Diskuze

Spalovací motor do muzea nepatří, úspěšně čelí nástupu elektromobilů

Automobilky se pod tlakem různých pravidel o snižování emisí snaží ze současných technologií vymáčknout maximum. Auta s běžnými spalovacími motory doznala v posledních letech tolik inovací, jako snad nikdy předtím. To podle některých odborníků oddálí nástup elektromobilů v praxi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

Modrý a zelený blesk

1. 12. 2011 7:18
Zavádějící titulek

Spalovací motor do muzea nikdo neposílá. Pak se není divit ublíženým reakcím v diskusi, kde diskutující nějak podvědomě brání svý dehtový popelnice.

0 0
možnosti
O

Oerteplur

30. 11. 2011 16:35
V elektromobilu se v zimě dost špatně topí

a zároveň jezdí na delší vzdálenosti. A nedokážu si představit  kamión, zaoceánskou loď  ani dopravní letadlo na baterie. Asi to bude nejspíš slepá cesta...:-)

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

1. 12. 2011 7:15
Re: V elektromobilu se v zimě dost špatně topí

Já si zase nedovedu představit kamion na benzín, přesto jezdí benzinová auta.

0 0
možnosti
OV

Odpadlik42

28. 11. 2011 16:59
Složitost

To je všechno hezké, že nové benzínové motory jsou díky X turbům & jiným vychytávkám úsporné ale problém vidím ve složitosti. Čím je motor složitější, tím je náchylnější k závadám a sebejednodušší spalovací motor nebude nikdy tak jednoduchý (čti spolehlivější) jako elektromotor.

Takže to závisí na baterkách - to je jediný problém. Poslední a největší :-)

0 0
možnosti
QSMN

Qíteček s modrým naslouchátkem..

28. 11. 2011 21:07
Re: Složitost

Tak až ho vyřešíš, k můžeš začít bádat, kde pro miliony baterek brát energii.

1 0
možnosti
DJ

superkutil

27. 11. 2011 23:33
Rekuperace a akumulace aneb jaký výkon a kdy potřebujeme

Je všeobecně známo, že maximální výkon vozu se využívá cca 5% celkového času jízdy. Je to v podstatě jen při předjíždění a zrychlování. Ale po většinu doby auto jede ustálenou rychlostí nebo brzdí aby za chvíli zrychlilo na původní rychlost. Takže by v podstatě stačil malý výkon, pokud by ve voze byl akumulátor energie na krátkou dobu. Elektrické baterie k tomu nejsou vhodné, protože nedokážou tak rychle akumulovat energii. Takže je potřeba vyvinout jiný akumulátor nebo kondenzátor elektrické energie. Jedno z řešení je setrvačník.

Benzínový spalovací motor svojí konstrukcí nevyhovuje potřebám proměnlivého výkonu. Trochu lépe je na tom turbodieselový motor. Stále je ale problém v převodovce. V té dochází k velké ztrátě a navíc pro optimální chod motoru by musela mít hodně rychlostí. Určité řešení je variátor, ale i tam dochází ke ztrátám. Lepší řešení je kombinace alternátoru poháněného spalovacím motorem a elektromotoru. A vypínání spalovacího motoru, pokud není potřeba výkon.

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

29. 11. 2011 8:17
Re: Rekuperace a akumulace aneb jaký výkon a kdy potřebujeme

Tomu se říká sériový hybrid. A těm kondenzátorům se říká super- nebo ultrakapacitory.

0 0
možnosti
L

luban12

27. 11. 2011 20:36
Alternativ je víc.

Pamatuji na pohon dřevoplynem, žádný zázrak to nebyl,ale ještě v šedesátých letech se taková auta objevovala. Na zemní plyn by to šlo také. U nás někde v oblasti východní Moravy jsou podle posledních průzkumů v břidličném podloží velké zásoby zemního plynu, jen to nějak rychle na "doporučení" Rusů usnulo.

0 0
možnosti
PHH

hariprasad8

29. 11. 2011 21:39
Re: Alternativ je víc.

Oxid uhelnatý je zajímavý nápad, má asi třetinovou výhřevnost oproti zemímu plynu (10 MJ/Kg), ale dá se snadno zkapalnit. Je to odpadní plyn při některých technologických procesech a jak napovídá jeho lidový název dá se vyrábět ze dřeva. Problémem je relativně vysoká toxicita. Jenom si pořád myslím, že spalovací motory mají prostě už zenit za sebou. Je to nesmírně komplikované zařízení, které získává energii pomocí řízených mikrovýbuchů. Už samotný princip přináší velmi slabou účinnost. Při výrobě je potřeba velké množství speciálních slitin a drahých kovů včetně platiny do katalyzátorů. Převod posuvného pohybu na otáčivý, potřeba chlazení součástí, které jsou zahřívané na vysokou teplotu, provozní kapaliny, častá údržba, hlučnost, vibrace, zplodiny, komplikovaná elektronika (to ale bude i v elektromobilech). Jedinou výhodou je relatinvě vysoká koncentrace energie na hmotnostní jednotku v použitém palivu.

0 0
možnosti
MG

Rubik1

27. 11. 2011 16:42
Dotaz na češtinu

Dnes se už píše "z kopce" místo "s kopce"? Jestli ano, tak pak se nedivím, že je v textech všude tolik hrubek, když se pravidla pravopisu tak často zbytečně mění.

0 0
možnosti
J

JeFFik

27. 11. 2011 17:20
Re: Dotaz na češtinu

ano, blaničtí rytíři vyjedou z kopce ;-)

0 0
možnosti
M

mak1_re

27. 11. 2011 12:21
Nejsou zastánci elektromobilů tak trochu sobci ???

po městě nám pojedou auta na elektřinu a budeme dýchat čistý vzduch. No a ti, kteří bydlí v okolí Prunéřova maj holt smůlu ......

0 0
možnosti
MG

Rubik1

27. 11. 2011 16:48
Re: Nejsou zastánci elektromobilů tak trochu sobci ???

Nejsou. Když po městě nebudou jezdit auta na elektřinu, tak to lidem, kteří bydlí v okolí Prunéřova, také vůbec nepomůže.

0 0
možnosti
OS

Občan svobodný

27. 11. 2011 11:30
Elektro

nikdy nebude řešení, je to pouze specifická varianta, auto do měst. Ale nemůže nahradit spalovací motory.

0 0
možnosti
RH

Ubaram

27. 11. 2011 15:11
Re: Elektro

Tak vodík by mohl, jenže dokud stát inkasuje 20 Kč z každého litru benzínu tak je zjevné, že ať ta technologie nakonec bude jakákoli, cestování to nezlevní. Těžko předpokládat, že ten příjem z benzínu by si u jakéhokoli jiného způsobu pohonu stát nechal ujít. U elektromobilů je to víceméně o tom, nakolik se podaří najít vhodnou formu uchovávání energie. Superkondenzátor vypadá nadějně, jenže dokud se nenajde cesta jak ho udělat levněji (a na to kolik let se ta cesta hledá to moc nadějně nevypadá).

No a při současné hysterii kolem jaderných elektráren je pořád otázka, jak to nabíjet. Představy o solárních elektrárnách jsou pěkné, ale při nákladech na solární elektrárny jsou zatím mimo mísu - minimálně pro většinu Evropy.

0 0
možnosti
DJ

superkutil

27. 11. 2011 0:09
Elektromobil jako městské vozítko je super řešení.

Kombinace elektrického pohonu z baterií ve městě a z generátoru mimo město je skvělá kombinace. Jde o daňové úlevy a podporu prodeje státem. Ve Skandinávii jsou elektrické přípojky i na parkovištích u hypermarketů a tak jde auta dobíjet i během dne.

0 0
možnosti
P

petr.n_22

27. 11. 2011 2:11
Re: Elektromobil jako městské vozítko je super řešení.

Jde se jěště dále. Pro větší zaměstnavatele může být ekonomisky výhodné, když si za pomoci vozidel zaměstnanců budou upravovat odběrovou křivku. Výhodné to může být na tolik, že zaměstnanec pak nabíjí zdarma.

0 0
možnosti
B

B-25

26. 11. 2011 22:24
A co motor na vzduch?

na stlačený vzduch.

0 0
možnosti
HP

Hostinský Palivec

26. 11. 2011 22:35
Re: A co motor na vzduch?

Nesmysl, účinnost stlačování plynnů je tak triskné, že vedle ní i parní turbína vypadá jak hvězda a to nemluvím o hmotnosti nádoby na stlačená plyn, nevim jak vy, ale já 40l flašku na stlačený kyslík neunesu a to je v ní jen 40l o tlaku pouhých 200 barů a nedojel bych na to ani do sousedního města.

0 0
možnosti