Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Třetina dovážených ojetin je starší deseti let

Dovoz ojetých osobních aut do Česka stoupl od ledna do října o čtyři procenta na 111 929 aut. Jejich ceny v cizině jsou přitom vyšší než v tuzemsku. Vyplývá to z informací Svazu dovozců aut a prodejců. Nejvíc lidé dováželi značku Škoda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gazda2

Je to tak. Člověk si raději doveze auto z Německa,

které je "papírově" dražší, má víc najeto, musí jej platit hotově a ještě je většinou lehce nabourané. A to se pořád vyplatí víc, než věřit českým bazarům. Ti totiž prodávají rovněž původně nabořená, poloopravená, zmlazená a často přetočená auta z Německa a blízké Evropy. Nejhorší co se dá koupit, je pak auto, co si někdo dotáhnul nabořené z ciziny a doma sám dobastlil, aby to jezdilo a pak to dal ze zoufalství do bazaru- protože na normální ježdění to nebylo.

0/0
3.1.2012 17:33

rebbe

Nejlépe snad praktickou zkušenost

přítel si přál auto, ve kterém může cestovat on i jeho paní a 4 děti. Takže nejméně 6 sedadel. Typický zástupce takového malého autobusu je VW Sharan, Seat Alhambra a Ford Galaxy. Konkurence je Peugeot 4008 nebo Citroen C8 atd. Na auto měl volných 150 tis. Kč.

Ohledání vozů, stojících v této kategorii v ČR už na prvních vozech úplně jasně prokázalo manipulaci tachometrů, za plánovanou cenu byly vozy s reálnými 200 tis km, stočené většinou tak na 100 nebo 120 tis. některé mnohem více.

První pokus v Německu- Ford Galaxy ve Vilshofenu, Bavorsko. Sedadla v něm nebyla, prý jsou ve skladu o 5 km dále. Na tachometru ominósních 110 tkm, ale propocená a prosezená přední sedadla, ohmatané kliky, vše poukazovalo spíše na 300 tis. km. Na prohlídku jsme si vzali zrcátko a baterku, zvenku vypadal vůz velmi pěkně, jenom na pár místech byla barva obroušená až na základ, rohy u dveří nakynuté rezem. Pohled pod vůz, r.v. 2005 byl hrůzný, rez, kam oko dohlédlo. Takže jsme se zase rozloučili.

0/0
30.11.2011 15:16

rebbe

Re: Nejlépe snad praktickou zkušenost

Další vůz jsme objevili na mobile.de v Dederónsku, kus za Drážďanami. Prodávající byl Bulhar, těžko jsme jej v té obci hledali, ale našli. Byl to Fiat Ulysse 2., r.v. 2006, najeto 49 tis. km., ale několik roků bez TK, odhlášený a pro Němce složitý k uvedení do provozu. Pohled pod vůz ukázal naprosto čistý, nezkorodovaný podvozek, všechna sedadla čistá, papíry v pořádku, původní majitel z Sárska, jenom jeden, vůz měl být vyvezen do Bulharska, ale nový majitel zemřel. Koupili jsme ten vůz za 5000 EUR a ukázalo se, že skutečně nemá víc, než necelých 50 tis. km, majitel je s ním nyní šťastný. Přihlášení proběhlo naprosto hladce.

0/0
30.11.2011 15:19

wanda39

ze zapadu k nam vozi vraky ?

Asi to je pravda, ale většina těch se prodává na inzerát v novinách. Borci to stočej, navoněj stromečkem,  vyleští palubku a hurá do světa. Když něco nefunguje tak odpojí kontrolku a je to. To si prostě v bazarech nedovolej. Alespoň ne v těch velkejch, hned by se to rozmazlo v televizi nebo novinach. Tchan před rokem kupoval v Auto ESA oktávku. Nebyl jsem tam s nim, ale s autem nemá žádnej problém a byl už i na servisu normalně ve škodovce a tam by na zavady určite přisli. Kdyby se zakázal dovoz aut starších 8 let, jako to tady už bylo, tak by byl klid a nejezdili by po silnicich ty strasny rakve co nekdy vidim

0/0
30.11.2011 9:56

WIFI

Re: ze zapadu k nam vozi vraky ?

ve velkých bazarech to udělají taky, a když by se začlo rozmazávat, mluvčí řekne, že vzhledem k objemu prodaných vozů na tom nejsou hůř než jinde a vymalováno.

A kdyby zakázali dovoz aut starších 8 let, budou ze silnic pomaleji mizet opravdu stará auta (třeba 15, 20 let). Protože ten kdo teď má takhle přestárlý auto, určitě si místo něj nekoupí funglovku, ale půjde do nějaký ojetiny staré třeba 10 let. Na mladší mít nebude. I tak je to pro vozový park a bezpečnost provozu přínos.

0/0
30.11.2011 13:13

Hroznej_puberťák

Re: ze zapadu k nam vozi vraky ?

Ve velkých bazarech nic takového dělat nebudou. Nemají důvod, za ně už to udělali ti, co jim ta auta do toho výkupu vozí. Kdo někdy dával do výkupu nějaké hodně ojeté auto (hodně ojeté opravdu neznamená směšných 150tis km, ale několikanásobek), už se určitě setkal s poznámkou "kdyby to nemělo tolik, byla by ta cena ve výkupu lepší".

0/0
30.11.2011 13:28

WIFI

Re: ze zapadu k nam vozi vraky ?

to je celkem jedno, jestli to udělali oni, spřátelený prodejce nebo někdo úplně cizí. Mají si auto prověřit, pak by nemohli tvrdit určitý stav u auta, který bylo minimálně částečně pod vodou, nebo bourané nebo mělo stočené km (tři různé vozy z doby, kdy jsem při koupi auta zvažoval bazar. Po těchto zkušenostech jsem to vzdal).

0/0
30.11.2011 13:33

Stanea

ojetinu ze zahranici?

Tak tenhle clanek me doopravdy vzdelal. Jeste tak pripoustim, ze je mozne, ze si nekdo koupi v zahranici "rocni auto". Ale koupit starsi nez rok  nebo dokonce destilety vuz? To snad uz uplne hranici se silenstvim. Pochybuju, ze to muze dopadnout dobre.:-(

0/0
29.11.2011 15:45

Modrý a zelený blesk

Re: ojetinu ze zahranici?

To dopadne úplně podobně, jako při nákupu v ČR. Nevím jaký důvod by tomu bránil, samozřejmě kromě jazykové bariery.

0/0
30.11.2011 9:07

Stanea

Re: ojetinu ze zahranici?

Nove auto je nove auto. I koupene v CR.

Jazykova bariera v cizine? Ta neni. Stary srot vam prodaji vzdycky bez problemu. Kdyz neznate jazyk, provedete to jako Vietnamci v CR a taky pri koupi vozu v zahranici budete vypadat jako oni, ale zahranicni prodejce automobilu nema sanci prodat jinam ojetiny starsi nez 10 let.

0/0
30.11.2011 12:09

Antonín, topič

Re: ojetinu ze zahranici?

Nové auto je nové auto, tedy model, který prošel oproti pětileté ojetině pětinásobnou cost-reduction, která nejrychleji ztrácí na hodnotě, kterou musíte "dozajet" a kterou vám nejpravděpodobněji ukradnou.

0/0
4.1.2012 15:16

Modrý a zelený blesk

Hm,

to jsem nevěděl, že "Octavia po fejsliftu" znamená "nabořená, vymlácená kladivem, zatmelená a přestříkaná."

0/0
29.11.2011 8:15

Andee in Red Book

Hm...

I kdyby dovoz dražší byl (jako že není), tak je z Německa solidní šance, že si člověk přiveze auto v deklarovaném stavu a s uvedenými najetými km. V ESA, AAA a u podobných šejdířů lze naopak s velkou pravděpodobností koupit svařenec se stočeným tachometrem. A to se vyplatí :-PRv

0/0
29.11.2011 0:05

WIFI

Re: Hm...

zase na druhou stranu pochop, že když  dělají ze dvou bouraček jedno funkční auta, a např. zadní část auta měla najeto 200 000 km a přední 100 000 km, bylo by určitě pro bazarníky nefér, když by uvedli, že výsledný svařenec má najeto 200 000 km, takže to logicky musí stáhnout někam k max. 120 000 km

0/0
29.11.2011 7:30

vítr_v_zádech

Re: Hm...

Moc pěkný ;-D

0/0
29.11.2011 9:19

S.O.B je zpátky!

Re: Hm...

a kam myslíš, že se ty auta z auslandu postavěji? Do Áček, Es... ale tam už jsou se zárukou, pravými km a ověřené! ;-D

0/0
29.11.2011 12:07

Pepazmoravy

Re: Hm...

Jasně, svařovaný auta ze tří různejch  kusů, a s falešnejma klíčema v zrcátku, tyhle lidový zkazky mě už docela nuděj. :-/

Já mám z AAA už druhý auto, u obou jsem si v servisu ověřoval, že tachometr sedí. Obě auta byly nebouraný a za cenu, za kterou bych je v Rakousku ani Něměcku nesehnal. 8-o

Takže i když se dovozci aut snaží, já příště koupím znovu jedině  auto po prvním majiteli z ČR, a buď přes kamarády nebo zase přes bazar.

0/0
4.12.2011 20:46

Ovcan Povolny Obecny

Re: Hm...

No vony ty úpravy ŘJ jdou dělat tak, že ani ve fabrice nic nepoznají... To jen k tomu tachometru. To nebourání je taky diskutabilní, záleží kdo a jak to ověřoval. Pokud jste spokojen, přeju Vám to a nemáte důvod postup měnit. Ale existuje dost řidičů, kteří nad uvedeným postupem dost splakali.. Prostě je to o náhodě, hlavní jsou ty pravděpodobnosti....

0/0
10.2.2012 17:38

Hauptmann von Koepenick

díky idnes

moc hezký píár  článek , zřejmě úlitba za reklamu. V německu vyjdou auta samozřejmě levněji , zásada je jenom jedna nenakupovat u turků a jugošů .Pokud je auto jen na export tak ho zřejmě  kupují hoši z auto esa

0/0
28.11.2011 20:34

Alijenka78

A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Možná se pletu, ale žila jsem v domnění, že se auto starší osmi let, dovezené ze zahraničí, v ČR už přihlásit nedá .. jak to tedy je?

0/0
28.11.2011 14:58

f0rr35t

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Podle mě to už zrušili.

0/0
28.11.2011 16:58

Alijenka78

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Volala jsem si včera na registr vozidel, je to opravdu zrušené, ale výměnou za to je pravděpodobné, že člověk zaplatí ekologický poplatek ve výši deset tisíc korun. Nicméně ještě v roce 2007, možná i později, to opravdu tak bylo, že nebylo možné u nás přihlásit dovezené auto starší osmi let - Němci to trošku obcházejí - protože u nich je důležité EZ, tedy erst Zulassung, tedy první přihlášení, u nás bylo rozhodující datum výroby, proto bylo důležité si tehdy na to dát pozor .. ale i tak děkuji za odpovědi ;)

0/0
29.11.2011 12:35

Alijenka78

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Mohu potvrdit, že Němci se o svá auta starají opravdu lépe než my Češi. Jezdí pravidelně do kvalitních myček (žádné drsné kartáče a základní program stojí od 7,50EUR vč. luxování po jakoukoliv dobu) a auto vytírají po umytí i v lemech, aby nikde nebylo mokré. A samozřejmě auto uvnitř vypulírují a vyluxují. Obvykle tak činí jednou týdně, cestou z víkendového nákupu, je to takový jejich koloryt. Tachometry se u německého bazaru nestáčejí, u tureckého bych si nebyla tak jistá, navíc se tam prodávají auta dovezená ze Španělska, která bývají v hodně špatném stavu. Nicméně Němci mají jeden velký zlozvyk, před rozjezdem stávají rádi na spojce. Jinak v kvalitním bazaru s Vámi zajedou i na Zulassungstelle, kde oni auto odhlásí a zařídí Vám i převozní značky a pojištění na nezbytně nutnou dobu, takže si pak jen převezmete papíry od auta, převozní značky (ty staré už zástupce bazaru při vyřizování za Vás odevzdá) a frčíte směr Česká republika si auto nechat projít technickou, emise a přihlásit.

0/0
29.11.2011 12:45

Modrý a zelený blesk

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Nerozumím tomu vytírání v lemech - to je kde přesně?

0/0
30.11.2011 9:09

WIFI

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

poplatek není automaticky 10 000 Kč, ale dle normy EURO které auto splňuje. EURO 0 = 10 000, EURO I = 5000 Kč, EURO II = 3000 Kč. .....

0/0
30.11.2011 13:19

Hroznej_puberťák

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Platbě tohoto ekovýpalného, které stejně nemá s ekologií pranic společného, se navíc lze velmi jednoduše vyhnout.

0/0
30.11.2011 13:25

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

To by odporovalo volnému pohybu zboží v EU. Perličkou je, že dnes legálně můžete dovést do ČR ojetého Trabanta, ačkoliv už v roce 1985 tehdejší ČSSR dovoz těchto aut zakázala.

0/0
28.11.2011 18:08

Hroznej_puberťák

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

To už jsi tedy hodně dlouho mimo.

0/0
28.11.2011 19:56

Alijenka78

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Tos mi ten můj dotaz opravdu objasnil .. :( Co takhle konkrétní informace, to ne viď? Ono to totiž zase tak dávno není, kdy tohle platilo .. Ale to bys musel mít v hlavě víc, než je anonymní urážení ..

0/0
29.11.2011 12:23

Hroznej_puberťák

Re: A to je možné přihlásit auto starší osmi let?

Dávat konkrétní informace nanynkám "žijícím v domnění" je zhruba něco podobného jako házet perly sviním... zvlášť když jsou to informace naprosto běžně dostupné a lze je najít na pár kliknutí.

0/0
29.11.2011 12:47

Yazaman

Mluvčí AUTO ESA v podstatě lže

Pán z AUTO ESA se zapomněl do článku zmínit, že ty jejich průměrné ceny myslel při koupi na splátky. Při hotovostní platbě si totiž k údajné průměrné ceně 115 000 Kč za Octávku kombi ročníku 2003 musíte přičíst minimálně dalších 30 000Kč. To už jste hned u nákupu v Německu 15 tisíc v plusu. Alespoň už nepoužívají ten hloupý trik s uváděním cen bez DPH.

BTW: Nejlevnější Octavia se zmíněnou specifikací je aktuálně (28.listopad) na stránkách www.auto-esa.cz v hotovosti za 119 900 Kč.

+5/0
28.11.2011 12:38

Martin Soušek

placená reklama

Když už si ESA platí článek, tak by mohli zaplatit pilnějšího redaktora a nechat si napsat víc než jen tři krátké odstavce!

.

Bohužel oslabující koruna jim hraje do karet, dovoz běžného šrotu se už asi nevyplatí.

+2/0
28.11.2011 12:04

Hroznej_puberťák

Re: placená reklama

I když to ten dovoz zdraží o 10%, pořád se to vzhledem k dramatickému rozdílu v kvalitě nabízených aut bohatě vyplatí.

0/0
28.11.2011 12:15

Brugal

Re: placená reklama

Jaký je rozdíl v "kvalitě" aut? Venku i u nás se prodávají stejné modely,jezdí s nimi stejní řidiči(dobří i mizerní) a podle tebe jsou auta z ciziny kvalitnější? Nebo jak jsi to myslel?

0/0
28.11.2011 12:30

Hroznej_puberťák

Re: placená reklama

Ano. Rozdíl je v kvalitě údržby, to za prvé, a za druhé v tom, že u nás je v bazarech mnohem větší procento dorvaných namaskovaných vraků za cenu, která odpovídá autu sice jetému, ale ve slušném udržovaném stavu. To je rozdíl největší.

Jeden čas jsem dělal prohlídky před koupí, když si někdo vybíral ojetinu, a běžně se mi stávalo, že jsem zde narážel na kusy, které bych nedoporučil ke koupi za vůbec žádnou cenu, nejen za tu inzerovanou (leda tak na díly, pokud na tom nějaké použitelné zbyly). Na to venku při výběru vraků levnějších než u nás samozřejmě u Turků narazíte taky, ale pokud si vyberete cenovou hladinu srovnatelnou s průměrem u nás, máte v Německu nesrovnatelně větší výběr aut nesrovnatelně lepší kvality (stavem). Ať už se jedná o běžnou údržbu, ať už se jedná o špatně opravené namaskované bouračky (což je taky místní specialita).

0/0
28.11.2011 12:38

Brugal

Re: placená reklama

Jenže ty žiješ někde v době před 15ti lety.V celé Evropě jsou autodílny,kde opravy bastlí Češi nebo Poláci a značkové servisy,které mají stejnou kvalitu práce.Jaký je podle tebe rozdíl třeba v údržbě Audin na Autu Jarov a německém autoservisu?

V celé Evropě jsou kvalitní autobazary,které ti neprodají namaskovaný šrot a bazary,kterým je jedno co si odvezeš.

Pokud si vybereš kvalitní ojetinu(první majitel,garážovaná,nebouraná,udržovaná ve slušném servisu) je cena na stejné úrovni ... a naběhnout si můžeš všude stejně.Náš národní zvyk je koupit bez rozmyslu to nejlacinější na co narazíme a pak začít vyřvávat jací jsou všichni podvodníci.

0/0
28.11.2011 13:03

já George XVII

Re: placená reklama

ten rozdíl je opravdu diametrální. Už jen v cenách. V zahraničí dealeři často díky větším objemům zakázek mají lepší ceny dílů a mechanici větší zkušenosti. Díky vyšší ziskovosti si můžou dovolit finančně držet své mechaniky, platit jim školení atp. To tady v ČR nehrozí. Mechanici se střídají jak na běžícím páse, před tejdnem servisoval traktory, teď audiny. Zkušenosti veškerý žádný. Pak se mění díly stylem "třeba tenhle a když to nebude on, tak ještě tenhle, nebo tenhle, nebo že by ...". Stejně tak je Evropa rozdělena na kvalitativní trhy. Do DE se dodávají výrobky 1.jakosti. Myslíte, že to platí i o našem trhu?

Další zásadní rozdíl je ten, že tady si každej koupí auto taktak, hlavně ay ukázal pepíkovi od vedle, že má taky na oktávku. Jenže pak je to naprostá holota. S tím jsem se v DE nesetkal a když už tak velice minimálně.

0/0
28.11.2011 13:16

Brugal

Re: placená reklama

Mezi servisem moderních stavebních strojů a servisem osobních aut zase není takový rozdíl - vyjede se diagnostika a vymění se díl.Migrace pracovníků je na stejné úrovni všude v Evropě a přijímací řízení probíhá stejně(člověk s praxí má vždycky přednost),navíc na značkové servisy dohlíží zastoupení automobilky(alespoň jednou za rok dostaneme mail s dotazníkem o spokojenosti se servisem).

Všechny náhradní díly jdou z centrálních skladů a pochybuji,že by třeba BMW,VW nebo Ford dělal součástky v několika stupních kvality.Jasně,jsou "no name" náhradní díly,ale ty si žádný značkový servis nedovolí používat.

0/0
28.11.2011 13:40

já George XVII

Re: placená reklama

Nebylo to myšleno na náhradní díly, ale na výrobek jako takový. Častokrát jsem se setkal s tím, že byl velký rozdíl mezi stejnými auty z různých montoven, přičemž auto z německé fabriky bylo lepší. Zřejmě mají němci větší technologickou kázeň (přesné lícování, nikde nic nedrnčí, lak není pomerančový atp.). A pokud má taková automobilka umístit na německý trh nějaké takové auto, vezme to z "místní" montovny, ne z nějaké belgické montovny, kde dělají převážně východňáři.

Ad servis - zkušenost na dané značce nelze aplikovat na značku jinou, pokud nesdílí stejné komponenty. Takže migrace techniků v autorizácích je rozhodně na škodu. Samozřejmě bavíme se o profíkovi diagnostikovi, ne nějakém měniči dílů, těch je opravdu habaděj a je jedno jakého použijeme.

0/0
28.11.2011 14:09

Brugal

Re: placená reklama

Při současné míře globalizace je to nejspíš jedno - spousta českých firem dělá komponenty pro víc automobilek a v samotných automobilkách je na lince montují dohromady stejní cizinci nebo automaty vyráběné stejným výrobcem montážních linek.Nevidím zrovna rozdíl mezi tím,když třeba kolo přidělává momentovým klíčem podle jednotného postupu Polák,Slovák,Čech nebo Turek.

0/0
28.11.2011 14:29

martasex

Re: placená reklama

No můj švagr dělá metrologa. Nejdřív pro firmu na plasty, co dělá i Automotive (drobné díly pro VW) a tam si ho vyhmátla jiná firma, která už dělá kovové výlisky pro Automotive (téměř vše pro celý svět). Jsou naprosto odlišné odchylky od normy pro Porsche, Lambo, Bentley (nejmenší odchylka), Audi, VW (hodně přísná odchylka) a Škoda a SEAT (velmi volná odchylka). Na všech dílech jsou loga všech těchto automobilek, ale dodávky do fabrik, jsou podle přesnosti. Takže byť to dělá jeden stroj a je jedno, kdo mačká čudlíky, tak výrobky nejvyšší jakosti, ve škodovce nenajdete. Už je vám to jasné!? Tím nechci říct, že díly na Škodovku jsou odpad, jen mají prostě tolerovánu větší odchylku od stanoveného vzoru.

0/0
28.11.2011 15:58

Brugal

Re: placená reklama

To ano,je jasné,že vyšší ceny musí být podložené kvalitou materiálů a jejich zpracování.Jenže řeč byla o kvalitě jednotlivých značek a jejich součástek u nás a v zahraničí.

Takže se nemůžeme bavit o tak jasné věci jako je kvalita Audi vs. Škodovka,ale o kvalitě Škodovky prodávané v ČR a v Německu.

0/0
28.11.2011 16:17

martasex

Re: placená reklama

No ono obecně platí, že jen ti nejlepší dělají u těch lepších značek (tohle si VW taky hlídá) a taky třeba vyrábí Lambo jen v Itálii a u nich v Audi a Audiny jen v reichu. Takže když vyrábí škodovku třeba indové, tak v kombinaci s většími tolerancemi dílů, dochází k větším chybám. Takže třeba thalie vyráběné v Turecku, se nedoporučovalo kupovat, tak thalie z belgie, už byla snesitelná. Mercedes dokud vyráběl vše v reichu, tak byl ikonou spolehlivosti. Jen začali vyrábět Vito ve španělsku, už tu byl vtip "proč se řidiči mercedesu nezdraví, protože se ráno vidí v servise). Takže i mentalita národa, má na výsledný výrobek vliv. Proto sem se i divil, když toyota otevřela montovnu v Rusku.

0/0
28.11.2011 16:29

Brugal

Re: placená reklama

Teď jste si šplhnul u Slováků,protože nejdražší sériové Audi(Q7) a VW (Touareg) se vyrábí v Bratislavě.Já jsem tedy viděl výrobní linky automobilek jen v televizi,ale mám pocit,že v současné době elektronických kontrol výrobků po každé druhé výrobní operaci lidský faktor výrobu ovlivní minimálně.

0/0
28.11.2011 16:41

martasex

Re: placená reklama

Tak Q7/Touareg/Cayene jsou proslulé svou kvalitou z Blavy. Ale elektronická kontorla zjistí atuální stav. Po 100.000 se třeba uklepe nějakej důležitej bazmek, protože to bylo přišroubovaný trochu hůř než z belgie a.......

Prostě se u každé automobilky najde fabrika, ze které leze víc chybových kusů, než je průměr značky. Je zajímavé, že nejsou v mateřských zemích značky, ale většinou jsou na východ či jih od nich. Třeba US auta z Mexika, MB ze Španělska, Renault z Turecka atd.

0/0
28.11.2011 17:15

f0rr35t

Re: placená reklama

Moje zkušenost: tak dlouho jsem hledal kvalitu v ČR, až se ucho utrhlo a připlatil jsem si za dovoz z DE. Nic víc, nic míň. U nás byl v průměru horší stav těch aut a taky mnohem horší zboží. Vrcholové motorizace se solidní výbavou jsou v ČR nedostatkové zboží, v Německu docela běžná věc. U nás se spíš prodává low end a střed, protože přece si Pepík nebude pořizovat slušnou Oktávii, když má za stejnou cenu základního Superba...

0/0
28.11.2011 13:25

Hroznej_puberťák

Re: placená reklama

Nežiju v době před 15 lety. Poslední ojetinu jsem kupoval před 2 měsíci, ale sháněl jsem ji průběžně už prakticky od loňska. V bazarech jsem prohlédl několik desítek aut, ani jediné nestálo ani za zkušební jízdu. Polovina už podle jednoduché prověrky historie záručních oprav brutálně stočená, další třetina pravděpodobně (podle stavu) také, jen se to nedalo tímhle způsobem zjistit. Více než polovina byla dotažena od tureckých ap. pláckařů a jen umyta, naleštěna a patřičně osolena cenou, to už si to můžu u Turka koupit rovnou. Auto se nakonec našlo u priváta, který to předtím koupil u priváta v Německu. Příště už na bazary leda ..., to jsem si myslel taky, že dneska už je to jinak a lepší, kulový.

0/0
28.11.2011 20:15

Hroznej_puberťák

Re: placená reklama

Z mého pohledu se za posledních 15 let změnily především 2 věci:

1) podstatně víc se maskuje, čistí a leští - vzhled asi prodává více než dřív

2) jsou dostupnější díly na opravy, takže už se nevyklepávají nesmysly a nevyrábějí části nosníků na koleně, jako se dělalo kdysi, když se nedalo nic moc sehnat, místo toho se vyměňují větší celky. Takže je nutné být ostražitější, na auto seřezané z půlek či s navařenou čtvrtkou nejsem zvědavý ani trochu, i kdyby stálo polovinu.

0/0
28.11.2011 20:19

jes01

Re: placená reklama

naprosto souhlasím. ještě bych tam dodal, že u nás na těch slavných komunikacích jsou auta při stejných km daleko víc vymlácené...

0/0
28.11.2011 14:39

slastep

Re: placená reklama

nelze pominout ani to po jakých silnicích ty auta jezdí tady a tam

0/0
28.11.2011 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.