Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První obrázky Volva XC90. Chystá se i hybrid se spotřebou pod dva litry

Automobilka Volvo rozhodně není přeborníkem v uvádění novinek a po nedávném startu dvojice S60 a V60 si na opravdu nové Volvo nějakou dobu počkáme. Firma tak alespoň ukázala čtyři obrázky toho, jak by mohla v roce 2014 vypadat nová generace velkého SUV XC90.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef.K

Současný XC90 je slušný a pěkný auto

Držím palce ať se udrží ve výrobě ještě nějakou dobu.  Mám strach aby nástupce nespadl do kategorie euro srágor.

0/0
24.11.2011 23:47

vaclavzeman

Ten nápad s těmi podvozkovými platformami...

se mi vůbec nezdá,jak chcete mít stejnou podvozkovou platformu pro extrémně komfortní XC90 s naprosto odlišnou světlostí a pro tolik propírané nové S60 se sportovními vlastnostmi..a to nemluvím o tom malým paskvilu C30 nebo co to je?To je jako by BMW X5 a BMW 1M coupé mělo stejnou podvozkovou platformu-výsledek na nic,hlavně mít co nejmíň práce...

0/0
24.11.2011 11:35

radik

Re: Ten nápad s těmi podvozkovými platformami...

Budou zkrátka používat některý díly stejný, ale to neznamená že podvozek na jednom autě bude mít stejný vlastnosti jako na druhym. Základ bude stejnej, ale u každýho modelu ten podvozek můžou naladit jinak... kolikrát je u stejnýho auta s lepší motorizací podvozek trochu přitvrzen (jinak naladěn) a to se bavíme pořád o jednom modelu.

0/0
24.11.2011 11:57

JeFFik

Re: Ten nápad s těmi podvozkovými platformami...

jakákoliv unifikace má svoje výhody a nevýhody: výhodou bude snížení nákladů, nevýhodou bude snížení jakostních a výkonových parametrů zvláště na straně kvalitnějšího a výkonnějšího segmentu

0/0
24.11.2011 20:09

Modrý a zelený blesk

Re: Ten nápad s těmi podvozkovými platformami...

To nemusí být pravda, i když budou zachovány lepší parametry, sleva plyne z množství. I tak se ale asi nedočkám 116i postavené na stejné platformě jako X5, doufám tedy.

0/0
25.11.2011 7:08

Highdriver

Mě se vždycky na těch malůvkách líbí..

... že dyzajnéři zapomenou na pneu a potom tam dokreslí cosi jako pryžovou obruč :) Asi se moc nevyskytují na kvalitních českých silnicích.

+1/0
24.11.2011 10:02

l.g

Re: Mě se vždycky na těch malůvkách líbí..

V tomto případě je to ovšem výjimka. Nechybí dokonce ani výrobce pneumatik, což mi přijde docela zvláštní. ;-D

0/0
24.11.2011 14:14

nepetr

Co se týče

Vstupu Číňanů do Volva byl to jediný možný způsob jak tuto zbančku zachránit a nemyslím si že by to mělo být horší než s Fordem spíš naopak.

0/0
24.11.2011 9:35

JeFFik

Re: Co se týče

Mno jenže Číňanům nejde o záchranu jakési švédské "pidiznačky" (vzhledem k objemům jejich výroby) ale o know-how a legalizaci jejich dosavadních krádeží na kterých se bohatě nabalili a teď mohou "investovat" :-(

+1/0
24.11.2011 9:44

JeFFik

Re: Co se týče

Celkem výstižně je to popsáno v tomto článku: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/cinsky-automobilovy-sen-aneb-jak-se-prokrast-na-vysluni/

0/0
24.11.2011 9:55

JeFFik

Re: Co se týče

i když Japonci to v 50-70 letech dělali taky i když poněkud chytřeji, nemohli totiž krást tak okatě.... Japonci vzali něco co bylo dobré a snažili se to ještě vylepšit (proto jsou dnes na technologické špičce). Číňani (zatím) vezmou to co je dobré, osekají to, aby to bylo levné a vzhledem k obrovskému vnitřnímu trhu na tom vydělávají ohromný prachy. Bohužel jim to žerou i zákazníci na "západě" (v mnoha dalších průmyslových oborech). Že si tím řežou větev, na které sedí, jim zatím moc nevadí....

0/0
24.11.2011 10:10

Modrý a zelený blesk

Re: Co se týče

a) že nemají evropské automobilky (a firmy obecně) svá technická řešení chráněna čínskými patenty je jejich minus

b) v případě, že se Volvo vyrábí tam, kde se vyrábělo, je jedno, kdo je vlastníkem.

0/0
24.11.2011 10:45

JeFFik

Re: Co se týče

ad a) Jakýkoliv patent v Číně téměř nic neřeší, než se tamní soudy dopracují k nějakému závěru tak duplikátor prodá miliony kusů a vydělá na tom bez investic do vývoje a pokud udělá pár vtipných změn tak soud stranící místní firmě může dojít snadno k závěru, že se vlastně o kopii vůbec nejedná.

ad b) Když tě okrade nějaký zloděj a pak za ty prachy ti koupí tvůj dům (protože ty už nemáš na jeho údržbu) bude ti jedno kdo je jeho vlastníkem? Zvláště pak, když si nábytek z masivu, který sis sám vyrobil přestěhuje k sobě...

0/0
24.11.2011 12:26

Modrý a zelený blesk

Re: Co se týče

a) to je riziko podnikání

b) čína volvo neokradla, za ty prachy by tam stejně nic neprodali a na buben se přivedli sami, stejně jako Saab.

0/0
24.11.2011 15:35

JeFFik

Re: Co se týče

ad a) och ty jsi dnes nějak lakonický, takže se strany Číňanů je vše OK...

ad b) Geely možná neokradl přímo Volvo ale jiné evropské výrobce určitě ano. Takže svou analogii upravím: Zloděj okrade tvého souseda a za ty prachy koupí tvůj dům protože tobě se zrovna nedaří a nemáš na jeho údržbu a on chce ten tvůj nábytek.....ale to je taky OK? Tobě se nedaří, ale zloději se daří právě proto, že tak zručně krade... jen tak dál....

Bodejť by v Číně Volvo něco prodalo, když se tam vyrábějí milony nekvalitních ale laciných kopií (jiných evropských a japonských aut) bez nákladů na vývoj.

0/0
24.11.2011 19:36

Modrý a zelený blesk

Re: Co se týče

Ale to je zcela legální - západní automobilky se neobtěžovaly v Číně patentovat, takže nejsou chráněny, to bylo jejich rozhodnutí.

0/0
25.11.2011 7:09

Modrý a zelený blesk

Re: Co se týče

Příklad zanedbané IP politiky: http://www.law360.com/ip/articles/36283/schneider-electric-must-pay-45m-china-patent-suit

0/0
24.11.2011 15:35

loogieboy

Re: Co se týče

ono k tem kradezim, nejedna automobilka prodava sve starsi technologie a hadejte komu... ;-)

0/0
24.11.2011 13:26

radik

Re: Co se týče

starsi... a myslis ze s tim v evrope uspejou? Ne... musi prijit s necim modernim a kdyz si to neumi obstarat sami, tak to ukradnou (čti obšlehnou).... bez namahy, bez investic. :-/

0/0
25.11.2011 9:06

nepetr

Re: Co se týče

a co je na tom špatně?

0/0
26.11.2011 15:41

Hellmoon

2l

to je fičák ;-D

0/0
24.11.2011 9:34

Falewick

Sbohem T5, D5, T6...

čeká nás krásně zelená budoucnost s čínskými výrobky...

0/0
24.11.2011 9:07

nepetr

Re: Sbohem T5, D5, T6...

S baterií která nebude vážit jako půl auta a bude na ní dojezd 500 km pak se jen vymění za druho bych s elektromotorem neměl problém. Mít maximální krouťák od nuly až k "omezovči" je nádherná představa.  Například TESLA  ROADSTER sice auto za barák, ale pohoná jednotka nemá chybu, auto na baterky které podělá 911 Turbo.

0/0
24.11.2011 9:33

Falewick

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Elektromotor je, byl a bude .. tuhle technologii dovedlo dostatečně daleko už ČKD před 50 lety, všechno stojí na baterkách. Aby se rozumně vyrovnaly spalovacím motorům, musely by být třikrát lehčí a menší, mít pětkrát vyšší kapacitu, být desetkrát levnější a vydržet víc než dva roky soustavného používání. To není něco co by se dalo zvládnout přes noc. Až vyrobí dost dobrou baterii, bude elektromobil, do té doby je to jenom plýtvání vzácnými surovinami při neekologické výrobě a likvidaci baterií.

0/0
24.11.2011 9:51

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

ano...před padesáti lety... za padesát let nedokázali udělat baterku použitelnou v elektromobilu tak aby to nikoho neomezovalo... to jen dokazuje, že s akumulátorama jak je známe nemůže elektromobil plně nahradit běžný auta. :-/

0/0
24.11.2011 10:16

Modrý a zelený blesk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Ne, to nemůže.

Ostatně, to říkali i tenkrát, když přepřahací stanice byly co 50 km a benzín se kupoval v lékárně.

0/0
24.11.2011 10:20

loma123

Re: Sbohem T5, D5, T6...

špatná nebo spíš neúplná úvaha - nejde o akumulátory, ale o infrastrukturu jejich výměny nebo dobíjení. Benzín má nyní za sebou více než 100 let budování té infrastruktury jak ji známe a zlepšování účinnosti spalovací motoru k dosažení dnešních dojezdů. Vše vycházelo ze stavu, kdy auta s realtivně malýma nádržkama a motorem, kterým benzín spíš protékal než v něm konal práci jezdila od lékárny k lékárně, protože to byla zpočátku jediná místa, kde se benzin prodával. Takže ač lze souhlasit, že zatím to zatím není ono. myslím, že logistice a infrastruktuře elektropohonu to zdaleka nebude trvat tak dlouho, než bude nalezen plošně použitelný model pro využití v praxi. Už dnes jsou známé cesty co jsou zcela funkčním řešením a je spíš otázka, která se nejlépe ujme a rozšíří.

0/0
24.11.2011 10:37

Modrý a zelený blesk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Otázka spíš je - kde vzít tu energii pro větší množství elmobilů.

0/0
24.11.2011 10:43

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

No dokud akumulátory výrazně nezlevní (což se nedá moc předpokládat vzhledem k náročnosti na materiál a výrobní postup) a ropa výrazně nepodraží, tak to bude sci-fi. Musí se to vyplatit a když akumulátor vydrží cca 2 roky a to mu navíc postupně klesá kapacita, jsou moc drahý. Zkrátka dokud se to nevyplatí tak to tak nebude a jedinej problém je právě akumulátor - a jestli to s jejich vývojem půjde jako doposud, tak pochybuju že ještě za dalších padesát let tu budou jezdit jen elektromobily...

Neni to ani ekologicky ani ekonomicky výhodný... a dokud to tak nebude, tak nemaj šanci.

0/0
24.11.2011 10:50

loma123

Re: Sbohem T5, D5, T6...

akumulátory jsou jen médium - a jen jedním z mnoha ve kterém lze uchovávat elektřinu. Paralelně s nimi se vyrábí třeba palivové články nebo se elektrolýzou vyrábí vodík, který jde alternativně použít v palivových článcích nebo k pohonu právě některých typů hybridů - některé značky mají už na trhu sériové modely elektromobilů, které ale nepoužívají baterie, ale články. Zrovna tak je v testování technologie výměny byterií namísto jejich dobíjení - rychle, snadné, efektivní a řeší i problém stárnutí. Baterie se totiž poměrně dobře recyklují (vysoké koncentrace dobře oddělitelných složek) a tak není celkem problém při výměně průběžně recyklovat odcházející články. ... to jsou jen některé příklady toho, co se dnes zkouší a může být alternativou dnešního přístupu. A především je fakt potřeba mít na paměti, že z hlediska rozvoje elektropohonu v osobní dopravě jsem dnes někde na úrovni roku 1915 infrastruktury pro spalovací motory. Tehy byla dominantní drožka a auto výstřelkem podivínů.

0/0
24.11.2011 11:01

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Ne všerchny moderní akumulátory se opravdu dají recyklovat. A vodík... další problém... je to drahý a jeho výroba energeticky náročná. Zkrátka se to nevyplatí (ikdyž vodík vidim do budoucna jako reálnější ale hlavně konečně opravdu ekologickou variantu).

 

Pořád stejnej problém - jinak s elektropohonem problém neni (r 1915 na úrovni spal moptorů ;-D... problém je právě v uchování el. energie - askumulátory, vodík atd. Ne se samotným elektropohonem) ;-)

0/0
24.11.2011 11:11

loma123

Re: Sbohem T5, D5, T6...

a) stejný problém byl s dostupností paliva a jeho dostatečnou zásobou na delší cestu právě i v těch letech. ptoto to srovnání.

b) výroba vodíku je drahá jen za předpokladu, že je drahá elektrika, kterou se vyrábí. Jenže s přibývajícími soláry a větrníky naopak výrazně přibývá situací, kdy je v jeden moment na trhu hromada elektriky, kterou nikdo k okamžité spotřebě nemůže využít (je v to chvíli prakticky zadarmo a de fakto na obtíž), a proto je zde do budocna velký potenciál k tomu, aby se tahle "výprodejová" elektrika z jinak nupotřebitelných špiček někde akumulovala (na nic jiného není dobrá). A protože solárů a větrníků bude čase mnohem víc, tak bude i mnohem víc těch jinak neupotřebitelných zbytků elektriky. Ostatně automobilky to dávno vědí - před časem třeba  prošuměla zpráva, že myslím Audi sama si staví celé větrné farmy a právě tuhle elektriku míní využít na výrobu a akumulaci plynu jako paliva - to není nic jiného, než akumulace elektriky do formy zvoleného média.

0/0
24.11.2011 11:19

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Jenomže zásobování máme zmáklý... měli jsme už tehdy, jen to chtělo trochu času na vytvoření distr. sítě. Vyrobit pořádný médium pro úschovu el. energie, který by byl výhodný prostě neumíme, teprve až to budem umět můžem přemejšlet o tom jak je dostat k lidem. S přibývajícími soláry a větrníky bude el. energie dražší než s jednou přibývající JE... a vzhledem k tomu, že v německu je brzo odstaví tak bude jen dražší a dražší (z těch slavnej větrníků a FV kdy je ještě dotujou nemůže bejt levnější energie) - a do budoucna tý el. energie pro celý automobilový svět bude sakra málo.

 

Nevim o čem mě chceš přesvědčit -  nevyplatí se to a dokud se to nevyplatí tak se prostě nerozšíří a nenahradí běžný auta. Ještě tu pěknejch pár let budem jezdit většinou díky ropě a plynu.

0/0
24.11.2011 11:46

Modrý a zelený blesk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

S přesvědčováním, jak je to na prd, tu začali jiní.

0/0
24.11.2011 12:20

JeFFik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

osobně odhaduji, že kompletní přechod dopravy na elektriku by znamenal potřebu zdvojnásobit, možná i ztrojnásobit výkon VEŠKERÝCH SOUČASNÝCH ELEKTRÁREN, to nějaké větrné či sluneční farmy v dohledné době nemůžou zajistit, Nehledě na to, že by musel stát větrník vedle větrníku a všechnu úrodnou i neúrodnou půdu by stínily panely a lidstvo by asi vymřelo hlady.

0/0
24.11.2011 17:13

Modrý a zelený blesk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

To je zajímavý, kolik energie vynaložíš pro hledání blbostí.

a) nikdo nechce komplet přecházet na elektriku

b) "osobní odhad" vychází z čeho???

c) na Zemi dopadne za hodinu tolik energie, kolik jí lidstvo spotřebuje za rok, takže "všechnu půdu" bychom stínit určitě nemuseli (ekonomicky je to samozřejmě blbost).

0/0
25.11.2011 7:26

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Nebavili jsme se už o energetickém potenciálu těhle zdrojů v jiný diskusi? Ano na zem dopadne spousta energie... ale mi ji neumíme efektivně využít a zdelaka nejde jen o to, že je to ekonomická blbost.

0/0
25.11.2011 8:52

Modrý a zelený blesk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Baterie je akumulátor energie. Spalovací motor je transformátor energie. Porovnávat baterky a spalovací motor je blbost.

0/0
24.11.2011 10:19

cckk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

sonda voyager stale vysila i za hranici nasi slunecni soustavy, jede uz vic jak 35 let na "baterku" tedy palivovej clanek jo mit tak auto ktere si koupite a jezdite a jezdite a kdyz vam po 15 letech vyhnije, jen vyndate baterku date do noveho a zas jen jezdite....;-)

0/0
24.11.2011 10:54

cckk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

chtel jsem tim rict, ze technicky ani ta baterie, uz radu let neni problem....

0/0
24.11.2011 10:55

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

;-D a kolik ze potrebuje energie aby poslala nejake nejspis radiove vlny a kolik energie potrebuje auto jen pri dosazeni rychlosti treba jen 50 km/h?  Trosku mimo...

0/0
24.11.2011 10:59

Falewick

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Výbornej nápad, tu elektřinu tam vyrábí radioaktivní rozpad. Když to auto bude jezdit ve vesmíru tak pohoda. Teda vlastně rusáci takhle napájí i bójky - nechtěl bych dělat jejich servis.

0/0
25.11.2011 14:44

Falewick

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Co dovedu pochopit jsou hybridy kde slouží spalovací motor jako elektrárna, ty by šly dotáhnout k použitelnosti o něco dříve...

0/0
24.11.2011 9:54

nepetr

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Myslíte třeba Toyotu Prius? S dojezdem na baterky 50km a to ještě při rychlosti do 80km/h po vybytí baterií a vyšší rychlosti pak stejně jede na benzínRv Tak že auto k ničemu.

0/0
24.11.2011 9:59

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

To zrovna neni ten případ...

 

P.S. Diselelektrické vlaky tu jezdí desítky let, tak by mě zajímalo co by jste chtěl dotahovat k použitelnosti, když už je to použitelný a používaný dávno

0/0
24.11.2011 10:18

nepetr

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Ano vlaky;-D Můžete narvat jejih agregáty do sobbáku tu bude super kára, těžká 3 tuny:-/.

0/0
24.11.2011 12:03

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

8-o...;-D to nemusí bejt agregát z vlaku, stačí využít podobnou koncepci v menším měřítku... ono auto nepotřebuje tolik energie aby odtáhlo několik desítek tun jako ten vlak.

0/0
24.11.2011 12:07

Modrý a zelený blesk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Ano, ideální je sériový hybrid, kdy vysokootáčkový = malý a lehký spalovací motor, pracující v pásmu nejvyšší účinnosti, vyrábí elektřinu pro pohon. Jenže i to je furt složitější, než klasický auto.

0/0
24.11.2011 12:24

radik

Re: Sbohem T5, D5, T6...

O tom ale řeč nebyla a jinak, který hybrid neni složitější než vobyčejný auto?

0/0
24.11.2011 12:31

Modrý a zelený blesk

Re: Sbohem T5, D5, T6...

Na otázku, který produkt typu

kastle + kola + spalovací motor + baterie + elektromotor + měniče

není složitější než produkt typu

kastle +  kola +  spalovací motor

odpovídat nehodlám.:-)

0/0
24.11.2011 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.