Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crash test miniškody: citigo má pět hvězd, za rok by to bylo horší

Nová škodovka si díky svému dvojčeti Volkswagenu UP! může na blatník připnout pět bezpečných hvězdiček z uznávaných nezávislých crash testů EuroNCAP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vifon

Pravda je jiná, Škodovku nikdo netestoval!!!

http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/18938-vw-up-v-narazovych-testoch-obstal-ziskal-5-hviezdiciek/

0/0
24.11.2011 16:57

radaumacher

Re: Pravda je jiná, Škodovku nikdo netestoval!!!

Kdybyste si nepřečetl jen nadpis ale i první odstavec, nejste tu teď pro smích.

0/0
24.11.2011 18:40

Vifon

Re: Pravda je jiná, Škodovku nikdo netestoval!!!

Přečetl jsem to celé, pro smích jsem možná tupcům jako vy, ale ten titulek je lež, klamavá reklama atd

+1/0
24.11.2011 19:18

Tomash

Takovej reklamni trik

Hvezdicky nevypovidaji o nicem, spis maj uvadet jak silnej naraz tu plechovku otevre, tohle auto je rakev na koleckach.

0/0
24.11.2011 8:25

roedor

Re: Takovej reklamni trik

a ještě je to šeredný jak noc, teď to všude předvádějí naživoRv

0/0
24.11.2011 9:29

JeFFik

Re: Takovej reklamni trik

hmm, není nad krásnou vlahou noc po pařáku přes den.... R^ ;-D

0/0
24.11.2011 10:28

JeFFik

Re: Jen "takovej reklamni trik" to samozřejmě není

samozřejmě, že hvězdičky vypovídají jen o tom, že auto, které jich má více, je bezpečnější (v testovaných situacích), než auto stejné kategorie, které jich má méně....

0/0
24.11.2011 10:25

Cowboy.from.hell

Ale kdeže hvězdičky

ESSR se nám domnívá, že direkce směr -> povinné ESP v nových autech, <- automaticky zajistí snížení nehodovosti. Želbohu stále jsou to však řidiči, kteří chybují. Uhni, jedu na červenou! A uhni vole! jedu jako prase ESP napravit neumí. Rv

0/0
23.11.2011 19:20

Le Miserable

Re: Ale kdeže hvězdičky

SESR, jinak souhlas.

0/0
23.11.2011 20:02

net.Xtreme X

Re: Ale kdeže hvězdičky

ESP by imho povinné být nemuselo, ale k bezpečnosti přispívá, nicméně pořád paltí, že řidič nesmí být stodukát.

+1/0
23.11.2011 22:15

tobino

xxxxx

a k čemu to je když umrtnost na zadní sedačce při havárii 3dv aut je víc než 60%

0/0
23.11.2011 18:29

JeFFik

Re: xxxxx

jasně deset ťukanců ve městě a 6 mrtvých na zadních sedadlech 8-o

+1/0
23.11.2011 19:59

mladej.milionar

Re: xxxxx

zdroj ? A není to spíš pásama? Lidi mají zlozvyk se vzadu nepoutat.

0/0
24.11.2011 10:03

obecní slouha z Klacíkova

Tyhle pidiauta můžou mít hvězdiček x

Dokud ho nezmáčknou mezi seba dva kamčáky.

0/0
23.11.2011 18:19

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Tyhle pidiauta můžou mít hvězdiček x

na to ti nepomuzou ani hvezdicky u jinejch aut...

0/0
23.11.2011 18:21

pucyk

V nákupním centru to vystavovali. ŠKODA CÍgo.

Mělo to otevřené dveře - tenoučké, oproti ostatním autům. Přístrojová deska osekaná. Ježišmarijájosef, o čem se tu bavíte?RvRv;-D;-D

0/0
23.11.2011 17:38

airwar

Re: V nákupním centru to vystavovali. ŠKODA CÍgo.

V Brně ji měli v bývalém Carefouru, byl tam klid tak jsem neoddolal a sedl jsem si do ní, a přesto že jsem štíhlej, mám jen 183 cm a 75 kg, tak i když jsem dal sedadlo úplně do zadu nebyl jsem se schopen tam směstnat tak abych  mohl přirozeně držet volant,  o příjemné poziciu nohou na pedálech ani nemluvě. O tom že v této konfiguraci prostor na nohy na zadních sedadlech v podstatě neexistuje ani nemluvím. Seděl sjem už v několika podobných autech a pocit z nich byl podobný - pokaždé si připadám jak sardinka. Pro koho tyhle auta dělají je mě záhadou.

0/0
23.11.2011 18:44

Výstřik do tmy VII.

Re: V nákupním centru to vystavovali. ŠKODA CÍgo.

Síla zvyku, mám skoro 190 a přesto jsem před lety za dva roky ujel polským maluchem cca 30000km :-)

Tím nechci říct, že si chci tuhle malou škodárnu koupit. ;-D

0/0
23.11.2011 19:10

JeFFik

Re: V nákupním centru to vystavovali. ŠKODA CÍgo.

O čem se tu bavíš ty? Ty snad předpokládáš, že čím menší auto, tak tím bude mít masívnější dveře, asi aby bylo uvnitř co nejméně místa a co nejvíce vybavenou přístrojovou desku? Třeba jako u BMW 7XX?

0/0
23.11.2011 19:57

l.g

Snaha dobrá

Ale přes všechny hvězdy výrobci prostě nemohou zamaskovat to, že malá a lehká auta jsou na silnici oproti větším a těžším v obrovské nevýhodě a úroveň bezpečnosti je tak nesrovnatelná.

+1/0
23.11.2011 17:02

nepetr

Re: Snaha dobrá

Myslíte? Máte dojem že třeba SUV jsou bezpečnější než střední třída. Vyladit deformační zonu u malého vozu je mnohem jednodušší než u vozu většího kde jdou opěrné body dále od sebe tudíž víc hmoty která se může kroutit a lámat. Pohltí tak sice více energie a deforamce prosotoru pro cestující je větší. Například třídveřová varianta stejného vozu má lepší výsledky při testech než varianta čtyřdvéřová.  Nehledně na to že vozidla tohoto typu jsou určená do městkého provozu max. na přejetí po městském okruhu. To že se tyto auta objevují na dálnicích je už věc každého majitele a musí počítat že náraz např. v 80 km/h bude na těle od pásů cítit víc než třeba v Octávce.

0/0
23.11.2011 18:27

f0rr35t

Re: Snaha dobrá

R^ Navíc manipuluj v krizovce s autem vážícím 2,2 tuny s těžištěm vysoko nad zemí. Menší a lépe ovladatelné auto (tím teď nemyslím zrovna citigo) má větší šance se nehodě vyhnout. Samozřejmě v rámci možností, zase nebudu tvrdit, že je citigo dobře ovladatelné na dálnici... pokud bysme se ale bavili o nějakém SUV vs. trojkovém bmw na klikaté okresce, sázím na trojku ;-)

0/0
23.11.2011 23:21

l.g

Re: Snaha dobrá

Bavíme se o ovladatelnosti, nebo o bouračce?

0/0
24.11.2011 11:32

radaumacher

Re: Snaha dobrá

Bavíme se o bezpečnosti a ta je pasivní a aktivní, do níž se řadí i jízdní vlastnosti.

0/0
24.11.2011 18:43

l.g

Re: Snaha dobrá

Obávám se, že náraz do pevné překážky v 80 km/h je tak jak tak prakticky neslučitelný se životem. Zásadní problém je přetížení, které působí na lidské tělo.

Kdybž se srazí Tatra naložená 10 tunami kamení s Cígem, tak pro Cígo je to díky jeho váze jako náraz do pevné překážky (možná ještě hůř, protože Tatra mu po nárazu ještě kus pojede naproti). Pro Tatru je to ale asi takový problém, jako kdyby osobák projel plaňkovým plotem. Ůplně to samé, i když né s tak extrémním rozdílem platí při střetu menšího a většího osobního auta. Takže deformační zóny je věc jedna, ale váha je věc druhá.

+1/0
24.11.2011 11:56

JeFFik

Re: Snaha dobrá

Kolo je lehčí než motorka, motorka je lehčí než Citigo, Citigo je lehčí než Octa, Octa je lehčí než kdejaké SUV, SUV je lehčí než náklaďák, naklaďák je lehčí než tank. Znamená to, že by všichni cyklisté, motorkáři i ti ostatní měli jezdit jenom v tanku?

0/0
23.11.2011 20:19

l.g

Re: Snaha dobrá

To jistě neznamená. Ale znamená to, že pokud chci trochu myslet na svou bezpečnost, tak na kole nejezdím vůbec po silnici a pokud po ní chci jezdit, tak rozhodně ne na motorce, ale volím radši větší vůz a né to nejlacinější auto. Proč myslíte, že SUV je tak populární kategorie? Protože při střetu s menším autem máte větší šanci a větších aut než SUV je na silnici daleko méně. Když budete jezdit v Cígu, budou větší všichni.

0/0
24.11.2011 11:31

roedor

Vypnutí airbagu za 1000 v servisu?

To ještě existuje?8-o

0/0
23.11.2011 15:23

f0rr35t

Re: Vypnutí airbagu za 1000 v servisu?

Tím je spíš myšleno, že ti za 1000 Kč přidají do auta krabičku, ve které kdykoli před jízdou otočíš klíčem a tím aktivuješ/deaktivuješ airbagy na straně spolujezdce ;-)

+1/0
23.11.2011 17:23

bezdukátů II

Re: Vypnutí airbagu za 1000 v servisu?

jo a za 5 000 ti tam namontujou rádio, super akce - kupuj

0/0
23.11.2011 21:26

lordhelma

tak se mrkni na tenhle crash test

podstatne vetsi, tezsi (a starsi) Volvo proti prcku Renault Modus. Myslim, ze ty narazove testy k necemu jsou... samozrejme nejsou vseobjimajici, ale k necemu jsou urcite

0/0
23.11.2011 14:15

lordhelma

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

0/0
23.11.2011 14:15

lordhelma

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

je to mysleno jako reakce na predchozi prispevek od mladejho milionare

0/0
23.11.2011 14:16

mladej.milionar

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

jo, tohle jsem už viděl. Stačí se podívat na pohyb hlavy řidiče Modusu při nárazu. Jak se obtočí kolem toho Volva, tak by měl stejně zlomený vaz.

0/0
23.11.2011 14:37

Modrý a zelený blesk

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

Krom toho není jasný, po kolika bouračkách už to Volvo bylo.

0/0
23.11.2011 19:58

Le Miserable

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

Fifth gear pro mě není důvěryhodný pořad. Jak vidno z celého tehdejšího dílu, Volvo mělo vymontovaný motor! Vše komerce - lidi, kupujte nová auta, ať se trh hýbe!

0/0
23.11.2011 21:10

Modrý a zelený blesk

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

Fakt? To jsem si nevšiml. Motor je samozřejmě nedílnou součástí deformační zóny.

0/0
23.11.2011 23:25

mladej.milionar

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

dobrej postřeh R^

0/0
24.11.2011 10:36

xkovi

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

Tento argument zazniva vsude na youtube velmi casto...ale je to opravdu potvrzeno? Pravda, ta srazka opravdu vypada, jako by tam volvo nemelo motor, ale rad bych to videl nekde cerne na bilem :-). Sam jsem mel stareho Mercedesa W124 a videl jsem jeho "crashtesty" live a  byl to nerozbitny tank, ktery drtil vsechno, co mu prislo do cesty...ale kolega z prace mi zas ukazoval toto video s lehkym ironickym vyrazem, kdy mi tim snad chtel naznacit, je jeho Opel Corsa byl ve finale bezpecnejsi, jak muj 18ti lety udrzovany Méďa....a tomu se mi nechce verit :-)

0/0
25.11.2011 17:01

jisi258

Re: tak se mrkni na tenhle crash test

w124 je prd proti w140 mamut.

V te dobe vyrobci malych aut protestovali protoze pri opravdu nezavislych crashtestech bylo videt deformace v delce nekolik cm na w140 a totalni slisovani fiatu uno atd. A to neni dobre ani pro jednu stranu. Vyrobci malych aut prichazeji o kseft a kupci velkych aut jsou pranyrovani jako potencionalni vrazi. Od 80tych let maji veka a tezka auta zamerne oslabene predni partie, aby vytvarela "spoluucast" s mensimi auty. V podstate obetuji prebytek svych deformacnich zon ve prospech miniaut, ktere je nemaji tak velke.

0/0
22.12.2011 15:52

mladej.milionar

nebezpecny

Jak už tu někdo psal - malý plechovky nikdy bezpečný nebudou. K čemu je takový piksle 5 hvězd, když 90% aut na silnici má o dost vyšší hmotnost jak tohle. Takovej čelňák s BMW nebo Audi a těch 5 hvězd si může řidič citigo namalovat tak na hrob.;-DRv

0/0
23.11.2011 14:02

;-)

Re: nebezpecny

Evropa se přehnaně soustedí na nárazové testy. Bezpečnost posádky je hlavně o tom, jaký je řidič a jaký má technický stav vozidla. Vždy mě vyděsí, když vidím běžného českého řidiče v 15 let staré prorezlé ojetině z německa po havárii jet na hranici možností svých i vozu s přesvědčením, že vůz měl přece výborné nárazové testy a nemůže se nic stát.

0/0
23.11.2011 14:08

mladej.milionar

Re: nebezpecny

která 15 let stará plechovka má výborné nárazové testy ?? To by mě zajímalo ;-D

0/0
23.11.2011 14:36

PiPiiiiiK

Re: nebezpecny

:D to je ... hlavně když první kdo měl ***** byl Renault Meganne druhé generace. Informaci mám z TopGearu.

0/0
23.11.2011 15:53

PiPiiiiiK

Re: nebezpecny

Taky tam ukazovaly co se stane v 50 s dnes již více jak desetiletými vozy....docela pěkný jak mít v lejtku zaraženou spojku a nebo pěkně volant posazenej na klíně až to není pěkný. Testovali Land Rover, Mercedes a ještě nějaký značky aut co vypadaly docela bezpečně, pěknej díl :)

0/0
23.11.2011 15:57

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: nebezpecny

První byla Laguna druhé generace.

0/0
23.11.2011 19:15

;-)

čachry s hvězdičkami

zatímco evropské automobilky vynikají v tom, že uvedou navý model, nechají otestovat tzv. "nejnižší výbavu" a pak ji osekají a chlubí se hvězdičkami, tak naopak levným dovozcům ze zemí mimo EU se stává, že testování jsou podrobeny nevybavené modely pro mimoevropský trh, případně se testování odloží až po spřísnění test, nebo se přesně nedodrží všechny podmínky. Ale kolik lidí z těch, co zaznamenali velké články o tragických výsledcích testů sipak přečte omluvu za nedodržení podmínek? A i těch nemnoho kekterým dorazí má podlomenou důvěru.

0/0
23.11.2011 14:01

katano

nepravdivý článek

Skoda Citigo žádný Crash test nedělala, dělal ji VW-UP .

PROBLÉM je, že základní výbava VW-UP je bohatší než u Skoda Citigo a proto výsledek testu nelze vztáhnout na oba vozy.

         PS : to je - REALITA. :-P

0/0
23.11.2011 12:58

xToMMeT

Re: nepravdivý článek

jaka vybava konkretne?

0/0
23.11.2011 14:02

Franta Jetel jr.

Nejlepší ochranu chodců můžou mít jen sami chodci

U takhle malého tydýtka se podle mě těžko vymýšlí nějaké větší ochranné zóny pro chodce, bo na ně prostě není místo...takže 100% ochranu chodců si opět zajistí jen sami chodci svojí (ne)ukázněností :-P

+1/0
23.11.2011 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.