Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V německých STK excelují toyoty. Králem je hybridní prius

TÜV Report 2012 totiž druhý rok po sobě opanovala Toyota Prius s hybridním pohonem. Toyoty obsazují přední místa i ve všech dalších hodnocených kategoriích. Nejčastější závady, které technici odhalí, jsou na světlech a brzdách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gazda2

Orientačně si to čtu a orientačně si podle toho kupuju auta.

Z těch dle TÜV prvních nejkvalitnějších aut je více než polovička japonských aut, cca čtvrtina německých a pár Fordů mezi nimi je většinou vyrobených v Německu. A Corolla co mám nyní je také jenom auto, ale v jednom kuse se nesype jako Renault před ní a nerezne jako předtím několik Oplů. Ale ať si každý koupí co chce. ...

0/0
5.1.2012 20:30

rkkk

:-\

Já bych ty kontroly zrušil. Jejich přínos neodpovídá celkovým nákladům.

0/0
30.12.2011 20:08

JeFFik

To se divím

že nikdo tu neprotestuje proti tomu, že "evropská komise příživníků" zakázala ty nesmyslný konstrukce, kdy při výměně žárovky, bylo nutné demontovat polovinu příslušenství motoru....

0/0
7.12.2011 22:07

Junqueira

Re: To se divím

to mozna tak u francouzskych aut

0/0
8.12.2011 19:57

rkkk

Re: To se divím

Tady jde spíš o to, jakým způsobem ke svým rozhodnutím ta komise dochází a zda je vůbec potřebné, aby je dělala a aby je prosazovala celoplošně.

0/0
30.12.2011 20:44

Lukas (since1989)

Našel jsem výsledky kompletní, jsou tam i ujeté km...

http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehlivosti-automobilu/default.asp?SEO=&YYYY=2011&IDC=4&a_test_submit=Zobraz

0/0
7.12.2011 19:28

Lukas (since1989)

Re: Našel jsem výsledky kompletní, jsou tam i ujeté km...

chyba, to je za rok 2011, ne za rok 2012, ale i tak vyhrál prius..

0/0
7.12.2011 19:29

Modrý a zelený blesk

Re: Našel jsem výsledky kompletní, jsou tam i ujeté km...

No, data za rok 2012 jsou ještě tajná.

0/0
7.12.2011 21:45

mauví

TUV beru jen orientačně , ale..

...něco na těch výsledkách bude! Doma máme Carinu r.v. 1997 najeto 200tisíc z toho 75tisíc osobně a musím říct že to auto je absolutně bezporuchový. V TUV testech se umísťovala stejně jako teď Prius. Jen škoda že neměla už tehdy šestku ( kvalty jsou šíleně lehce zpřevodovany, ve 130 jsou nutný takový ty sluchátka jak měl Otík jinak by člověk ohluchl).

0/0
7.12.2011 16:37

Ferin007

Problém s TÜV reportem je stejnej, jak s Cimrmanem a jeho

policejníma statistikama, který nezachycujou skutečný esa své branže, ale pouze druhou a třetí třídu, tedy zločince, kteří již byli dopadeni.

Auta se skutečně vážnou závadou totiž ve statistice TÜV podchycený taky být nemůžou, pač prostě k té kontrole ani nedojedou. Prostě to nezvládnou. :-P

Naopak, ve statistice se nejvíc promítá nevyhovující osvětlení, který nejenže nijak neovlivňuje jízdní vlastnosti nebo bezpečnost vlastního vozu, ale často (možná i většinou) je důsledkem zásahu/nezásahu majitele/servisu.

Stejně tak možná celá statistika spíš než o spolehlivosti jednotlivých modelů/značek vypovídá o pečlivosti a odpovědnosti skupiny lidí, kteří jsou typickými kupci danýho vozu. Pečlivější člověk totiž před technickou auto minimálně běžně zkontroluje, pokud ho nedá rovnou do servisu.

0/0
7.12.2011 14:23

radik

Re: Problém s TÜV reportem je stejnej, jak s Cimrmanem a jeho

Přesně... ono je to jenom o tom jak se majitelé konkrétní značky připraví na STK... o ničem jinym, proto mi sou nějaký statistiky z technickejch kontrol akorát pro smích.

0/0
7.12.2011 15:52

radaumacher

Re: Problém s TÜV reportem je stejnej, jak s Cimrmanem a jeho

Bez ohledu na zbytek příspěvku zásadně nesouhlasím s tvrzením, že vadné osvětlení (snad vyjma vnitřní lampičky) nemá vliv na bezpečnost. Právě naopak! Vidět a být viděn je snad nejzákladnější pravidlo při pohybu na silnici.

0/0
7.12.2011 16:07

Ferin007

Re: Problém s TÜV reportem je stejnej, jak s Cimrmanem a jeho

Jsem někde tvrdil, že by osvětlení nebylo důležitý nebo že by nebylo bezpečnostním prvkem? Pouze jsem napsal, že nemá žádnou spojitost s tím, jak je auto bezpečný a spolehlivý samo o sobě, tak jak bylo koncipováno a vyrobeno.

Krom toho jet na technickou bez svítícího světlometu může jen blbec nebo kikinka. A o kvalitě auto to vůbec nic nevypovídá. Problémy na technické budou spíš rázu vyššího/nižšího světelnýho paprsku (pač předtím třeba majitel drbnul do ovladače) nebo různé intenzity/barvy světla obou světlometů.

0/0
7.12.2011 16:21

Amper77

Re: Problém s TÜV reportem je stejnej, jak s Cimrmanem a jeho

To jsou jen hypotézy bez potvrzení jakoukoliv statistikou. Statistaka TUV možná není ideální ale je alespoň na něčem založena. Já ji můžu podpořit hypotezou, že auta s větším počtem "malých" závad v STK mají i větší počet "velkých" závad.

Pokud se podíváš na klubové stránky třeba Toyoty a Renaultu tak ten rozdíl ve spokojenosti majitelů je značný.

0/0
7.12.2011 18:32

rafton

Re: Problém s TÜV reportem je stejnej, jak s Cimrmanem a jeho

Opravdu?

Kde to čtete? Já právě Renault hodnotím velmi vysoko podle několika for uživatelů, kde když se vyhnete jeho smutnému období "elektrifikace" 2002 - 2005, tak oproti jiným značkám je velmi bezporuchový. A pokud tak jsou to triviální věci.

Mimochodem fora uživatelů považuji za lepší než TUV.

0/0
8.12.2011 7:51

Kilimanjaro

prodam

zanovni Folksfagen passat 1 majitel, nemecky duchodce, stari 7 let, najeto 49 999,99 km, servisni knizka, spousty doplnku, destnik, klobouk, perfektni stav, nove pneu, jako nove, cena dohodou, nebo vymenim za novejsi polo;-D

0/0
7.12.2011 14:06

KdysiBedlam

hmm

Nemci objevili Ameriku.....;-D V USA je Honda a Toyota poslednich 10 let o parnik pred vsema. V Nemecku si to konecne zacinaji priznavat. R^

0/0
7.12.2011 13:49

mephisto222

Re: hmm

Po pravde, este som nepocul ze BMW alebo VW sa zasekol kobercek do plnoveho pedalu.... okrem toho vodici toyoty alebo hondy su uplne odlisny ako vodici napr. BMW alebo Audi. ktosi tu uz pisal, ze tieto statistiky bez uvedenie najazdenych kilometrov nemaju vypovednu hodnotu.

0/0
7.12.2011 13:59

radaumacher

Re: hmm

Je také nutno vzít v potaz fakt, že i málokdo že málokdo z neamerických velkých značek není před automobily amerických značek o alespoň 5 let vpřed co do kvality zpracování.

0/0
7.12.2011 16:08

anncz

Re: hmm

A proto Ford celosvetove roste, kdyz je tak hrozny.

0/0
7.12.2011 21:40

Modrý a zelený blesk

Re: hmm

Z dolaru za akcii se neroste tak moc obtížně.

0/0
7.12.2011 21:48

JeFFik

Re: hmm od kdy statistika za rok 2011 by měla objevovat

něco co se dělo před 10 lety??? 8-o;-D

0/0
7.12.2011 21:58

mephisto222

TUV nie je STK

TUV je len jedna organizacia, ktora vydava osvedcenia o Hauptuntersuchung/Abgasuntersuchung (HU/AU). HU/AU je ekvivalent STK. TUV sice ma dominatne postavenie na trhu ale nie su jediny. TUV ma okrem toho rozne vetvy Sud, Nord,.. okrem nich su to este GTU alebo Dekra. Takze nie vsetko co hovori TUV plati celoplosne.

0/0
7.12.2011 13:44

Jánošíkův dech

Re: TUV nie je STK

v mnoznom cisle sa pise jedini, nie jediny!!! Ale inak mas pravdu, Dekra je aj tu v Prahe na Chodove oproti Mercedesu.

0/0
7.12.2011 14:04

Leinad

Policie už nemohla otravovat

"Vzhledem ke stále složitější výměně žárovek byli v roce 2006 výrobci zavázáni k tomu, aby osvětlovací zařízení konstruovali tak, že žárovky dokáže vyměnit každý bez speciálního nářadí" = Policie se bála poklesu z příjmů, kdyby nemohla pokutovat nepřítomnost náhradních žárovek v autě.

0/0
7.12.2011 12:34

radaumacher

Re: Policie už nemohla otravovat

Tak přítomnost nebyla vázána na SCHOPNOST či reálnou PROVEDITELNOST výměny přímo v terénu. Váš příspěvek je přinejmenším směšný.

0/0
7.12.2011 16:09

hives

Re: Policie už nemohla otravovat

Divná logika. Špatně přístupné žárovky neznamenají, že nemusíš v autě vozit náhradní. To akorát znamená, že u některých aut vyměníš žárovku za pár minut a u jiných za hodinu, když jsi nucen třeba i sundat přední kolo. Ne všechna nařízení jsou vždy špatná...

0/0
7.12.2011 16:15

bitkar

to je jasny

s priusem kazdej jezdi jen na nakup, jezdej s tim jak s hnojem, tak bodejd by se jim to kazilo.... O ostatnich nemluve.

0/0
7.12.2011 12:03

Jánošíkův dech

boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

0/0
7.12.2011 10:41

Garion.

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

protože nejmenší aerodynamický odpor.

+2/0
7.12.2011 11:19

Jánošíkův dech

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

muze bejt, ale jinak je to hranaty, zadne ladne linie, neco jako nepovedena plastika padesatilete zeny.

0/0
7.12.2011 14:05

radaumacher

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

Hranatý? Žádné linie? V tom případě je nejspíše Vaším etalonem křivek starý dobrý H1;-)

0/0
7.12.2011 16:11

Jánošíkův dech

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

no kdyz se podivam na mercedes, Audi, nebo i Opla, ma to krasne krivky jak krasna zena, nemam potrebu nic presouvat, posouvat, zvetsovat, zmensovat. u tadytohodlenc me to nuti byt proste nespokojen ze je to zmackana hrouda plechu a la futu auta ve filmech ze 70tych let.

0/0
7.12.2011 16:57

mephisto222

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

pochbujem, ze tento tvar symbolizuje najmemsi odpor. Nebol tvar kufra  dany nahodou tym, ze tam niekde sedi akumulator

+1/0
7.12.2011 14:19

lol

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

Asi to musí bejt tak blbě vysoký, protože na podlaze to má baterie...

0/0
7.12.2011 12:34

scifi

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

říká majtel škodawagenu?Rv

0/0
7.12.2011 13:38

Jánošíkův dech

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

ja nemam uz zadne auto, po praze ho nepotrebuji a jinde nejezdim.

0/0
7.12.2011 14:02

radaumacher

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

good to know

0/0
7.12.2011 16:12

Jánošíkův dech

Re: boze, proc je to auto tak osklivy, to je naprosty nedizajn

Also du machst Radau wie eine wilde Sau :-)?

0/0
7.12.2011 16:58

PiPiiiiiK

...

Kdyby někdo něco podobného zpracoval u nás.. U toho zavedl měřítka bez kterých to nejde: km/rok, kraj, počet majitelů, možná i věk majitele (pokud by to šlo) atd.

Udělal bodový systém aut a z výsledků vyjel statistiku.

No já bych se na ty statistiky potom i díval a bral je jako samozřejmost při výběru auta. Je mi úplně jasné, že mercedes, nebo superb taxislužby, co křižuje denně Prahu bude po 5 letech v naprosto jiném stavu, než taková kia ceed víkendového řidiče, právě proto je ta německá statistika na nic (ale to v tom článku píšou)

0/0
7.12.2011 10:26

yrral

mé vyhodnocení statistik

Mě z téhle statistiky vyplývá, že auta, která se pohybují na předních příčkách, jdou před STK do servisu, aby na STK vůbec prošly. Takže tyto auta nebrat. Ty budou spolehlivý asi tak jako auta na konci, o které se majitel ale nestará a jde na STK bez přípravy.

Nejspolehlivější jsou tedy auta někde ze středu, o ty se majitelé taky moc nestarají, přesto na STK projdou bez větších problémů.

0/0
7.12.2011 10:25

PiPiiiiiK

Re: mé vyhodnocení statistik

něco na tom bude...Ale myslím že se shodneme na jednom: Renault Espace nebrat :) Jednou jsem v tom jel a super auto, ale těch závad :(

0/0
7.12.2011 10:27

tojsouveci

Re: mé vyhodnocení statistik

Že by to tak dělali všichni majitelé Toyot?!  8-o

(viz výsledky mnohých předchozích roků)

0/0
7.12.2011 11:25

Dan G.

Statistika TÜV

Pokud bychom se měli bavit o spolehlivosti, pak by asi měla větší smysl data z autorizovaných servisů jednotlivých značek. Pak bychom se mohli bavit o tom, kolik závad, jakého druhu a jak často se objevuje u jednotlivých modelů. Vedení takové statistiky by jistě bylo velmi náročné, ale možná, že by nám to řeklo víc než nějaká statistika technických kontrol. Řekněte mi, kdo jede vědomě na technickou s nějakou závažnou závadou na autě? Spousta lidí si nechává udělat v servisu alespoň nějakou základní přípravu vozu na STK. Kromě toho si klidně dovedu představit situaci, kdy spolehlivé auto, které skoro nevidí servis, má na protokolu z technické několik drobných nedostatků, zatímco neustále se sypající auťák projde OK, protože je v servisu jako doma a je tudíž neustále pod dohledem. Majitel takového sypajícího se auta dost možná bude mít větší nutkání nechat auto před technickou celkově proklepnout než člověk, kterej většinu času jenom dolejvá olej a vodu do ostřikovačů.

0/0
7.12.2011 10:24

Nitramdor

Re: Statistika TÜV

Tri veci:

1) Mluvime o Nemcich, takze Vami popisovana situace moc neplati a jejich statistika pomerne plati.

2) Taky je treba podotknout, ze na jejich STK se hodnoti mnoho veci, ktere na nasi STK nikoho nezajimaji a spousta nasich aut, ktera v CR projdou by v Nemecku neprosla.

3) TUV ukazuje podil aut s vaznou zavadou a zarovne i pocet najetych kilometru. Kdyz si doma vezmete vysledky z minulych let pro stejna auta, tak zohlednite poruchovost aut vzhledem k jeho veku a poctu najetych kilometru. To uz jsou hodne zajimave statistiky, ktere ovsem vetsina serveru neuvadi a musite si je tak vytahnout z dat sam.

0/0
7.12.2011 13:00

rafton

Re: Statistika TÜV

Toto dává za pravdu vašemu předřečníku, je to statistika k ničemu:

http://www.scribd.com/doc/74884613/2012-12-06-Tabulka-tuv-Report

neboť hlavní závadou jsou světla.

0/0
7.12.2011 18:34

Highdriver

V Česku je nám tohle info k ničemu

Jediným důvodem proč to sem redakce stále dokola cpe je zřejmě reklama. Takové info nelze v ČR vzhledem ke kvalitě silnic a phm brát vážně. Navíc Prius a Phaeton nepatří k autům které jsou často vidět. Z ekonomického hlediska se tomu ani nedivím :)

+3/0
7.12.2011 9:01

Modrý a zelený blesk

Re: V Česku je nám tohle info k ničemu

V Česku. V zahraničí jezdí Priusy poměrně často třeba jako taxíky, oni ví proč.

0/0
7.12.2011 10:04

net.Xtreme se nevzdává

Problém téhle statistiky je hned dvojí

1) nezohledňuje najeté kilometry

2) lidé si kupují určté modely podle toho, zda se autem chtějí chlubit avystavovat ho nebo jezdit či přímo na něj kašlat úplně. Dovedu si představit, že majitelé Dacia se chovají ke svému autu podstatně hůře než majitelé 911, počínaje tím, zda parkují v garáži a konče tím, jak často (a čím) auto myjí a jak ohleduplně pracují s pedály a řadící pákou...

+1/0
7.12.2011 8:06

kenx

statistika k ničemu

Tato statistika je velmi specifická a soudit se na jejím základě dá jen pečlivost majitelů automobilů, zda pravidelně navštěvují servis.  I zde navíc může dojít ke kuriozní situaci, kdo je často v servisu s problémovým autem, tomu se podívají i na ony položky, které kontrolují na STK ... světla tak budou seřízená, brzdy v dobrém stavu, provozní kapaliny v pořádku ... Abych jen nekritizoval, třeba v Anglii je populární WhatCar  http://www.whatcar.com/ , doporučuji.

0/0
7.12.2011 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.