Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně staví neobvyklý hybrid, energii získává přečerpáváním kapaliny

Na brněnské polytechnice vznikl projekt neobvyklého hybridního vozu. Namísto baterií používá k uchovávání energie speciální hydraulické akumulátory. Technologie by mohla najít uplatnění především v nákladních automobilech i například v autobusech MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

medved.m

Co staví ten hybrid?

Nebo kde že staví? 8-o

0/0
24.11.2011 0:54

Mychal.B.

A pak že je KERS jen pro formule

;-D

0/0
22.11.2011 20:06

Kazeasch

Re: A pak že je KERS jen pro formule

"KERS" už se dost dlouhou dobu používá v některých tramvajích a metrech. Rozhodně dýl než v F1

0/0
24.11.2011 13:14

Rubik1

Tenhle nápad nikam nevede

Vždyť je to totéž, co před časem nazývali "auto na vzduch". Takže už víme, že tenhle nápad nikam nevede.

0/0
22.11.2011 4:16

kluvi

Re: Tenhle nápad nikam nevede

Jo jo... práve som chcel povedať že nič nového pod slnkom.

Inak napríklad důlní lokomotivy bývali (a možno ešte stále sú) i na stlačený vzduch.

Ja by som rád grant napríklad na projekt recyklovania myšlienok...

0/0
22.11.2011 18:45

Hostinský Palivec

Ńesmysl,

jediné o co jde je získat a následně prožrat co nejvíce grantů, i autorum musí být jasné, že akumulace energie do stlačeného plynu je nesmysl a aplikace tohoto nesmyslu na kolečka nesmyslnost jen zvyšuje.

0/0
21.11.2011 23:49

tomas__marny

Lepší nápad

Když jeden ušetří 25% paltiva, tak ať tam dají 4 a jezdí zadarmo.:-) A od pěti to bude i vyrábět ;-D.

0/0
21.11.2011 23:36

Mychal.B.

Re: Lepší nápad

R^;-D

0/0
22.11.2011 20:05

Depresivní Robot Marvin

Setrvačník

Je to určitě zajímavé a je dobře, že to někdo zkouší a ověřuje, jestli by to mohlo fungovat.

Ale já si vsadím spíš na setrvačníky nebo standardní elektrické hybridy.

0/0
21.11.2011 19:57

wrah

Re: Setrvačník

Obávám se, že ten hydraulický systém bude velmi velmi těžký. Tudíž u auta je patrně vhodnější setrvačník. Ale u té lokomotivy: Inu, ta hydraulika by mohla uskladnit až neskutečné energie, při vysokém tlaku. Takže tam by to smysl mít mohlo. A že nikoho nenapadne to skusit namontovat na ještěrku, namísto té zátěže vzadu? Ještěrky se pohybují jedině stylem rozjezd/brzda a přitom na svou velikost vozí až neskutečné náklady, jsou jich miliony a používat se prostě musí. Tam by případná úspora 15-20% paliva mohla znamenat až neskutečné šetření celosvětově.

0/0
21.11.2011 20:27

stefi_ul

Re: Setrvačník

Jenze tam bude zase problem s velikosti toho celeho ustroji... Protizateze jsou dole v tezisti (ocel vs vzduchovy valec+olej a hydromotor to asi nevyvazi), tohle ustroji by bylo velike a ve skladech s malym prostorem nepouzitelne... Na velkych nakladacich kontajneru by to ale mohlo byt zajimavy...

0/0
22.11.2011 8:58

Rafaelou

teorie versus praxe....

Hydroakumulátor funguje a to už řadu let.Jeho aplikace do nákladního vozidla je diskutabilní.Hmotnost vaku který musí být umístěný v ochraném tlakovém obalu,hmotnost oleje a samotného hydromotoru,místo které zabere celá sestava to vše je dost na obtíž a tu trošku získané energie to docela deklasuju.Životaschopnost této apolikace není moc velká a nejspíš ji prokáží i studie na modelu.Nicméně i slepé cesty je třeba ověřovat.

0/0
21.11.2011 17:12

Ardan

Re: teorie versus praxe....

Samozřejmě. Jako obvykle vymýšlejí na technice v Brně kraviny, které už mají fousy. Sebrat granty, a takovýto "výzkum" zarazit. Bohapusté (Bůh promine) mrhání penězi.

0/0
21.11.2011 17:43

xdriver1

Tak to jsou fyzikální hrátky

se zákonem o zachování energie... Jaká je asi účinnost? Je alespoň vyšší, než u už vychytaného elektra?

+1/0
21.11.2011 16:37

Stojan_Jakotyc

Re: Tak to jsou fyzikální hrátky

Tady je každá rada drahá ;-D;-D;-D

0/0
21.11.2011 16:45

Simakj

Re: Tak to jsou fyzikální hrátky

Bejt Váma, tak raději už nic nepíšu...

0/0
21.11.2011 20:54

SCkPFjqnU

ted setrit je sileny

jen se tim podlomi kupni sila, a tim hospodarsky cyklus, cim vic se soukoli bude setrenim brzdit, tim nutneji se bude muset jeste setrit a timpadem skrtat, az skoncime v seskrtane spirale.

0/0
21.11.2011 16:27

Depresivní Robot Marvin

Re: ted setrit je sileny

Ono se ale neušetří. Jen se ty peníze přesunou jinam. Například od arabských šejků k inženýrům a vědcům, kteří vyvíjejí ty setrvačníky či hydraulická hejblátka.

0/0
21.11.2011 19:58

wrah

Re: ted setrit je sileny

Proč nikdo nevyvíjí hybridní ještěrky? Vždyť ty se pohybují jen stylem rozjezd/brzda, jsou jich miliony a i ta nejmenší má vzadu jako protiváhu několik set kg železa. Stačí nahradit závaží JAKÝMKOLIV ústrojím na rekuperaci pohybové energie a přinese to obrovskou úsporu na spotřebě nafty či plynu.

0/0
21.11.2011 20:59

KvakMekRampa

...

Hmm, jenom aby to nedopadlo jak ten lineární motor na ČVUT - získat grant - vyčerpat - poslat k ledu. :-/

0/0
21.11.2011 15:14

Inkvizitor Johny

V pohodě

Se mně osobně ten nápad líbí. Přeju úspěch.

0/0
21.11.2011 14:21

Uphillman

Re: V pohodě

R^

0/0
21.11.2011 19:24

ztrewq

akosi

mylný názov - ak sa stláča dusík vo vakoch, kvapalina je nepodstatná - takže ide o pneumobil. a to by vedci mali rozoznať.

0/0
21.11.2011 14:11

hoky

Re: akosi

hydromotor > hydromobil

0/0
21.11.2011 15:26

Funk

"Tvůrvů" - korektoři opět crhápou

Poslední dobou si připadám jak v kroužku dyslektiků...Tolik chyb jsem nenasekal ani ve slohovce u maturity...

+1/0
21.11.2011 12:26

Widenak

Re:

No tak jestli čtete IDNES jenom proto, abyste hledal chyby, tak bych navrhoval, abyste se k těm korektorům přidal. Sice můžeme detatovat o kvalitě kontroly ale mně osobně to zas až tak moc neuráží. Podstatná je spíše ta informace než nějaká ta chyba v textu

+1/0
21.11.2011 13:24

tajny agent

"Crhapou" .... predpokladam ze je vas vytvor ...

+2/0
21.11.2011 14:14

wanad

To na brněnské polytechnice objevili něco na získání grantů

V USA už na tom pracují léta, viz http://www.greencarcongress.com/hydraulic_hybrid/

+2/0
21.11.2011 12:19

Hrochomut

Ale jo

Narozdíl od některých jiných druhů "hybridů" zní tohle docela smysluplně R^

0/0
21.11.2011 12:10

intago

25% je nějak moc

a že nikoho nenapadlo tlakovat i volnoběhem motoru?

0/0
21.11.2011 12:05

Charlie__CZ

Re: 25% je nějak moc

Protože vymysleli vypínání motoru. Což je 100% úspora.

0/0
21.11.2011 12:13

Inkvizitor Johny

Re: 25% je nějak moc

R^;-D

0/0
21.11.2011 14:21

libedejroznec

no

..je to hezké, ale musí počítat s tím, že ty vaky musí vydržet provoz bez údržby 20 let + a být bezpečné .. jinak se sem tam ozve šílená prda a lidi polezou z autobusu nahození od hydraulického oleje..;-D

0/0
21.11.2011 11:11

BOP B 3AKOHE

Re: no

Ty vaky budou samozřejmě uzavřené v tlakové nádobě, celý systém (pro jiné účely) v menším měřítku existuje skoro šedesát let a spolehlivě funguje bez vážnějších nároků na údržbu ;-)

0/0
21.11.2011 11:30

libedejroznec

Re: no

tak pak jo :-)

0/0
21.11.2011 12:29

ivoš

Re: no

Ale jistě, hydraulický akumulátor opravdu není nic nového a ve fabrice jich máme na strojích haldu. Jen si nejsem jist tím, jaký výkon by měl mít třeba v autobusu, a kolik snese tlakovacích cyklů do únavy materiálu.

0/0
21.11.2011 12:57

Uphillman

Re: no

ozve se prda a autobus se rozjede třista z místa, dvěstě v městě. :D

0/0
21.11.2011 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.