- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pominu li skutečnou ekonomickou a ekologickou hodnotu elektromobilů tak tohle je další nesmysl.Každý odborník ví,že všechny bezdrátové technologie mají menší účinost než klasické vodivé spojení.Bude to tedy jen neefektivní plýtvání energií.Navíc tento systém tvořený vysoce kvalitní indukční smyčkou bude docela slušně nákladný.Aby byl schopný přenést co největší proud musí být s co nejkvalitnějšího materiálu,tedy mědi.To znamená jednak kila navíc a jednak v dnešní době další použití silně strategické suroviny jako je měď.Čím menší bude přesnost najetí nad cívku ve vozovce,tím větší ztráty budou.To už by bylo lepší použít robotické rameno schopné během okamžiku napojit kabel do zdířky na vozidle a uskutečnit tak propojení.Stejně si myslím,že elektromobil v klasickém provedení s akumulátory stejně jako hybryd je slepá vývojová cesta.
nejde o ztráty , ale o pohodlí , jen bych nechtěl být v autě při nabíjení.
Proč ne? Na ropě je vysoká daň a ta solární je srovnatelná
Když už s tím autem musím stát, tak už tam ten kabl taky zastrčím. Měli by vymyslet dobíjení za jízdy.
Mimochodem jsem koukal na tramvaje v Bordeaux, které jezdí v centru bez drátů. Prý čerpají elektřinu indukcí ze zdroje mezi kolejemi.. To by mě zajímaly ty ztráty. Ale vypadá to dobře.
Hloupost, tramvaje v Bordaux mají pohon třetí kolejnicí, které je rozdělená na úseky a pod napětím je pouze úsek pod tramvají...