12:03

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

Takže nějakej foukanej litr... a na tom je ekologický/čistotnější co? Turbo každou chvíli odejde, při vyšších rychlostech to stejně žere hodně... já teda nevim, ale když jde z vejfuku o trochu víc splodin, ale auto vydrží 3x víc než tyhle "eko"mobily... tak je to mnohem ekologičtější a čistotnější, než s tim jezdit furt do servisu a za za životnost pořádnýho auta, odejdou dvě tři tyhle "čistotný"... na tom fakt nic ekologickýho ani čistotnýho nevidim, právě naopak.

 

Jenomže lidi jsou tak snadno zmanipulovatelný a když daj někde slevu (nebo vracej peníze, nižší pojistka, atd..) tak sou schopný podobný nesmysly papouškovat dál aniž by se zamyslely jak to s tou ekologií je.... hlavně že ušetřily. Rv

0/0
18.11.2011 12:10

Stanea

Re: to bude pro Cesko jedno

Mluvim z vlastni zkusenosti a nepapouskuju. Zasadne ne. Nikdy. Tedy:

co je "jet do servisu", to vubec nevime. Jenom jezdime, cepujeme palivo a menime filtry. Nejde jen o to nase auto, takovych je plno. Tot vse.

0/0
18.11.2011 12:16

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

Ono to casem poznas... zeptej se jakyhokoliv automechanika na tyhle foukany moturky (hlavne prosimte ne u skodovky, nebo tam kde je prodavaj - tam je budou vzdycky chvalit). Takovej motor proste nevydrzi tolik co poctivej atmosférickej a pokud mozno nizkootackovej motor....

0/0
18.11.2011 12:22

Stanea

Re: to bude pro Cesko jedno

Nemas pravdu. My jezdime nase auta tak do 80 000 km a pak kupujeme nova. Pokud vim, jezdeji dal a nic se nepodelalo. Nasemu znamemu se na stejnem typu podarilo najezdit 230 000 tisic a pri stejne peci jako u nas  taky nic.

Ale jak rikam, cesti ridici jsou krecoviti a malo koukaji kolem sebe, coz je skoda ;-D

0/0
18.11.2011 12:38

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

;-D Tak přesně podobnou odpověď sem čekal. Jasně s autem odjezdíš jen 80 tisíc pak koupíš nový, ale máš pocit že šetříš přírodu, když ti jde z fejfuku o trošku míň splodin... dáváš tý ekologii zabrat mnohem víc než  člověk co vypuští víc splodin, ale s auto mu vydrží deset let a 350 tisíc. Hlavně že máš pocit, že s takovym autem (novym každou chvíli) seš čistotnější a ještě si ušetřil... vůbec si nepochopil.

0/0
18.11.2011 12:45

Stanea

Re: to bude pro Cesko jedno

Neblbni, tys nic nepochopil. Ted zcela uprimna zpoved: naprosto kaslu na cistotu prostredi, protoze za nas to mnohonasobne vic odspini ti, co treba jen  ve dvou osobach leti - to uz je jedno kam - a spousteji nam tuny odpadu na hlavu, nebo ti co valci...... my jsme s nasim znecistovanim chudaci.

Auta kupuju a vymenuju podle osobni potreby a nikoliv podle vseobecneho diktatu nebo dokonce podle "jedna pani povidala" - v tomhle pripade spis - jeden šílenec tvrdil ;-D

0/0
18.11.2011 12:59

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

Kaslu na zivotni prostredi ;-D a proc ty kecy o cistotnejsim aute? Jen si kupuj jak chces... me to nevadi, ale pak radsi nemluv o cstotnejsim aute... a jeden silenec tvrdil? Jako kazdej jinej... dojdou argumenty, tak je druhej hned "silenec" nebo kolikrat jeste neco horsiho. Pekne ses vybarvil.

 

Kupuj si co ches, ale pak radsi nevypravej o tom ze kdyz koupis novy "eko" auto, tak budes "cistotnejsi"...

0/0
18.11.2011 13:05

Stanea

Re: to bude pro Cesko jedno-13:05

To taky nikdo netvrdil. Jen upozornil na veci mene zname, jak vidim podle diskuze. Howgh.

0/0
18.11.2011 13:11

radik

Re: to bude pro Cesko jedno-13:05

jo jo... hlavne ze je auto "cistotnejsi" a usetrili jsme... co?

 

By me zajimalo co si usetril, kdyz kupujes auto po 80 tisicich... kdyby si koupil treba dvakrat tak drazsi a najezdil s nim dveste, tak to teprve usetris. A takhle premejsli vic lidi. Ale co, me to je fuk... jen si kupuj kazdou chvili novy auta a upozornuj lidi, ze takhle usetri... nekteri o tom mozna popremejsli, jini koupi drazsi auto a tobe se mozna tak vysmejou protoze ve vysledku usetri mnohem vic, nez tobe za to tvoje vratili... Zdar ;-)

0/0
18.11.2011 13:26

Stanea

Re: to bude pro Cesko jedno-13:05

Kamarade, je mi te docela lito, jak si sedis na vedeni a tim nejsi pristupnej informacim, o nichz nic netusis. O tom, ze je zapotrebi setrit, nepadlo ani slovo, mluvilo se pouze o faktech. Co vydrzi a nevydrzi, je mi taky jedno. Nic nejezdim "do konce" nebo ani moc dlouho ne, protoze pak uz to neni novy a hezky auticko. Jsem totiz "vona" a ne von, sejde mi na tom. :-)  Kdyby se snad neco melo rozpadnout predcasne, mam v garazi uz ted dalsi, cim jezdim a co je porad i hezke. Se 6-tivalcema mame zkusenosti taky. A to takove, ze servis je nutny a opravy taky. No boze, kdyz si ho koupim, musim s tim pocitat.

Tak kamarade Radiku, nerozciluj se a setri si radsi nervy na to, az prijdou nove zvesti o reformach a zdrazovani, abys to vsechno bez uhony ustal. ;-D  Ale to uz neni k danemu tematu.

0/0
18.11.2011 13:53

radik

Re: to bude pro Cesko jedno-13:05

Sedim si na vedeni? A z ceho tak usuzujes? Ze se mi nevyplati koupit auto o kterym mluvis a ani v tom zadnou vyhodu nevidim? Ze te nezajima kolik vydrzi a kolik usetris (kolik ti vrati) je hezky... ale pak tvuj puvodni prispevek zcela ztratil smysl, k cemu pak takovy auto, kdyz te nezajimaj ty "vyhody" o kterych ses zminila? 

 

A ano i s setivalcem musis do servisu (to s kazdym motorem), ale me jde o to jakej motor ma vetsi predpoklady vydrzet dele a snest i nejake to "horsi" zachazeni. A neboj... ja se nerozciluju, nemam duvod. ;-)

0/0
18.11.2011 14:01

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

Muzu vedet co je to za motor? Je to turbomotor? Predpokladam ze ano, kdyz jste mi to uz drive nevyvratil. 230 tisic nevydrzi bez vymeny turba zadnej turbomotor... resp. vydrzi, ale uz to davno nebude to co driv... kecy ze turbo vydrzi celou zivotnost auta sou jen reklamni trik, ono se sice muze jeste tocit, ale to neznamena ze je ok - to uz davno nebude...

0/0
18.11.2011 12:55

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

P.S. vzpomente si na to za deset let... jak na tom budou dnesni auta s temahle moturkama a jak auta s trilitrovim atmosferickym sestivalcem...

0/0
18.11.2011 12:25

Kulhánková, dcera

Re: to bude pro Cesko jedno

Motůrky budou ve šrotu, protože se rozpadnou a třílitry taky, protože bude zákaz jejich jízdy.

0/0
18.11.2011 13:24

radik

Re: to bude pro Cesko jedno

8-o jakej zákaz... vidíte do budoucnosti?

0/0
18.11.2011 13:27

Modrý a zelený blesk

Re: to bude pro Cesko jedno

Já bych se nějakýmu zákazu "velkoobjemovejch" aut vůbec nedivil. V Bruseli je možné i to, na co si komouši nikdy netroufli ani pomyslet.

0/0
18.11.2011 19:15

Generál Augusto

Re: to bude pro Cesko jedno

Vy neměníte olej, rozvody, neděláte pravidelné prohlídky? Po vás koupit auto, to bude terno. Jinak "Siperb se vyráběl od r. 1934-1949. Takže o autech toho moc nevíte.

0/0
18.11.2011 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.