Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Londýně připravují velký test bezdrátového dobíjení elektromobilů

Velký praktický test bezdrátového dobíjení elektromobilů připravuje na začátek příštího roku společnost Qualcomm ve spolupráci s londýnskou radnicí a londýnským dopravním podnikem. Do ulic vyjede až 50 aut, která budou testována v každodenním provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rafaelou

další hloupost na světě.....

Pominu li skutečnou ekonomickou a ekologickou hodnotu elektromobilů tak tohle je další nesmysl.Každý odborník ví,že všechny bezdrátové technologie mají menší účinost než klasické vodivé spojení.Bude to tedy jen neefektivní plýtvání energií.Navíc tento systém tvořený vysoce kvalitní indukční smyčkou bude docela slušně nákladný.Aby byl schopný přenést co největší proud musí být s co nejkvalitnějšího materiálu,tedy mědi.To znamená jednak kila navíc a jednak v dnešní době další použití silně strategické suroviny jako je měď.Čím menší bude přesnost najetí nad cívku ve vozovce,tím větší ztráty budou.To už by bylo lepší použít robotické rameno schopné během okamžiku napojit kabel do zdířky na vozidle a uskutečnit tak propojení.Stejně si myslím,že elektromobil v klasickém provedení s akumulátory stejně jako hybryd je slepá vývojová cesta.

+4/0
28.11.2011 6:25

Hellmoon

Re: další hloupost na světě.....

nejde o ztráty , ale o pohodlí ;-), jen bych nechtěl být v autě při nabíjení.

0/0
28.11.2011 7:01

MiroTR

Re: další hloupost na světě.....

Řekl bych, že právě o ty ztráty jde.  Provozní náklady elektromobilu jsou podstatně vyšší, než klasického auta, tak proč to ještě zhoršovat tímhle ?

+1/0
28.11.2011 8:18

Santa1

Re: další hloupost na světě.....

Prostě stejná hovadina, jako stříkat benzín nějakou tryskou, bez kontaktu s autem. Jenže tam by ty ztráty hned každý viděl. U té elektřiny to ekologům nedojde.

0/0
28.11.2011 8:38

net.Xtreme X

Re: další hloupost na světě.....

Provozní náklady ani ne, spíš pořizovací. Jinak jde o pohodlí.

0/0
28.11.2011 8:40

MiroTR

Re: další hloupost na světě.....

Dobře, tak lépe:  Náklady například na 10 let používání a najetí cca 200 tisíc.  Se započtením kupní ceny, oprav, atd.  A v tom srovnání vychází elektromobil podstatně hůř, než klasické auto.  A nezdá se mi, že by mne nějak obtěžovalo strčit šlauch do zásuvky. :-)  Něco podobného dělám u benzinky také.

0/0
28.11.2011 8:57

Modrý a zelený blesk

Re: další hloupost na světě.....

Opravdu vychází elektromobil podstatně hůř? A kdy jste to počítal?

0/0
1.12.2011 23:21

josefl

Re: další hloupost na světě.....

Naprosto neekonomické, neekologické. Jedinou výhodu je, že auto nesmrdí v místě, kde momentálně jede. Ovšem zase smrdí někde elektrárna. Pouhým zamyšlením se, musí každému dojít, jak je to ekologické. Při výrobě a přenosu el. energie a přenosu v elektromotorech jsou ztráty vyšší než ztráty ve spalovacím motoru. Započtou - li se ztráty při výrobě a rozvozu PHM, je to srovnatelné. Navíc většina el. energie se vyrábí spalováním uhlí. K vytěžení uhlí se spotřebovává opět elektřina, odhaduje se, že okolo 70% vytěženého uhlí se spotřebuje na výrobu elektřiny pro jeho těžbu, což u nafty není, spotřeba el. energie je daleko nižší. Výroba přenosovch soustav je také náročná na elektřinu, elektromotory v autech na svou výrobu spotřebují zhruba stejně elektřiny jako klasický spalovací motor. A to nemluvím o výrobě a likvidaci baterií v autě - výměna zhruba za 3-4 roky, řádově statisíce, opět velká spotřeba elektřiny. Tak kde je ta ekologie, ekonomika? Nebo se vytváří prostor pro jadernou loby?

0/0
28.11.2011 10:59

Modrý a zelený blesk

Re: další hloupost na světě.....

Kde jste na těch blábolech byl???

0/0
1.12.2011 23:22

mi_golem

Re: další hloupost na světě.....

Souhlas. Přenos energie na vzdálenost desítek kilometrů před mnoha lety vynalezl a zrealizoval Nikola Tesla. Z pevného bodu do pevného bodu. Účinnost je nízká.  Domnívám se také , že je to slepá kolej. Lepší by byla varianta na karbazol. (chem. sloučenina vázající vodík a klasický elektrochemický článek)

0/0
1.12.2011 20:24

ucetni54

A elektřinu

budou brát z předražených solárních zdrojů;-D

0/0
28.11.2011 1:32

Hellmoon

Re: A elektřinu

Proč ne? Na ropě je  vysoká daň a ta solární je srovnatelná ;-)

0/0
28.11.2011 7:03

lynxxx

No nechápu proč

Když už s tím autem musím stát, tak už tam ten kabl taky zastrčím. Měli by vymyslet dobíjení za jízdy.

Mimochodem jsem koukal na tramvaje v Bordeaux, které jezdí v centru bez drátů. Prý čerpají elektřinu indukcí ze zdroje mezi kolejemi.. To by mě zajímaly ty ztráty. Ale vypadá to dobře.

0/0
28.11.2011 0:09

honzasl

Re: No nechápu proč

Hloupost, tramvaje v Bordaux mají pohon třetí kolejnicí, které je rozdělená na úseky a pod napětím je pouze úsek pod tramvají...

0/0
28.11.2011 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.